10 بیگانه کوچک روی زمین

مطمئناً همه ما دوست داریم بیگانه‌ها را بشناسیم. اما در حال حاضر بهتر است به بیگانه‌هایی که روی زمین هستند توجه کنیم. در اینجا 10 بیگانه ساکن بر روی زمین را به شما معرفی می‌کنیم.

اقیانوس پر از موجودات نامیرا است

10 بیگانه کوچک روی زمین

این موجودات حداقل ازلحاظ بیولوژیکی نامیرا هستند. تیولا لاروهای کوچکی هستند که درنهایت یک کلنی از پلیپ‌های مشابه را ایجاد می‌کنند. درنهایت هرکدام از این پلیپ‌ها خارج شده و به یک عروس دریایی مستقل و بالغ تبدیل می‌شوند که جانداران دریایی را بلع می‌کنند. پس‌ازاینکه این عروس‌های دریایی سالخورده شدند دوباره به پلیپ تبدیل‌شده و کلنی‌های جدید می‌سازند. این چرخه همین‌طور ادامه دارد و این موجودات را به موجودات نامیرا تبدیل می‌کند.

کلاغ‌های باهوش

10 بیگانه کوچک روی زمین

کلاغ‌ها و زاغ‌ها پرنده‌های سیاه‌رنگ و باهوشی هستند که می‌توانند قلاب‌های سیمی بسازند و یا آجیل را جلو چرخ ماشین قرار دهند تا چرخ ماشین آن‌ها را بشکند و این پرندگان تخم داخل آن را بخورند. باوجوداین که انسان این پرندگان را تحسین می‌کند اما آن‌ها هرگز یادآور صلح نبوده‌اند.

شاید آرزو کنید جای این خفاش‌های کور باشید

10 بیگانه کوچک روی زمین

خفاش‌ها را می‌توان به‌راحتی با خون‌آشام‌ها مقایسه کرد. بیایید کمی درباره آن‌ها بدانیم: آن‌ها تنها پستاندارانی هستند که می‌توانند پرواز کنند؛ یک خفاش قهوه‌ای در عرض یک ساعت می‌تواند 1000 پشه بخورد، میلیون‌ها خفاش می‌توانند در کنار هم در یک فضا زندگی کنند، بزرگ‌ترین خفاش‌ها می‌توانند بال‌هایی به عرض 2 متر داشته باشند، که حدوداً هم‌اندازه یک فرد قدبلند است، همچنین آن‌ها با 30 سال عمر از اغلب پستانداران عمر بیشتری دارند. اما توانایی اصلی و اعجاب‌آور آن‌ها این است که از طریق دریافت فرکانس‌ها می‌توانند در تاریکی مطلق اشیای اطراف خود را ببینند. زیرا اشیا می‌توانند از خود فرکانس‌هایی ارسال کنند. این روش می‌تواند در سیاره دیگر یک روش ارتباطی محسوب شود.

از روبه‌رو شدن با قلابچه ماهی خودداری کنید

10 بیگانه کوچک روی زمین

قلابچه ماهی‌ها در تاریکی مطلق زندگی می‌کنند، سرهای بزرگی دارند و دندان‌هایشان واقعاً تیز هستند. جنس ماده این جاندار به دلیل وجود یک نوع باکتری خاص بر روی پیشانی‌اش، به نام بیولومینست، برق میزند. اما مشخصه عجیب این جاندار روش جفت‌گیری انگلی است. در این روش جاندار نر دندان خود را به بدن جاندار ماده فرو برده و جاندار ماده او را به‌آرامی جذب می‌کند، آن‌قدر که چشم‌های او هم فرو برود و تنها بیضه‌اش از بدن ماده آویزان شود.

زنبورها

10 بیگانه کوچک روی زمین

تحقیقات نشان داده که پاهای زنبور قابلیت خم شدن را دارا است و اگر محققان بتوانند برخی از آن‌ها را به این کار وادار کنند بقیه آن‌ها نیز یاد خواهند گرفت زیرا زنبورها می‌توانند رفتارهای اجتماعی را بیاموزند. آن‌ها می‌توانند صورت انسان را تشخیص دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند کوتاه‌ترین مسیر به سمت گل‌ها را تشخیص دهند. همچنین هر زنبور وظیفه اجتماعی خاصی را بر عهده دارد اما درعین‌حال هویت مستقل خود را حفظ می‌کند. البته در این لیست زنبورها در مقایسه با موجودات دیگر بخشنده‌تر هستند.

عجیب‌ترین موجود

10 بیگانه کوچک روی زمین

خرس‌های آبی موجودات بسیار قدرتمندی هستند. انعطاف‌پذیری این موجودات سال‌هاست که ذهن محققان را به خود مشغول کرده است. خرس آبی می‌تواند به مدت چند دقیقه در دمای بالاتر از 300 درجه فارنهایت و به مدت چند روز در دمای منفی 300 درجه، باقی بماند. آن‌ها همچنین می‌توانند به مدت یک هفته و نیم در خلأ و در فشار دراز گودال ماریانا زندگی کنند. یکی از خرس‌های آبی توانست پس از 30 سال یخ زدن به زندگی بازگردد. احتمالاً در این مدت شاهد نسل‌های بعدی خود بوده است.

خانه نوک اردکی

10 بیگانه کوچک روی زمین

اگر از یک کودک بخواهید با کمک اعضای بدن جانداران زمینی یک موجود فضایی طراحی کند مطمئناً حاصل کارش نوک اردکی خواهد بود: جانداری با بدن و خز سمور و دست و پا و نوک اردک. نوک اردکی نر لابه‌لای پاهایش یک نوع سم تولید می‌کند. نوع ماده این جاندار هم تخم‌گذار است و حتی پس از تخم‌گذاری فرزندانش نیز از آن‌ها مراقبت می‌کند. آن‌ها به دلیل فیزیک منحصربه‌فرد فردشان می‌توانند یک جاندار بیگانه در نظر گرفته شوند.

مورچه‌های ارتشی

10 بیگانه کوچک روی زمین

مورچه‌های ارتشی مسئولیت انجام وظایف را بر عهده دارند. کلنی مورچه‌ها به‌این‌ترتیب است: مورچه‌های کارگر نابینا اما بسیار زحمت‌کش، مورچه‌های کارگر با فک‌های بزرگ برای جابه‌جایی اشیا و محافظت از لانه؛ مورچه‌های نر برای تولیدمثل، و ملکه که محور اصلی را تشکیل می‌دهد. مورچه‌هایی که وظیفه محافظت و جابه‌جایی را بر عهده دارند باهم همکاری کرده و هرروز صدها هزار طعمه (شامل مورچه‌ها، زنبورها و لاروها) را شکار کرده و از میلیون‌ها تخم ملکه محافظت می‌کنند. تنها تصور کنید که اگر انسان چنین توانایی داشت چه اتفاقی رخ می‌داد.

از میگو نمی‌ترسید؟

10 بیگانه کوچک روی زمین

زمانی که به میگوی آخوندکی نگاه می‌کنیم یک جاندار زیبا و رنگارنگ می‌بینیم. اما چیزی که این میگو در آینه می‌بینید متفاوت است زیرا درحالی‌که ما سه سلول مخروطی در چشم داریم، این میگوها شانزده سلول مخروطی دارند. آن‌ها می‌توانند رنگ‌ها را به‌گونه‌ای ببینند که ما حتی نمی‌توانیم تصور کنیم. اما بااین‌وجود آن‌ها می‌توانند یک هیولا باشند. آن‌ها می‌توانند آن‌قدر سریع حرکت کنند که باعث شود آب اطراف طعمه به نقطه‌جوش تبدیل شود، سپس با بازشدن حباب‌ها این میگو نوری از خود ساتع کرده و با کمک آن طعمه خود را انتخاب می‌کند. خوشبختانه آن‌ها نمی‌توانند این ترفند را برای ما بکار ببرند زیرا محققان می‌خواهند این تکنیک را در تکنولوژی نظامی به کار ببرند.

پنگوئن‌ها

10 بیگانه کوچک روی زمین

پنگوئن‌های زیبا و بانمک می‌توانند سدیم کلراید را از آب دریا که آن را می‌خورند، دفع کنند. پنگوئن‌ها برای زندگی به آب شرب نیاز دارند اما در آب‌شور زندگی می‌کنند. بنابراین کلیه آن‌ها به‌گونه‌ای تکامل‌یافته که بتواند نمک را از جریان خون جذب نموده و به آب اقیانوس بازگرداند. البته آن‌ها نمی‌توانند آب‌شور را مستقیماً به آب شرب تبدیل کنند اما به‌هرحال این توانایی منحصربه‌فرد است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم