25 فیلم برتر قرن 21 درباره نقش پدر

رابطه پدر و فرزندی یک رابطه زیبا و پیچیده‌تر از رابطه مادر و فرزند است. در طول زمان رابطه پدر و فرزند دچار تغییر می‌شود. گاهی اوقات پدر مانند یک آموزگار و گاهی همانند یک همبازی است. پس از بزرگ شدن رابطه‌تان کم و کم‌تر می‌شود تا به خودتان می‌آیید و متوجه چروک‌های روی پوست و موهای سفیدش می‌شوید. سپس فرزند پدر می‌شود و پدر فرزند. در اینجا 25 پدر خارق‌العاده در 25 فیلم قرن 21 را به شما معرفی می‌کنیم.


پدی کانلون، مبارز – Warrior، 2011، با نقش‌آفرینی نیک نولت

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: مبارز

در فیلم مبارز اثر گاوین اوکانر، نیک نولت نقش پدی کانلون بداخلاق و الکلی دو فرزند است که در گذشته مبارز بودند، و حالا می‌خواهد از آن‌ها تقاضای بخشش کند. این نقش بسیار قوی و تأثیرگذار بود زیرا به زندگی واقعی هنرپیشه نزدیک است. انرژی و تلاش او برای این نقش باعث پوشاندن اشتباهات گذشته او شد.


مت کینگ، زادگان – THE DESCENDENTS، 2011، با نقش‌آفرینی جرج کلونی

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: زادگان

این فیلم یک داستان غم‌انگیز است که در آن جرج کلونی نقش پدری را ایفا می‌کند که پس از یک اتفاق ناگوار می‌خواهد به دخترانش نزدیک‌تر شود. مت کینگ فردی است که می‌خواهد با احساساتش ارتباط برقرار کند، احساساتی که او را به یک پدر و انسان بهتر تبدیل می‌کند.


کریم، آواز گنجشک‌ها – THE SONG OF THE SPARROWS، 2008، با نقش‌آفرینی محمد امیر ناجی

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: آواز گنجشک ها

این فیلم از مجید مجیدی یک فیلم فراموش‌نشدنی است که یکی از صحنه‌های درخشان آن زمانی است که این پدر یک درب آبی‌رنگ بر دوشش گرفته و در زمین‌ها حرکت می‌کند. این فیلم درباره کریم است که در یک پرورشگاه شترمرغ کار می‌کرده و ازآنجا اخراج شده و مجبور است هرروز از روستای آرامش به تهران شلوغ برود تا برای دخترش سمعک تهیه کند.


مارلین، در جستجوی نمو – FINDING NEMO، 2003، با صداپیشگی آلرت بروکز

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: در جشتجوی نمو

این فیلم از اندرو استنتون و لی آنکریچ درباره سفر پدری برای یافتن پسر گمشده‌اش است. مارلین یک پدر دوست‌داشتنی است که همیشه نگران پسرش است، پسری که برای یافتن چیزهای جدید همیشه کنجکاو بوده است. این فیلم درباره جستجوی مارلین در آب‌های خطرناک برای یافتن پسرش است. یک انیمیشن زیبا درباره پدر بودن.


فرانک سالیوان، بسامد – FREQUENCY، 2000، با نقش‌آفرینی دنیز کوآد

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: بسامد

یک فیلم زیبا به کارگردانی گریگوری هابلیت که باورهای ما را زیرسوال می‌برد، درباره پدر و پسری که 30 سال پس از مرگ یکی از آن‌ها، از طریق یک پورتال با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. تلاش دنیز کوآد برای اجرای نقش پدری که تلاش می‌کند خانواده‌اش را به دور هم جمع کند، باعث موفقیت این فیلم شده است.


دامون مک ریدی، کیک اس – KICK-ASS، 2010، با نقش‌آفرینی نیکولاس کیج

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: کیک اس

این فیلم از متیو وان یکی از بهترین نقش‌های سال‌های اخیر کیج را در اختیار او قرار داده است. این پدر یکی از بهترین پدرهای شهر خودش است که آن‌قدر مراقب دخترش است که اشتباهات او را به زبان نمی‌آورد. این فیلم به‌یادماندنی را می‌توان نقطه مقابل فیلم‌های قهرمانانه دانست.


مایک سالیوان، جاده‌ای به‌سوی تباهی – ROAD TO PERDITION، 2002، با نقش‌آفرینی تام هنکس

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: جاده ای به سوی تباهی

این فیلم از سام مندس درباره مایک سالیوان، یک مافیای وفادار است که پس از شهادت دادن پسرش از یکی از قتل‌های او، درباره خود و شغلش فکر می‌کند. این نقش که یکی از بهترین نقش‌های تام هنکس محسوب می‌شود به دلیل تغییر ناگهانی او و زیرسوال بردن شغلش، به یک فیلم به‌یادماندنی تبدیل‌شده است.


برایان میلز، ربوده شده – TAKEN، 2008، با نقش‌آفرینی لئام نیوسان

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: ربوده شده

این فیلم از پیر مورل درباره یک مأمور ویژه بازنشسته است که پس از دزدیده شدن دختر 17 ساله‌اش وارد داستان پیچیده‌ای می‌شود. او با مهارت‌های ویژه‌اش به تبهکاران نزدیک شده و دخترش را پس می‌گیرد.


کریس گاردنر، در جستجوی خوشبختی – THE PURSUIT OF HAPPYNESS، 2006، با نقش‌آفرینی ویل اسمیت

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: در جستجوی خوشبختی

یک فیلم از گابریل موچینو که ویل اسمیت در آن نقش پدری سخت‌کوش و پرتلاش را ایفا می‌کند که در مراقب و پرورش پسرش از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.


آقای اوبرین، درخت زندگی – THE TREE OF LIFE، 2011، با نقش‌آفرینی برد پیت

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: درخت زندگی

به‌سختی می‌توان یکی از شخصیت‌های فیلم ترانس مالیک را ارجحیت داد اما آقای اوبرین یک شخصیت تأثیرگذار است که به‌راحتی از پدرهای خوب سینما متمایز می‌شود. زیرا این شخصیت به‌وفور در مرز خوب و بد در نوسان است.


کوپر، میان ستاره‌ای – Interstellar، 2014، با نقش‌آفرینی متیو مک کانهی

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: میان ستاره ای

این فیلم از کریستوفر نولان ورای صحنه‌های علمی تخیلی درباره عشق یک پدر به دخترش است. این پدر می‌خواهد فارغ از محدودیت‌های زمان و مکان به دخترش برسد و در شرایطی که پایان دنیا نزدیک است زندگی خوبی به او ببخشد.


میسون سر، پسرانگی، BOYHOOD، 2014، با نقش‌آفرینی ایتان هاک

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: پسرانگی

میسون سر در فیلم ریچارد لینکلاتر یکی از آن پدرهای به‌روز است که هرکدام از ما آرزو می‌کردیم که چنین پدری داشته باشیم. پدری که در عین آموختن درس‌های زندگی درباره مسائل جالب و هیجان‌انگیز هم به شما چیزهایی می‌آموزد.


داسو او، اولدبوی – OLDBOY، 2003، با نقش‌آفرینی چویی مین سیک

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: اولدبوی

شاید برخی از شما با دیدن این فیلم در این لیست موافق نباشید اما پدری که بدون دلیل 15 سال زندانی شده و سپس آزاد می‌شود و دنیای جدیدی را می‌بیند فراموش‌نشدنی است.


ریوتا رونومیا، پسر کو ندارد نشان از پدر – LIKE FATHER، 2013، با نقش‌آفرینی ماساهارو فوکویاما

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: پسر کو ندارد نشان از پدر

این فیلم به کارگردانی هیروکازو کورئیدا درباره پدری است که برای آسایش خانواده‌اش سخت تلاش می‌کند و به‌تدریج به واقعیت زیبای رابطه پدر و فرزندی پی می‌برد.


دایا، هتل رستگاری – HOTEL SALVATION، 2016، با نقش‌آفرینی لالیت بل

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: هتل رستگاری

این فیلم درباره یک پدر لجوج است که نزدیک به مرگ با پسرش ارتباط برقرار می‌کند. لالیت بل در این فیلم نقش‌آفرینی چشم‌گیری داشته و به‌خوبی ارزش ارتباط خانوادگی و مفهوم مرگ را نشان می‌دهد.


وودی گرانت، نبراسکا – NEBRASKA، 2013، با نقش‌آفرینی بروس درن

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: نبراسکا

یک فیلم زیبا از الکساندر پاین درباره یک پدر مسن که برای دریافت جایزه یک میلیون دلاری به نبراسکا سفر می‌کند. بروس درن در این فیلم یکی از بهترین اجراهای خود را نشان داده، و صحنه‌های نزاع، پیاده‌روی‌های طولانی و عصبانیتش در حین صحبت درباره مشکل الکلش، ازجمله صحنه‌های به‌یادماندنی هستند.


دنیل پلینویو، خون به پا خواهد شد – THERE WILL BE BLOOD، 2007، با نقش‌آفرینی دنیل دی لویس

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: خون به پا خواهد شد

دنیل دی لویس در این فیلم از پائول توماس اندرسون شیطان را به چالش می‌کشد. او نقش پدری را ایفا می‌کند که برای به دست آوردن پول و قدرت پسرخوانده‌ای را نگهداری می‌کند و سپس به او دل می‌بندد. در این فیلم علاوه بر این پدر خودخواه می‌بینیم که همه افراد فقط در پی کسب پول و قدرت هستند.


وینفرد، تونی اردمن – TONI ERDMANN، 2016، با نقش‌آفرینی پتر سیمونیسچک

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: تونی اردمن

تونی اردمن ساخته مارن اد درباره فردی به نام وینفرد است که تمام زندگی‌اش شوخی است. او برای برقراری رابطه با دخترش که به الکل اعتیاد دارد به یک جدال پوچ، مضحک و البته پراحساس وارد می‌شود.


روی، ویژه نیمه‌شب – MIDNIGHT SPECIAL، 2016، با نقش‌آفرینی مایکل شانون

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: ویژه نیمه شب

این فیلم ساخته جف نیکولاس درباره فردی به نام روی است که برای محافظت از پسرش او را به امن‌ترین منطقه زمین می‌برد. او که نمی‌داند پسرش واقعاً چیست از هیچ محبت و تلاشی فروگذار نمی‌کند.


ریگون تامسون، بردمن – BIRDMAN، 2014، با نقش‌آفرینی مایکل کیتون

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: بردمن

یک فیلم از الخاندرو گونسالس اینیاریتو درباره روزهای زوال یک هنرمند که درنهایت متوجه می‌شویم بهترین لحظات زندگی او تجربیات او با دخترش است و او این احساسات را فراموش کرده بود.


برنارد برکمن، ماهی مرکب و نهنگ – THE SQUID AND THE WHALE، 2005، با نقش‌آفرینی جف دنیلز

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: ماهی مرکب و نهنگ

در این فیلم از نوآ بامباک یک پدر متفکر و مطلع را می‌بینیم که به کسی جز خودش فکر نمی‌کند. جف دنیلز نقش این پدر دانشمند اما خودخواه را ایفا می‌کند.


پدر خانواده تننبام، خانواده اشرافی تننبام – THE ROYAL TENENBAUMS، 2001، با نقش‌آفرینی جن هکمن

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: خانواده اشرافی تتبام

این پدر اشرافی پس‌ازاینکه فرزندان و همسرش را به حال خود رها می‌کند، در یک روز جشن به خانه بازگشته و سعی می‌کند که دوباره در دل اعضای خانواده جای بگیرد.


نویل لاو، ستاره‌دار – STARRED UP، 2013، با نقش‌آفرینی بن مندلسون

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: ستاره دار

در این فیلم از دیوید مکنزی، نویل با پسر خشن و خلافکارش روبه‌رو می‌شود. رفته‌رفته با تلاش او برای برقراری ارتباط با فرزندش به دلیل جدایی آن‌ها پی می‌بریم.


سام داسون، من سام هستم – I AM SAM، 2009، با نقش‌آفرینی‌شان پن

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: من سام هستم

یک فیلم زیبا از جسی نلسون که با وجود روایت نامنظم و مصنوعی، شان پن را در نقش پدری نشان می‌دهد که باوجوداینکه خودش مانند یک بچه است می‌خواهد یک پدر باشد.


کلر دوور، زندانیان – PRISONERS، 2013، با نقش‌آفرینی هیو جکمن

25 فیلم برتر درباره نقش پدر در قرن 21: زندانیان

این فیلم از دنیس ویلنیو درباره پدری عصبانی و خشمگین به نام کلر دوور است که پس از ناتوانی پلیس در یافتن دختر گمشده‌اش خودش برای یافتن او تلاش می‌کند. هیو جکمن نقش پدری را ایفا می‌کند که برای مراقبت از خانواده‌اش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Defence

    مرداد 30, 1398

    در عنوان لاتین میان ستاره ای به اشتباه نوشتی tree of life خاطره جان…interstellarش کن

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Defence

      مرداد 30, 1398

      سلام،
      بله درسته، مقاله اصلاح شد.
      ممنون

      پاسخ