راهنمای افزایش رابطه جنسی،تستوسترون و بازدهی بدن

برای دانستن ارتباط میان رابطه جنسی و بازدهی باید در ابتدا ارتباط میان تستوستورن و رابطه جنسی را بدانیم. زیرا برای آقایان این دو مورد به هم مرتبط است. تستوستورن یک هورمون سازنده عضله است که هر چه میزان بیشتری از این هورمون را داشته باشید مقدار بیشتری از آن را تولید خواهید نمود. هرچه قدر میزان تستوستورن شما بیشتر باشد میل جنسی شما بالاتر خواهد بود. اما به‌جای داشتن میل جنسی مدام می‌توان آن را به بازدهی تبدیل نمود.

در حقیقت با زمان‌بندی انجام رابطه جنسی در زمان مناسب و توجه به آن می‌توانیم در سایر قسمت‌های زندگی خود بازدهی بیشتری داشته باشیم.

مهار قوای جنسی

یکی از مهم‌ترین قوای بدنی قوای جنسی است که باعث شده نسل انسان حفظ شود. اما انسان دیگر در دوره‌ای زندگی نمی‌کند که از چند فرزندش فقط تعداد معدودی زنده بمانند. برای درک قوای جنسی و تأثیر آن روی ما باید در ابتدا با حقایق مهمی درباره رابطه جنسی آشنا شویم:

  1. هرچند مدت یک‌بار باید رابطه جنسی داشت؟
  2. بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی چه زمانی است؟
  3. هرچند وقت یک‌بار باید انزال داشت؟
  4. راه‌های طبیعی افزایش تستوستورن
  5. مکمل‌های افزایش تستوستورن

هرچند مدت یک‌بار باید رابطه جنسی داشت؟

طبق تحقیقات انجام‌شده مردان بالغ تک‌همسری تقریباً دو بار در هفته رابطه جنسی دارند. تعداد رابطه جنسی به میل جنسی شما بستگی دارد بنابراین نمی‌توان پاسخ قطعی به آن داد. اما یک فرد بالغ باید حداقل یک‌بار در هفته رابطه جنسی داشته باشد.

قوای جنسی مردان به میزان تستوستورن آن‌ها وابسته است. هرچقدر میزان آن بالاتر باشد میل جنسی بیشتر خواهد بود. بنابراین باید رابطه جنسی روزانه را همانند نوعی ورزش در نظر بگیرید. رابطه جنسی روزانه تأثیرات مثبت مختلفی دارد، مانند:

  • افزایش سلامت کاردیوی قلب
  • افزایش ایمنی بدن
  • کاهش استرس
  • کاهش درد
  • افزایش طول عمر
  • افزایش گردش خون
  • خواب بهتر
  • بهبود تناسب بدن
  • افزایش میزان تستوستورن

بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی چه زمانی است؟

پاسخ به این سؤال به شریک شما بستگی دارد. باید شریک جنسی شما دراین‌باره با شما همراه باشد تا در صورت نیاز زمان آن را تغییر دهید. ازنظر تجارب شخصی و اطلاعات علمی دو زمان مناسب وجود دارد. یک زمان بهترین لذت را ایجاد کرده و زمان دیگر نیز بهترین بازدهی را ایجاد می‌کند.

بیشترین میل جنسی در زمان صبح وجود دارد زیرا تستوستورن در بالاترین میزان خودش است. درنتیجه لذت بیشتری کسب نموده و روز خود را بهتر آغاز خواهید کرد. اما ازآنجایی‌که در طول هفته به انرژی زیادی نیاز داریم بنابراین بهتر است صبح روزهای تعطیل رابطه جنسی داشته باشید.

دومین زمان مناسب برای رابطه جنسی غروب و پیش از خواب است. ارگاسم مردان باعث می‌شود خواب بهتر و عمیق‌تری داشته و راحت‌تر به خواب REM وارد شوید که باعث جوان‌سازی بدن می‌شود.

هرچند وقت یک‌بار باید انزال داشت؟

اخیراً با توجه به روش‌های تائو و افزایش کیفیت زندگی پرسش درباره زمان انزال بسیار موردتوجه واقع شده است. تائویست ها معتقدند که تخلیه منی انرژی مردانه را کاهش می‌دهد و برای جبران آن انرژی باید تا 30 روز از ارگاسم خودداری کنید.

دفعات رابطه جنسی بر میزان انرژی و تمرکز شما در طول روز تأثیر می‌گذارد. بنابراین تأثیر آن را در میزان انرژی روزانه و میزان عملکرد خود خواهید دید. در صورت برنامه‌ریزی مناسب زمان استراحتتان کوتاه‌تر شده و عملکردتان افزایش خواهد یافت.

این بیانات چه پایه و اساس علمی دارند؟

در سال 2003 محققان چینی طی یک مطالعه بیست‌وهشت داوطلب مذکر را به مدت یک هفته از انزال ممنوع کرد. روزانه میزان تستوسترون آن‌ها را اندازه‌گیری نمودند. این مطالعه چینی اولین مطالعه‌ای بود که تأثیر انزال بر میزان تستوسترون را اندازه‌گیری نمود و نتایج آن بسیار مؤثر بودند.

محققان به این نتیجه رسیدند که خودداری از انزال به مدت شش روز بر میزان تستوسترون هیچ تأثیری ندارد. در روز هفتم میزان تستوستررون 145.7% افزایش یافته و سپس در روز هشتم به‌سرعت کاهش یافت.

محققان معتقدند که درنتیجه سرکوب ترشح هورمون لوتئینه کننده میزان تستوسترون در روز هشتم کاهش می‌یابد. هورمون لوتئینه کننده برای تولید تستوسترون لازم است و میزان تستوسترون را مشخص می‌کند. سرکوب هورمون لوتئینه کننده میزان تستوسترون را کاهش داده و آن را به حداقل می‌رساند. این مطالعه نشان داده که افزایش دفعات فعالیت جنسی و انزال بر میزان تستوسترون تأثیر می‌گذارد.

راهنمایی کلی

تماشای فیلم‌های پورن و انزال میل جنسی را کاهش داده و باعث اتلاف وقت می‌شود. جدا از آمار و ارقام احساس خوبی که پس از رابطه دست می‌دهد می‌تواند بازدهی فرد را افزایش دهد. پس از رابطه جنسی هورمون پرولاکتین و دوپامین ترشح شده و فعالیت را متوقف می‌کند. به همین دلیل بهترین زمان برای رابطه جنسی غروب است زیرا پس‌ازآن تحت تأثیر پرولاکیتن به خواب می‌روید.

بنابراین بهتر است پیش از انجام فعالیت‌های مهم از انجام رابطه جنسی یا انزال خودداری کنید. در این صورت تمام انرژی جنسی خود را برای انجام فعالیت‌های مثبت صرف می‌کنید.

راه‌های طبیعی افزایش تستوسترون

پیش از اعمال تغییرات کلی در بدن برای افزایش بازدهی یا اعمال تغییرات کلی، در اینجا راه‌های طبیعی افزایش تستوسترون را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. خواب کافی – خواب کافی میزان تستوسترون را افزایش داده و از تولید کورتیزول، هورمون مرگ، خودداری می‌کند.
  2. عدم خودداری از ایجاد کلسترول و چربی – ازنظر پزشکی جلوگیری از ایجاد کلسترول، بخصوص برای مردان، اشتباه است. تستوسترون از کلسترول تولید می‌شود بنابراین باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. کلسترول در گوشت موجود است. یادتان باشد که قند باعث چاقی‌تان می‌شود نه چربی. برای حفظ انرژی روزانه کمی کربوهیدرات و مقدار زیادی پروتئین و چربی را در رژیم روزانه‌تان قرار دهید.
  3. سیگار را ترک کنید – زیرا نیکوتین و سایر مواد اعتیادآور تولید تستوسترون را کاهش می‌دهند.
  4. ورزش – تمرینات کاردیو و دو مناسب هستند اما وزنه‌برداری بهترین ورزش است زیرا مستقیماً بر حجم عضله تأثیر گذاشته و حجم عضله نیز میزان تستوستورن بدن را مشخص می‌کند. هرچه قدر عضله بیشتری داشته باشید وزنتان بیشتر شده و درنتیجه تستوستورن بیشتری خواهید داشت.
  5. جلوگیری از استرس بلندمدت – استرس باعث آزادسازی کورتیزول که حجم عضله را از بین می‌برد، می‌شود و میزان تستوسترون را کاهش می‌دهد.

مکمل‌های افزایش تستوسترون

کاهش میزان تستوسترون یک مشکل جهانی محسوب می‌شود که حتی در جمعیت آمریکا در دو دهه گذشته 205 کاهش یافته است. تغذیه نامناسب، عدم تحرک و مصرف مواد سمی بر تولید تستوستورن اثر منفی دارد. درنتیجه انسان امروزی از کمبود تستوسترون رنج می‌برد.

نتیجه‌گیری

برای افزایش بازدهی باید میزان تستوسترون را افزایش داد، میل جنسی را کنترل کرد و سپس انرژی جنسی را به فعالیت‌های مهم اختصاص داد. افرادی که تستوسترون کافی دارند فعالیت و تفکر بهتری دارند. عملکرد آن‌ها در مقایسه با افرادی که به خودشان بهتر و بیشتر است. بنابراین برای سلامت هورمونی و احساسی، میزان تستوستورن بدن خود را افزایش داده، میل جنسی خود را کنترل کرده و بازدهی بیشتری داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم