10 غذای برتر روسی

کشور روسیه غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد، اما تنها برخی از آن‌ها موردتوجه کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند. در آب‌وهوای 30- مسکو غذاهای خوشمزه‌ای یافت می‌شود که سیب‌زمینی، نان، خمیر و خامه‌ترش، مواد اصلی آن را تشکیل می‌دهند. ماهی‌دودی و خاویار قرمز و سیاه هم ازجمله ترکیبات دیگر غذاهای روسی هستند. اگرچه در آشپزی روسی ممکن است تأثیر فرانسه را ببینید، اما بااین‌حال اصالت خود را حفظ کرده است. رستوران‌های روسی چندان گران نیستند، اما غذاهای خیابانی هم به‌اندازه رستوران‌ها خوشمزه هستند، اگرچه در رستوران با انواع متنوع‌تری روبه‌رو خواهید شد.

سوپ برش (Borsch)

10 غذای برتر روسی: سوپ برش

سوپ قرمز چغندر و کلم قرمز که معمولاً به همراه گوشت، سیب‌زمینی، داروهای گیاهی و خامه‌ترش روسی تهیه شده، و در هوای سرد می‌چسبد. این سوپ خوشمزه معمولاً به‌عنوان پیش‌غذا و به همراه نان چاودار و نان سیر و پنیر، سرو می‌شود. اگر به روسیه رفتید حتماً این غذا را امتحان کنید و در این صورت مطمئناً دوست خواهی داشت که همه انواع آن را امتحان می‌کردید. ازجمله سوپ‌های دیگر روسیه می‌توان اوخا (ukha) را نام برد که از ماهی، آب سبزیجات و آب کلم تهیه می‌شود.

پنکیک روسی

10 غذای برتر روسی: پنکیک روسی

پنکیک روسی بلینی نام دارد که معادل کرپ‌های فرانسوی است و از گندم‌سیاه و آرد سفید تهیه می‌شود. در ترکیبات آن ممکن است سالمون دودی، قارچ‌های خامه‌ای، خامه‌ترش، مربا و شیر عسلی هم باشد، اما درهرصورت باید از سالمون و ماهی خاویار استفاده شود. نوع دیگر پنکیک روسی نوعی پنیری آن است که سیرینیکی نامیده شده و برای صبحانه یا دسر مصرف می‌شود. این پنکیک اغلب به همراه مربای خانگی سرو می‌شود اگرچه شیر عسلی، عسل و خامه‌ترش هم ممکن است استفاده شود.

سالاد روسی

10 غذای برتر روسی: سالاد روسی

انواع دیگر این سالاد را ممکن است در کشور خود امتحان کرده باشید اما نوع روسی آن تازه‌تر و تردتر است و کمی سس مایونز در آن دیده می‌شود. معمولاً در تمام انواع آن از سیب‌زمینی خردشده، نخودفرنگی، تخم‌مرغ و سس مایونز استفاده می‌شود اما روسی‌ها از خیار و ترشی روسی هم استفاده می‌کنند. این سالاد در روسیه سالاد اولیویر نامیده می‌شود، زیرا اولین بار در سال‌های 1800 فردی به نام لوسین اولیویر آن را تهیه کرد. در ایران این سالاد را با نام سالاد اولویه می‌شناسیم.

سالمون بوداده یا شاه‌ماهی شور

10 غذای برتر روسی: سالمون بوداده یا شاه ماهی شور

ماهی شور یا بوداده در روسیه بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. سالمون بوداده یا سس زده را همراه با غذا یا پنکیک استفاده می‌کنند، شاه‌ماهی شور هم در سالاد استفاده می‌شود، یا اینکه آن را با موادی نظیر سبزیجات پخته، چغندر، پیاز و مایونز، پر می‌کند. تارتاریس هم در منوهای روسی دیده می‌شود. ازجمله ماهی‌های دیگری که در مسکو سرو می‌شوند عبارت‌اند از قزال آلا، کپور، ماهی تزار، ماهی خاویار و ماهی سوف.

شیشلیک

10 غذای برتر روسی: شیشلیک

این کباب نوعی از کباب شیش است که روسی‌ها آن را با کمی گوشت گاو، بره یا سالمون تهیه کرده و با نان فطیر، ترشی روسی و گاهی اوقات سس گوجه‌فرنگی، سرو می‌کنند. اگر در بازارهای مسکو قدم بزنید فروشندگان بسیاری را می‌بینید که شیشلیک می‌فروشند.

دامپلینگ روسی

10 غذای برتر روسی: دامپلینگ روسی

در این دامپلینگ ها خمیر را علاوه بر گوشت بره، خوک یا گاو، با کمی گیاهان دارویی نیز پر می‌کنند. حتی ممکن است از کمی ماهی (اغلب سالمون) یا قارچ خامه‌ای هم استفاده شود. اگر این دامپلینگ ها را سفارش دهید از شما می‌پرسند که پخته آن را می‌خواهید یا اینکه در آبگوشت سرو شود.

پیراشکی

10 غذای برتر روسی: پیراشکی

پیراشکی هم از ترکیبات دامپلینگ استفاده می‌کند، با این تفاوت آن را در خمیر قرار داده و در تابه سرخ می‌کنند یا در فر می‌پزند. علاوه بر گوشت یا ماهی ممکن است از کلم، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پنیر و حتی مواد شیرین استفاده شود. این پیراشکی‌ها به‌عنوان پیش‌غذا در رستوران یا در خیابان و کیک پزی هم به تهیه می‌شوند.

کیک عسلی

10 غذای برتر روسی: کیک عسلی

کیک عسلی از لایه‌های عسل و خامه لایه کیک تهیه می‌شود. در این کیک از حدود 5 تا 15 لایه کیک استفاده شده و لایه رویی با کیک خردشده، آجیل و خامه تزئین می‌شود. این کیک بسیار نرم و خوش‌طعم است.

استروگانوف

10 غذای برتر روسی: استروگانوف

استروگانوف هم ازجمله غذاهای روسی است که در کشورهای دیگر هم تهیه می‌شود اما نوع روسی آن خوش‌طعم‌تر و خامه‌ای‌تر است. دلیل آن استفاده از خامه‌های روسی است، البته بهترین قارچ‌های دنیا نیز در روسیه تهیه می‌شود. این غذا یکی از بهترین غذاهای روسی است.

سوپ قارچ

10 غذای برتر روسی: سوپ قارچ

سوپ قارچ که طعمی مشابه استروگانوف داشته اما از گوشت استفاده نمی‌کند، در بسیاری از رستوران‌ها به‌عنوان یک پیش‌غذای داغ میل می‌شود. در این سوپ از قارچ خردشده، پنیر، خامه‌ترش و خامه استفاده شده و در ظروف فلزی یا پوسته نان سرو می‌شوند. شاید این سوپ ساده توجه گردشگران را به خود جلب نکند اما یکی از غذاهای موردعلاقه روس‌ها محسوب می‌شود. در روسیه به شکل‌های مختلف از قارچ استفاده شده و به‌نوعی خوراکی ملی محسوب می‌شود. اگر از قارچ خامه‌ای سیر شدید می‌توانید ترشی قارچ را هم امتحان کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم