ارزان ترین شهرها برای کار و زندگی در جهان در سال 2018

امروزه شاید آرزوی هرکس این باشد که از محل زندگی خود کوچ کرده و به مکانی برود که هم ارزان باشد و هم برای زندگی مناسب. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم 10 شهر ارزان جهان برای کار و زندگی در سال 2018 را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. لیسبون، پرتغال

لیسبون در صدر این لیست قرار دارد و یک شهر زیبا و دیدنی است که در دوران طلایی تاریخ ساخته شد. گفته می شود که شهر لیسبون و کشور پرتغال به دلیل مالیات کم جز ارزان ترین مکان ها در اروپای غربی برای زندگی است. در حقیقت در این شهر می توان با پرداخت ماهانه 1300 دلار، هزینه اجاره، غذا و غیره را پرداخت. در صورت تمایل برای خرید خانه، می توانید یک آپارتمان 50 متر مربعی در ارزان ترین محله را با قیمت 90،000 دلار خریداری کنید.

ساختمان های قدیمی، سازه های سنگی رنگارنگ، باغ های مختلف، پارک هایی با فواره های زیبا، خیابان های سنگ فرش و قدیمی و منظره دریا، که منظره این شهر را همانند تابلوهای نقاشی می کند، تنها بخشی از زیبایی این شهر است.


2. کالی، کلمبیا

در فهرست های گذشته شهر مدئین در جایگاه اول کشور کلمبیا بود اما کاهش 25 تا 30 درصدی اجاره خانه در کالی این شهر را ارزان تر نموده است. در حالی که در گذشته این شهر گران بود اما امروزه وضعیت خوبی دارد. این ارزانی باعث شده که بخش بایه دل کائوکا در کلمبیا 2.5 میلیون جمعیت داشته باشد.

دلیل دیگر انتخاب این شهر این است که کالی در ارتفاع 1000 کیلومتری قرار گرفته و به همین دلیل آب و هوای بسیار خوبی دارد. بعد از ظهرها داغ بوده اما در هنگام عصر و غروب هوا خنک است. هوای اول صبح هم برای بیرون رفتن عالی است. یک شهر عالی با درخت های نخل در کنار بلوار، خیابان های پر از درخت و پارک و فضای سبز فراوان. مردم این شهر بسیار مهربان و خونگرم هستند و با هربار دیدن تان به شما صبح بخیر یا عصر بخیر می گویند و همیشه برای صحبت کردن آماده هستند. با زندگی در این شهر متوجه می شوید زندگی در این نقطه در جهان چقدر زیبا و آرامش بخش است. یک زوج می توانند با پرداخت ماهانه 987 دلار در این شهر زندگی کنید، این مبلغ اجاره خانه را نیز شامل می شود. همچنین خرید یک آپارتمان سه خوابه با دو سرویس بهداشتی در یک محله خوب تنها 45،100 دلار هزینه دارد.


3. جمهوری دومینیکن، جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن یکی از رو به رشدترین اقتصادهای آمریکای لاتین را داشته و پایتخت آن هم جمهوری دومینیکن است. این شهر که در سال 1496 ساخته شد، قدیمی ترین شهر اروپایی آمریکاست و جذابیت بسیار زیادی دارد. سازه های مرکزی این شهر قدیمی سازه های معماری استعماری اسپانیا بوده و کلاسیک هستند، با این حال از سازه های دیگر ساده تر می باشند.

خیابان های پر رفت و آمد، بندر شلوغ و جذابیت های شهر آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده اند. هتل پنج ستاره، هتل بین قاره ای و هتل هارد راک هم از جذابیت های دیگر این شهر هستند. در میدان شهر می توانید در رستوران های خیابانی غذا خورده و از شلوغی شهر لذت ببرید. همچنین می توانید در کشتی های تفریحی آن گردش کنید.

تمام این جذابیت ها باعث شده که سازه های جدیدی مانند رستوران های پنج ستاره، مرکز خرید و سینما هم به شهر اضافه شود. یک زوج می توانند با صرف 1،450 دلار در ماه که شامل اجاره و خوراک نیز است، در این شهر زندگی کنند. یکی از مزایای سفر به این کشور این است که ورود و اقامت در آن آسان است و به هرکس که به زندگی در آن تمایل داشته باشد، خوشامد می گوید.


4. سان پدرو، جزیره آمبرگریز، بلیز

آیا دوست دارید در یک جزیره کارائیب زندگی کند؟ در این صورت باید به شهر کوچک ماهیگیری سان پدرو در جزیره آمبرگریز بروید. این شهر کوچک یکی از بهترین شهرهای جهان است که در تلاش است تا تجارت های جدید ایجاد کرده، رویدادهای هنری برگزار کرده و باربیکیوهای ساحلی راه اندازی کند. در این جزیره کوچک در بلیز ماشین های گلف را برای رفت و آمد به کار می برند و در سواحل آن هتل های پنج ستاره، رستوران، گالری، فروشگاه و سوپرمارکت دیده می شود. در این شهر با کمی چانه زدن می توانید اجناس را با قیمت کمتر خریداری کنید. اجاره یک خانه ساحلی تنها ماهانه 1000 دلار بوده و هزینه ماهانه با احتساب اجاره بها و مخارج زندگی حدود 1،965 دلار است.

اگر رویای آغاز یک زندگی در کنار ماسه های دریا، ساحل زیبا و درختان خرما، را در سر می پرورانید، شهر سان پدرو در جزیره آمبرگریز کشور بلیز اولین گزینه شماست.


5. سن چینیان، فرانسه

پروانس شهر خوبی است اما هزینه های آن بالاست. شهر سن چینیان در لانگداک روسیون، جنوب فرانسه، یک شهر کوچک و روستایی است که همانند شهر دیو و دلبر دیزنی زیباست. با زندگی در تپه های این شهر تصور می کنید در وسط ناکجا آباد ایستاده اید. در حالی که اسپانیا آنقدر نزدیک است که می توانید برای صرف نهار به آنجا بروید و پاریس هم تنها سه ساعت با شما فاصله دارد.

صنعت شراب این شهر و قیمت اجناس که نصف پروانس و کوت دازور است، از جمله دلایل برتری این شهر می باشند. یک زوج با هزینه ماهانه 1،628 دلار می توانند با احتساب اجاره و مخارج زندگی، در این شهر سکونت داشته باشند. سرویس قطار و اتوبوس این شهر باعث می شود که حتی بدون خودرو هم بتوان در آن زندگی کرد. مردم سن چینیان بسیار خونگرم هستند. اگرچه آمریکایی ها مردم فرانسه را بی ادب می دانند اما در این شهر به عکس آن پی می برند.


6. ابروتزو، ایتالیا

یک شهر ساحلی با کافه های کنار دریا، کوه های مخصوص اسکی و تاکستان های شراب، که تکه ای از بهشت است. این شهر در یکی از غنی ترین مناطق ایتالیا قرار داشته و خانه ها و سازه های تاریخی آن گردشگران بسیاری را به خود جلب می کنند تا در کنار نشان دادن تاریخ غنی درامد زایی هم رخ دهد.

شهر کوچک چیتا سانت‌آنجلو با کلیساهای تاریخی و موزه های هنری معاصر لذت تان را دو چندان کرده و مراکز خرید آن هم شما را به یاد شهرهای بزرگ می اندازد. ابروتزو هر آنچه را که توسکانی داراست در اختیارتان قرار می دهد. یک زوج می توانند با هزینه 1،400 دلار در ماه و با احتساب اجاره بها در این شهر زندگی کنند.


7. لیوبلیانا، اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که در سال 1991 مستقل شد و در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست تا گذشته تاریک خود را به فراموشی بسپارد. امروزه این کشور کوهستانی با 47 کیلومتر فاصله از کرانه های مدیترانه، جذابیت های بسیاری را برای زندگی ارائه داده و پایتخت آن لیوبلیانا، یکی از بهترین نقاط برای زندگی است. این شهر مدرن در کنار دارا بودن امکانات لازم برای زندگی در قرن 21، زیبایی های شهرهای کوچک را نیز داراست. به طوریکه کشاورزان محلی هرروزه محصولات خود را در بازار محلی به فروش می رسانند.

در این شهر به سواحل، باغ های زیتون و پیست اسکی و همچنین شهر ونیز دسترسی دارید، زیرا تنها دو ساعت و نیم با این شهر فاصله دارد. همچنین با طی کردن یک مسافت 45 دقیقه ای به سمت شمال می توانید به شهر بلد رفته و از جریزه بلد، قصر قرون وسطایی بلد و کوه ها و جنگل های آن لذت ببرید. یک زوج می توانند با هزینه ماهانه تنها 1،059 دلار در شهر لیوبلیانا زندگی کنند.


8. پلایا دل کارمن، مکزیک

این شهر ساحلی کوچک در کنار رودخانه مایا در مکزیک، زمانی یک روستای ماهیگیری فراموش شده بود. اما امروزه بیش از 1000 شهروند خارجی در آن زندگی می کنند و 7% از جمعیت شهر را تشکیل می دهند. در سال های 1990 جمعیت شهر آنچنان افزایش یافت که این شهر یکی از روبه رشد ترین شهرهای مکزیک از نظر جمعیت بود و این رشد تا سال های 2000 ادامه یافت.

این شهر یکی از امن ترین شهرهای مکزیک است، اقتصاد آن رو به ثبات بوده و فرصت های شغلی بسیاری در آن یافت می شود. شغل افراد خارجی در این شهر عبارت است از: راه اندازی و مدیریت بار، تدریس زبان انگلیسی و مدیریت مشاور املاک. راه اندازی مدارس بین المللی هم باعث شده بسیاری از خانواده های خارجی در آن زندگی کنند.

از جمله جاذبه های این شهر این است که برای همه سنین جذاب می باشد، از زوج های جوان گرفته تا بازنشسته و خانواده و دانشجویان، همه و همه در این شهر دیده شده و زندگی می کنند. این شهر برای همجنس گرایان هم محل زندگی مناسبی است. همه نیازهای لازم برای زندگی روزمره در این شهر یافت می شود. در این شهر کوچک 12 سوپرمارکت و دو فروشگاه وال مارت وجود دارد. هزینه زندگی در این شهر متوسط بوده و به همین دلیل است که جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند. یک زوج می توانند با هزینه ماهانه 2000 دلار با احتساب اجاره، قبوض و وسایل نقلیه، در این شهر زندگی کنند.


9. بالی، اندونزی

بالی به عنوان یکی از زیباترین جزایر گرمسیری جهان شناخته می شود. حتی در شهرهای کوچک این منطقه هم معابد مختلف دیده می شود. مردم محلی بسیار خونگرم بوده و از جمله بهترین و مهمان نوازترین مردم جهان هستند. ساحل زیبا، بهترین مناطق غواصی  و موج سواری تنها بخشی از جذابیت های این بهشت زمینی است. بارهای مختلف، مکان های فرهنگی، رستوران های خیابانی تا رستوران های چند ستاره، جذابیت این منطقه را افزایش می دهند. همچنین می توانید از گالری ها دیدن کرده، با یوگا آشنا شده و گلف بازی کنید. در این منطقه گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها لذت ببرید. شهر کوچک سانور در حومه شهر بزرگ دنپاسار، یک شهر کوچک و خلوت است که در آن از شلوغی و گردشگر خبری نیست.

به راحتی می توانید در این شهر زندگی کرده و یا حتی زندگی مرفه داشته باشید. در حقیقت با هر بودجه می توان در این شهر زندگی کرد. همچنین در این شهر افراد خارجی بسیاری دیده می شوند که آن را به عنوان شهر محل زندگی خود انتخاب کرده اند. یک زوج با هزینه 1،671 دلار در ماه می توانند در این شهر زندگی کنند.


10. دانانگ، ویتنام

دانانگ سومین شهر بزرگ ویتنام است اما با این وجود شما را به یاد فیلم های قدیمی می اندازد. اگر آسمان خراش ها، پل ها، مرکز خریدها و موتورسوارهای شهر نبودند تصور می کردید به دانانگ سال های 1960 رفته اید. یک زوج با هزینه ماهانه 1،175 دلار می توانند به راحتی در این شهر زندگی کنند. اقتصاد این کشور رو به رشد است و از آنجاییکه بسیاری از افراد تحصیل کرده آن در کشورهای خارجی ساکن هستند بنابراین می توان برای این شهر آینده روشنی را متصور شد.

شهر دانانگ در بین شهرهای هانوی و هوشی مین قرار داشته و با دارا بودن چندین میراث یونسکو، مانند معبد مای سان و خرابه های معبد هندو، شهر هویی آن و پایتخت باستانی هو، جواهر کشور ویتنام محسوب می شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. دمتون گرم از راهنماییهای خیلی خوبتون من حال کردم خیلی عالی بود موفق باشید

    پاسخ