25 مجرم باهوش دنیا

برخی از مجرمین باهوش به جای استفاده مثبت از هوش و ذکاوت خود آن را در جهت منفی استفاده می‌کنند. در اینجا نمی‌خواهیم هوش منفی این مجرمین را ستایش کنیم، تنها می‌خواهیم نشان دهیم که هوش هم در جهت منفی استفاده می‌شود هم در جهت مثبت. در اینجا 25 مجرم باهوش را به شما معرفی می‌کنیم.

25. آلبرت اسپاگیاری – Albert Spaggiari

25 مجرم باهوش دنیا

آلبرت یک دزد بانک فرانسوی بسیار باهوش بود. او پس از دستگیری مدارک نادرست در اختیار قاضی قرار داد و از پنجره به روی موتورسیکلتی که منتظرش بود پرید. او تا زمان مرگش بر اثر سرطان حنجره، معروف بود.

24. کارل گوگاسیان – Carl Gugasian

25 مجرم باهوش دنیا

کارل با دکترای آمار و احتمالات یکی از تحصیل‌کرده‌ترین دزدهای این لیست است. او یکی از بزرگ‌تری سارقان آمریکاست که در طی 30 سال از بیش از 50 بانک آمریکا دزدی کرده است. او سرانجام در سال 2002، پس‌ازاینکه چند پسربچه نزدیک انبار سلاح‌های او بازی کردند و به پلیس اطلاع دادند، پلیس توانست مخفی گاه او را پیدا کند.

23. جاناتان وایلد – Jonathan Wild

25 مجرم باهوش دنیا

جاناتان وایلد در دنیای زیرزمینی سال‌های 1700 لندن شخصیت مهمی بود. او یکی از مجرم‌های معروف آن زمان بود که سرانجام دستگیر و اعدام شد.

22. جی. دی. مک ماهون – J.D. McMahon

25 مجرم باهوش دنیا

مک ماهون کلاه‌برداری بود که چندین سرمایه‌گذار را فریب داد، او جای فوت و اینچ را عوض کرد و به امید ساخت یک آسمان‌خراش از آن‌ها پول گرفت و در دادگاه هم اظهار کرد که هرگز درباره فوت صحبت نکرده است. امروزه کوچک‌ترین آسمان‌خراش دنیا در تگزاس قرار دارد.

21. ویکتور لاستینگ – Victor Lustig

25 مجرم باهوش دنیا

نام فامیل ویکتور در آلمانی به معنای “خنده‌دار” است و جالب است که او دو بار تلاش کرد برج ایفل را به فروش برساند.

20. جرالد بلانچارد – Gerald Blanchard

25 مجرم باهوش دنیا

پلیس‌های کانادایی جرالد را به‌عنوان یکی از متفکرترین مجرمان کشور معرفی نمودند. برای مثال، بزرگ‌ترین جرم او این است که با چتر سواری در قصری در وین فرود آمد و یکی از جواهرات ملکه را با نسخه قلابی آن جایگزین نمود. پس از تنبیه شدن در کانادا، او امروز به مشاور امنیتی فعالیت دارد.

19. یوجین فرانسیوس ویداگ – Eugene-Francois Vidoq

25 مجرم باهوش دنیا

این مجرم که به یک قانون‌گذار تبدیل شد از سال‌های 1800 موضوع بسیاری از بحث‌ها بود. او نه‌تنها یکی از خلاق‌ترین مجرم‌های فرانسه بود بلکه بعدها به یک خبرنگار پلیس تبدیل شد و به اداره پلیس فرانسه کمک کرد. بسیاری معتقدند که او اولین کارآگاه خصوصی است.

18. جفری آلن منچستر – Jeffrey Allen Manchester

25 مجرم باهوش دنیا

جفری از زندان فرار کرد و برای چند ماه در شرکت اسباب‌بازی‌فروشی تویز آر اس پنهان شد و حتی خود را یکی از اعضای وفادار کلیسا معرفی نمود. او حتی با یک دختر دوست شد و به کودکان اسباب‌بازی‌فروشی اهدا می‌کرد. پس‌ازاینکه نقشه یک سرقت دیگر را هم کشیده بود، پلیس او را شناسایی نمود و دوست‌دخترش هم از او جدا شد.

17. آنتونی کورسیو – Anthony Curcio

25 مجرم باهوش دنیا

آنتونی در سال 2008 به‌عنوان سارق کریگزلیست توجه بسیاری را به خود جلب نمود و امروزه یک سخنگو است. او زمانی که برای سرقت از بانک آمریکا برنامه‌ریزی می‌کرد در وبگاه کریگزلیست، برای جلب چند کارگر ساختمانی، یک آگهی چاپ کرد. طبق این آگهی کارگران باید درست در زمان سرقت نزدیک بانک حاضر می‌شدند. سپس آنتونی از بانک سرقت نمود و با لباس‌های کارگران ساختمانی از صحنه فرار کرد (درنتیجه پلیس و چندین کارگر ساختمانی به جا ماندند). ازآنجایی‌که یک فرد بی‌خانمان شاهد این صحنه بود او را شناسایی و دستگیر کردند.

16. پلنگ‌های صورتی

25 مجرم باهوش دنیا

اینترپول این نام را بر روی گروهی از مجرم‌های بالکان انتخاب کرده است. در حقیقت بسیاری از جرائم آن‌ها را هنر می‌دانند. کارهای آنان تا حدی شبیه 11 یار اوشن است.

15. حسن و عباس

25 مجرم باهوش دنیا

به دلیل قانون آلمان نمی‌توانیم نام فامیل این دو را بدانیم. آن‌ها دومین فروشگاه بزرگ آلمان را سرقت نموده و در پایان یکی از دستکش‌هایشان را جا گذاشتند. نمونه‌برداری DNA آن‌ها را به سمت دوقلوها سوق داد. اما طبق قانون آلمان هر مجرم باید جداگانه دستگیر شود. ازآنجایی‌که هیچ‌کدام از برادران حاضر به پاسخگویی نبودند پلیس نمی‌توانست ثابت کند کدام برادر مقصر است، بنابراین هر دو آزاد شدند. این جرم یکی از کامل‌ترین جرائم بود.

14. کارلو گامبینو – Carlo Gambino

25 مجرم باهوش دنیا

این شخص خود پدرخوانده است که چندین سال خلاف‌کاران نیویورک را رهبری می‌کرد، اما با وجود تمام تلاش‌های دولت آمریکا حتی یک روز را در زندان سپری نکرد.

13. برنارد مدوف – Bernard Madoff

25 مجرم باهوش دنیا

برنارد یکی از بزرگ‌ترین کلاه‌بردارهای اخیر است که بزرگ‌ترین کلاه‌برداری تاریخ آمریکا (بیش از 64 میلیارد دلار) را انجام داده است.

12. چینگ شی – Ching Shih

25 مجرم باهوش دنیا

چینگ یکی از بزرگ‌ترین دزدان دریایی آسیا در سال‌های 1800 بود. او بر صدها کشتی با حدود 40000 فرد حکمرانی می‌کرد و تمام امپراتوری‌های بریتانیا، پرتغال و پویی را به چالش کشیده بود. او از جمله معدود دزدان دریایی بود که بازنشسته شد و یکی از دزدان دریایی قدرتمند و افسانه‌ای تاریخ است.

11. ناتوارلال – Natwarlal

25 مجرم باهوش دنیا

اسم کامل او میتلیش کومار سریواستاوا است و یکی از معروف‌ترین کلاه‌برداران هندی است که تاج‌محل را نه یک‌بار و دو بار، بلکه چندین بار به فروش رسانده است. او تا زمان مرگش برای بیش از 100 مورد دزدی و جعل اسناد بازخواست شد.

10. آدام ورث – Adam Worth

25 مجرم باهوش دنیا

او که به “ناپلئون دنیای دزدی” شهرت دارد در اواسط 1800 گاوصندوق‌های شخصی و بانک را سرقت می‌کرد. او سپس از راه دریا به انگلستان فرار کرد و برابر فرار از چنگ قانون خود را به‌عنوان یک اشراف‌زاده ثروتمند جا زد. او سرانجام در بلژیک دستگیر شد.

9. تام هورن – Tom Horn

25 مجرم باهوش دنیا

تام مرد بااستعدادی بود. او مشاغل مختلف ازجمله خلبانی ارتش تا قانون‌گذاری را تجربه کرده است. اما به یک یاغی تبدیل شد و سرانجام اعدام گردید.

8. سرقت بانک مرکزی

25 مجرم باهوش دنیا

به‌جز سرقت 1 میلیارد دلاری صدام حسین از بانک مرکزی عراق، سرقت 69.8 میلیون دلاری یک فرد برزیلی بزرگ‌ترین سرقت تاریخ است. سارقان نزدیک بانک یک خانه خریده و ازآنجا به داخل بانک یک تونل کندند. آن‌ها هرگز دستگیر نشدند.

7. سرقت با جاروبرقی در فرانسه

25 مجرم باهوش دنیا

یک گروه با استفاده از جاروبرقی از سوپرمارکت‌های محلی صدها هزار یورو دزدی کردند. این سارقان که هرگز دستگیر نشدند، در داخل قسمت‌های مخصوص قرار دادن باقیمانده پول سوراخ‌هایی ایجاد کرده و در زیر آن جاروبرقی قرار دادند.

6. دی. بی. کوپر – D. B. Cooper

25 مجرم باهوش دنیا

این نام نامی است که رسانه‌ها برای فردی که در سال 1971 در سیاتل یک بوئینگ 727 که تازه شروع به پرواز کرده بود را ربود، انتخاب کردند. او پیش از پریدن با چتر نجات 200000 دلار پول برداشت و سپس پایین پرید. او هیچ‌گاه شناسایی نشد.

نکته: ازآنجایی‌که او با بلیتی با عنوان “دن کوپر” سوار شده بود، این نام را برای او انتخاب نمودند.

5. تد کازینسکی – Ted Kaczynski

25 مجرم باهوش دنیا

تد پیش از تبدیل‌شدن به یک تروریست اعجوبه ریاضیات بود. او در سن 16 سالگی وارد هاروارد شد و از دانشگاه میشیگان دکترای ریاضی دریافت نمود.

4. لئوناردو نوتاربارتولو – Leonardo Notarbartolo

25 مجرم باهوش دنیا

سرقت الماس در سال 2003 به‌عنوان سرقت قرن شناخته می‌شد که لئوناردو مغز متفکر آن بود. او تنها سارق دستگیر شده بود که مدتی را در زندان ماند و سپس آزاد شد. این الماس‌ها بازگردانده نشدند و برخی معتقدند که لئوناردو خودش باعث دستگیری‌اش شد. اگر این حقیقت داشته باشد او حالا مرد ثروتمندی است که به خاطر سرقتی که به خاطرش زندانی شده نمی‌تواند دوباره زندانی شود.

3. فرانک ویلیام آباگنل جی آر – Frank William Abagnale Jr

25 مجرم باهوش دنیا

شخصیت الهام‌بخش فیلم “آگه میتونی منو بگیر” (Catch Me If You Can) یکی از بزرگ‌ترین کلاه‌برداران تاریخ است. او پیش از 21 سالگی خود را به‌عنوان خلبان، پزشک و وکیل، جا زد. او دو بار از بازداشت پلیس فرار کرد (یک‌بار از هواپیما)، سپس دولت از او برای شناسایی اسناد جعلی و جرائم دیگر استفاده نمود. امروزه او یک شرکت جعل اسناد موفق دارد.

2. چارلز مانسون – Charles Manson

25 مجرم باهوش دنیا

اگر فردی بخواهد شبیه جوکر باشد آن فرد قطعاً چارلز مانسون خواهد بود. این ترانه نویس کالیفرنیایی تصمیم گرفت یک فرقه جدید ایجاد نموده و یک جنگ بزرگ نژادی به وجود بیاورد. او به دلیل قتل‌های مختلف دستگیر شد اما زمانی که در زندان بود به یک اسطوره تبدیل شد.

1. آل کاپون – Al Capone

25 مجرم باهوش دنیا

کاپون در روابط عمومی بی‌رقیب بود. در روز ولنتاین خونین در شیکاگو (که گروه او در روز روشن هفت تن از اعضای گروه رقیب را به قتل رساندند) ساکنان شیکاگو از او به‌خوبی استقبال نمودند. اگرچه نام گروه او “صورت زخمی” بود اما مردم او را رابین‌هود صدا می‌زدند و از او استقبال می‌کردند. این حمایت به خاطر اعانه‌ها و کمک‌های خیریه او بود.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. توحید

    اردیبهشت 5, 1399

    البته پلیس ها هم برای خودشان یه پا دزد هستنا!!!چون میدونن چجور قانون را دور بزنند و جنس های مصادره شده را برای خودشان بر میدارند.

    پاسخ