10 فیلم الهام‌بخش و انگیزه‌بخش تاریخ سینما

10 فیلم الهام‌بخش و انگیزه‌بخش تاریخ سینما

فیلم و سینما یک وسیله سرگرمی است اما کارگردان‌ها فیلم‌ها را نمایی از تخیلات خود و یا نویسنده‌ها می‌دانند. در این فیلم‌ها بازیگران شخصیت‌های مختلف را تجربه می‌کنند. تماشاگران به دو دلیل به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند: یادگیری و سرگرمی. بدون شک فیلم‌های الهام‌بخش نه‌تنها روحتان را تحت تأثیر قرار داده بلکه ایده‌های مختلف را به ذهنتان می‌رسانند. از طریق این فیلم‌ها می‌توانید خود را به چالش بکشید و افکارتان را مطرح کنید. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم الهام‌بخش و انگیزه‌بخش را به شما معرفی کنیم:


10. لیگ خودشان – A League of Their Own

این فیلم داستان زندگی دختران تیم‌های لیگ حرفه‌ای بیس‌بال آمریکا در سال‌های 1940 را نشان می‌دهد. پنی مارشال این درام کمدی را کارگردانی کرد و جینا دیویس، تام هنکس، لوری پتی، رزی اودونل و مدونا در این فیلم نقش‌آفرینی داشته‌اند. این فیلم در سال 1992 اکران شد و در ایالات‌متحده آمریکا 107 میلیون دلار فروش کرد. موضوع فیلم دراین‌باره است که با تلاش و کوشش می‌توان به اهداف خود دست یافت.


9. مسیر سبز – The Green Mile

یک درام فانتزی به کارگردانی فرانک دارابونت در سال 1999 که از رمان استفان کینگ در سال 1996 اقتباس شد و در چهار قسمت در آکادمی نامزد شد. داستان فیلم درباره زندگی پاول در دوران رکود اقتصادی در ایالات‌متحده است. با دیدن این فیلم به یاد نکته‌های مثبت جهان می‌افتید.


8. موج‌سوار – Soul Surfer

داستان واقعی یک موج‌سوار حرفه‌ای به نام بتانی همیلتون به کارگردانی‌شان مک نامارا. داستان فیلم در اوایل سال 2010 در هاوایی رخ می‌دهد و به این موضوع اشاره دارد که حتی با وجود ناتوانی هم می‌توان به موفقیت رسید. در پایان داستان گزارشگر از این موج‌سوار می‌پرسد که اگر دست ازدست‌رفته‌اش را بازمی‌یافت چه‌کار می‌کرد. او پاسخ داد دوباره آن را از دست می‌داد زیرا با یک دست به موفقیت‌های بیشتری رسید تا با دو دست.


7. میلیونر زاغه‌نشین – Slumdog Millionaire

یک درام بریتانیایی به کارگردانی دنی بویل و نویسندگی سیمون بیفوی و با همکاری کارگردان هندی لاویلین تاندان. فیلم به داستان جمال مالیک می‌پردازد که از زاغه‌های بمبئی می‌آید. او در برنامه هندی چه کسی می‌خواهد میلیونر شود شرکت می‌کند. او از انتظارات فراتر می‌رود و او را به تقلب متهم می‌کنند اما او از خاطرات گذشته‌اش الهام گرفته بود. با دیدن این فیلم به این نتیجه می‌رسیم که نباید اجازه دهیم فقر سرنوشتمان را تحت تأثیر قرار دهد و باید زندگی خود را تغییر داد.


6. یک ذهن زیبا – A Beautiful Mind

فیلمی درباره زندگی جان برنده جایزه نوبل اقتصاد به کارگردانی ران هاوارد که فیلم برنده چهار جایزه آکادمی شد. در این فیلم شاهد موفقیت یک فرد معمولی هستیم. و یاد می‌گیریم که باید به هر بهایی به اهداف خود برسیم.


5. 42

یک فیلم آمریکایی زندگی‌نامه به نویسندگی و کارگردانی برایان هلگلند درباره مشکلات نژادی بیس‌بال آمریکایی و بازیکن بیس‌بال جکی رابینسون که در زمان فعالیتش در لیگ همیشه از شماره 42 استفاده می‌کند. او در زمان فعالیتش پیشرفت می‌کند اما پیشرفتش به دلیل شانس نیست بلکه از زحمات او سرچشمه می‌گیرد.


4. آسمان اکتبر – October Sky

فیلمی بر اساس زندگی جک جیلنهال پسر یک معدنچی که بازیگران هم به شیوه نوآورانه‌ای در این فیلم نقش‌آفرینی کردند. با دیدن این فیلم یاد می‌گیرید که برای مشکلات خود راه‌حل‌های جدید خلق کنید. پس حتماً به تماشای این فیلم بنشینید.


3. بیلی الیوت – Billy Elliot

یک درام بریتانیایی به نویسندگی لی هال و کارگردانی استفان دالدری درباره یک پسر جوان که دوست دارد باله کار کند اما پدرش می‌خواهد او را به یک بوکسور تبدیل کند. نمای آخر این فیلم چهارده سال بعد است، حدود سال 1999 که آدام کوپر رقصنده و بازیگر نقش متیو بورن در دریاچه قو (Swan Lake) را ایفا می‌کند. پیام فیلم مشخص است، باید تا زمان رسیدن به اهداف خود دست از تلاش برندارید.


2. رستگاری در شاوشنک – The Shawshank Redemption

یک درام به کارگردانی و نویسندگی فرانک دارابونت درباره بانکداری به نام اندی دافرنس که به زندان ایالتی شاوشنک منتقل می‌شود و جزایش مرگ است. او به قتل همسرش متهم است اما خودش این جرم را نمی‌پذیرد. او در زندان با زندانی دیگری به نام آلیس بوید آشنا می‌شود. او پس از 40 سال آزاد شده و می‌خواهد با زندگی خارج از زندان خو بگیرد و بر ترس خود غلبه کند. فیلم نشان می‌دهد که حتی پس از شکست هم می‌توان از نو شروع کرد.


1. به دیگری نیکی کن – Pay It Forward

یک فیلم آمریکایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته کاترین ریان هاید که میمی لدر کارگردانی و لسلی دیکسون نویسندگی آن را بر عهده داشت. فیلم درباره پسری است که همراه با مادر مجردش هلن هانت و معلمش کوین اسپیسی، می‌خواهد پیشرفت کند. او از طریق یک آزمایش در مدرسه با دنیای اطرافش بیشتر آشنا می‌شود. او سعی می‌کند با کمک به دیگران در کار خود پیشرفت کند.

این‌گونه فیلم‌ها می‌توانند بر افراد تأثیر گذاشته و به آن‌ها کنند تا بر مشکلات خود غلبه کرده، مسائل را حل کرده، افکار خود را سازماندهی کرده و برای حل مشکلات خود تلاش کنند. اولین قدم برای موفقیت این است که به دیگران اجازه ندهیم ما را ناامید کنند. خودمان باشیم تا بتوانیم به رؤیاهای خود دست پیدا کنیم.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم