10 حقیقت درباره تام و جری

شخصیت‌های تام و جری به معرفی نیازی ندارند. این شخصیت‌ها سال‌هاست که توجه میلیون‌ها کودک و نوجوان را به خود جلب نموده‌اند. اولین سری اصلی آن از سال 1940 شروع و تا سال 1958 ادامه داشت و پس‌ازآن نسخه‌های دیگرش پخش شد. درباره این شخصیت‌ها حقایقی وجود دارد که می‌تواند برایتان جالب باشد.

1. تام و جری برنده جایزه اسکار شدند

تا امروز حتی تام کروز و رابرت داونی برنده اسکار نشدند اما تام و جری چرا. در سری اصلی که هانا و باربارا این شخصیت‌ها را تولید نمودند, هفت جایزه اسکار را برنده شده و تقریباً تمام کودکان جهان آن را تماشا می‌کردند.

2. شخصیت‌های حقیقی تام و جری

جان کار شخصی بود که این شخصیت‌های انیمیشنی را خلق می‌کرد. او حتی برای خلق نام این شخصیت‌ها رقابتی طراحی کرده و 50 دلار به دست آورد. تولیدکنندگان اولیه از انتخاب این اسامی چندان راضی نبودند. جان کار خالق انیمیشن‌های The Yogi Bear show و The Flintstones نیز بود.

3. خالقان تام و جاری

ویلیام هانا و جوزف باربارا در عرصه انیمیشن بهترین همکاری را داشتند. آن‌ها تنها به موفقیت این شخصیت‌ها بسنده نکردند و شخصیت‌های دیگری مانند اسکوبی, The Flintstones, Smurfs, Top-cat و بسیاری دیگر را تولید نمودند.

4. چندان هم صامت نبودند

بسیاری شخصیت‌های تام و جری را شخصیت‌های صامت می‌دانند اما همه ما می‌دانیم که آن‌ها زیر لب جملاتی را تکرارمی کردند.

5. تام و جری بهترین دوستان هم بودند

آیا می‌توانید تصور کنید که تام و جری بهترین دوستان هم بودند؟ تام و جری اولین بار در سال 1975 باهم دوست شدند. از آن زمان به هم شاهد این بودیم که در مقابل دشمنان از هم دفاع می‌کردند. در برخی قسمت‌ها باهم به جهان سفر کرده و رازهای مختلفی را فاش می‌کردند. اما سپس مجدداً مقابل هم قرار گرفته و برای یکدیگر نقشه می‌کشیدند.

6. جاسپر و جینکس

در اولین دوره پخش این انیمیشن تام را جاسپر و جری را جینکس می‌نامیدند. اما تصور هر نامی غیر از تام و جری برای آن‌ها غیرقابل‌تصور است.

7. بحث‌ها و مشکلات

هر پروژه‌ای عواقبی به دنبال دارد و این برنامه هم‌چنین بود. تام و جری با صورت‌های پف‌کرده و لب‌های بزرگ یادآور آفریقایی بود و همچنین خدمتکاری که سیاه‌پوست بود, مشاجراتی را به وجود آوردند که سپس این شخصیت را از برنامه حذف نمودند.

در سال 1990 پشت‌صحنه این انیمیشن را تولید نمودند که در آن دوران کودکی تام و جری به نمایش گذاشته شد. اگرچه هردوی آن‌ها جوان بودند اما از آزار یکدیگر لذت می‌بردند.

8. تام و زری

تام و جری همیشه یک انیمیشن آمریکایی نبود. در اوایل سال‌های 1960 این انیمیشن در چک‌اسلواکی تولید شد. اگرچه این نسخه تنها 13 قسمت بود اما به‌راحتی می‌توان تفاوت را احساس کرد. آن نسخه فضای کاملاً متفاوتی داشته و جنس مشاجرات آن‌ها از نوع دیگری است.

9. فیلم تام و جری

اولین فیلم بین‌المللی تام و جری در اول اکتبر 1992 تولید شد. به دلیل استقبال از آن فیلم‌های دیگر تام و جری هم تولید شد. این دو شخصیت در انیمیشن‌ها و فیلم‌های دیگر هم به‌عنوان شخصیت مهمان ظاهر شده‌اند.

10. آخرین قسمت سری اصلی

آیا می‌دانستید که تام و جری در قسمت آخر سری اصلی از دنیا رفتند؟ در این قسمت تام می‌خواهد در ایستگاه قطار خودکشی کند و جری هم به او می‌پیوندد. شاید پایان خوشایندی نبود اما احتمالاً تولیدکنندگان آن می‌خواستند احساس خود را بیان کنند. آن‌ها نمی‌خاستند برنامه را به پایان برسانند به همین دلیل تام و جری خودکشی کردند.

بااین‌حال همه ما می‌دانیم که حتی تا امروز این برنامه در سراسر جهان نمایش داده می‌شود و طرفداران خود را دارد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم