تجارت با Airbnb: نکات مثبت و منفی

آیا موعد چک‌هایتان نزدیک است؟ آیا تلاش می‌کنید تا حد امکان بدهی‌های خود را پرداخت کنید؟ آیا یکی از اتاق‌های خانه‌تان اغلب خالی است؟ آیا اغلب در خارج از شهر به سر می‌برید و مجبور هستید زمانی که در خانه نیستید اجاره آن را پرداخت کنید؟ سیستم کرایه اقامتگاه Airbnb می‌تواند به شما کمک کند. در این مقاله درباره نکات مثبت و منفی این سیستم اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

چگونه لیست بندی کنید

شما تصمیم می‌گیرد که مکان موردنظر چه موقع در دسترس باشد و هزینه آن چقدر باشد. برای انتخاب قیمت باید قیمت پیشنهادی اقامت گاه‌های اطراف خود را در لیست بررسی کنید. باید هزینه‌های جانبی – مانند نظافت، قبوض، مالیات و هزینه پرداختی به این سیستم را، که 3% است، نیز محاسبه کنید. مهمان‌های شما هم 6% الی 12% هزینه رزرو پرداخت می‌کنند. دقت کنید که استانداردهای Airbnb برای دقت، ارتباط با مهمان، تعهدات رزرو، تمیز کردن اقامت گاه برای مهمان و ارائه امکاناتی مانند صابون و کاغذ توالت، را رعایت کنید.

پیش از عکس‌برداری از مکان خود آن را تمیز کرده و سپس عکس‌های مناسبی از آن را قرار دهید. در بسیاری از شهرها اگر میزبان فعالی باشید، خود این شرکت عکاس‌هایی را ارسال می‌کند تا به‌طور رایگان از مکان شما عکس‌برداری کنند. هنگام توصیف مکان موردنظر خود سعی کنید ویژگی‌های خاص آن را توصیف کرده و آن را از دید یک بازدیدکننده توصیف کنید. آیا اقامت گاه شما در نزدیکی ایستگاه‌های وسایل نقلیه قرار دارد؟ آیا در نزدیکی رستوران‌ها و مناطق زیبای شهر قرار دارد؟ چه امکاناتی ارائه می‌دهید: اینترنت بی‌سیم، آشپزخانه کامل، تلویزیون، پاسیو در فضای باز؟ این لیست در وب‌سایت Airbnb نمایش داده می‌شود و همچنین می‌توانید آن را در شبکه اجتماعی خود و یا وب سایتتان به نمایش بگذارید.

دریافت مجوز و پرداخت مالیات

پیش از ثبت‌نام اقامت گاه خود در Airbnb، باید مجوز مربوطه را دریافت کنید. اگر خانه یا اقامت گاه شما توسط صاحب‌خانه یا شرکتی نظارت می‌شود باید ببینید اجازه دارید مهمان دعوت کنید یا خیر. Airbnb به شما پیشنهاد می‌کند که به قرارداد خود یک الحاقیه اضافه نموده و نام این صاحبان را نیز بی افزایید.

علاوه براین، ممکن است که بر اساس محل اقامت خود به مجوز کسب‌وکار نیاز داشته باشید و بخواهید مالیات درآمد خود را پرداخت کنید. برای مثال، این افراد باید همانند هتل‌ها، مالیات اشتغال‌زایی پرداخت کنند. هتل‌ها معمولاً این مالیات را به گردن مهمان‌ها می‌اندازند: اگر یادتان باشد به‌اضافه هزینه اتاق باید 12% هم پرداخت کنید.

همچنین باید مالیات‌های فدرال را نیز به Airbnb پرداخت کنید که طی گزارش‌هایی به شما ارسال می‌شود. بااین‌حال، می‌توانید با کسر مخارج تجاری مانند هزینه نظافت و بیمه، مالیات پرداختی خود را کاهش دهید.

امنیت شخصی

آیا اجاره دادن خانه‌تان به یک غریبه امن است؟ اگر در زمان اجاره دادن خانه خود در آنجا نباشید، در معرض خطر قرار ندارید. بااین‌حال باید اشیای قیمتی و باارزش خود را در جای امنی قرار دهید. شاید بخواهید چیزهایی مانند لباس عروسی، ساعت طلای پدربزرگتان، عکس‌های آلبوم، پول نقد و اظهارنامه مالیاتی خود را در جای امنی قرار دهید. به مهمان‌ها این فرصت را ندهید که پول و اشیای باارزشتان را بدزدند.

اما اگر بخشی از خانه خود را اجاره می‌دهید و خودتان هم در آن سکونت دارید اوضاع فرق می‌کند. در آن صورت باید علاوه بر مراقبت از اموال، درصورتی‌که مهمانتان یک فرد خطرناک باشد مراقب جان خود هم باشید. معمولاً این امکان وجود ندارد که بتوانید پیشینه فرد را جستجو کنید، دریافت اطلاعات اینترنتی هم روش چندان امنی نیست.

نظرات و پیشنهادات میزبان‌های قبلی می‌تواند به شما کمک کند و درصورت امکان می‌توانید رزرو را کنسل کنید، هرچند که گاهی اوقات Airbnb جریمه‌ای را تعیین می‌کند. همچنین می‌توانید رزرو را به مهمان‌هایی محدود کنید که فرم هویت را پر کرده باشند. هم میزبان‌ها و هم مهمان‌ها می‌توانند با آپلود کردن مدارک شناسایی خود و حساب کاربری فیس‌بوک، LinkedIn یا گوگل پلاس، هویت خود را مشخص کنند.

ایمنی خانه

این شرکت میزبان‌ها را موظف می‌کند که فضای خانه را امن کنند. سعی کنید با کاهش خطرات ممکن امکان آسیب دیدن مهمان و شکایات ثانویه را به حداقل برسانید. درصورت نداشتن دستگاه‌های اعلان حریق و دی‌اکسید کربن، اقامت گاه شما امتیاز کمتری دریافت می‌کند. اگر دراین‌باره بی‌دقت باشید ممکن است شرکت Airbnb شما را از ادامه میزبانی منع کند.

بیمه

حالا که صحبت از بدهی شد بهتر است درباره بیمه صحبت کنیم. شرکت Airbnb در 29 کشور که شامل ایالات‌متحده، بریتانیا و کانادا است، اقامت گاه میزبان‌ها را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد تا درصورتی‌که هرگونه آسیب به خانه، خسارت‌ها را پرداخت کند. این بیمه جایگزین بیمه اجاره یا صاحب‌خانه نیست و دزدی یا بدهی شخصی را شامل نمی‌شود. با شرکت بیمه صاحب‌خانه یا خود صحبت کرده تا مطمئن شوید که سیاست اجاره خانه از طریق Airbnb خسارت‌های ممکن، دارایی و بدهی‌ها را پشتیبانی می‌کند.

Airbnb به میزبان‌های ساکن آمریکا بیمه دیگری نیز ارائه می‌دهد که هر حادثه را تا سقف 1 میلیون دلار بیمه کرده و می‌تواند در کنار بیمه‌های دیگر مانند بیمه صاحب‌خانه یا مستأجر، استفاده شود. همانند هر بیمه دیگر، این بیمه نیز شرایط و محدودیت‌های خود را دارد که باید آن را از قبل مطالعه کنید.

بیمه میزبانی این شرکت آسیب‌های معمولی مانند پارگی و خرابی را شامل نمی‌شود، اما می‌توانید درصورتی‌که هرگونه آسیب خسارت آن را دریافت کنید. پیش از آمدن هر مهمان‌خانه را به‌خوبی بررسی کرده تا بدانید کدام‌یک آسیب وارد کرده‌اند تا بتوانید ادعای خود را ثابت کنید. سعی کنید آسیب‌ها را با تصویر ثابت کنید و مدرک مستندی داشته باشید. طبق گفته این شرکت بهتر است که در درجه اول مشکلات خود را رودررو با مهمان حل کنید و سپس درصورت حل نشدن با شرکت مطرح کنید. برای ادعای خسارت بیش از 300 دلار باید گزارش پلیس را ارائه دهید. میزبان‌ها تا 14 روز یا پیش از ورود مهمان بعدی فرصت دارند که ادعای خود را ثابت کنند.

دب گلاسمن، یکی از افرادی که در چهار سال گذشته خانه خود در کالیفرنیا را اجاره داده است می‌گوید، “Airbnb این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که سپرده قابل بازگشت دریافت کنید. در یکی دو مورد که مجبور بودم سپرده قابل بازگشت را برای مشکلات جزئی برداشت کنم، Airbnb در برابر مهمان 100% من را حمایت کرد”. او اضافه کرد که اقامت در استودیوی پشت خانه‌اش درحالی‌که خانه را اجاره داده، به‌طور خودکار میان او و مهمانش فاصله ایجاد می‌کند.

تضمین پرداخت

آیا ممکن است که یک مهمان بدون پرداخت هزینه در خانه شما اقامت داشته باشد؟ مهمان‌ها از طریق Airbnb هزینه را پرداخت می‌کنند. تا جایی که مشکلی پیش نیاید، Airbnb تا 24 ساعت پس از ورود مهمان هزینه را دریافت کرده و شما هم در عرض چند ساعت آن را از طریق پی پال یا کارت اعتباری دریافت خواهید کرد، اگر بخواهید آن را به حساب بانکی شما واریز کنند چند روز طول کشیده و اگر بخواهید از طریق پست چک آن را دریافت کنید، 15 روز طول می‌کشد.

اگر مهمان‌ها تا 24 ساعت نتوانند سپرده قابل بازگشت خود را دریافت کنند باید آن را به شرکت اطلاع دهند. اگر شما نتوانید به مهمان‌هایی که می‌خواهند درباره مشکل پیش‌آمده با شما صحبت کنند پاسخ دهید، آن‌ها می‌توانند فرایند رزرو خود را انجام داده و بازپرداخت جزئی دریافت کنند.

درصورتی‌که رزرو مهمان را در دقیقه آخر کنسل کنید، کلید را فراموش کنید، لیست خود را به‌درستی ارائه نداده باشید، خانه را تمیز نکرده باشید یا قواعد شرکت را رعایت نکرده باشید، باید مبلغی را به مهمان پرداخت کنید. همچنین شرکت به شما توصیه می‌کند در 24 ساعت ورود مهمان در دسترس باشید زیرا بسیاری از مشکلات به‌راحتی حل می‌شوند. در لیست خود نوع خانه، تعداد اتاق‌خواب و سرویس بهداشتی، و امکانات را به‌خوبی توصیف کنید. اگر قرار است روبالشی و حوله هم قرار دهید از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین مراقب باشید که در خانه‌تان هیچ نوع حیوان یا حشره‌ای وجود نداشته باشد.

اگر با یک مهمان در خارج از وب‌سایت شرکت به توافق برسید از شما شکایت خواهد شد. شاید مهمان شما ترجیح بدهد از این روش استفاده کند تا هزینه رزرو شرکت را پرداخت نکند. اما شما به‌عنوان مالک و میزبان تنها باید 3% هزینه را پرداخت کنید، و در صورت چنین کاری ممکن است شرکت از ادامه فعالیت با شما خودداری کند. بنابراین سعی نکنید سیستم شرکت را دور بزنید.

سخن آخر

اقتصاد مشارکتی رو به رشد به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق راه‌های جدید، که در گذشته موجود نبود، به تجارت بپردازید. بیشتر این فرصت‌ها ممکن است از شما بخواهند تا با قوانین محلی سروکار داشته باشید، باارزش‌ترین دارایی خود را با غریبه‌ها به اشتراک بگذارید و مسئولیت‌های قانونی به عهده بگیرید. Airbnb نیز این‌گونه است، اما اگر بخواهید در این سیستم مشارکت کنید در عرض یک سال هزاران دلار به دست خواهید آورد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم