4 بازی برای افزایش هوش کودک

4 بازی برای افزایش هوش کودک

معمولاً کودکان وقت خود را برای بازی صرف می‌کنند و اکنون تحقیقات نشان می‌دهد که بازی‌های ساده حتی می‌تواند مهارت‌های ریاضی کودک را تقویت کند. البته منظورمان این نیست که تمام وقت خود را برای بازی فرزندتان صرف کنید یا اینکه اسباب‌بازی‌های عجیب‌وغریب خریداری کنید، بلکه می‌توانید این موارد را رعایت نمایید.

ترتیب اندازه‌ها

4 بازی برای افزایش هوش کودک

یکی از بازی‌های مفید برای کودکان این است که اسباب‌بازی‌ها را به ترتیب اندازه در کنار هم بچینید. می‌توانید برای این کار از لگو یا اسباب‌بازی‌های کوچک استفاده کنید. حتی می‌توانید آن‌ها را به ترتیب اندازه در کنار کودک خود بچینید. درعین‌حال از کلمات “در کنار”، “بالا” و “پایین” استفاده کنید و هم‌زمان شعر بخوانید.

مرتب کردن

4 بازی برای افزایش هوش کودک

یکی دیگر از راه‌های مفید برای آموزش شکل و اندازه این است که اسباب‌بازی‌های مختلف را در یک ظرف ریخته و سپس اسباب‌بازی‌های مشابه را در ظرف‌های جداگانه قرار دهید. در این صورت فرزند شما اهمیت اشکال و هماهنگی آن‌ها را بهتر درک می‌کند.

دست زدن

4 بازی برای افزایش هوش کودک

هر پدر و مادری می‌داند که آواز خواندن و دست زدن با فرزندش یکی از شیرین‌ترین لحظات است. این کار علاوه بر افزایش مهارت‌های زبان و هماهنگی ماهیچه‌ها، مفاهیمی مانند ریتم و الگو را به فرزندتان آموزش داده و به فرزندتان کمک می‌کند که مورد بعدی را پیش‌بینی کند. آهنگ بگذارید یا اسباب‌بازی‌هایی به فرزندتان بدهید تا آن‌ها را تکان دهد و با او دست بزنید و برقصید. در ماشین یا حمام دست بزنید و آهنگ بخوانید.

بشمارید

4 بازی برای افزایش هوش کودک

هم‌زمان با این بازی می‌توانید با کودک خود بخوانید و برقصید و دست بزنید. هم‌زمان شعر بخوانید، برقصید و اعداد را بشمارید. هر زمان که فرزندتان در کنارتان است هر چیزی که در دسترستان است را بشمارید، پله‌ها را، ظرف‌های روی میز را، اسباب‌بازی‌ها را و یا شکل‌های روی لباسش را. البته بازی برای هیجان و شادی است پس نباید کودک خود را خسته کنید. می‌توانید آن را در روزهای دیگر ادامه دهید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم