10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

دانستن زبان خارجی می‌تواند در بسیاری از جنبه‌های زندگی مانند سفر، روابط خانوادگی و حتی سلامت روانی، برایتان مفید باشد. اما آیا می‌دانستید که با دانستن زبان‌های خارجی می‌توانید صاحب مشاغل جدیدی شوید؟

کدام زبان‌های خارجی مشاغل بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهند؟

الف. اسپانیایی. با دانستن سومین زبان مورداستفاده شده در جهان می‌توانید به بیش از 500 میلیون نفر دسترسی داشته باشید. در ایالات‌متحده و اروپا، اسپانیایی دومین زبان رسمی محسوب می‌شود. همچنین در قاره‌های دیگر نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ب. فرانسوی. فرانسه نه‌تنها پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بوده و یکی از سه کشور مناسب برای سرمایه‌گذاری است، بلکه بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار دارد. دانستن زبان فرانسه باعث می‌شود که بتوانید با بهترین شرکت‌های فرانسه زبان، نه‌تنها در فرانسه بلکه کشورهای فرانسه زبان دیگر مانند کانادا، سوئد، بلژیک و شمال و مرکز آفریقا، ارتباط برقرار کنید.

پ. آلمانی. بر اساس اطلاعات سازمان اقتصاد جهانی شرکت‌های آلمانی برای همکاری سود مناسبی پرداخت می‌کنند:

  • اسپانیایی – 1.5 درصد سود
  • فرانسوی – 2.3 درصد سود
  • آلمانی – 3.8 درصد سود

بنابراین اگرچه جمعیت آلمانی‌زبان از زبان‌های اسپانیایی کمتر است اما شرکت‌های موفقی مانند بی ام وی در آلمان قرار دارد.

ت. ماندارین. تعجبی ندارد که ماندارین هم در این لیست باشد. ماندارین زبان رسمی کشور چین، یکی از اقتصادهای روبه رشد جهان است و اولین زبان دنیا است که جمعیت بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند.

ث. عربی. کشورهای عربی ازجمله ثروتمندترین کشورهای جهان هستند و به دلیل فرصت‌های شغلی مناسب در خاورمیانه غربی‌های عرب‌زبان می‌تواند موقعیت بسیار خوبی داشته باشند. اگر بتوانید به زبان عربی صحبت کنید مطمئن باشید که افراد زیادی شما را استخدام خواهند کرد.

کدام صنایع می‌توانند چنین فرصت‌های شغلی را در اختیارتان قرار دهند؟

اگرچه دانستن زبان خارجی در همه صنایع مؤثر است اما در این صنایع فواید بیشتری دارد:

  • فیلم و رسانه
  • صنایع گردشگری و سفر، مانند خطوط هوایی و هتل‌ها
  • بانک و بیمه
  • ادارات دولتی و فدرال
  • سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی
  • شرکت‌های چاپ
  • سازمان دفاع و سفارت‌خانه‌های بین‌المللی
  • سازمان بهداشت
  • خدمات اجتماعی
  • خدمات مهاجرتی
  • مدارس ابتدایی، متوسطه، دانشگاه

10 شغل برتر که با دانستن زبان خارجی نصیبتان می‌شود

  1. مترجم بازی

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: بازی

شرکت‌های تولید بازی‌های کامپیوتری به دنبال افرادی هستند که بتوانند بازی‌های آن‌ها را از انگلیسی به ژاپنی یا زبان‌های دیگر ترجمه کنند. یکی از این شرکت‌ها Nintendo است که شاید با آن آشنا باشید.

  1. متخصص برند

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: تکنولوژی

گوگل، به‌عنوان بهترین شرکت در این زمینه متخصصانی را استخدام می‌کند که بتوانند با بازارهای خارجی ارتباط برقرار کنند. به‌طور خلاصه باید گفت که متخصصان برند با مشتری مذاکره می‌کنند تا به چگونگی تقویت محصولات خروجی گوگل پی ببرند.

  1. نماینده شرکت

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: بازی

شرکت Blizzard به دنبال کارمندان دوزبانه انگلیسی/ اسپانیایی است تا بتوانند با مشتری‌های لاتین زبان آمریکایی ارتباط برقرار کنند. این کارمندان باید به تقویت تولیدات کمک کرده و با مشتری ارتباط برقرار کنند.

  1. مهماندار هواپیما

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

با داشتن این شغل می‌توانید در ازای دریافت حقوق به کشورهای مختلف پرواز کنید. بسیاری از شرکت‌های هوایی به دنبال مهماندارانی هستند که بتوانند به زبان‌های مختلف صحبت کنند. برای مثال اگر هواپیمایی از آمریکا به اسپانیا پرواز کند از مهماندارانی استفاده می‌شود که بتوانند به زبان اسپانیایی هم صحبت کنند.

  1. سازمان دهنده اصلی

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی

شرکت‌های بین‌المللی غیرانتفاعی به دنبال توسعه دادن کشورهای جهان هستند و در بسیاری از این کشورها زبان انگلیسی استفاده نمی‌شود. دانستن یک زبان خارجی مانند اسپانیایی جایگاه شغلی شما را ارتقا می‌دهد زیرا باعث می‌شود که با افراد بسیاری ارتباط برقرار کنید.

  1. تحلیل‌گر یا مشاور

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: بانکداری بین‌المللی و مالی

بانکداری در سراسر جهان وجود دارد و باعث می‌شود که افراد و ملیت‌های مختلف باهم همکاری کنند. دانستن یک زبان خارجی باعث می‌شود که بتوانید با افراد بسیاری ارتباط برقرار کرده و موفق‌تر باشید.

  1. عکاسی

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: فیلم و رسانه

عکاسی یک هنر است اما اگر می‌خواهید در سراسر جهان عکس‌برداری کنید باید به یک‌زبان خارجی مسلط باشید. برای عکاسی از کشورهای مختلف باید به زبان کشور موردنظر خود مسلط باشید.

  1. دنبال کننده مد

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: مد

مد یک صنعت جهانی است که فارغ از اینکه در چه کشوری باشید درهرصورت باید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید. اگر در صنعت مد فعالیت می‌کنید بهتر است به زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی یا فرانسه مسلط باشید.

  1. مسئول انتخاب کارمندان

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: منابع انسانی

امروزه جهانی‌شدن تجارت‌ها شرکت‌ها به دنبال استخدام کارمندهای بین‌المللی هستند. زیرا همیشه در مناطق مختلفی مانند آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا شعبه‌های جدید ایجاد می‌کنند. درنتیجه این فرد می‌تواند با کارمندان مذاکره کرده و بهترین گزینه را انتخاب کند.

  1. خبرنگار خارجی

10 موقعیت شغلی جالب با یادگیری یک زبان جدید

صنعت: روزنامه‌نگاری

آیا از داستان‌سرایی خوشتان می‌آید؟ آیا رؤیای این را دارید که در سراسر جهان سفر کنید و اخبار را به دیران منتقل کنید؟ بنابراین ممکن است روزنامه‌نگاری برایتان مناسب باشد. اگر به دنبال بهترین داستان و خبر هستید باید بتوانید به زبان‌های دیگری جز انگلیسی مسلط باشید. بخصوص اگر بخواهید با افراد محلی صحبت کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم