فیجت اسپینر چیست؟

امروزه فیجت اسپینرها در میان کودکان و نوجوانان بسیار رایج شده است. این فیجت ها برای کاهش استرس به کار می‌رود اما اخیراً بسیاری از مدارس استفاده از آن‌ها را ممنوع کرده‌اند زیرا گفته می‌شود که در کلاس‌های درس بی‌نظمی ایجاد می‌کند. درهرحال این اسپینرها آن‌قدر محبوب شده که حتی بزرگ‌سالان نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما می‌خواهیم درباره این اسپینرها اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

فیجت اسپینر چیست؟

این اسپینرهای رنگارنگ در طرح و رنگ‌های مختلف در دسترس هستند. این اسپینرها به‌عنوان وسیله‌ای برای کاهش استرس طراحی شده و برای کودکان مبتلا به بیش فعالی مفید هستند. این ابزار بال‌هایی دارند که به کمک آن بهتر می‌چرخند. کودکان با این اسپینرها بازی می‌کنند و آن‌ها را می‌چرخانند. نوجوانان هم با کمک آن وظایف خود را انجام داده و نگرانی خود را کاهش می‌دهند.

این وسیله می‌تواند برای افرادی که در بین کار تمرکزشان را از دست می‌دهند مفید باشد و به آن‌ها کمک کند تا تمرکزشان را حفظ کنند. البته درباره این ابزار ترفندهای علمی هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید.

چرا امروزه این اسپینرها را همه‌جا می‌بینیم؟

این ابزار کوچک و رنگارنگ امروزه در همه‌جا دیده می‌شود و راحت در جیبتان جای می گرد، پس می‌توانید آن را همه‌جا با خود به همراه داشته باشید. علاوه بر این، این اسپینرها بسیار ارزان هستند.

عملکرد این اسپینرها چگونه است؟

همان‌گونه که از نامش پیداست کافی است که این اسپینرها را در دست بگیرید، بین انگشتان خود نگه دارید و آن را تکان دهید تا بچرخد. برخی از مدل‌ها در حین چرخیدن نوری از خود ساتع می‌کنند. علاوه بر این، این اسپینرها سروصدا ایجاد نمی‌کنند و به همین دلیل احتمالاً والدین از این موضوع خوشحال باشند.

نقش آن‌ها چیست؟

همه ما به‌راحتی تمرکزمان را از دست می‌دهیم اما این اسپینرها انرژی ما را به شیوه مثبتی تخلیه می‌کنند. درنتیجه تمرکز ذهن افزایش می‌یابد. همچنین این اسپینرها می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد.

گفته می‌شود که این اسپینرها عادت‌های بد را از بین می‌برد. محققان آمازون معتقدند که اسپینرها عادت جویدن ناخن را از بین می‌برند. یکی از افرادی که در آمازون نظرش را نوشته معتقد است: “من عادت داشتم ناخن‌هایم را بجوم. اما به‌جای آن اسپینر را می‌چرخانم و حواسم را به آن جلب می‌کنم.”

چه کسی مسئول آن است؟

فیجت های اصلی توسط thefidgetcube.co طراحی شدند. آن‌ها معتقدند که از واکنش‌های منفی نسبت به این وسیله تعجب نمی‌کنند. معمولاً این وسیله را غیرحرفه‌ای و مبتدی می‌دانند. اما در حقیقت باید این نگاه را تغییر دهیم. نباید آن را به دیده تمسخر بنگریم. در حقیقت این ابزار در صورت استفاده مناسب می‌تواند تأثیر مثبتی ایجاد کند.

آن‌ها معتقدند که فیجت کیوب می‌تواند به افراد مبتلا به نگرانی کمک کند. این فیجت کیوب ها نیز در مقایسه با فیجت اسپینرها انواع مختلفی دارند.

آیا حقیقتاً این اسپینرها در مدارس ممنوع می‌شوند؟

اخیراً مدارس آمریکایی به این دلیل که استفاده دانش آموزان از این اسپینرها در کلاس‌های درس اختلال ایجاد می‌کنند آن را ممنوع کرده‌اند. این کار دانش‌آموزانی را که در امر یادگیری اشکال دارند را عصبانی نموده است. بنابراین احتمالاً دراین‌باره تجدیدنظر شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم