راهنمای کامل سفر به سئول

مطالب راهنمای سفر:

  1. راهنمای سفر به سئول برای عاشقان غذا!
  2. ورود و خروج از سئول
  3. در سئول در کجا اقامت داشته باشیم؟
  4. 10 غذای برتر سئول
  5. غذاهای خیابانی سئول
  6. رستوران‌های سئول
  7. کارهایی که می‌توان در سئول انجام داد
  8. رفت‌وآمد در سئول
  9. قیمت‌ها و مخارج
  10. نتیجه‌گیری

در این راهنمای سفر به سئول، درباره مکان اقامت در این شهر، رفت‌وآمد، و مهم‌تر از هر چیزی، غذاهای سئول، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم. سئول دیدنی‌ها و نکات جالبی دارد، اما افرادی که به غذا اهمیت می‌دهند دوست دارند پیش از هر چیز دیگری دراین‌باره اطلاعاتی را کسب کنند.

راهنمای سفر به سئول برای عاشقان غذا

ورود و خروج از سئول

برای ورود به سئول راه‌های مختلفی وجود دارد اما اگر با پرواز بین‌المللی به آنجا بروید، در فرودگاه بین‌المللی اینچئون (Incheon) فرود خواهید آمد.

فرودگاه بین‌المللی اینچئون

فرودگاه بین‌المللی اینچئون یک فرودگاه بسیار بزرگ است که نیاز تمام قسمت شمالی کره جنوبی را رفع نموده و در صورت سفر با قطار، حدود 1 ساعت با مرکز سئول فاصله دارد. این فرودگاه بسیار شیک و مدرن است و امکانات رفت‌وآمد راحت را در اختیارتان قرار می‌دهد (به وای فای رایگان هم مجهز است).

رفتن از فرودگاه به سئول: راحت‌ترین راه برای رفتن از فرودگاه به مرکز سئول، قطار است. زمانی که از گمرک خارج شدید، راهنمای راه‌آهن فرودگاه را دنبال نموده، از جاده عبور کرده و به ساختمان مجاور که ایستگاه راه‌آهن است بروید. چند گزینه مختلف پیش روی شماست:

قطار اکسپرس: این قطار سریع‌ترین قطار برای رفت‌وآمد مستقیم میان فرودگاه اینچئون و ایستگاه سئول است و اگر می‌خواهید از داشتن صندلی مطمئن شوید و یا چمدان‌هایتان زیاد است، این گزینه بهترین انتخاب برای شماست. سفر با این قطار حدود 43 دقیقه طول کشیده و هزینه آن 12.62 دلار است.

مترو سئول: مترو هم از همان مسیر عبور می‌کند، اما مدت‌زمان بیشتری طول کشیده و هزینه آن کمتر است. اما در طول مسیر در 11 ایستگاه مختلف توقف کرده و بسیار شلوغ می‌شود، بنابراین ممکن است که سرپا بایستید. سفر با مترو حدود 56 دقیقه طول کشیده و 2.77 دلار هزینه دارد.

در بخش حمل‌ونقل درباره خرید بلیت مترو و رفت‌وآمد در سئول اطلاعات بیشتری کسب خواهید نمود.

ویزا – ویزا لازم نیست

یک مورد جالب دیگر درباره کره جنوبی این است بسیاری از ملیت‌ها می‌توانند مهر اقامت 30 تا 90 روز در این کشور را دریافت کنند. البته باید خوب تحقیق کنید تا ببینید ملیت شما هم جزو این ملیت‌ها است یا خیر. اگر واجد شرایط هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کارت ورود را پر کنید (که در حین پرواز در اختیارتان قرار می‌گیرد)، به سمت فرودگاه بین‌المللی اینچئون پرواز کنید، به بخش مهاجرت رفته و مهر ورود به کره جنوبی را دریافت کنید.

سوارشدن در قطار در کره جنوبی

اگر می‌خواهید از سئول به قسمت‌های دیگر کره جنوبی سفر کنید، بهترین راه سوارشدن در قطار است. بیشتر قطارهایی که به قسمت‌های دیگر کشور کره جنوبی می‌روند، از ایستگاه‌های سئول، یانگسان (Yongsan) یا چئونگ یانگ (Cheongnyangni) حرکت می‌کنند.

بهتر است که از چند روز قبل بلیت خود را رزرو کنید تا از داشتن صندلی مطمئن باشید.

در سئول در کجا اقامت داشته باشیم؟

سئول یک شهر بسیار بزرگ است، بنابراین بر اساس علاقه خود می‌توانید در مکان‌های مختلف اقامت داشته باشید. ازآنجایی‌که سیستم حمل‌ونقل سئول بسیار کارآمد است، بنابراین در هرکجای شهر که اقامت داشته باشید ازلحاظ رفت‌وآمد به قسمت‌های مختلف شهر جای نگرانی وجود ندارد (البته تا زمانی که به مرکز شهر نزدیک باشید).

انواع مکان‌های اقامت از مسافرخانه و خوابگاه تا هتل‌های 5 ستاره در سئول موجود است. هزینه اقامت در این شهر تقریباً بالا است، اما گزینه‌های زیادی پیش روی شماست.

  • Jung-Gu و Jongno-Gu: این دو منطقه درست در مرکز شهر قرارگرفته و به مرکز خرید و مناطق دیدنی سئول نزدیک هستند. در این مناطق هتل‌های خوبی قرار دارند و اگر می‌خواهید بدون صرف وقت در مترو به جاذبه‌های گردشگری شهر نزدیک باشید، بهترین انتخاب است.
  • Myeongdong: میونگدانگ یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های تجاری شهر بوده و بسیاری از رستوران‌ها، هتل‌ها، و بارها در این منطقه قرار دارند. اگر در این بخش اقامت داشته باشید در اطراف شما مراکز خرید بسیاری وجود خواهد داشت.
  • ایستگاه سئول (Yongsan-Gu): این منطقه بسیار بزرگ بوده و می‌توانید در آنجا هتل‌های ارزان و گران را بیابید. در این منطقه مناطق دیدنی چندانی وجود ندارد (البته به بازار نامدائمون و میندونگ نزدیک است)، اما برای حمل‌ونقل مناسب است.
  • Hongdae (دانشگاه هوندیگ): هونگدائی در غرب سئول واقع شده و به‌عنوان قسمت دانشگاهی شهر شناخته می‌شود، به همین دلیل پر از مرکز خرید، رستوران، غذاهای خیابانی و بار است. این منطقه شلوغ است و در آنجا می‌توانید پیاده‌روی کرده و از محیط اطراف لذت ببرید. در این منطقه خانه‌های اجاره‌ای هم یافت می‌شود، بنابراین با هزینه کم می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید.
  • Gangnam-Gu: درنهایت منطقه گانگنام سئول بسیار شیک و مد روز است. در این منطقه هتل‌های گران‌قیمت و مجلل دیده می‌شوند.
  • خانه‌های اجاره‌ای Airbnb: اگر با گروه یا خانواده خود سفر می‌کنید بهتر است از خانه‌های اجاره استفاده کنید. با کمک خانه‌های اجاره‌ای در Airbnb می‌توانید اقامت گاه موردنظر خود را بیابید.
  • Phil House: یک هتل کوچک، تمیز و مدرن. تنها اشکالش این است که از مرکز سئول فاصله دارد (اما به ایستگاه مترو سئول نزدیک است)، اما هزینه آن مناسب است.

10 غذای برتر سئول

در اینجا یک لیست از 10 غذای برتر سئول را می‌بینید، البته این لیست کاملاً بر اساس سلیقه شخصی انتخاب شده است.

  • بانچان (Banchan) – به تمام خوراکی‌هایی مانند خیار شور، ترشی فلفل قرمز، خاگینه و حتی غذاهای باقی‌مانده در بشقاب، بانچان می‌گویند. این خوراکی‌ها در کنار غذای اصلی قرار گرفته و آن را کامل می‌کنند. یکی از بانچان های رایج کره جنوبی کیمچی است.
  • گامجاتانگ (استخوان خوک و سیب‌زمینی) – این سوپ از استخوان ستون فقرات خوک و سیب‌زمینی تهیه می‌شود، این مواد باید به‌اندازه‌ای پخته شوند که گوشت از استخوان جدا شود. حتی می‌توانید نوع کیمچی آن را سفارش دهید.
  • Gogigui (گوشت بریانی) – این نوع بریانی بر روی میز شما کباب شده و سپس می‌توانید آن را به همراه خوراکی‌های دیگر و سس سرو کنید. کباب کره‌ای بسیار خوشمزه است.
  • Sundubu Jjigae (خورش کیمچی) – این غذا که از تافوی ترش و دانه فلفل قرمز تهیه می‌شود، بسیار تند و لذیذ است. تافو هم بسیار خوشمزه بوده و مزه تخم‌مرغ نیمرو را دارد.
  • Naengmyeon (انواع نودل) – این نودل از رشته‌هایی که از گندم سیاه تولید شده، به‌علاوه چند خوراکی نشاسته دار دیگر، تهیه و سپس به‌صورت سرد سرو می‌شود. حالت جویدنی و سرد بودن آن تجربه لذت بخشی ایجاد می‌کند.
  • Samgyetang (سوپ مرغ جینسنگ) – این سوپ بهاری بسیار سالم و خوشمزه است. شکم یک مرغ تازه را با برنج و سیر پر کرده و در جینسنگ و جوجوبا می‌پزند.
  • Godeungeo-gui (ماهی کبابی) – این ماهی شور بسیار روغنی است، به همین دلیل آن را کباب کرده و سپس به همراه برنج و کیمچی سرو می‌کنند.
  • ماندو (کوفته) – در بیشتر فرهنگ‌های دنیا کوفته یک غذای محلی به شمار می‌رود، در کره هم کوفته از گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود. این کوفته‌ها را بخارپز کرده و یا کاملاً سرخ می‌کنند.
  • Hanjeongsik (غذای کامل) – این غذا از مجموعه‌ای از غذاها و خوراکی‌های مختلف تهیه شده که تمام میز شما را پر می‌کند و می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند.
  • Patbingsu (دسر یخ تراشیده) – ترجمه تحت‌اللفظی این دسر معادل لوبیا قرمز و یخ است، که به یکی از دسرهای ملی و حتی بین‌المللی کره تبدیل شده است.

غذاهای خیابانی کره

غذاهای خیابانی کره هر دو نوع غذاهای سنتی و مدرن را شامل می‌شود. در اینجا 6 غذای خیابانی کره را خواهیم دید:

  • Tteokbokki (رول کیک برنج در سس فلفل قرمز) – این غذا که رایج‌ترین غذای خیابانی کره است از کیک برنج پخته‌شده در سس فلفل قرمز، تهیه می‌شود. این غذا در اکثر خیابان‌های کره دیده شده و بیشتر توسط قشر جوان مصرف می‌شود.
  • Gimbap (رول برنج با جلبک دریایی) – این غذای محبوب از رول جلبک دریایی تهیه می‌شود که با سبزیجات و کنجد پر شده و با روغن کنجد طعم لذیذی پیدا می‌کند.
  • Dakkochi (کباب مرغ) – سیخ‌های مرغ و تره‌فرنگی کباب شده که با نمک و فلفل طعم خوبی پیدا می‌کنند.
  • Twigim (ناگت سرخ‌شده) – این ناگت های سرخ شده در طعم و انواع مختلف آماده می‌شوند.
  • Odeng– این غذا از کیک ماهی و سبزیجات کباب شده تهیه می‌شود.
  • Hotteok (نان شیرین) – این نان شیرین نوعی پنکیک است که در طعم‌های مختلف تهیه شده و چرب و خوشمزه است.
  • Gamja dog (هات‌داگ) – درنهایت می‌توانید در خیابان‌های کره هات‌داگ خوشمزه به همراه سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوش جان کنید.

برای خوردن غذاهای خیابانی معروف می‌توانید به این مکان‌ها مراجعه کنید:

  • بازار گوانجانگ (Gwangjang) – مکانی برای خوردن غذاهای خیابانی سنتی کره
  • بازار نامدائمون (Namdaemun) – اسنک‌های خوشمزه در یک محیط شلوغ
  • میونگ دانگ (Myeong-dong) – غذاهای خیابانی مدرن، مخصوصاً در بعدازظهر و عصر
  • غذای خیابانی دانگ دائمون (Dongdaemun) – در این خیابان که در بازار دانگ دائمون قرار گرفته، در تمام مدت روز غذاهای خیابانی کره‌ای تهیه می‌شوند.

اگر به سئول رفتید و در خیابان‌های آن غذاهایی مانند کرم ابریشم پخته، آب بلوط یا میوه را دیدید، حتماً آن‌ها را امتحان کنید.

رستوران‌های سئول

در سئول نه‌تنها هزاران رستوران وجود دارد، بلکه هزاران رستوران خیلی خوب وجود دارد. در اینجا برخی از رستوران‌های خوب سئول را به شما معرفی می‌کنیم، البته خودتان را به این رستوران‌ها محدود نکنید. اگر رستورانی نظرتان را جلب کرد درباره‌اش تحقیق کنید، احتمالاً رستوران خوبی از آب درمی‌آید.

  1. Jaedong Sundubu– این رستوران بسیار عالی توفوی نرم سرو می‌کند. از طریق مترو می‌توانید به ایستگاه آنگوک (Anguk) رفته و در خروجی #2 پیاده شوید.
  2. Bukchon Son Mandu– این رستوران کوفته پخته یا سرخ شده و نودل گندم سرو می‌کند. روزانه از ساعت 11 صبح تا 10 شب باز است و به ازای هر نفر حدود 4.27 تا 8.53 دلار هزینه دارد.
  3. Hanchu– مرغ‌های بریانی این رستوران بسیار معروف است و دلیلش این است که آن را در فلفل می‌خوابانند. قیمت یک مرغ بریان حدود 14.50 دلار است.
  4. Jinjujip– این رستوران که در بازار نامدائمون واقع شده به خاطر سرو کردن سوپ دم گاو معروف است. قیمت این سوپ 17.62 دلار است و جز غذاهای گران‌قیمت به شمار می‌رود.
  5. Gogung– برنج شکم پر این رستوران معروف است و اگر به اینسادونگ رفتید حتماً به این رستوران سری بزنید. برای رفتن به این رستوران باید از خروجی 6 ایستگاه آنگوک خارج شوید.
  6. خیابان ماهی کبابی Dongdaemun – این خیابان در بازار دانگ دائمون پر از رستوران‌هایی است که ماهی کبابی سرو می‌کنند. همه این رستوران‌ها تقریباً مشابه هستند و به شیوه رستوران‌های محلی کره طراحی شده‌اند. این ماهی‌ها شور هستند و به‌خوبی کباب شده‌اند. برای رفتن به این خیابان باید از خروجی 9 ایستگاه دانگ دائمون خارج شوید.
  7. خیابان Namdaemun– این خیابان در بازار نامدائمون هم همانند خیابان قبلی پر از رستوران‌های مختلف است که خورشت ماهی سرو می‌کنند. این رستوران‌ها برای نهار و عصر باز هستند و برخی از آن‌ها یکشنبه‌ها تعطیل هستند. برای رفتن به این خیابان باید با مترو به ایستگاه Hoehyeon رفته و از خروجی 5 خارج شوید.
  8. Gamjatang– درست خارج از ایستگاه سئول، از خروجی 15 یک رستوران محلی قرار گرفته است که Gamjatang سرو می‌شود.

کارهایی که می‌توان در سئول انجام داد

در اینجا کارهایی که می‌توان در سئول انجام داد را مشاهده خواهید کرد.

  • بازار گوانجانگ (Gwangjang) – این بازار قدیمی برای عاشقان غذا یک مقصد بسیار خوب است. فروشندگان خیابانی در این بازار غذاهایی مانند غذاهای دریایی و پنکیک را به فروش می‌رسانند. این بازار خوراکی از 9 صبح تا 6 عصر باز است. برای رفتن به این بازار در ایستگاه جونگنو پیاده شده و از خروجی 8 یا 9 خارج شوید.
  • بازار ماهی Noryangjin – این بازار با غذاهای دریایی متنوع یکی از بهترین بازارهای سئول است. می‌توانید در این بازار قدم زده، از دیدن غذاهای دریایی لذت برده و حتی در آنجا رستوران‌هایی وجود دارند که آن را برایتان می‌پزند. همچنین در آنجا ماهی خردشده خام، ساشیمی، وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید. این بازار 24 ساعته باز است. در ایستگاه نوریانگجین پیاده شده و از خروجی 7 خارج شوید.
  • کاخ Gyeongbokgung – بر اساس بسیاری از منابع گردشگری، این کاخ ازجمله جاذبه‌های برتر سئول است، پس حتماً از آن دیدن کنید. این کاخ بزرگ در سال 1300 و در زمان سلسله چوسون ساخته شده و دارای حیاط‌ها و کاخ‌های مختلف است. این مکان آن‌قدر بزرگ است که شبیه یک پارک بزرگ با برکه‌ها، پل‌ها و باغچه‌های مختلف است. این کاخ از چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت 9 تا 6 عصر باز بوده و در روزهای سه‌شنبه تعطیل است. در ایستگاهی که به نام همین کاخ است پیاده شده و از خروجی 5 خارج شوید.
  • روستای Bukchon Hanok – کلمه هانوک برای خانه‌های سنتی کره به کار می‌رود و بوکچون هانوک یک روستای سنتی کره است. این روستای مسکونی یک جاذبه گردشگری محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است. می‌توانید در این روستا قدم زده، غذا بخورید و از مناظر اطراف لذت ببرید. در ساعت‌های کاری از صبح تا عصر می‌توانید از این روستا دیدن کنید. در ایستگاه آنگوک پیاده شده و از خروجی 2 خارج شوید.
  • کاخ Changdeokgung – این کاخ یکی از مهم‌ترین کاخ‌های سلسله چوسون است که به‌خوبی نگه‌داری شده و یکی از کاخ‌های زیبای سئول محسوب می‌شود. برای دیدن از این کاخ باید به همراه تور به آنجا بروید، بنابراین نمی‌توانید به‌تنهایی به آنجا رفته و قدم بزنید. این کاخ از سه‌شنبه تا یکشنبه، از ساعت‌های 9 صبح تا 6 غروب باز بوده و دوشنبه‌ها بسته است. بهای ورود به کاخ 0.26 دلار و بهای ورود به باغ 2.56 دلار است. برای رفتن به این کاخ در ایستگاه آنگوک پیاده شده و از خروجی 3 خارج شوید.
  • خیابان میونگدانگ – به نظر می‌رسد بیشتر افراد برای خرید به سئول می‌آیند. خیابان میونگدانگ با داشتن فروشگاه‌های پوشاک، لوازم‌آرایش و غذاهای خیابانی، مقصد اصلی خرید محسوب می‌شود.
  • Cheonggyecheon Stream– راه رفتن و قدم زدن در پارک یکی از فعالیت‌های موردعلاقه گردشگران است، بخصوص اگر عاشق غذا باشید. این جوی آب به همراه پیاده‌روی کنار آن به مرکز سئول ختم می‌شود. این قسمت که در ابتدا یک کانال آب بود، نظافت و تغییر شکل داده شد و به یک پارک زیبا تبدیل شد.
  • بازار نامدائمون – در این بازار می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه و غذاهای خیابانی خریداری کنید. این بازار بسیار شلوغ است اما فضای جالبی دارد و در ساعات کاری باز است. برای رفتن به این بازار باید در ایستگاه Hoehyeon پیاده شده و با دنبال کردن علائم به بازار بروید.

رفت‌وآمد در سئول

سئول نه‌تنها یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی آسیا بلکه یکی از بهترین سیستم‌های متروی شهری در جهان را دارا است. با کمک سیستم متروی سئول تقریباً می‌توانید به تمام نقاط این شهر بروید.

کارت T-money

این کارت مخصوص استفاده از وسایل نقلیه در سئول است و به کمک آن می‌توانید با هزینه کمتر و سرعت بیشتر سفر کنید. می‌توانید این کارت را در فروشگاه‌ها خریداری نموده و سپس در ایستگاه‌های مترو شارژ کنید. بر اساس مکانی که این کارت را خریداری می‌کنید ممکن است قیمتش از 2.13 دلار تا 3.41 دلار متفاوت باشد. سپس می‌توانید آن را تا هر مبلغی که می‌خواهید شارژ کنید. حتی اگر می‌خواهید برای چند روز در سئول اقامت داشته باشید، بازهم خرید این کارت به‌صرفه است.

وسایل نقلیه:

  • متروی سئول – اگر به نقشه متروی سئول نگاه کنید شاید شلوغ و گیج‌کننده به نظر برسد اما استفاده از آن راحت است. ایستگاه‌های به‌خوبی مشخص‌شده و جمعیت و شلوغی به‌خوبی مدیریت می‌شود. تنها کافی است که به ایستگاه‌ها دقت کرده و در مقصد موردنظر خود پیاده شوید. می‌توانید با بلیت‌های تک‌سفره یا کارت بهای آن را پرداخت کنید. مترو از ساعت 5:30 صبح تا 12 شب فعال است.
  • اتوبوس – سیستم اتوبوس‌رانی سئول بسیار منظم بوده و به‌وسیله آن می‌توانید به هرکجا که بخواهید بروید. برای پرداخت هزینه سفر اتوبوس هم می‌توانید از T کارت استفاده کنید.
  • تاکسی – اگر بخواهید سریع‌تر به مکانی بروید و یا مترو تعطیل شده، می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی می‌تواند ایده خوبی باشد البته اگر از تاکسی‌متر استفاده کنند و شما هم مکان موردنظر خود را کمی بلد باشید. برای پرداخت بهای تاکسی هم می‌توانید از T کارت استفاده کنید. هزینه پایه تاکسی 2.56 دلار است.

سیستم حمل‌ونقل سئول بسیار منظم، مفید و قابل‌استفاده است که به کمک متروی سئول می‌توانید تمام نقاط سئول را بگردید.

قیمت‌ها و مخارج

هزینه زندگی و سفر به سئول تقریباً گران است. بیشترین هزینه سفر به سئول به اقامت گاه مربوط می‌شود، مگر اینکه در آنجا یک دوست یا آشنا داشته باشید (حتی خوابگاه‌ها هم گران هستند). اما غذاها و جاذبه‌های گردشگری قیمت مناسب‌تری دارند.

در اینجا برخی از مخارج و قیمت‌ها را می‌بیند:

اقامت گاه:

  • خوابگاه: شبی 20-35 دلار
  • هتل متوسط یا مهمان‌سرا: شبی 50- 150 دلار
  • هتل‌های مجلل: بیش از 150 دلار

حمل‌ونقل:

  • متروی سئول: یک مسیر معمولی 1.05 دلار
  • تاکسی: یک مسیر کوتاه 6.82- 12.80 دلار، مسیرهای طولانی 12.80 – 25.60 دلار

غذا:

  • غذای خیابانی: 0.84- 2.52 دلار
  • رستوران محلی: 4.20 – 8.39 دلار
  • رستوران‌های داخل سالن: 8.39 – 12.59 دلار
  • رستوران‌های شیک: 12.59 دلار
  • نوشیدنی در بار: 2.56- 4.27 دلار
  • قهوه در کافی‌شاپ: 1.68 – 4.20 دلار
  • بطری بزرگ آب: 1.28 دلار

بودجه کلی:

  • بودجه: 30 – 65 دلار به ازای سفر یک‌روزه یک نفر
  • متوسط: 65 – 100 دلار به ازای سفر یک‌روزه یک نفر
  • بالا: 100 – 300 دلار به ازای سفر یک‌روزه یک نفر

البته این‌ها قیمت‌های حدودی هستند که برای سفر به سئول باید در نظر بگیرید، نه قیمت‌های دقیق.

نتیجه‌گیری

سئول یک شهر مدرن و بزرگ در کره جنوبی است که پر از مرکز خرید، جاذبه‌های تاریخی، مناظر زیبا و غذاهای خوشمزه می‌باشد و می‌تواند تا هر زمان که می‌خواهید اقامت داشته باشید، شما را مشغول کند. در این راهنمای درباره مکان اقامت، رستوران، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری سئول، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم که به کمک این اطلاعات سفر خوبی داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم