10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

رفته‌رفته تعداد خودروهای برتر افزایش می‌یابد و رقابت برای بهترین و گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان سرعت می‌گیرد. هرروز خودروهای گران‌قیمت و برتر کارخانه‌های لامبورگینی، آستون ماریتی و مک لارن، به بازار رقابت وارد می‌شوند. اما تهیه کردن یک لیست از گران‌قیمت‌ترین خودروها آن‌چنان‌که تصور می‌کنید آسان نیست. قیمت این خودروها بر اساس نیاز مشتری در نوسان است، زیرا این خودروها مشتری‌های خاص خود را دارند. در تهیه این لیست سعی کردیم خودروهای جدید مانند Marussia، Zenvo TS1 و Icona Vulcano Titanium را نادیده بگیریم و به سراغ خودروهای شناخته‌شده و معتبر که قیمت پایه مشخص دارند، مانند لامبورگینی، مک لارن، بوگاتی، پاگانی و کوئنیگزگ، برویم.

در این لیست به سراغ خودروهایی که از کشورهای غیرقابل‌انتظار آمدند نیز برویم، مانند لیکان هایپراسپورت که یک خودروی اسپرت محصول خاورمیانه است. همچنین خودروهای سلبریتی ها را نیز تحت پوشش قرار دادیم. در این لیست خودروهای ارزشمند Hennessey Venom GT Spyder WRE (1.3 میلیون دلار)، لامبورگینی سنتناریو (1.8 میلیون دلار) و آستون مارتین ولکان (2.3 میلیون دلار) را قرار داده‌ایم.

درنهایت به سراغ خودروهایی رفتیم که سبک برتر، توانایی بالا، نوآوری و تکنیک را به همراه قیمت بالا، عرضه کرده‌اند.

10. کوئنیگزگ رگارا  – 1.9 میلیون دلار – Koenigsegg Regera

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

کریستین ون کوئنیگزگ پیشروترین سازنده دنیای امروز ات. طراحی‌های او بسیار خلاقانه و منحصربه‌فرد هستند. وجود خودروهای گران‌قیمت و تغییرات قیمتی نیازهای مشتریان را افزایش می‌دهد. رگارا با توربین‌های دوقلوی 5 لیتری 1100 اسب بخار قدرت دارد. رانندگی با این خودرو یک تجربه منحصربه‌فرد است زیرا از سیستم رانندگی کوئنیگزگ استفاده می‌کند که در آن یک موتور الکتریکی کوچک به موتور هیدرولیک متصل است و به‌عنوان موتور اولیه عمل می‌کند.

هرکدام از چرخ‌های عقب به موتور الکتریکی خود متصل است و حدود 700 اسب بخار انرژی را مهیا می‌کند. درنتیجه درصورت باز بودن توربین‌ها این خودرو را می‌توان یک خودروی الکتریکی در نظر گرفت. زمانی که توربین‌های هیدرولیک بسته شوند موتور الکتریکی نیروی گشتاور را تأمین می‌کند. این نوآوری‌ها باعث برتری خودروی کوئنیگزگ شده و البته در افزایش قیمت آن‌هم نقش بسزایی دارد.

9. فراری لافراری آپرتا – 2.2 میلیون دلار – Ferrari LaFerrari Aperta

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

خودروی فراری لافراری اولین بار در سال 2013 در نمایشگاه ژنو توجه همگان را به خود جلب نمود، باوجوداینکه در آن نمایشگاه خودروهای چشمگیر لامبورگینی وننو و مک لارن پی وان هم حضور داشتند. این خودرو با سرعت 217 مایل در ساعت، در مارنلو رکورد سرعت را شکست و در عرض دو ثانیه از 0 به 60 رسید.

فراری لافراری آپرتا اولین بار در نمایشگاه سال گذشته پاریس به نمایش گذاشته شد و سریع‌ترین خودروی تولیدشده کمپانی فراری محسوب می‌شود. این خودروی سر باز از مدل سرپوشیده آن‌که در سال 2013 به قیمت 1 میلیون دلار فروخته شد، متفاوت است.

مدل آپرتا هم از موتور 1000 اسب بخار، توربین‌های 6.3 لیتری و انرژی جنبشی HY-KERS که در خودروهای فرمول یک دیده شده بود، استفاده می‌کند. اما نبود سقف و کمی افزایش وزن خودرو باعث بروز تغییراتی شده است: در قسمت جلوی خودرو فشار هوایی بیشتری ایجاد می‌شود تا فشار کلی را افزایش دهد، رادیاتورها در زیر تنه خودرو قرار گرفته‌اند نه روی کاپوت، تا فشار هوا را خارج کنند و در گوشه‌های بالای شیشه خودرو ستون‌های کوچکی قرار دارد تا فشار هوای کابین اتومبیل را کاهش دهد. درب‌های پروانه‌ای فراری هم در خلاف جهت باز می‌شوند. چرخ‌های این خودرو هم تغییر پیدا کرده‌اند.

8. مک لارن پی وان جی تی آر – 2.59 میلیون دلار- McLaren P1 GTR 

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

درحال حاضر این خودرو در بازار وجود ندارد زیرا مک لارن تنها 35 عدد از آن‌ها تولید نمود. این خودروها مخصوص ردیابی هستند. اما این مشخصه باعث در نظر نگرفتن این خودرو نمی‌شود. ماشین ردیابی هم نوعی ماشین است و البته این خودرو از زیبایی خاصی برخوردار است. این خودرو که در بیستمین سالگرد پیروزی مک لارن در Le Mans و توسط دپارتمان تخصصی مک لارن ساخته شد، تنها در ازای پوند و به قیمت 1.9 میلیون پوند به فروش رسید.

این خودروی

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

زمانی که فردیناند پیئش، صنعتگر و طراح خودرو، از بوگاتی خواست که سریع‌ترین خودروی جهان را بسازند، طراحان بوگاتی صنعت خودروسازی و هوافضا را باهم ادغام نموده و یک خودروی خارق‌العاده به نام Veyron تولید کردند که با سرعت 268 مایل در ساعت حرکت می‌کرد. این خودروی 16 واتی با نیروی 1001 اسب بخار، 1.5 میلیون دلار قیمت داشت و چهار توربین آن پر سر و صداتر از موتورهای مدرن بودند.

درحال حاضر آن خودرو که روزی گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان بود دیگر وجود ندارد. بوگاتی شیرون که از آن‌هم گران‌تر است جای آن را پر کرده است. بوگاتی شیرون سریع‌تر، پیشرفته‌تر و قوی‌تر است، اما موتور 16 واتی و 8 لیتری داشته، بااین‌وجود نیروی آن 1500 اسب بخار است، که حتی از ماشین‌های مسابقه هم 300 اسب بخار بیشتر است. سرعت شیرون 261 مایل در ساعت می‌باشد، بااین‌وجود حداکثر سرعت آن اعلام نشده است. درهرحال ثروتمندان دوست دارند این خودرو را امتحان کنند.

مشخصه اصلی شیرون که باعث افزایش قیمت آن شده، نام کمپانی بوگاتی، طراحی دستی آن در آتلیه و البته دشوار بودن تلفظ نام آن است.

6. پاگانی هایرا بی سی – 2.8 میلیون دلار – Pagani Huayra BC

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

پاگانی هایرا بی سی گران‌قیمت‌ترین مدل پاگاتی است. پسوند بی سی از نام سرمایه‌گذار ایتالیایی، بنی کایولا (Benny Caiola)، گرفته شده که صاحب یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های فراری در جهان بود. کایولا یکی از دوستان و مربیان هوراشیو پاگانی بود، انتخاب این نام احترام پاگانی به این رابطه را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد که بی سی همانند دیگر خودروهای پاگانی باشد، منبع موتور AMG 6 لیتری با توربین 12، نیروی 790 اسب بخار و گشتاور 811 فوت. اما وجه تمایز آن وجود محورهای رانندگی سه‌پایه است که به چرخ‌های عقبی وصل هستند و سرعت را چند برابر می‌کنند. این اتصال و انتقال توسط موتورهای الکتروهیدرولیکی و سازه‌های فیبرکربنی انجام می‌گیرد. پاگانی همیشه از فیبر کربن استفاده می‌کند.

درحالی‌که در خودروهای دیگر پاگانی زمان این اتصال 150 میلی‌ثانیه بود، در بی سی در عرض 75 میلی‌ثانیه انجام می‌شود، درنتیجه سرعت انتقال دو برابر شده است.

5. فراری پینینفارینا سرگیو  – 3 میلیون دلار – Ferrari Pininfarina Sergio

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

تنها شش مدل از این فراری ساخته شد. این خودروی گران‌قیمت برای تجلیل از طراح آن‌که در همان سال از دنیا رفت به پسرش اهدا شد. در سال 2013 تنها ایده آن مطرح شده بود و سپس این ایده عملی شد تا در اختیار افرادی قرار گیرد که می‌خواهند یکی از این شش خودرو را داشته باشند.

این خودروی دست‌ساز به دلیل قاب فیبر کربنی از فراری‌های 458، 330 پوند سبک‌تر است. این خودرو با دو صندلی حتی مفهوم خودروی سر باز را نیز تغییر داده است. درحالی‌که فراری 458 اسپایدر بدون سقف است، فراری سرگیو سقف، شیشه کنار و شیشه جلو ندارد. درنتیجه موتور 4.5 لیتری 8 وی آن قدرت بیشتری خواهد داشت.

4. آستون مارتین والکیر  – 3 میلیون دلار – Aston Martin Valkyrie

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

برای این خودرو هیچ قیمتی اعلام نشده است. اما گفته‌ها حاکی از آن است که قیمت آن 3 میلیون دلار می‌باشد. این خودرو که تا مدتی پیش نامش آستون مارتین ردبول بود، نقطه اوج خودروهای این شرکت است که باعث شهرت و موفقیت آن‌ها شد و ایده اصلی آن به رئیس جدید شرکت یعنی اندی پالمر تعلق داشت.

حقیقت این است که پالمر و آدریان نوی و کریستین هورنر در یک بار تصمیم گرفتند یک خودروی جدید بسازند. بنابراین این شرکت با آدریان نوی، راننده فرمول یک، شروع به همکاری کرد. نوی و آستون مارتین یک طرح ایرودینامیک خلق کردند که از طریق شاسی هوا را انتقال داده و بدون وجود بال‌ها فشار را کاهش می‌دهد.

موتور این خودرو 6.5 لیتری 12 وی است تا نیرو با وزن خودرو هماهنگی داشته باشد. این خودرو برای خریداران عادی خودروهای گران‌قیمت نیست. طبق گفته طراح این خودرو، سیستم باتری هیبریدی و نیروی 1000 اسب بخار از شاخصه‌های آن است.

3. لامبورگینی ونوو روداستر  – 3.3 میلیون دلار – Lamborghini Veneno Roadster

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

این خودرو گران‌قیمت‌ترین خودروی لامبورگینی است. این خودرو حتی از مدل کوپه دارش هم 500000 دلار گران‌تر است. این قیمت برای سقف خودرو گران است!

چگونه می‌توان 3 میلیون دلار قیمت خالص را توجیح کرد؟ به این خودروی دارای دو صندلی نگاهی بیندازید. کابین این خودرو فیبر کربن است و موتور 6.5 لیتری 12 وی آن به همراه کلاچ خودکار، سرعت را افزایش می‌دهد، این سیستم مشابه سیستم کوپه ونو است. این سیستم جایگاه این خودرو در میان طرفداران را افزایش داده است. اگر سیستم انتقال آن را توسعه دهند شاید قیمت آن با قیمت یک جت برابر شود. از دیگر مزیت‌های این خودرو سیستم تعلیق و چرخ دهنده است، وزن کلی این خودرو 3285 پوند است.

2. لیکان هایپراسپرت – 3.4 میلیون دلار – Lykan HyperSport

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

این خودروی ساخته W Motors اولین خودروی گران‌قیمت اعراب است. این خودروی ساخته لبنان در چراغ‌های جلواش جواهر تعبیه کرده است. در تیغه‌های تیتانیوم LED الماس 15 قیراطی به‌کاربرده شده است. طبق گفته این شرکت فروشندگان می‌توانند جواهرات دیگری مانند یاقوت، الماس، الماس زرد و یاقوت کبود را نیز انتخاب کنند.

این خودرو از سیستم موتور میانی، توربین دوگانه 3.88 لیتری و نیروی 780 اسب بخار بهره می‌برد. سرعت حداکثر این خودرو 240 مایل بر ساعت است و در عرض 2.8 ثانیه از 0 به 62 می‌رسد. در حقیقت قیمت بالای این خودروی به دلیل الماس‌های تعبیه‌شده آن است.

  1. مک لارن پی وان آلام  – 3.7 میلیون دلار – McLaren P1 LM

10 خودروی گران‌قیمت جهان در سال 2017

این خودرو گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان در سال 2017 است. باید بدانید که در حقیقت مک لارن این خودرو را تولید نکرد. آن‌ها پی وان اصلی را تولید نمودند و سپس Lanzante Motorsports آن را بازسازی نمود و آن را به یک اثر هنری تبدیل نمود. این خودرو از خودروهای مک لارن پی وان جی تی آر و خودروی جاده‌ای مک لارن اف وان الهام گرفته است. آلام هم مانند اف وان در موتور دارای صفحات طلایی است. این موتور 3.8 لیتری با توربین دوگانه دارای سه موتور الکتریکی است که بین موتور و چرخ‌های عقب قرار گرفته و نیروی آن 1000 اسب بخار است.

در حقیقت این تغییرات نشان‌دهنده هوش Lanzante است که از موتور ایرودینامیک استفاده می‌کند. بال عقبی تغییر داده شده و شکاف بیشتر در جلوی خودرو و صفحات مخصوص نیروی خودرو را تا 40 درصد بیشتر از جی تی آر افزایش می‌دهد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم