آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 124)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ویل هانتینگ خوب – 1997 – Good Will Hunting

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: گاس ون سنت (Gus Van Sant)

بازیگران: مت دیمون، رابین ویلیامز، بن افلک

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مرد جوانی به نام ویل هانتینگ که در زندان بوده اما نابغه‌ای کشف نشده است. او در بوستون جنوبی زندگی سختی دارد. وقتی جرالد لامبیو به استعداد او پی می‌برد، به او پیشنهاد خلاصی از زندان می‌دهد اما به شرط اینکه با او ریاضی خوانده و خود را درمان کند. وقتی درمانگرها ویل را مسخره می‌کنند، او فرار می‌کند. فیلمنامه این فیلم توسط مت دیمون و بن افلک نوشته شد و موفق شد برتده جایزه اسکار شود.


2. منک – 2020 – Mank

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)

بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی‌لی کالینز

تریلر فیلم

 داستان فیلم “منک” درباره زندگی فیلمنامه‌نویس هالیوودی، هرمان جی. مانکیویچ، در زمان نگارش فیلمنامه فیلم مشهور “همشهری کین” (Citizen Kane) می‌باشد و گری اولدمن نقش این نویسنده را ایفا می‌کند. این فیلم در ده رشته نامزد اسکار شد و درنهایت موفق شد جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را از آن خود کند.


3. چپی – 2015 – Chappie

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp)

بازیگران: هیو جکمن، دو پتل، شارلتو کوپلی

تریلر فیلم

داستان این فیلم مربوط به سرگذشت یک ربات تجربی است که توانایی آموختن و احساس کردن برای آن طراحی شده، اما در جریان تولد توسط یک باند جنایتکار و با هدف به کارگیری در اقدامات مجرمانه ربوده می‌شود. عناصر علمی تخیلی سایبرپانک و پادآرمان شهری، جرائم خیابانی و مفاهیم فلسفی آفریقای جنوبی، این فیلم خونین را جذاب و دیدنی می‌کند.


4. ملاقات – 2015 – The Visit

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان:‌ ام. نایت شیامالان (M. Night Shyamalan)

بازیگران: کاترین هان، پیتر مک‌رابی، بنجامین کنس

تریلر فیلم

این فیلم ترسناک مستندگونه درباره دو کودک است که برای تعطیلات به خانه پدربزرگ و مادربزرگشان می‌روند. وقتی رفتار آنها را عجیب می‌بینند تصمیم می‌گیرند بیشتر تحقیق کنند و به حقایق عجیبی پی می‌برند. گرچه فیلم می‌تواند آزاردهنده هم باشد اما طنز ترسناک آن در کنار کلیشه‌های وحشت فیلم را دیدنی می‌کند. از آنجاییکه یکی از شخصیت‌های اصلی وقایع را با دوربین خود ضبط می‌کند فیلم سبک مستندگونه به خود می‌گیرد.


5. دختر قد بلند – 2019 – Tall Girl

ژانر: کمدی-رمانتیک

گارگردان: زینگا استوارت (Nzingha Stewart)

بازیگران: آوا میچل، سابرینا کارپنتر، گریفین گلاک

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک دختر قد بلند دبیرستانی است که نسبت به هم‌سن و سالان خودش بسیار قد بلندتر بوده و البته این مسئله اصلا او را هیجان‌زده نمی‌کند. طبق روال داستان‌های کمدی-رمانتیک، پسری در داستان حضور دارد که ظاهر جذابی داشته و دانش‌آموز جدید مدرسه است و شخصیت اول او را به‌خوبی می‌شناسد. این فیلم برای نوجوانانی که می‌ترسند ویژگی‌های ظاهری‌شان سر راه زندگی عاشقانه‌شان قرار بگیرد، اثر مفید و تماشایی‌ای است.


6. حفاری – 2021 – The Dig

ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی

کارگردان: سایمون استون (Simon Stone)

بازیگران: کری مولیگان، رالف فاینز، لی‌لی جیمز

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره زنی به‌نام ادیث پرتی (با بازی کری مولیگان) است که احساس می‌کند در زمین پشت خانه‌اش چیزی از گذشته پنهان است. از باسیل براون (با بازی رالف فاینز) که حفاری خودآموز است کمک می‌گیرد تا تپه‌ای را حفر کنند. هرچه که حفاری پیش می‌رود این کار هیجان‌انگیزتر می‌شود و فیلم هم روایتش را به سمتی پیش می‌برد که در آن بشریت و تاریخ در محوریت قرار دارند.


7. هرکی یه چیزی می‌خواد – 2016 – Everybody Wants Some

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater)

بازیگران: بلیک جنر، زوئی دویچ، وایت راسل

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره گروهی از دانشجویان عاشق خوشگذرانی است و با احساس نوستالژیک شخصی‌اش کاری میکند روی پای خود بند نشوید. مانند بیشتر فیلم های “لینکلیتر”، داستان مشخصه اصلی نیست بلکه نشان‌دهنده سفر شخصیت‌ها در مسیر جوانی است و روی لحظات شگفت‌انگیز زیادی که ما همه به عنوان جوانان بی‌تجربه و احساسی آن را تجربه کرده‌ایم، تمرکز دارد.


8. سامورایی گرگ و میش – 2002 – The Twilight Samurai

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: یوجی یامادا (Yôji Yamada)

بازیگران: هیرویوکی سانادا، ری میازاوا، مین تاناکا

برخلاف دیگر فیلم‌های سامورایی در اینجا خبری از صحنه‌های خونین نیست و جامعه فئودال ژاپن با جزئیات اش به تصویر کشیده شده است. جامعه‌ای که به‌تدریج دچار تغییر شده و از یک جامعه سنتی به یک جامعه ثروتمند و مدرن تبدیل می‌شود، در این میان یک سامورایی دیده می‌شود که انگیزه‌ای برای مبارزه ندارد. سیبی ایگوچی یک سامورایی بیچاره است که در جامعه قرن ۱۹ ژاپن شرایط بدی دارد. همسر او از دنیا رفته و باید از دو دختر و مادرش مراقبت کند.


9. سه احمق – 2009 – three Idiots

ژانر: کمدی

کارگردان: راجکومار هیرانی (Rajkumar Hirani)

بازیگران: عامر خان، کارینا کاپور، شارمان جوشی

تریلر فیلم

دو دوست در جست و جوی رفیق دوران دانشگاه‌شان “رانچو” هستند. طی این مدت آنها خاطرات تلخ و شیرینی که با “رانچو” داشته‌اند را به یاد می‌آورند، کسی که باعث شد آنها در مورد همه چیز متفاوت فکر کنند، و به همین دلیل تمام اطرافیانشان آنها را احمق خطاب می‌کردند.


10. میچل‌ها علیه ماشین‌ها – 2021 – The Mitchells vs. the Machines

ژانر: کمدی، خانوادگی، علمی-تخیلی

کارگردان: مایکل ریاندا (Michael Rianda)

صداپیشگان: الیویا کلمن، مایا رادولف، دنی مک‌برایند

انیمیشن “میچل‌ها علیه ماشین‌ها” داستان خانواده میچل که یک خانواده ناکارآمد، اما دوست داشتنی است، را دنبال می‌کند که تمرکز آن روی یک دختر نوجوان و هنرمند به‌نام کیتی است که مشتاقانه منتظر است تا فصل بعدی زندگی خود را در کالج رویایی خود و به دور از خانواده‌اش آغاز کند. بااین‌حال، ریک، پدر دوستار طبیعت خانواده تصمیم می‌گیرد تا برای رفتن کیتی به کالج یک سفر جاده‌ای و خانوادگی را ترتیب دهد که در این سفر لیندا، مادر کیتی، آرون، برادر کیتی و یک سگ از نژاد پاگ با نام مانچی نیز قرار است حضور داشته باشند، اما خیلی زود با یک ماجراجویی بزرگ‌تر از آنچه که پیش‌بینی کرده بودند، روبه‌رو می‌شوند که در پی آن ناگهان تلفن‌های همراه هوشمند، لوازم خانگی و ربات‌های همدم در یک قیام جهانی بر علیه بشریت بلند می‌شوند و به نابودگر تبدیل خواهند شد و حال خانواده میچل باید مشکلات گذشته را کنار بگذارند و برای نجات زمین با یکدیگر متحد شوند و همکاری کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم