10 غذای برتر ایتالیایی

کشور ایتالیا به دلیل فرهنگ غنی و معماری بسیار زیبایش گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. اما دلیل دیگر توریستی بودن این کشور غذاهای خوشمزه آن است. این کشور مدیترانه‌ای غذاهای بسیار خوشمزه‌ای ارائه می‌دهد. اگر به کشور ایتالیا سفر کردید حتماً این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید زیرا این غذاها ریشه در فرهنگ ایتالیا داشته و نسل به نسل منتقل شده‌اند.

بهترین راه برای طبخ غذای ایتالیایی این است که دستور تهیه آن‌ها را مستقیماً از آشپزها دریافت کنید. اما در اینجا هم 10 غذای برتر ایتالیایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیتزا و پاستا

10 غذای برتر ایتالیایی: پاستا و پیتزا

نباید پیتزا و پاستای ایتالیایی را از دست بدهید. نوع پاستای انتخابی شما به منطقه‌ای که سفر می‌کنید بستگی دارد، برای مثال در رم پاستای کاربونارا سرو می‌کنند که از تخم‌مرغ، پنیر پکورینو، گوشت ایتالیایی و فلفل سیاه، تهیه می‌شود. اگر به رستوران آشپز معروف، آلساندرو، رفتید اسپاگتی کاربونارا (که از تخم‌مرغ، بیکن، پنیر، فلفل و فلفل چیلی تهیه می‌شود) و یا اسپاگتی آلا گارسیا (که از بیکن، پنیر، فلفل و فلفل چیلی تهیه می‌شود) را سفارش دهید.

بهترین نوع پیتزای ایتالیایی هم مارگریتا است. مارگریتا که اصالتاً ناپلی است نوعی غذای ساده است. می‌توانید در پیتزافروشی‌های معمولی این پیتزا را سفارش بدهید که در آن از روغن‌زیتون، سیر، ریحان، گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا و پارمزان، استفاده می‌شود.

آرانچینو – Arancini

10 غذای برتر ایتالیایی: آرانچینو

آرانچینو غذایی از کوفته‌های برنج ترد و طلایی است که به پودر سوخاری آغشته شده‌اند. این کوفته‌ها از راگو، سس گوجه، پنیر موزارلا و نخودفرنگی، پر شده‌اند. آرانچینو هم همانند پیتزا و پاستا، در نواحی مختلف ایتالیا به شکل‌های مختلف سرو می‌شود.

برای مثال آرانچینوی راگو از سس گوجه‌فرنگی، برنج و پنیر موزارلا، و آرانچینوی بورو از سس خامه تهیه می‌شوند.

لازانیا

10 غذای برتر ایتالیایی: لازانیا

لازانیا اصالتاً به ناپل تعلق داشته و از ورقه‌های لازانیا، پنیر، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و انواع مختلف سس، مانند سس راگو، بشامل یا گوجه فرنگی، تهیه می‌شود. هرگز فرصت خوردن این غذا را از دست ندهید.

اسوبوکا آلا میلانز – Osso buco alla Milanese

10 غذای برتر ایتالیایی: اسکوبوکا آلا میلانز

اگر به گوشت علاقه داشته باشید پس‌ازاین غذا خوشتان می‌آید. گوشت گوساله را در شراب سفید سرخ ‌کرده و به همراه سبزیجات میل می‌کنند. عطر گمولاتا، لیمو، سیر و جعفری، نیز طعم غذا را بهتر می‌کند. با خوردن سبزیجات و گوشت این غذا به پایان نمی‌رسد زیرا پس‌ازآن باید مایع خامه‌ای درون استخوان‌ها را سرو کنیم.

ژامبون

بهترین ژامبون گوشت خوک ایتالیا در مرکز و شمال این کشور تولید می‌شود. این ژامبون‌های خوش‌طعم را به همراه پاستا یا پنیر و لیموشیرین سرو می‌کنند.

ریبولیتا – Ribollita

10 غذای برتر ایتالیایی: ریبولیتا

در گذشته خدمتکاران و فقرا نانو سبزیجات باقی‌مانده از غذای اربابان خود را جمع کرده و دوباره می‌پختند. به این صورت بود که ریبولیتا پدید آمد. به همین دلیل نام این غذا به معنای “پخت دوباره” است. این غذای خوش‌طعم ازجمله غذاهای مهم منطقه توسکانی است.

سالتیمبوکا – Saltimbocca

10 غذای برتر ایتالیایی: سالتیمبوکا

این غذا از گوشت گوساله، گوشت خوک و برگ سبزیجات تهیه می‌شود. این مواد با کمک خلال‌دندان به هم چسبیده شده و در تابه سرخ می‌شوند. در این غذا از مرغ و گوشت گوسفند نیز استفاده می‌شود. این غذای خوشمزه که موردعلاقه ایتالیایی‌ها و شهروندان است به‌راحتی در دهان آب می‌شود.

بستنی

10 غذای برتر ایتالیایی: بستنی

مگر می‌شود به ایتالیا سفر کرد و بستنی ایتالیایی را امتحان کرد؟ پس در صورت سفر به ایتالیا آن را فراموش نکنید.

گز – Torrone

10 غذای برتر ایتالیایی: گز

ایتالیایی‌ها با استفاده از عسل، سفیده تخم‌مرغ، آجیل سرخ‌شده و پوست مرکبات، گزهای خوشمزه‌ای تهیه می‌کنند. این گزها در شکلات فروشی‌ها و کافه‌ها دیده می‌شود.

تیرامیسو

10 غذای برتر ایتالیایی: تیرامیسو

تیرامیسو یکی از دسرهای موردعلاقه گردشگران و ایتالیایی‌ها است که از موادی مانند بیسکویت لیدی فینگر، قهوه، تخم‌مرغ، شکر، کاکائو و پنیر ماسکارپونه، تهیه می‌شود. امروزه انواع مختلف تیرامیسو مانند تیرامیسوی میوه، شکلات و پنیر، تهیه می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم