کشورهای خطرناک جهان برای توریست ها

جهان می‌تواند مکان خطرناکی باشد، بخصوص برای توریست‌ها. ایالات‌متحده آمریکا اغلب درباره این خطرات به توریست‌ها هشدار می‌دهد. اما معمولاً کشورهایی که هشدار زیادی می‌دهند معمولاً چندان خطرناک نیستند.

آیا سفر به کشورهایی مانند مکزیک، مالی، اسرائیل و پاکستان، کشنده است؟ شاید. یافته‌ها نشان می‌دهد که میان تعداد افراد کشته‌شده و هشدارهای جهانی ارتباط مستقیمی وجود دارد. اما درباره این‌که کدام کشور واقعاً خطرناک است، هنوز ابهاماتی وجود دارد.

برای مثال، بین سال‌های 2009 تا 2016، کشور مکزیک با بیش از 28 اخطار جهانی در جایگاه اول است. مالی با رتبه 26 در جایگاه دوم، سپس اسرائیل با رتبه 25، پاکستان با رتبه 25 و عراق با رتبه 24. اگر فکر می‌کنید که آمار مرگ توریست‌های آمریکایی به دلیل اعدام، قتل‌عام و حملات، بیش از این آمار بوده است، در آن صورت باید توجه کنید که تعداد این نوع مرگ‌ومیر توریست‌ها در مکزیک، 598 تن بوده است. حتی در مقایسه با پاکستان که تعداد کشته‌هایش 8 عدد بودند، وضعیت بد مکزیک بیشتر به چشم می‌آید.

اما باید به تعداد سفرها هم توجه کرد. بین سال‌های 2009 تا 2016، 71 میلیون آمریکایی به مکزیک سفر کردند، بنابراین از هر 100000 سفر تنها 0.84 آمریکایی کشته شدند. همچنین باید بگوییم که تعداد آمریکایی‌های زیادی در مکزیک خودکشی کردند (بیش از 250 تن از سال 2002).

از سوی دیگر پاکستان بیش‌ترین تعداد آمریکایی‌های کشته‌شده به ازای هر 100000 توریست را دارا می‌باشد، که معادل 3.54 تن است. بنابراین شانس کشته شدن در پاکستان، 421% بیشتر از مکزیک است. تایلند و فیلیپین که به پاکستان نزدیکترند نیز به ترتیب 3.2 و 2.28 تن کشته به ازای هر 100000 توریست را دارا هستند، با این تفاوت که از سال 2009 فیلیپین تنها 20 هشدار جهانی اعلام نموده و تایلند حتی در 50 کشور اول لیست هم وجود ندارد.

بنابراین آیا هشدارهای جهانی آمار درستی ارائه می‌دهند؟ شاید، اما چندان قابل‌اعتماد نیستند. در حقیقت در کشورهایی نظیر بلیز، گویانا و گوآتمالا، تعداد قابل‌توجهی توریست کشته شده‌اند، اما در 7 سال گذشته هیچ هشداری اعلام نکرده‌اند. برعکس آن‌هم وجود دارد. کشورهایی نظیر اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی هشدارهایی اعلام نموده‌اند، اما در چند سال گذشته تعداد مرگ‌ومیر توریست‌های آمریکایی و ملیت‌های دیگر در آن‌ها بسیار کم بوده است. بنابراین این هشدارها چندان قابل‌اطمینان نیستند.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم