20 مکان دیدنی در لندن

لندن یکی از مشهورترین شهرهای جهان است که مکان‌های دیدنی مشهوری دارد. این شهر پر از جاذبه‌های تاریخی مختلف است: قصرها، موزه‌ها، پارک‌ها، کلیساها و صومعه‌ها. لندن مقصد اصلی علاقه‌مندان به تاریخ و معماری است. چه ساکن این شهر باشید چه یک مسافر، درهرصورت از گشت‌وگذار در این شهر لذت خواهید برد. هرچه که آرزو کنید در  لندن وجود دارد: هنر، موسیقی، غذا، تاریخ و معماری.

اگر بخواهید تمام جاذبه‌های دیدنی این شهر را دیدن کنید باید چند ماه زمان صرف نمایید. اما همه ما آن‌قدر زمان نداریم که از تمام این جاذبه‌ها دیدن نماییم بنابراین 20 جاذبه دیدنی این شهر را به شما معرفی خواهیم نمود.


20. کشتی اچ‌ام‌اس بلفاست

این کشتی از بقایای جنگ جهانی دوم است

این کشتی جنگی در سال 1938 به نیروی دریایی سلطنتی تعلق داشت و از بقایای جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود که در مقابل آلمانی‌ها به کار برده می‌شد. پس از جنگ تصمیم بر آن شد که این کشتی را نگهداری کنند. در حال حاضر این کشتی موزه‌ای است که بر رودخانه تیمز نزدیک تاور بریج قرار دارد. جنگ جهانی دوم یک واقعه جهانی بود که تاریخ کره زمین را تغییر داد. بنابراین بازدید از موزه‌ای که در جنگ جهانی دوم استفاده‌شده می‌تواند یک تجربه منحصربه‌فرد باشد.


19. خیابان بریک‌لین

با رفتن به این خیابان با تنوع فرهنگی لندن آشنا خواهید شد

پس‌ازاینکه متوجه شدند خاک این خیابان برای ساختن آجر مناسب است آن را به این نام تغییر دادند. این خیابان به‌خوبی تنوع محیطی لندن را نشان می‌دهد. مسجد بزرگ لندن که در سال 1743 ساخته شد به‌عنوان یک کلیسا و کنیسه یهودیان استفاده می‌شود. همچنین به دلیل وجود جمعیت زیاد بنگلادشی‌ها در این قسمت شهر آن را به‌عنوان محله بنگلادشی‌ها نیز می‌نامند. رستوران‌های متنوع و هنر آوانگارد خیابانی این محله بسیار معروف است. بازار این خیابان هر یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 غروب باز است و مقصد اصلی گردشگران و شهروندان محسوب می‌شود. کتاب‌های قدیمی، ادویه‌جات عجیب، لباس‌های متنوع و وسایل و لوازم مختلف در این بازار دیده می‌شوند. در این قسمت شهر می‌توانید سوغاتی‌های فراموش‌نشدنی به دست آورید.


18. موزه لندن

موزه ای که تاریخ کهن و مدرن را به نمایش می گذارد

موزه لندن در دیوار لندن یکی از جاذبه‌های این شهر است که تاریخ لندن از ماقبل تاریخ تا عصر مدرن را به معرض نمایش قرار می‌دهد. در این موزه بیش از شش میلیونشی وجود دارد. و گالری‌های مختلف آن بر اساس تاریخ طبقه‌بندی شده‌اند. هرکدام از این گالری‌ها صنایع‌دستی، تصاویر، نمودار و طرح‌هایی که توسعه لندن و جامعه و فرهنگ را نشان می‌دهند را به معرض نمایش می‌گذارند. مشاهده توسعه یک شهر در طی سالیان دراز می‌تواند یک تجربه منحصربه‌فرد باشد. به همین دلیل این مکان در طبقه‌بندی 20 مکان دیدنی لندن قرار دارد.


17. رصدخانه سلطنتی گرینویچ

رصدخانه ای که به عنوان نصف النهار مبدا انتخاب شده است

رصدخانه سلطنتی توسط شاه چارلز در سال 1675 راه‌اندازی شد. در آن زمان هیچ استانداردی برای زمان‌بندی و جهت‌یابی وجود نداشت. بنابراین این رصدخانه به مرکز تحقیقاتی برای بررسی جهت‌یابی، زمان‌بندی و ستاره‌شناسی، تبدیل شد. سپس این مکان را به‌عنوان نصف‌النهار مبدأ انتخاب نمودند. نصف‌النهار مبدأ خطی است که نیمکره غربی و شرقی را از هم جدا می‌کند. در حال حاضر این رصدخانه مکان راه‌اندازی گالری‌های هنری و آموزش مدرن است. تصور کنید در جایی حضور دارید که زمان ازآنجا آغاز شد.


16. اتاق‌های جنگ چرچیل

چرچیل از این اتاق ها جنگ جهانی دوم را مدیریت می کرد

اتاق‌های جنگ چرچیل بخشی از یک موزه زیرزمینی هستند. این مکان مقر ارتش بریتانیا در جنگ جهانی دوم بود. این موزه زندگی وینستون چرچیل را نیز نشان می‌دهد. سر وینستون چرچیل یک فرمانده بریتانیایی بود که باعث پیروزی بریتانیا در جنگ جهانی دوم شد. او یک سخنور بسیار ماهر بود و در سمت نخست‌وزیری این‌گونه سخنرانی کرد، “من چیزی برای بخشیدن ندارم مگر خون، رنج، اشک و خستگی.” هنوز هم سخنرانی او را بهترین سخنرانی سیاسی می‌دانند. بازدید از این مکان و آشنایی با دلایل موفقیت بریتانیا می‌تواند یک تجربه جالب باشد.


15. خیابان آکسفورد

این خیابان در ایام کریسمس چراغانی می شود

خیابان آکسفورد یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های اروپا برای خرید کردن است. در این خیابان حدود 300 فروشگاه وجود داشته و هرروزه نیم میلیون نفر در آن خرید می‌کنند. یکی از دلایل شهرت این خیابان مراسم چراغ‌های کریسمس است. هرساله این خیابان را با چراغ و لیزر روشن می‌کنند. یک سلبریتی چراغ‌ها را روشن نموده و آن‌ها تا 6 ژانویه روشن می‌مانند. تابه‌حال سلبریتی هایی مانند جیم کری، اما واتسون و انریکه ایگلیسیاس این کار را انجام داده‌اند. بازدید از این مکان در روزهای کریسمس می‌تواند جالب باشد.


14. باغ‌های کنزینگتون

یک درخت 900 ساله قدیمی در این باغ وجود دارد

باغ‌های کنزینگتون در اصل بخشی از باغ‌های شخصی قصر کنزینگتون بودند. این پارک 270 هکتار است و به همراه پراک هاید، پارک سبز و پارک سنت جیمز قلب سرسبز لندن را به وجود می‌آورد. گالری سرپنتین (Serpentine)، یادبود آلبرت و بنای تاریخی اسپک (Speke) در این باغ‌ها وجود دارند. درخت قدیمی 900 ساله الفین که همانند یک تنه خشک شده است در این باغ وجود دارد. با دیدن آن تصور می‌کنید به دل تاریخ سفر کرده‌اید.


13. موزه آلبرت و ویکتوریا

آثاری که 5000 سال تاریخ را نشان می دهند در این موزه وجود دارند

موزه آلبرت و ویکتوریا بزرگ‌ترین موزه نگهداری از هنر تزئینی و طراحی است که 4.5 میلیونشی که متعلق به یک دوره 5000 ساله هستند در آن نگهداری می‌شود. این اشیا شامل مجسمه‌ها و نقاشی‌های رنسانس ایتالیا هستند. بزرگ‌ترین مجموعه سرامیک، پارچه، شیشه، لباس، نقره، جواهرات، لوازم خانه، نقاشی و عکس، در این موزه قرار دارد. در تئاتر موزه نمایش‌های زنده اجرا می‌شود. افرادی که به فرهنگ علاقه دارند می‌توانند در دوره‌های این موزه آموزش ببینند. بنابراین در صورت سفر به این شهر از این مکان دیدن کنید.


12. پیکدیلی سرکس

دوستداران هنر و موسیقی باید از این نقطه دیدن کنند

این مکان یک سیرک نیست. این کلمه از کلمه لاتین سیرکل به معنای دایره گرفته شده است. این تقاطع در ناحیه وست اند لندن قرار دارد و به دلیل داشتن فواره یادبود شفتسبری، تئاتر پویلیون و تئاتر کریتریون شهرت دارد. اگر به هنر و موسیقی علاقه دارید حتماً از این مکان دیدن کنید.


11. سیاه‌چال لندن

اگر می خواهید با تاریخ خونین بریتانیا آشنا شوید از این سیاه چال دیدن کنید

این سیاه‌چال در لندن مدرن همانند نسخه‌ای از یک مکان تسخیرشده است که با استفاده از بازیگران، جلوه‌های ویژه و صحنه‌های ترسناک تاریخ خون‌بار جنایت‌ها را به نمایش می‌گذارد. جک قاتل، آتش‌سوزی بزرگ لندن و حوادث دیگر ازجمله نمایش‌هایی هستند که در اینجا نشان داده می‌شود. اگر به ترس و وحشت علاقه دارید به این مکان سر بزنید.


10. کاخ کنزینگتون

این مکان یکی از اقامتگاه های خانواده سلطنتی است

خانواده سلطنتی بریتانیا در این کاخ زندگی می‌کنند. در حال حاضر شاهزاده هری و شاهزاده و پرنسس میشل از کنت در آن زندگی می‌کنند. تنها بخشی از این کاخ برای عموم باز است. معماری و تزئینات این کاخ تعجب شما را برمی‌انگیزد.


9. پارک سنت جیمز

اگر می خواهید به پارکی بروید که قبلا یک بیمارستان مخصوص جذامی ها بود به این پارک بروید

این پارک بر روی زمینی ساخته شد که در گذشته بیمارستان زنان جذامی بوده است. در این پارک زیبا دو قصر مهم ساخته شده است: قصر باکینگهام و قصر سنت جیمز. این پارک به پارک رنگ‌ها شهرت دارد و هرساله در روز تولد ملکه رژه اسب‌سواران در آن انجام می‌گیرد. این رسم در اوایل قرن هجدهم آغاز شد و همانند بقیه سنت‌های انگلیسی ادامه پیدا کرد.


8. گالری تیت مدرن

در این موزه آثار هنری مدرن و معاصر قرار داده شده است

گالری تیت مدرن یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های هنر مدرن و معاصر دنیا است که در یک نیروگاه قدیمی ساخته شد. در این مکان سه مخزن نفت زیرزمینی احداث شد و در آن نمایش‌های زنده اجرا می‌شود. در بالای این مخزن‌ها یک برج ساخته شده است که Switch نام دارد. با دیدن از این مکان می‌توانید از هنر و فرهنگ معاصر جهان مطلع شوید.


7. گالری ملی

آثار بهترین نقاشان جهان در این گالری قرار دارد

گالری ملی در میدان ترافالگار یک گالری هنری است که حدود 2300 اثر نقاشی از قرن 13 تا قرن 18 در آن قرار دارد. این گالری در مقایسه با موزه لوور یا بریتانیا بسیار کوچک است. اما آثاریان واک آیک (پرتره آرنولفینی) و لئوناردو داوینچی (بانوی صخره‌ها) دران دیده می‌شود. مجموعه هنری این موزه باارزش و تأثیرگذار است.


6. صومعه وستمینستر

مهم ترین مراسم های خانواده سلطنتی در این مکان انجام می شود

صومعه وستمینستر یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای گوتیک بریتانیا است که بسیاری از مراسم‌های ازدواج، تاج‌گذاری و خاک‌سپاری خانواده سلطنتی در آن برگزار می‌شود. آخرین مراسم ازدواجی که در این کلیسا برگزار شد مراسم ازدواج پرنس ویلیام و کاترین میدلتون بود که در سال 2011 و در میان جشن و پای‌کوبی انجام گرفت. این صومعه زیبا از آن مکان‌هایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.


5. میدان ترافالگار

مهم ترین مراسم های سیاسی بریتانیا در این مکان انجام می شود

میدان ترافالگار در تاریخ لندن نقش مهمی دارد که نام آن از نبرد ترافالگار در اسپانیا گرفته شد. همچنین برخی از همایش‌های سیاسی در این مکان انجام می‌شود. ستون نلسون و فواره‌ها در معماری این میدان نقش مهمی دارند. هرساله در مراسم کریسمس یک درخت اهدایی از نروژ در این میدان قرار می‌گیرد. همچنین این مکان در جشن‌های سال نو هم نقش دارد.


4. قصر باکینگهام

این مکان اقامتگاه خاندان سلطنتی محسوب می شود

قصر باکینگهام مکان سلطنت سلاطین انگلستان است که جشن‌ها و عزاداری‌های بریتانیا نیز در آن برگزار می‌شود. تحقیقات یا ضیافت‌ها می‌تواند در این قصر انجام شود. تغییر نگهبانان یکی از جاذبه‌های این قصر است. پس اگر به لندن رفتید حتماً از این مکان دیدن کنید.


3. برج لندن

جواهرات سلطنتی در این برج نمایش داده می شود

برج لندن یکی از جاذبه‌های گردشگری لندن است که جواهرات سلطنتی در این مکان به نمایش در آمده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کنند. باغ‌وحش سلطنتی در این مکان قرار داشت. معماری گوتیک این مکان چشمگیر است.


2. بیگ بن

ساعت معروف لندن بیگ بن نام دارد

نام برج ساعت و خود ساعت بیگ بن نام دارد. این برج به نماد فرهنگی بریتانیا تبدیل شده و یکی از مکان‌های محبوب و دیدنی لندن است. در روز بزرگداشت و سال نو این برج از تلویزیون نمایش داده می‌شود. معمولاً هر گردشگری که به لندن سفر می‌کند یک عکس از این مکان دارد.


1. چشم لندن

اگر می خواهید در مرتفع ترین چرخ و فاک اروپا قرار بگیرید به لندن بروید

چشم لندن یک چرخ‌وفلک بزرگ است که در کرانه رودخانه تیمز قرار دارد. این مکان همانند بیگ بن نماد فرهنگی دیگر لندن است. این چرخ‌وفلک با ارتفاع 135 متر بلندترین چرخ‌وفلک اروپا است و نمای شهر را در مقابلتان قرار می‌دهد. با سوارشدن بر این چرخ‌وفلک می‌توانید تمام جاذبه‌های لندن را به‌یک‌باره ببینید. هر گردشگری که به لندن سفر می‌کند باید از این مکان دیدن نماید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم