10 تأثیر شگفت‌انگیز رابطه جنسی

رابطه جنسی نه‌تنها در زندگی مشترک حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند بلکه برای سلامتی فرد نیز مهم است. در اینجا تأثیرات مهم رابطه جنسی را به شما نشان می‌دهیم.

1. سیستم ایمنی را فعال نگه می‌دارد

متخصصان معتقدند افرادی که رابطه جنسی بیشتری دارند کمتر مریض می‌شوند. در حقیقت بدن آن‌ها در برابر میکروب، باکتری و ویروس‌ها، مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند دانشجویانی که در هفته یک یا دو بار رابطه جنسی را تجربه می‌کنند، در مقایسه با دیگران یک نوع پادتن خاص را بیشتر دارا هستند.

اما برای تقویت سیستم ایمنی باید کارهای دیگری نیز انجام دهید، مانند:

  • غذای کافی.
  • فعال بودن.
  • خواب کافی.
  • انجام واکسیناسیون.
  • رابطه جنسی محافظت‌شده.

2. میل جنسی را تقویت می‌کند

اگر می‌خواهید میل جنسی‌تان تقویت شود باید رابطه جنسی خود را افزایش دهید. یکی از متخصصان دانشگاه شیکاگو معتقد است که افزایش رابطه جنسی در زنان با افزایش رطوبت واژن، جریان خون و قابلیت ارتجاعی، همراه است.

3. کنترل مثانه زنان را بهبود می‌بخشد

لگن خاصره در جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار نقش مهمی دارد، که متأسفانه 30% زنان در طول زندگی خود به آن دچار می‌شوند. رابطه جنسی سالم لگن خاصره را تقویت می‌کند. انقباضات ارگاسم باعث تقویت این ماهیچه می‌شود.

4. فشارخون را کاهش می‌دهد

محققان دریافته‌اند که میان رابطه جنسی و کاهش فشارخون رابطه مستقیمی وجود دارد. این متخصصان می‌گویند که رابطه جنسی (نه خود ارضایی) فشارخون سیستولیک را کاهش می‌دهد.

5. نوعی ورزش به شمار می‌رود

رابطه جنسی نیز نوعی ورزش به شمار می‌رود، اگرچه نمی‌تواند جای تردمیل را پر کند اما مفید است. در طول رابطه جنسی در هر دقیقه پنج کالری سوزانده می‌شود، چهار کالری بیشتر از تماشای تلویزیون. رابطه جنسی ضربان قلب را بالا برده و از ماهیچه‌های مختلفی استفاده می‌کند.

6. احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد

یک رابطه جنسی سالم می‌تواند به نفع قلب باشد. رابطه جنسی نه‌تنها ضربان قلب را افزایش می‌دهد بلکه تعادل میزان استروژن و پروژسترون را حفظ می‌کند. زیرا پایین بودن یکی از این هورمون‌ها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، مانند پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی.

بنابراین افزایش رابطه جنسی می‌تواند مفید باشد. در طول یکی از تحقیقات، مردانی که در هفته حداقل دو بار رابطه جنسی داشتند در مقایسه با مردان دیگر، به مشکلات قلبی کمتر دچار می‌شدند.

7. درد را کاهش می‌دهد

متخصصین دانشگاه نیوجرسی معتقدند که با انجام رابطه جنسی هورمونی ترشح می‌شود که تحمل درد را افزایش می‌دهد. حتی تحریک بدون ارگاسم هم همین تأثیر را دارد. حتی تحریکات واژن هم می‌تواند درد کمر و پا را کاهش دهد. بسیاری از زنان گزارش داده‌اند که تحریکات واژن دردهای قاعدگی، درد آرتروز و حتی سردرد را کاهش می‌دهد.

8. احتمال بروز سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

مردانی که در ماه حداقل 21 انزال دارند، کمتر به سرطان پروستات دچار می‌شوند. طبق تحقیقات حتی انزال درنتیجه خود ارضایی نیز می‌تواند همین تأثیر را داشته باشد. البته موارد دیگری نیز دخیل هستند اما رابطه جنسی یکی از آنان است.

9. خواب را تقویت می‌کند

معمولاً افراد بعد از رابطه جنسی سریع به خواب می‌روند. پس از ارگاسم هورمون پرولاکتین ترشح می‌شود که احساس آرامش و شادی ایجاد می‌کند.

10. استرس را کاهش می‌دهد

نزدیکی با شریک خود استرس و نگرانی را کاهش می‌دهد. طبق نظر متخصصین معاشقه و در آغوش گرفتن شریک جنسی هورمون‌های مؤثر برای آرامش و احساس رضایت را ترشح می‌کند. درنتیجه مغز فرمان آرامش را صادر کرده و بدن در حالت ریلکس قرار می‌گیرد.

بنابراین رابطه جنسی و نزدیکی عزت‌نفس و شادی را افزایش داده و یک زندگی سالم و شاد ایجاد می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم