آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 82)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. ری – ۲۰۰۴ – Ray

ژانر: درام

کارگردان: تیلور هاکفورد (Taylor Hackford)

بازیگران: جیمی فاکس، کری واشینگتن، هری لنیکس

تریلر فیلم

“ری چارلز” نوازنده ای نابینا و بسیار معروف بود که زندگی او در این فیلم به تصویر کشیده شده است. او از سن هفت سالگی متوجه استعداد خود در زمینه موسیقی شد و هرگز اجازه نداد نابینایی‌اش برای او محدودیتی به وجود آورد. این فیلم زندگی‌نامه‌ای در سال ۲۰۰۵ موفق شد علاوه بر نامزدی در چند رشته، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای جیمی فاکس به ارمغان بیاورد.


2. زیبایی بزرگ – 2013 – The Great Beauty

ژانر: درام

کارگردان: پائولو سورنتینو (Paolo Sorrentino)

بازیگران: تونی سرویلو، کارلو وردون، سابرینا فریلی

تریلر فیلم

 فیلم “زیبایی بزرگ” یکی از شاهکارهای سینمای ایتالیا است که توانایی عجیبی در حل کردن مخاطب در داستان و روایت خود را داشته و سبک خاص خودش را دنبال می‌کند. این فیلم که مهم‌ترین جوایز سینمایی از جمله اسکار و گلدن گلوب را در کارنامه‌اش ثبت کرده‌است، از سری فیلم‌های پر نوسانی است که لحظاتی را پر سر و صدا سپری می‌کند و در لحظاتی نیز آنقدر آرام و ساکت است که به مخاطب اجازه ورود به فکر و ذهن شخصیت اصلی‌اش را نیز می‌دهد. فیلم “زیبایی بزرگ” یکی از بهترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان است که نباید تماشای آن را از دست بدهید. داستان هم درباره روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای به نام جپ گامباردلا (با بازی سرویلو) است که در تولد 65 سالگی‌اش با بحران بی‌معنایی در زندگی‌اش مواجه می‌شود.


3. سگ تازی – 2020 – Greyhound

ژانر: درام، جنگی، اکشن

کارگردان: آرون اشنایدر (Aaron Schneider)

بازیگران: تام هنکس، استیون گراهام، الیزابت شو

تریلر فیلم

داستان فیلم “سگ تازی” در روزهای اولیه جنگ جهانی دوم جریان دارد؛ زمانی که یک کاروان بین‌المللی که از ۳۷ کشتی نیروهای متفقین تشکیل شده است، به رهبری کاپیتان ارنست کراوس با بازی تام هنکس که اولین فرمانده یک ناوشکن در ایالات متحده آمریکا است، در حال عبور از شمال اقیانوس اطلس است که توسط گروهی از زیردریایی‌های شکاری آلمان نازی تحت تعقیب قرار می‌گیرند. فیلم “سگ تازی” در مدت زمان کوتاهش بیشتر به نمایش فضای جنگی پرداخته و بر ریسک‌های موجود و انتخاب‌های شخصیت اصلی‌اش تمرکز کرده‌است.


4. مندی – ۲۰۱۸ – Mandy

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: انوس کسماتوس (Panos Cosmatos)

بازیگران: نیکلاس کیج، آندرهآ ریسبرو، لاینس روچ

 تریلر فیلم

یکی از نقاط قوت این فیلم این است که بر خلاف بیشتر فیلم‌های ترسناک، هیچ روحی و موجود فرازمینی در داستان وجود ندارد و انسان‌های ترسناک مسئله‌ساز هستند. در سال ۱۹۸۳ یک زوج به نام های “رد” و “مندی” (با بازی نیکلاس کیج) که در کلبه‌ای در جنگل زندگی می‌کنند، سعی می‌کنند به دور از آشوب جهان زندگی آرامی داشته باشند. اما زمانی که رهبر یک گروه خلافکار مندی را دیده و از او خوشش می‌آید، همه چیز بهم می‌ریزد. او برای رسیدن به مندی کارهایی را انجام می‌دهد که رفته رفته بدتر و ترسناک‌تر می‌شوند.


5. دیو و دلبر – 2017 – Beauty and the Beast

ژانر: درام، موزیکال، عاشقانه

کارگردان: بیل کاندن (Bill Condon)

بازیگران: اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، اما تامسون

تریلر فیلم

یک اثر کلاسیک از دیزنی با یک داستان اسطوره‌ای زیبا و بازیگران درخشان که به یکی از جذاب‌ترین داستان‌های عاشقانه تبدیل شده است. در این فیلم شاهد یک داستان عمیق‌تر، مخصوصا از جانب دیو، هستیم. بازیگران با خلق یک داستان عمیق فیلم را دیدنی می‌کنند. این فیلم با جلوه‌های ویژه جذاب و موسیقی متن شنیدنی به دلیل وفاداری به متن منبع تحسین شد. علاوه بر این، برخی از عناصر موزیکال برادوی را استفاده کرده و به همین دلیل جذاب‌تر است.


6. برادران سیسترز ‒ The Sisters Brothers ‒ ۲۰۱۸

ژانر: درام، وسترن

کارگردان: ژاک اودیار (Jacques Audiard)

بازیگران: جان سی ریلی، واکین فینیکس، جیک جیلنهال، ریز احمد

تریلر فیلم

در این فیلم، فینکس و ریلی نقش “چارلی” و “الی سیترز” را بر عهده دارند، این دو جایزه بگیرهایی هستند که توسط تاجری استخدام شده‌اند تا مردی به نام “هرمان وارم” را پیدا کرده و دستگیر کنند. این تاجر، قبل از آنها یک کارآگاه خصوصی به نام “جان موریس” را نیز فرستاده بود که تا موقع رسیدن برادران سیسترز وارم را مشغول نگه دارد و سپس او را به آنها تحویل دهد. با این‌حال، وقتی موریس از حقیقت پشت دستگیری وارم با خبر می‌شود، به او ملحق شده که با این کار، نام او نیز در لیست تحت تعقیب‌ها قرار می‌گیرد.


7. پترسون – 2016 – Paterson

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: جیم جارموش (Jim Jarmusch)

بازیگران: آدم درایور، گلشیفته فراهانی، ویلیام جکسون هارپر

تریلر فیلم

ک فیلم زیبا و دیدنی درباره شعر و تمام زیبایی های نشات گرفته از آن. روزمره گرچه یک واژه ساده است اما زیبایی های جهان را نشان می دهد. تکرار به هنر تبدیل می شود. تمام شب های تکراری می تواند یک شب زیبا باشد. پترسون، یک راننده اتوبوس با بازی ادم درایور، زندگی معمولی داشته و با جمع کردن کلمات و اشعار دنیای خود را می سازد. بوسه ها، پیاده روی با حیوان خانگی اش و آبجو نوشیدن به تنهایی زندگی او را تشکیل می دهد.


8. آخرین شاهزاده – ۲۰۱۶ – The Last Princess

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: هور جین-هو (Hur Jin-ho)

بازیگران: سون یه-جین، پارک های-ایل

تریلر فیلم

دیوک‌-های آخرین شاهزاده ی پادشاهی چوسان در دوران حکومت استعمارگران ژاپنی، به اجبار به ژاپن منتقل می‌شود. او در تقلا برای حفظ وقار یک شاهزاده روزهایش را با دلتنگی برای خانه سپری می‌کند. او پس از چند تلاش ناموفق با کمک جانگ هان یار دوران کودکی‌اش برای آخرین بار شانس خود را برای بازگشت به خانه می‌آزماید.


9. سانجو – ۲۰۱۸ – Sanju

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: راجکومار هیرانی (Rajkumar Hirani)

بازیگران: رانبیر کاپور، آنوشکا شرما، سونام کاپور

تریلر فیلم

“سانجو” فیلمی بر اساس زندگی یکی از معروف ترین بازیگران هندی است که مدت ها خلافکار بوده و زندگی پر دردسری داشته است. یکی از ویژگی های مثبت این فیلم گریم بازیگر نقش “سانجو” است که در دوره های مختلف زندگی این بازیگر به شکلی فوق العاده و حرفه ای کار شده است.


10. شبح درون پوسته – 1995 – Ghost in the Shell

ژانر: علمی-تخیلی، ماجراجویی

کارگردان: مامورو اوشی (Mamoru Oshii)

صداپیشگان: آتسوکو تاناکا، آکیدو اوتسوکا، لماسا کایومی

تریلر انیمه

“شبح درون پوسته” داستانی جنایی درباره تروریست‌های سایبرپانک است که برای انجام جنایت‌های خود از ماشین‌ها استفاده می‌کنند. “سرگرد موتوکو کوزاناگی” شخصیت مرکزی فیلم می‌باشد، زنی که مغز و هوشیاری او درون بدنی سایبورگی جای گرفته، و حالا افکاری ذهن او را درگیر کرده، افکاری شامل اینکه او هرگز انسان نبوده است. “شبح درون پوسته” باوجود داستان پیچیده و مورد بحثی که دارد، به هیچ وجه در روایت داستانش وقت تلف نمی‌کند و در مدت زمان یک ساعت و بیست دقیقه‌ای خود، دنیایی تاریک و پرخطر را به‌تصویر می‌کشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم