3 پاک‌کننده کاملاً طبیعی برای استفاده در تمیزکاری خانه

3 پاک‌کننده کاملاً طبیعی برای استفاده در تمیزکاری خانه

برای یافتن یک پاک‌کننده لازم نیست از پاک‌کننده‌های شیمیایی استفاده کنید. برای این کار درب کابینت خود را باز کنید: سرکه، لیمو، جوش‌شیرین و مواد طبیعی دیگر می‌توانند پاک‌کننده‌های طبیعی ایجاد نمایند.

استفاده از سرکه برای تمیزکاری

سرکه می‌تواند همانند تمام پاک‌کننده‌های دیگر خاصیت خوبی داشته باشد. ترکیب برابر سرکه و آب می‌تواند یک تمیزکننده قوی بسازد که قسمت‌های مختلف خانه شما را تمیز کند. سرکه هم همانند پاک‌کننده‌های دیگر خاصیت بسیار خوبی دارد. ازآنجایی‌که می‌تواند برخی از رنگ‌ها را خراب کند بنابراین باید پیش از استفاده ان را روی سطوح مختلف امتحان کنید. خاصیت اسیدی سرکه ممکن است کاشی را از بین ببرد. آن را روی سطوح مرمر هم استفاده نکنید. همچنین نگران بوی نامطبوع سرکه نباشید زیرا زود از بین می‌رود.

سرویس بهداشتی: برای تمیز کردن حمام، دستشویی و سینک از سرکه استفاده کنید. برای رها شدن از شر لکه‌ها از سرکه خالص استفاده کنید. سطوح سرویس بهداشتی پیش از استفاده از سرکه باید خشک باشند و سپس سرکه را روی آن بمالید. همچنین می‌توانید با محلول سرکه کف سرویس بهداشتی را بشویید. همچنین سرکه لکه‌های صابون و آب را از روی سطوح پاک کرده و آن‌ها را درخشان می‌سازد.

آشپزخانه: با محلول آب و سرکه می‌توانید روی گاز را تمیز کنید. این محلول ساده می‌تواند اغلب لکه‌ها را از بین ببرد. روی کابینت را هم می‌توانید با همین محلول تمیز کنید. کف آشپزخانه را هم با این محلول تمیز نموده و از درخشش آن لذت ببرید.

شستن لباس: سرکه می‌تواند باعث لطافت لباس شما شود، بخصوص اگر پوستتان حساس است. یک‌دوم فنجان سرکه می‌تواند لباس‌هایتان را نرم و لطیف نموده و همچنین خاصیت پاک‌کنندگی پودر لباس‌شویی را افزایش دهد.

پاک‌کنندگی با آب‌لیمو

آب‌لیمو یکی از مواد پاک‌کننده طبیعی است که می‌تواند خانه‌تان را تمیز کند. این ماده صابون و ذرات آب را حل کرده و خاصیت پاک‌کنندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. برای تهیه یک خمیر پاک‌کننده آب‌لیمو را با سرکه یا جوش‌شیرین ترکیب کنید. یک لیمو را به دو نصف تقسیم نموده و جوش‌شیرین را روی آن بریزید. سپس لیمو را روی ظروف، سطوح و لکه‌ها بمالید. ازآنجایی‌که لیمو خاصیت سفیدکنندگی دارد پیش از استفاده آن را امتحان کنید. 1 فنجان روغن‌زیتون را با نصف فنجان آب‌لیمو ترکیب نموده و با آن لوازم خانه را تمیز کنید. گذاشتن پوست لیمو در سطل زباله آشپزخانه بوی نامطبوع را از بین می‌برد. می‌توانید از پوست پرتقال هم استفاده کنید. همچنین با کمک لیمو می‌توانید درخشش ظروف استیل را دوچندان کنید.

پاک‌کنندگی با جوش‌شیرین

جوش‌شیرین هم یکی از برترین مواد پاک‌کننده است که می‌تواند به‌جای پاک‌کننده‌های شیمیایی مورداستفاده قرار گیرد. این ماده خاصیت ضدعفونی‌کننده هم دارد. قرار دادن جوش‌شیرین در یخچال بوی نامطبوع را از بین می‌برد. در حقیقت می‌توانید آن را در لوازم مختلف مانند سطل زباله، ماشین لباس‌شویی و حتی کفش قرار دهید تا خاصیت ضدعفونی‌کننده خود را اعمال کند.

استفاده از پاک‌کننده‌های طبیعی دیگر

علاوه بر این مواد پاک‌کننده‌های طبیعی دیگر هم وجود دارند. می‌توانید از کچاپ، برنج، دانه‌های قهوه و مواد غذایی دیگر برای نظافت استفاده کنید. البته می‌توانید از مواد پاک‌کننده شیمیایی هم استفاده کنید اما یادتان نرود که برای محیط خانه مضر نباشد. بسیاری از این مواد از ترکیبات مواد طبیعی ساخته شده‌اند اما نه همه آن‌ها. پس دراین‌باره خوب دقت کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم