جاذبه‌های گردشگری ایرلند

به جزایر زمردین خوش آمدید. سرزمین مزارع سرسبز، کوه‌های زیبا، خرابه‌های سلتی، قصرهای فرو ریخته، جنگل‌های انبوه، کلبه‌های چوبی، بارهای آبجو و سواحل دریا. ایرلند جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. در اینجا 15 جاذبه دیدنی ایرلند را به شما معرفی می‌کنیم.

1. صخره‌های ماهر (Moher)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: صخره های ماهر

صخره‌های سنگی ماهر که از اقیانوس اطلس سر بر آورده یکی از جاذبه‌های دیدنی ایرلند است که بالای آن پوشیده از گیاهان سرسبز است و پایین آن آب‌های آبی خلیج گالوی. این صخره‌ها با ارتفاع 120 متر نمای بسیار زیبای خط ساحلی و جزایر آران را در اختیار گردشگرانی قرار می‌دهند که برای بازدید از میلیون‌ها سال تاریخ جغرافیایی منطقه به آنجا می‌آیند.

2. اسلیگو (Sligo)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: اسلیگو

شهر کوچک و زیبای اسلیگو یک شهر قدیمی است که به قرن 19 تعلق داشته و پر از خانه‌های روستایی، پل‌های سنگی و صخره‌های پوشیده از گل است. این شهر زیبا با کوه‌های سنگی و مسی ناکناریا پوشیده شده که نمای زیبایی را به شهر می‌بخشند و نظاره‌گر سواحل مرواریدی و خلیج زیبای شهر هستند.

3. پارک ملی کیلارنی (Killarney)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: پارک ملی کیلارنی

پارک زیبای کیلارنی یکی از نقاط بکر و دست‌نخورده منطقه کری است که جز میراث یونسکو به شمار رفته و پر از درختان بلوط، زبان گنجشک و سرخدار است. در این پارک برکه زیبای کیلارنی قرار دارد که توسط کوه‌ها احاطه شده است. افرادی که پیاده‌روی و حیات‌وحش علاقه داشته باشند می‌توانند در میان تالاب‌ها، درختان و جانداران موجود در این پارک پیاده‌روی و گردش کنند.

4. دره بوین (Boyne)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: دره بوین

این دره به طول 110 مایل از قلب کیلدار تا دریای ایرلند، ازلحاظ زیبایی با دره لوار فرانسه و موز بلژیک، رقابت می‌کند. این منطقه زیبا و دل‌انگیز یکی از نقاط مهم این جزیره زمردین است. در اینجا گردشگران می‌توانند از یادبود نیوگرنج (که به دوران نوسنگی بازمی‌گردد) و دیوارها و ورودی قصرتریم (که زمانی قلعه نورمن‌ها بود) دیدن کنند. به‌راحتی می‌توانید از شهر دوبلین به این منطقه رفته و در کنار ساحل آن پیاده‌روی کنید.

5. قلعه سنگی

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: قلعه سنگی

قلعه سنگی با دیوارها و ورودی بسیار زیبا بر فراز منطقه تیپراری، شبیه قصرهای سریال بازی تاج‌وتخت است. این قلعه توسط پادشان سال‌های اولیه قرون‌وسطی ساخته شد و سازه‌هایی مانند برج دایره‌ای و کلیسای کورماک، که در برابر حملات انگلیسی‌ها از بین نرفتند، را در خود جای داده است. در اطراف این قلعه می‌تواند گورستان‌های سنگی سلت ها را نیز مشاهده نمود.

6. دوبلین

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: دوبلین

شهر دوبلین به معرفی نیاز ندارد. این شهر زیبا با بارهای مختلف و معماری جرجی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند که برای خوش‌گذرانی و گردش به آنجا می‌آیند. این شهر که در کرانه دریای ایرلند قرار دارد دارای کلیسای جامع پاتریک و موزه نویسندگان دوبلین است که گردشگران می‌توانند در آن درباره زندگی نویسندگانی مانند جویس و ییتز اطلاعاتی کسب کنند.

علاوه بر این زیبایی‌ها می‌توان به انبارهای شراب دوبلین، رستوران‌ها و غذاخوری‌های آن اشاره نمود.

7. دینگل (Dingle)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: دینگل

شهر زیبای دینگل در میان صخره‌های کری و کوه‌های براندون قرار گرفته که یک شهر دریایی با قایق‌های ماهیگیری است. در این شهر به زبان ایرلندی صحبت کرده و ویسکی آنجا نیز بسیار معروف است.

با سفر به این شهر علاوه بر گردش در مناظر زیبای آن می‌توانید در مرکز شهر، بوتیک‌ها و بارهای خیابانی گردش کرده و حتی به دیدن دلفین‌ها بروید.

8. شهر گالوی (Galway)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: شهر گالوی

شهر گالوی با کلیسای گوتیک سنت نیکولاس زمانی بندر تجاری ایرلند بود که این کشور را به مدیترانه متصل می‌کرد. قلعه لینچ تاریخ غنی شهر را نشان می‌دهد اما در حقیقت مشخصه این شهر کافه‌های رنگارنگ، فستیوال‌های مختلف و اجراکننده‌هایی است که در خیابان‌های آن شعبده‌بازی می‌کنند.

9. قلعه بلارنی (Blarney)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: قلعه بلارنی

این قلعه زیبا به سال‌های 1200 بازگشته. یکی از جاذبه‌های اصلی ایرلند است. اگرچه امروز بسیاری از قسمت‌های آن بازسازی‌شده اما اقامتگاه نئوگوتیک بلارنی آن هنوز به همان صورت است و در اطراف آن دیدنی‌های بسیاری وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این مکان سنگ افسانه‌ای بلارنی است.

10. لیمریک (Limerick)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: لیمریک

شهر لیمارک از کرانه رودخانه شانون تا اقیانوس اطلس امتداد داشته که گردشگران اغلب از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن می‌کنند. اما اگر از داخل شهر دیدن کنند شهری را می‌بینند که پس از ورشکستگی‌اش دوباره بر خواسته و مکان‌ها و بارهای بسیار زیبایی دارد. این شهر پایتخت فرهنگی ایرلند شناخته‌شده و دارای مکان‌هایی چون مرکز هنری Belltable با آثار جدید، دانشگاه لیمریک و گالری‌هایی است که فستیوال‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

11. کورک (Cork)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: کورک

شهر کورک دومین شهر بزرگ ایرلند است. رودخانه لی درحالی‌که به سمت دریای سلت جریان دارد این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند. این شهر پر از بار و کافه‌های مختلف است که شهروندان در آن قهوه می‌نوشند و تفریح می‌کنند. کلیسای جامع سنت فین بارس با معماری گوتیک بر این شهر سایه افکنده و زندان این شهر نیز یکی از جاذبه‌های آن است.

12. گلندالو (Glendalough)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: گندالو

این شهر زیبا در میان تپه‌های روستای ویکلو در شرق ایرلند و دره گلندالو، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند تا از تاریخ و طبیعت آن دیدن کنند. صومعه باستانی این شهر در قلب آن به قرن ششم بازمی‌گردد توسط سنت کوین ساخته شده و یکی از زیباترین سبک‌های معماری کشور را در معرض دید قرار می‌دهد.

گردشگران می‌توانند در میان درختان بلوط، فندق و سرخس و کوهستان اطراف گردش کرده و از پارک ملی ویکلو دیدن کنند.

13. جزایر آران (Aran)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: جزایر آران

جزایر آران در خلیج گالوی، جایی که تکه‌های یخ اقیانوس اطلس یا صخره‌های کنار دریا برخورد می‌کند، قرار گرفته‌اند و به دلیل دورافتادگی و طبیعت زیبا گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. این مجمع‌الجزایر که از سه جزیره اینیشمور، اینیشر و اینیشمن، تشکیل شده، با دره‌های بسیار زیبا، شکوفه‌های قرمز و گل‌های شمالی، طبیعت بسیار زیبایی به وجود آورده‌اند. اما این جزایر علاوه بر طبیعت زیبا دارای میراث غنی هستند.

امروزه بسیاری از ساکنان آن به زبان ایرلندی صحبت کرده و می‌توانید از بارهای آنجا، بازارهای محلی، خانه‌های سنگی و خرابه‌های قدیمی دیدن کنید.

14. روستای کری (Kerry)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: روستای کری

این روستای زیبای جنوبی یکی از آن مکان‌هایی است که می‌توان در آنجا لذت برد. این شهر که یکی از شهرهای مهم پادشاهان قدیمی ایرلند بوده خانه بلندترین قله ایرلند، کارانتوهیل است. همچنین در این منطقه صومعه‌های بسیار زیبایی وجود دارد که در میراث یونسکو ثبت شده است.

برکه‌های مختلف کوهستانی ازجمله جاذبه‌های دیگری هستند که در اطراف آن‌ها آب‌های روان و پوشش گیاهی دیده می‌شود.

15. پارک ملی بارن (Burren)

جاذبه‌های گردشگری ایرلند: پارک ملی بارن

پارک ملی بارن یکی از جاذبه‌های مهم ایرلند است که 15 کیلومترمربع وسعت دارد. در این پارک صخره‌های متعددی وجود دارد که گل‌های مختلف از دل آن برخاسته است. این پارک در تپه‌های شمال لیمریک واقع شده است.

همچنین گورهای قدیمی قبیله‌های گالیک در این منطقه قرار دارد، به همین دلیل سالانه گردشگران و تاریخ شناسان بسیاری به این منطقه سفر می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم