آموزش ساخت فلزیاب ساده در خانه – مرحله به مرحله

ساختن فلزیاب می‌تواند یک کار جالب و سرگرم کننده باشد. اما ازآنجایی‌که ساخت فلزیاب سنتی دشوار بوده و به مهارت زیادی نیاز داشته باشد، می‌توانید به راحتی با وسایل خانه فلزیاب‌های ساده‌تر بسازید. سریع‌ترین راه برای تشخیص فلز استفاده از میدان مغناطیسی موجود بر روی تلفن هوشمندتان است. یک راه شناخته شده تر این است که برای ساخت فلزیاب از ماشین حساب و رادیو استفاده کنید.


روش اول : استفاده از ماشین حساب و رادیو برای تشخیص فلز

1. در تنظیمات رادیو امواج آن را در بالاترین حالت ممکن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که به یک ایستگاه رادیویی وصل نباشید. باید امواج ایستا را به راحتی بشنوید. در این صورت در صورت تشخیص جسم فلزی می‌توانید تغییر در صدا را متوجه شوید.


2. دستگاه‌ها را از پشت روی هم قرار دهید. ماشین حساب را روشن کنید. سپس دو دستگاه را از پشت به هم بچسبانید تا یک صدای ثابت شنیده شود. شاید مجبور شوید دستگاه‌ها را با دقت در کنار هم قرار دهید تا این صدا ایجاد شود.


3. دو دستگاه را به هم بچسبانید. زمانی که از رادیو و ماشین حساب صدای درست خارج شد آن دو را از پشت به هم بچسبانید. یا اینکه می‌توانید به جای چسباندن این دستگاه‌ها آن‌ها را در همین حالت روی یک سطح قرار دهید. در این صورت عملیات جستجو برای فلزات به درستی انجام می‌شود.


4. یک دسته جاروب قدیمی یا یک میله می‌تواند در اینجا به شما کمک کند. سپس به کمک چسب دستگاه خود را به میله بچسبانید. همچنین می‌توانید برای چسباندن آن‌ها از کمربند کابلی استفاده کنید. به طور کلی از روشی استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن این دستگاه‌ها را به هم بچسباند.


5. دستگاه فلزیاب خود را بر روی لوازم فلزی خانه امتحان کنید. با گذاشتن یک قاشق روی میز دستگاه فلزیاب خود را امتحان کنید. دستگاه را به قاشق نزدیک کنید و گوش دهید تا ببینید صدای متفاوتی از دستگاه شنیده می‌شود یا نه (صدایی متفاوت از صدای اولیه). اکنون می‌توانید فلزیاب خود را به بیرون از خانه برده و بازهم امتحان کنید و سپس مورداستفاده قرار دهید.


روش دوم: تبدیل کردن تلفن هوشمندتان به یک دستگاه فلزیاب

1. اپلیکیشن فلزیاب دانلود کنید. دستگاه‌های هوشمند الکتریکی بوده و به همین دلیل میدان مغناطیسی دارند. اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با استفاده از میدان مغناطیسی تلفن خود اشیای فلزی را تشخیص دهید. به فروشگاه تلفن همراه خود رفته و اپلیکیشن فلزیاب را دانلود کنید.

  • یکی از اپلیکیشن های فلزیاب Metal Detector است.

2. اپلیکیشن را باز کرده و گوشی را به سمت فلزات ببرید. پس از دانلود اپلیکیشن آن را باز کنید. تنظیمات آن را انجام دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید. پس از لود شدن اپلیکیشن و آماده شدن آن، گوشی را به سمت اشیای فلزی ببرید.


3. تغییر میدان مغناطیسی را اندازه‌گیری کنید. عملکرد اپلیکیشن های فلزیاب به این صورت است که تغییر در اندازه میدان مغناطیسی تلفن همراهتان را اندازه‌گیری می‌کنند. پس از نزدیک شدن به فلزات، میدان مغناطیسی فعال شده و اپلیکیشن این تغییر را تشخیص می‌دهد. با نزدیک شدن به فلزات در میدان مغناطیسی نوسان ایجاد شده و آن را تغییر می‌دهد.

  • برای مثال، با نزدیک شدن به یک شی فلزی، بزرگی این میدان مغناطیسی به شدت افزایش یافته و این تغییر نشان دهنده وجود یک شی فلزی است.

روش سوم: ایجاد کیت فلزیاب

1. فلز آلات را به هم متصل کنید. می‌توانید کیت فلزیاب بخرید که حاوی فلز آلات مختلف است. برخی حاوی یک چنبره و میله نیز هستند. برخی تنها جعبه کنترل دارند. کیتی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و سپس قطعات را بر اساس دستورالعمل به هم متصل کنید.

  • اگر کیت شما فلز آلات کمتری دارد شما باید قطعاتی مانند میله و چنبره را خودتان بسازید.

2. مدار را لحیم کاری کنید. برای آماده سازی مدارها باید آن‌ها را لحیم کاری کنید. برای لحیم کاری قطعات به هویه نیاز دارید. اگر تابه حال لحیم کاری نکرده‌اید باید در این کار از یک فرد متخصص کمک بگیرید.


3. فلزیاب را امتحان کنید. پس از آماده کردن فلزیاب خود باید آن را امتحان کنید. بر روی زمین فلزات مختلف قرار داده و چنبره را روی آن‌ها ببرید. اگر چنبره فلز شما را تشخیص دهد در آن صورت می‌توانید آن را از خانه بیرون برده و امتحان کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم