برای داشتن سیکس پک چه‌کار کنیم

در ابتدا باید به یاد داشته باشید که برای داشتن سیکس پک باید به‌طور مستمر ورزش کنید و تمرینات خود را رها نکنید.

سه تصور غلط رایج درباره داشتن سیکس پک

در ابتدا باید متوجه باشید که نباید خودتان را گول بزنید. باید در تمرینات خود استمرار و جدیت داشته باشید. باید بدانید که برای داشتن سیکس پک باید حداقل سه ماه ورزش کرد. اگر این حقیقت را در نظر نگیرید پس از کمی ورزش خسته شده و تمرینات را رها می‌کنید. معمولاً بیشتر اشتباهات و تصورات غلط از رسانه، دوستان و خانواده نشات می‌گیرد. در اینجا سه تصور غلط درباره داشتن سیکس پک را به شما معرفی می‌کنیم.

عدم جذب کربوهیدرات در هنگام عصر یا به‌طورکلی در رژیم غذایی

در صورت دنبال نمودن این رژِم غذایی بدنتان انرژی کافی نخواهد داشت و قادر نخواهید بود که به تمرینات ادامه دهید. پس هر چیزی را که می‌شنوید انجام ندهید. کربوهیدرات شما را چاق نمی‌کند. بلکه سوخت بدن و مغزتان را تأمین می‌کند. همچنین موجب کاهش وزنتان هم نخواهد شد. تنها کافی است خوردوخوراکتان را بهتر نموده و آن را در بلندمدت ادامه دهید.

باید قبول کنید که رژیم غذایی‌تان در داشتن سیکس پک مهم است پس به تغذیه خود توجه کنید. بیشتر از غذاهای گیاهی استفاده کنید زیرا کالری و فیبرشان کمتر است. درنتیجه با جذب کالری کمتر سریع‌تر سیر می‌شوید.

دنبال نمودن تمرینات سفت‌وسخت

دنبال نمودن تمرینات ورزشی سفت‌وسخت نه‌تنها باعث رسیدن شما به هدف نخواهد شد، بلکه شما را خسته می‌کند. به‌جای آن یک برنامه ورزشی را انتخاب کنید که در عین رسیدن شما به هدف بتوانید در بلندمدت آن را دنبال کنید. در این برنامه تمرینات مختلف مانند اسکات، وزنه، کشش و پرس سینه را ادغام کنید. این تمرینات باعث می‌شود که تمام ماهیچه‌ها هم‌زمان درگیر شوند. درنتیجه کالری‌های بیشتری سوزانده شده و میزان تستوسترون بدن افزایش می‌یابد. در کنار این تمرینات دو بار در هفته تمرینات کاردیو نیز انجام دهید. اگرچه ممکن است دشوار به نظر برسد اما بین هرکدام از تمرینات 5 دقیقه وقفه قرار دهید.

ژنتیکی بودن سیکس پک

این باور غلط است. برخی از افراد زودتر سیکس پک درمی‌آورند و برخی دیرتر. اگرچه تاندون‌ها ژنتیکی هستند. بنابراین ممکن است ژنتیک در تعداد پک‌های شما تأثیر بگذارد، اما به‌طورکلی بر داشتن آن تأثیر نمی‌گذارد. هرکس می‌تواند چربی‌اش را آب کند و ماهیچه بسازد.

دلیل عدم موفقیت برخی از افراد

دلیل عدم موفقیت برخی از افراد نیست که همه عوامل را در نظر نمی‌گیرند. ممکن است میزان خوردوخوراکشان از میزان ورزششان بیشتر باشد. ممکن است ورزششان عالی باشد اما در شبانه‌روز بیش از 4 ساعت نخوابند و همیشه استرس داشته باشند. بنابراین برای موفقیت در این امر باید تمام موارد را در کنار هم در نظر گرفت.

برای داشتن سیکس پک چه‌کار کنیم

راه‌حل ثابت‌شده برای داشتن سیکس پک

ذهنیت مناسب

داشتن ذهنیت مناسب اولین عامل موفقیت در این زمینه است. از خودتان بپرسید که این مسئله چقدر برایتان اهمیت دارد؟ انگیزه‌تان چیست؟ به یاد داشته باشید که باوجود تمرینات مختلف مدت‌زمانی طول می‌کشد تا سیکس پک‌هایتان خودشان را نشان دهند. بنابراین شایعات مختلف درباره نوشیدنی یا پودرهای مؤثر در این زمینه را گوش ندهید.

داشتن لیست خرید

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اگر در خانه بستنی نداشته باشید نمی‌توانید ساعت 1 بامداد بستنی بخورید. این کار آسان است. یک لیست خرید داشته باشید و مواد غذایی سالم خریداری کنید.

داشتن یک مربی شخصی

اگر در این زمینه جدی هستید از یک مربی شخصی یا مربی آنلاین استفاده کنید. داشتن مربی آنلاین ارزان‌تر است. مربی شخصی به اهداف شما آگاه‌تر است و شما را به سمت یک بدن سالم‌تر سوق می‌دهد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم