25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند یک تجربه جالب و منحصربه‌فرد باشد. بااین‌حال برخی از زبان‌ها آسان‌تر هستند. چه زبان‌هایی از بقیه دشوارتر هستند؟ اگرچه این پاسخ به زبان مادری‌تان و عوامل دیگر بستگی دارد اما در این لیست 25 زبان دنیا که از بقیه دشوارتر بوده و برای یادگیری سخت هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

25. تاگالوگ

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: تاگالوگ

یکی از شاخه‌های زبان میکرونزی که حدود یک‌چهارم جمعیت فیلیپین به آن صحبت می‌کنند. گرامر و ساختار عجیب جمله‌بندی باعث دشوار شدن این زبان می‌شود.

24. ناواجو

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: ناواجو

ناواجو یکی از زبان‌های جنوب آتاباسکان است که در جنوب غرب ایالات‌متحده به آن سخن می‌گویند و تعداد آن‌ها حدود 120000 تا 170000 نفر است. ازآنجایی‌که این زبان به زبان‌های ژرمنی یا لاتین شباهت ندارد بنابراین کمی دشوار است. بیشتر نسخه‌های نوشتاری این زبان از الفبای لاتین استفاده می‌کنند، البته نسخه‌های نوشتاری آن تنها از سال‌های 1930 پدید آمدند.

23. نروژی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: نروژی

این زبان آلمان شمالی زبان رسمی نروژ است. زبان نروژی به همراه زبان‌های سوئدی و دانمارکی مشابه شاخه‌های زبان اسکاندیناوی مانند ایسلندی و فاروئی است. به این معنا که مردم متعلق به آن زبان‌ها هم این زبان را متوجه می‌شوند. نروژی یکی از زبان‌های زنده اروپای شمالی است.

22. فارسی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: فارسی

زبان فارسی به شاخه هندو- ایرانی زبان‌های هندو- اروپایی تعلق دارد. این زبان در ایران، افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورهای تحت تأثیر فرهنگ پارس، استفاده می‌شود. این زبان از زبان دوره ساسانی که زبان فارسی میانه نامیده می‌شود، ایجاد شده است. در سراسر جهان 110 میلیون نفر به آن سخن می‌گویند.

21. اندونزیایی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: اندونزیایی

زبان اندونزیایی برای قرن‌ها زبان اصلی دادوستد در جزایر اندونزی بود. این زبان یکی از رایج‌ترین زبان‌های جهان نامیده می‌شود. کشور اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان است.

20. هلندی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: هلندی

این زبان آلمان غربی در هلند، بلژیک و سورینام، استفاده می‌شود و در آروبا، سنت مارتین و کوراسائو، رسمیت دارد. همچنین در بسیاری از قسمت‌های اروپا و ایالات‌متحده استفاده می‌شود. البته در این زبان از علائم زبان ژرمنی استفاده نمی‌شود.

19. اسلوونیایی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: اسلوونیایی

زبان اسلوونیایی بخشی از گروه زبان اسلاوی جنوبی است. بیش از 2.5 میلیون نفر در جهان به آن سخن می‌گویند که اغلبشان در اسلوونی هستند. این زبان یکی از 24 زبان‌های رسمی و رایج اتحادیه اروپا است. این زبان با لهجه‌های کارنیولان در ارتباط است.

18. آفریکانس

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: آفریکانس

شاخه غربی زبان ژرمنی که توسط بومیان نامیبیا، آفریقای جنوبی، زیمباوه و بوتسوانا، استفاده می‌شود. گفته می‌شود که این زبان یکی از شاخه‌های زبان هلندی است.

17. دانمارکی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: دانمارک

دانمارکی زبان رسمی دانمارک بوده که بیش از شش میلیون نفر به آن سخن می‌گویند. این زبان شاخه شمالی زبان ژرمنی است که به‌تازگی رسمیت یافته است. در گرینلند حدود 15 تا 20 درصد جمعیت به این زبان سخن می‌گویند. این زبان به زبان‌های سوئدی و نروژی مرتبط بوده و زاده زبان قدیمی نورس اسکاندیناوی است.

16. باسک

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: باسک

باسک زبان اجدادی کشور باسک است که از شمال شرق اسپانیا تا جنوب غرب فرانسه امتداد دارد. حدود 27% جمعیت کشور باسک به این زبان سخن می‌گویند.

15. ولز

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: ولز

زبان ولزی یکی از شاخه‌های زبان سلتی است که در ولز استفاده شده و همچنین به نام‌های “کمبریک”، “کیمریک”، “کمبرین” و “زبان بریتانیایی”، نیز نامیده می‌شود.

14. اردو

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: اردو

این زبان که زبان استاندارد مدرن اردو است توسط مسلمانان هندوستان استفاده می‌شود. این زبان زبان رسمی کشور پاکستان است. این زبان که یکی از 22 زبان استفاده شده در هند است با زبان هندی نیز ارتباط دارد. زیرا ازلحاظ گرامر و ساختارهای ابتدایی‌اش شبیه زبان هندی است.

13. عبری

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: عبری

عبری شاخه غربی زبان سامی است که به خانواده زبان‌های آفروآسیایی تعلق دارد. این زبان برای اولین بار توسط عبری‌ها و اسرائیلی‌های باستانی در قرن 10 پیش از میلاد استفاده شد. این زبان باوجود باستانی بودنش امروز هم استفاده و نوشته می‌شود. این زبان زبان اصلی اسرائیل است.

12. کره‌ای

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: کره ای

کره‌ای زبان رسمی کشورهای کره جنوبی و کره شمالی است که در سراسر جهان بیش از 80 میلیون نفر به آن سخن می‌گویند. گرامر و جمله‌بندی این زبان برای شنوندگان سایر زبان‌ها عجیب است. درحالی‌که ژاپنی‌ها با این زبان مشکلی ندارند.

11. سانسکریت

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: سانسکریت

سانسکریت زبان اولیه ادیان هندو، جین و بودائی است. این زبان زبان اصلی آریایی‌هایی است که در هند، ایران و اروپا زندگی می‌کردند. این زبان یکی از 22 زبان هند است. این زبان حجم وسیعی از شعر، نمایشنامه و متون فلسفی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

10. کرواتی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: کرواتی

کرواتی یکی از شاخه‌های زبان صربوکرواتی است که یکی از زبان‌های رسمی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این زبان، مانند زبان‌های مونته نگرو، صربی و بوسنیایی، از زبان هرزوگویین نشات گرفته است.

9. مجارستانی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: مجاری

زبان مجاری که در مجارستان استفاده می‌شود یکی از زبان‌های اتحادیه اروپاست. این زبان در اسلواکی، اوکراین، صربستان و رومانی استفاده می‌شود. این زبان به خانواده زبان اورالیک تعلق داشته و لهجه‌های مشابهی دارد.

8. گالیک

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: گالیک

این زبان که گالیک اسکاتلندی هم نامیده می‌شود به شاخه زبان‌های سلتی تعلق داشته و توسط بومی‌های اسکاتلند استفاده می‌شوند. این زبان یکی از شاخه‌های گیودالیک است که مانند زبان‌های مانکس و ایرلندی مدرن از زبان ایرلندی میانه نشات می‌گیرد.

7. ژاپنی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: ژاپنی

این زبان آسیای شرقی زبان رسمی ژاپن است که بیش از 125 میلیون نفر به آن سخن می‌گویند. این زبان که یکی از شاخه‌های زبان‌های ژاپنی است به دلیل شباهت با زبان چینی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا است.

6. آلبانیایی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: آلبانیایی

آلبانیایی یک زبان هندواروپایی است که توسط افراد کوزوو، آلبانی، بلغارستان و مقدونیه، استفاده می‌شود. این زبان قدیمی اولین بار توسط اهالی کشورهای مونته‌نگرو، ایتالیا و یونان استفاده شد. این زبان با زبان‌های آلمانی و یونانی اشتراک دارد. بااین‌حال لغاتش کاملاً منحصربه‌فرد است.

5. ایسلندی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: ایسلندی

 

زبان ایسلندی از شاخه شمالی ژرمن یک زبان هندواروپایی است. این زبان پس از استعمار آمریکا تحت تأثیر زبان‌های دانمارکی و سوئدی قرار گرفت.

4. تایلندی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: تایلندی

این زبان که زبان سیامی نیز نامیده می‌شود زبان رسمی تایلند است و به خانواده تایلندی کادائی تعلق دارد. حدود نیمی از کلمات آن از زبان‌های پالی، خمر قدیمی و سانسکریت قرض گرفته شده‌اند. این زبان به تن صدا وابسته است و به دلیل الفبای نوشتاری و علائم پیچیده‌اش شهرت دارد.

3. ویتنامی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: ویتنامی

ویتنامی زبان رسمی ویتنام و اقلیت‌های قومی اطراف است. لغات زبان ویتنامی از چینی قرض گرفته شده‌اند، بااین‌حال الفبای ویتنامی امروز الفبای لاتین است که علائمی به آن اضافه شده است.

2. عربی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: عربی

زبان عربی امروز بازمانده زبان عربی قدیمی است که در قرن ششم استفاده می‌شد. این زبان توسط کشورهای مختلفی از خاورمیانه تا آفریقا، استفاده می‌شود. یادگیری زبان عربی می‌تواند نوشتن و خواندن را تسهیل کند اما معمولاً در صحبت کردن به مشکل دچار می‌شوید، که البته به زبان مادری‌تان بستگی دارد. برای مثال، عرب‌زبانان مراکش در درک زبان عربی مصر دچار مشکل هستند.

1. چینی

25 زبان دشوار دنیا برای یادگیری: چینی

زبان چینی انواع مختلفی دارد که مشابه هم نیستند. یک‌پنجم جمعیت جهان به این زبان سخن می‌گوید و دشوارترین زبان جهان در نظر گرفته می‌شود. زبان چینی استاندارد در کشورهای چین، تایوان و سنگاپور استفاده می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها (8)

بستن فرم

  1. Lisa

    آبان 18, 1400

    من زبان فارسیو دوست دارم ولی به نظرم زبان انگلیسی و کره ای جزو قشنگ ترین زبان های دنیاست.😉

    پاسخ

    • در پاسخ به Lisa

      شهریور 1, 1402

      کره ای چیش قشنگه فارسی قشنگ تره

      پاسخ

  2. Lisa

    آبان 18, 1400

    زبان فارسی قشنگه ولی به نظر من کره ای و انگلیسی
    جزو قشنگ ترین زبان های دنیاست

    پاسخ

  3. Roya

    بهمن 17, 1399

    من از زبون فارسی خیلی خوشم میاد و افتخار میکنم ک فارسی زبون هستم
    من از اموزش و پرورش گلایه دارم چون بعد چینی عربی سخت ترین زبون هستش و ما باید تو کلاس هفتم
    هم انگلیسی و عربی رو یجا با هم یاد بگیریم
    و این خیلی سخته من الان کلاس هشتم هستم و میتونم انگلیسی و کره ای صحبت کنم ولی نمیتونم به خوبی عربی صحبت کنم و دیدم ک برای دوستانم هم مشکله

    پاسخ

  4. ヒマワり🌻

    مرداد 10, 1399

    زبان فارسی حقیقتا قشنگ ترین زبان دنیاست از نظرمن.. بدور از تعصب نظر میدم چون فیلمای زبان اصلی زیادی دیدم و حروف الفبای زیادی خوندم هیچ کدومشون به اندازه فارسی جذاب نیست و بنظرم یادگیریش خیلی سخته حتی سختتر از رتبه22چون زبون عامیانه مردم ایران با زبان کتابیش زمین تا اسمون فرق داره در ضمن کلی کلمه عربی داره که حین یادگیری فارسی اونارم باید بلد باشی و کلا دایره لغات فارسی خیلی گسترده ست ولی طرز تلفظ و رسم الخطش خیلی قشنگه..کاش زبان بین المللی بودیم

    پاسخ

    • پدرام در پاسخ به ヒマワり🌻

      مرداد 10, 1399

      البته زبان پارسی از فارسی سخت تر و زیبا تر است مردم ایران هم به سختی به زبان اصلی کشورمان سخن می گویند البته خیلی ها نمی توانند سخن به گویند

      پاسخ

      • غزل در پاسخ به پدرام

        بهمن 6, 1399

        و البته که املای صحیح فعلی که اسفتاده کرده اید بگویند است. تنها زیبا سخن گفتن کافی نیست درست نوشتن هم مهم است!

        پاسخ

  5. آرش

    دی 6, 1397

    البته این تقسیم بندی از دید یک انگلیسی زبان است.جای زبانهایی همچون فنلاندی و لهستانی نیز در این لیست خالیست. من شخصا فرانسوی را زیباترین و جذابترین زبان خارجی می بینم. البته قرارگرفتن فارسی در این لیست کمی غبرمنصفانه است. چون فارسی دارای دستور زبانی راحت و انعطاف پذیر است. سختی زبان فارسی در رسم الخط عربی و وجود اصطلاحات و کلمات چند پهلو است که باعث سردرگمی زبان آموز می شود.

    پاسخ