15 غذای برتر توکیو، ژاپن

بیشتر افراد غذای ژاپنی را دوست دارند. معمولاً مردم غذای ژاپنی را با سوشی یا غذای دریایی می‌شناسند، اما این تصور محدود است. غذای ژاپنی گستره وسیع‌تری دارد. خیلی‌ها اعتقاد دارند که باید تمام غذاهای ژاپنی را امتحان کرد زیرا تمامشان خوشمزه هستند. به همین دلیل در اینجا 15 غذای برتر ژاپنی را به شما معرفی می‌کنیم.

یاکیتوری – Yakitori

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: یاکیتوری

یاکیتوری نوعی غذای خیابانی است که مرغ را روی زغال کباب می‌کنند. در این صورت تمام قسمت‌های مرغ خوب پخته می‌شود. معمولاً افراد به پوست، ران و بال مرغ علاقه دارند. یاکیتوری معمولاً در جمع دوستان و به همراه آبجو سرو می‌شود.

یاکینیکو – Yakiniku

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: یاکینیکو

یاکینیکو گوشت کبابی ژاپن است که معمولاً از گوشت گاو تهیه می‌شود. برخی رستوران‌ها نیز گوشت خوک یا مرغ سرو می‌کنند. باید گوشت را خوب کباب کنید تا هردو طرف آن پخته شود. در غیر این صورت کباب شما می‌سوزد یا سفت می‌شود.

سوشی

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: سوشی

سوشی به معرفی نیاز ندارد و برای یافتن تازه‌ترین غذای دریایی باید به بازار ماهی بروید. در ژاپن رستوران‌های محبوبی مانند سوشی دایوا و ایواسا وجود دارد. اگر رستوران‌ها شما را راضی نمی‌کند می‌توانید از بازار ماهی دیدن کنید.

غذای خرچنگ

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: غذای خرچنگ

آیا تابه‌حال خرچنگ ساشیمی را امتحان کرده‌اید؟ بهترین مکان برای خوردن غذای دریایی ژاپن است. Kani Doraku یکی از بهترین رستوران‌های غذای دریایی ژاپن است که حتی در شهرهای کیوتو و توکیو نیز وجود دارد. مطمئناً نمی‌توانید آرم این رستوران با نشان خرچنگ را نادیده بگیرید. حداقل یک‌بار در زندگی خود باید غذای خرچنگ را امتحان کنید.

شابو شابو – Shabu-Shabu

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: شابو شابو

شابو شابو نوعی سوپ است که در آن تکه‌های گوشت، سبزیجات و نودل، وجود دارد. پیش از سرو کردن باید سس را به آن اضافه کنید. شابو شابوی واقعی باید به‌آرامی خورده شود، اما در رستوران مجبورید که آن را سریع میل کنید. بنابراین حداقل یک‌بار در زندگی خود باید شابو شابو میل کنید.

مرغ – کاراآگه

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: مرغ

مرغ سرخ‌کرده در ژاپن به اندازه کره طرفدار ندارد، اما اگر به روش کاراآگه طبخ شود موردعلاقه بسیاری از ژاپنی‌هاست. پس حتماً این مرغ‌ها را امتحان کنید.

رامن – Ramen

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: رامن

احتمالاً رامن ارزان‌ترین غذای ژاپنی است. این سوپ باید ساعت‌ها دم بکشد تا آماده شود اما در عرض چند دقیقه تمام می‌شود. رامن به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود و انواع گوناگونی دارد.

تندون – Tendon

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: تندون

تندون معمولاً از میگو و سبزیجات تهیه شده، سپس به پودر سوخاری آغشته و سرخ می‌شود. تندون خوب در حین سرو شدن نباید روغنی باشد. بیشتر ژاپنی‌ها معمولاً تندونی سفارش می‌دهند که روی برنج قرار بگیرد.

سوبا – Soba

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: سوبا

سوبا نوعی نودل گندم است که به‌صورت گرم و سرد سرو می‌شود. ازآنجایی‌که در اغلب کشورهای جهان نودل گرم وجود دارد بنابراین بهتر است نودل سرد را امتحان کنید. معمولاً این نودل را به همراه سس سویا سرو می‌کنند/

گیوزا – Gyoza

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: گیوزا

در بسیاری از رستوران‌های ژاپنی می‌توانید گیوزا را سرو کنید. می‌توانید گیوزای کبابی یا پخته را سرو کنید. طعم گیوزای کبابی بهتر است.

تونکاتسو – Tonkatsu

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: تونکاتسو

شاید تونکاتسو یک غذای ساده به شمار بیاید اما در ژاپن آن را به شکلی تهیه می‌کنند که قیمت بسیار بالایی دارد. اما برخلاف قیمت بالای آن باید بدانید که یکی از بهترین گوشت‌های خوک را امتحان می‌کنید.

تاکویاکی و اوکنومیاکی – Takoyaki & Oknomiyaki

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: تاکویاکی

تاکویاکی به دو شکل مختلف در شهرهای توکیو و اوزاکا سرو می‌شود. سطح خارجی این غذا ترد و داخل آن نرم است. اگر آن را به حالت سرد بخورید خوشمزه‌تر است. اما در اوزاکا ترد سرو نمی‌شود و حالت خمیری دارد.

تایاکی – Taiyaki

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: تایاکی

تایاکی در انواع مختلف و از لوبیا قرمز یا سیب‌زمینی تهیه می‌شود و در اغذیه‌فروشی‌های مختلف ژاپن می‌توان آن را خریداری نمود. اگر به شیرینی‌های رولتی علاقه داشته باشید پس این غذا را نیز دوست خواهید داشت.

چیز کیک پابلو

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: چیزکیک پابلو

چیز کیک‌های ژاپنی اغلب معروف هستند اما در سال‌های اخیر این چیز کیک‌ها بسیار محبوب شده‌اند. داخل این چیز کیک‌ها بسیار نرم است و اگر آن را برش دهید مواد خامه‌ای آن بیرون می‌ریزد. اگر به ژاپن رفتید حتماً این چیز کیک را امتحان کنید. این چیز کیک اصالتاً به اوزاکا تعلق دارد اما در توکیو و بانگوک هم یافت می‌شود.

بستنی ماچا – Matcha

15 غذای برتر توکیو، ژاپن: بستنی ماچا

بستنی ماچای ژاپنی معروف است و اگر به بستنی‌فروشی سوزاکان بروید می‌توانید 7 مزه اصلی آن امتحان کنید. همچنین این بستنی‌فروشی گران‌ترین بستنی جهان را به فروش می‌رساند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم