بهره‌وری بیشتر از استارت آپ ویکند

آیا تابه‌حال خواسته‌اید:

  • برای 54 ساعت با 300 نفر در یک اتاق خود را حبس کنید
  • توانایی خود در بیدار ماندن را آزمایش کنید
  • از برخی از برترین متخصصان صنعت بهره ببرید؟

اگر تمام پاسخ‌های شما مثبت است پس می‌توانید یک کارآفرین موفق باشید و باید شانس خود در استارت آپ ویکند را آزمایش کنید. البته این کار چندان آسان نیست زیرا باید برای مدت طولانی با چندین نفر همکاری داشته باشید. اما اگر آن را انجام دهید در یک آخر هفته می‌توانید به اندازه ماه‌ها یاد بگیرید و همکاری کنید. حتی ممکن است بتوانید اولین شرکت خود را آغاز کنید.

اما پیش از هر چیزی باید خودتان را آماده کنید. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه از این استارت آپ بیشتری بهره را ببرید.

  1. با تولیدکنندگان و خلاقان صنعت دوست شوید

با گذشت یک ساعت حداقل با یکی از توسعه‌دهندگان آشنا می‌شوید. شما به همراه 300 یا 400 کارآفرین در یک فضا قرار می‌گیرد که همه آن‌ها برای آشنایی با افراد دیگر آمده‌اند. باید به‌سرعت افرادی که می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید را مشخص کنید، بهتر است که با دوستان خود یک تیم تشکیل دهید. باید با افرادی آشنا شوید که در رابطه با محصولات شما مهارت و توانایی لازم را دارا هستند.

در این صورت ممکن است با همکار یا تولیدکننده آینده خود مشارکت خواهید داشت. به یاد داشته باشید که بدون وجود افرادی که به شما کمک کنند محصولی نخواهید داشت.

2. باید مسیر موفقیت را مشخص کنید

یکی از برندگان استارت آپ ویکند در سال 2012 معتقد است که شما تنها محصولتان را به فروش نمی‌رسانید بلکه خود را به فروش می‌رسانید. اگر این می‌خواهید این افراد به دوست و همکار همیشگی‌تان تبدیل شوند باید خود را خوب نشان دهید. زیرا شما با 300 نفر در یک فضا هستید که تمام آن‌ها می‌خواهند توجه دیگران را به خود جلب کنند. اگر نتوانید به‌خوبی خود و هدفتان را نشان دهید بنابراین در برقراری ارتباط با دیگران به مشکل برمی‌خورید.

در حقیقت در یک دموی 5 دقیقه‌ای باید خود را ثابت کنید. برای داشتن یک دموی موفق این موارد را رعایت کنید:

  1. پیش از شروع خود را برای نقدهای احتمالی آماده کرده و زمینه ایجاد آن را رفع کنید.
  2. اگر دموی شما کمتر از 5 دقیقه است باید یک نفر را انتخاب کنید که به تجارت شما مربوط باشد و سعی کنید که آن فرد را تحت تأثیر قرار دهید.
  3. یک نفر را مسئول طبقه‌بندی سؤالات مشکل قرار دهید. سپس تمام سؤالات مربوط به درامد، رقبا و سایر موارد را به ترتیب پاسخ دهید.

3. یک شرکت نسازید یک محصول بسازید

شرکت‌ها در عرض 54 ساعت ساخته نشده‌اند. اگر می‌خواهید به‌سرعت یک شرکت ایجاد کنید استارت آپ ویکند به درد شما نمی‌خورد. زیرا این استارت آپ به تولید محصول اهمیت می‌دهد. با متخصصان و افراد خود صحبت کرده و یک برنامه استراتژیک ایجاد کنید، سپس برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنید. نگران بخش‌های اداری نباشید زیرا لازم نیست همه‌چیز در شروع کامل باشد. اگر برای تولید یک محصول باکیفیت عزم خود را جزم کنید، خواهید دید که تأثیر آن از همه‌چیز بیشتر خواهد بود.

4. برخی از افراد ممکن است تیم را ترک کنند

برخی افراد باوجود ثبت‌نام در این استارت آپ ها اصلاً نمی‌دانند که منتظر چه هستند. برخی از آن خوششان می‌آید و برخی آن را ترک می‌کنند. اما این آخر دنیا نیست.

شما باید برای ایجاد اعتماد و انگیزه در تیم خود تلاش کنید. زمانی که افراد تصور کنند در تیم مؤثر هستند بیشتر تلاش می‌کنند. تمام افراد تیم افراد خاص هستند بنابراین باید مطمئن باشید که آن‌ها در زمان لازم وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. شاید برخی بخواهند تیم را ترک کنند اما اگر انگیزه لازم را در آن ایجاد کنید هیچ‌چیز مانع آن‌ها نمی‌شود.

5. با کمک 15 نفر شبکه خود را بسازید

تمام افراد اطراف شما به خواسته خود در آنجا حضور دارند. حتی کارآفرینان بسیار موفق هم باوجود کمبود وقت به دلیل علاقه به آموزش حضور خود را دریغ نمی‌کنند. اگر شما می‌خواهید افراد خود را حفظ کنید به نظراتشان گوش دهید. نظرات آن‌ها ممکن است با شما متفاوت باشد و این بهتر است زیرا باعث بهبود کار شما می‌شود.

در این گروه‌ها برخی از بهترین دوستان خود را پیدا خواهید کرد. زیرا نمی‌دانید که این افراد در آینده به چه موفقیت‌هایی دست می‌یابند و یا اینکه چه کسی به بهترین دوست و مربی‌تان تبدیل خواهد شد. مهم‌تر از آن، نمی‌دانید که درباره خودتان چه چیزی یاد خواهید گرفت.

بنابراین از این استارت آپ لذت ببرید، روابط قوی ایجاد کنید. این استارت آپ برای بسیاری از افراد شروع موفقیت‌های بیشتر است، پس آن را جدی بگیرید.

اگر تابه‌حال در این استارت آپ ها شرکت کرده‌اید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم