در سه مرحله با رموز یوزنت آشنا شوید

اگر شما هم مانند من تمام وقت تان را در اینترنت صرف می کنید، به احتمال زیاد با فایل های زیادی مانند فایل های صوتی تصویری سروکار دارید. اما نظرتان درباره جایگزین دیگری برای بیت تورنت چیست؟ که امنیت بالایی هم داشته باشد.

این جایگزین دیگر Usenet نام دارد، اما برخلاف چیزی که فکر می کنید، حتی از اینترنت قدیمی تر است. یوزنت یک مکانیزم خبری است که در اواخر سال های 1970 تا 1980 ایجاد شد. اما امروزه شامل مقادیر زیادی اطلاعات و فایل است، که هرکسی می تواند آن ها را دانلود کند.

اما بااین حال چرا این سیستم آنقدرها رایج نیست و مورد استفاده قرار نمی گیرد؟ شاید به این دلیل که استفاده از آن به نظر مشکل می آمد، اما واقعا این گونه نیست. دراین جا مراحلی را قرار داده ایم که با طی نمودن آن ها حتی یک فرد عادی هم می تواند تمام فایل های یوزنت را دانلود کند.

1. برای استفاده از یوزنت باید هزینه ای پرداخت نمایید

وقتی که شما از طریق یوزنت فایل هایی را دانلود می کنید، درحقیقت از یک سرور مستقیم استفاده نموده اید، که هم امنیت ان بالاتر است و هم به شما اجازه می دهد تا فایل های نامعلوم را دانلود نمایید. اما استفاده ازاین سرور به این معناست که باید هزینه ای را پرداخت کنید.

البته این مبلغ پرداختی انقدرها هم بالا نیست و مسئولان یوزنت درتلاش هستند تا نسخه ازمایشی رایگان آن را ایجاد کنند تا کاربران در ابتدا به طور رایگان با طرز کار آن آشنا شوند. NewsHosting یکی از سرور های محبوب یوزنت است که تنها با پرداخت ماهانه 13 دلار می توان فایل های نامحدودی را دانلود نمود. با توجه با نامحدود بودن حجمم فایل ها و نوع ان ها، این هزینه عادلانه است.

سرورهای های مختلف یوزنت هزینه های مختلفی دریافت می کنند، بنابراین باید سرور مناسب خود را انتخاب کنید. برای انتخاب سرور مناسب باید سروری را درنظر بگیرید که اطلاعات دانلود شده را نگهداری کند، زیرا از آنجاییکه حجم داده بسیار است، ممکن است برای ایجاد فضا برخی از آن ها حذف شوند، بنابراین توجه به این نکته ضروری است. از نکات دیگر که باید در نظر گرفته شود، حجم اطلاعات دانلود شده و تعداد اتصالات است.

2. از SABnzbd استفاده نمایید

علاوه بر انتخاب سرور یوزنت مورد نظر، باید سرویس مناسب آن را انتخاب نمایید. اما انتخاب سرویس موردنظر به این بستگی دارد که هدف شما از انتخاب آن چیست. برای استفاده از یوزنت معمولا دو هدف داریم، یا شرکت در گفتگوهای گروهی از طریق comp. یا news. و یا دانلود فایل. می توانید سرویسی را انتخاب کنید که یکی از این دو را ارائه دهد و یا هردو را. اگر می خواهید از از سرویس پولی استفاده نمایید، من سرویس Newsbin را پیشنهاد می کنم.

اگر هدف تان فقط دانلود فایل است و نمی خواهید برای سرویس هزینه ای پرداخت کنید، بهترین گزینه سرویس SABnzd است. نصب این سرویس بسیار آسان است، مخصوصا به این دلیل که راهنمای نصب دارد. نکته مهم این است که بعد از درخواست، ایمیلی حاوی جزئیات سرور و رمز عبور به شما ارسال می شود. SABnzbd یک بار بالاا می آید تا اتصال سرور را امتحان کنید، اما بعد از آن دیگر خودتان آدرس را دارید و می توانید در مرورگر خود وارد کنید.

3. چگونه فایل ها را پیدا کنیم

بسیارخوب حالا سرور و سرویس یوزنت مورد نظر برای دانلود فایل را دارید. اما نمی توانید تنها با تایپ “پیدا کردن فایل های یوزنت” در گوگل به ان ها دست پیدا کنید. برای این کار باید نمایه ساز مخصوصی پیدا کنید که از طریق آن به این فایل ها دسترسی داشته باشید، این نمایه سازها معمولا NZB نامیده می شوند.

برخی از نمایه سازها با مبلغ کمی، مثلا سالی 1 دلار، فعال می شوند. اما مشکل اینجاست که بسیاری از نمایه سازهای موفق، مانند NZBMatrix، دیگر فعال نیستند. Binsearch.info یکی از نمایه سازهای فعال رایگان است.
برای استفاده از Binsearch تنها کافی است که فایلی را که می خواهید تایپ کنید. به این نکته هم توجه کنید که این فایل ها نام های مختلفی دارند، پس وارد کردن نام آن ها و پیدا کردن شان کمی زمان می برد. اما وقتی که فایل مورد نظر خود را پیدا کردید، اول روی علامت و سپس روی کلید “Create NZB” در پایین کلیک کنید. کامپیوتر شما ان فایل NZB را دانلود خواهد کرد.
از آن جا می توانید فایل های NZB را به SAB اضافه نموده، SAB آن فایل ها را دانلود کرده، باز می کند و در مسیر مورد نظر شما قرار می دهد. در آنجا شما می توانید فایل ها را استفاده نمایید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم