10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان

در این مقاله 10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت سفر به این کشور با آن‌ها آشنا شوید.

گلوواین (Glühwein)

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: گلوواین

شراب سفید و قرمز در برخی از قسمت‌های آلمان، مخصوصاً اطراف دریاچه کونستانز (Konstanz) تولید می‌شود. گلوواین از شراب قرمز، ادویه، دارچین، پوست پرتقال و گاهی اوقات لیمو، تهیه می‌شود. این مواد حرارت داده شده و در ماگ ریخته می‌شوند.

این نوشیدنی مخصوص در روزهای کریسمس محبوب است و در بازار کریسمس در سراسر آلمان در دسترس شما قرار می‌گیرد.

شکلات آلمانی

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: شکلات آلمانی

اگر به کشور آلمان سفر کنید و به فروشگاه‌های مختلف آن سری بزنید خواهید دید که در این فروشگاه‌ها مارک‌های مختلف شکلات با قیمت ارزان به فروش می‌رسند.

کباب دونر

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: کباب دونر

این غذای خوشمزه که در تمام قسمت‌های آلمان یافت می‌شود در حقیقت توسط ساکنان ترکی آلمان رایج شدند. امروزه در آلمان کبابی‌های مختلفی دیده می‌شود. این کباب از نوع خاصی از نان تهیه می‌شود که از گوشت گاو، یا مرغ، کاهو، گوجه‌فرنگی، پیاز و سس ماست، پر می‌شود.

کباب فست فود اصلی آلمانی‌هاست. کباب فروشی‌ها تا دیروقت باز هستند.

SPEZI

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: SPEZI

این نوشیدنی مخلوط کولا و سودای نوشابه‌ای است که در مارک‌های مختلف در قسمت‌های مختلف کشور یافت می‌شود. این نوشیدنی در اصل در آوگسبورگ تهیه شد اما امروزه مارک‌های مختلفی آن را تولید می‌کنند. این نوشیدنی می‌تواند در روزهای گرم تابستان عطش شما را برطرف کند.

کیک جنگل سیاه

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: کیک جنگل سیاه

خامه، گیلاس، گیلاس شراب، شکلات، آرد و شکر، همه و همه را در این کیک خوشمزه خواهید دید. دلیل نام‌گذاری این کیک منطقه جنگل سیاه نیست بلکه به دلیل وجود نوعی نوشیدنی الکلی به نام کیرش است که تنها در صورت دارا بودن این ماده به نام جنگل سیاه نامیده می‌شود.

آبجوی آلمانی

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: آبجوی آلمانی

آلمانی‌ها با استفاده از مواد اصلی تشکیل‌دهنده آبجو، آبجوی محلی خود را تولید می‌کنند و از این لحاظ به خودشان می‌بالند. در حقیقت هر منطقه روستایی آلمان آبجوی مخصوص خود را دارد. آبجوی آلمانی در جشن اکتبر که در مونیخ برپا می‌شود محبوبیت بیشتری دارد. در این فستیوال که فرهنگ آلمانی را جشن می‌گیرند می‌توان به اهمیت آبجو، موسیقی براس و غذای سنتی، پی برد. در کشور آلمان نوجوانان از سن 16 سالگی می‌توانند آبجو بنوشند. در کشور آلمان اگر آبجو، بطری آب یا نوشیدنی را از سوپرمارکت خریداری کرده و بنوشید، پس از تمام کردن می‌توانید پول خود را پس بگیرید.

سوسیس کاری (Currywurst)

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: سوسیس کاری

قرن‌هاست که ساکنان هامبورگ، برلین و منطقه رور، بر سر اینکه کدام‌یک سوسیس کاری بهتری تولید می‌کنند باهم بحث دارند. در این غذا سوسیس استفاده می‌شود اما مناطق مختلف از سس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. برای مثال در برخی مناطق از سس کچاپ و پودر کاری استفاده می‌کنند درحالی‌که در مناطق دیگر از سس کاری گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود. معمولاً به همراه سوسیس کاری یک رول یا سیب‌زمینی دریافت می‌کنید. این غذا، غذای موردعلاقه طبق کارگر است.

پرتزل آلمانی

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: پرتزل آلمانی

در تمام شیرینی فروشی‌ها و نانوایی‌های آلمان پرتزل یافت می‌شود. بیشتر آلمانی‌ها به این نوع نان علاقه دارند. پیش از پختن نان مایع پرتزل را روی خمیر می‌ریزند تا طعم و مزه را تغییر دهد. معمولاً آلمانی‌ها این نان را به همراه سوسیس سفید و برای صبحانه میل می‌کنند، گاهی اوقات آبجوی سفید را نیز به همراه دارند. گاهی اوقات نیز آن را خرد کرده و با کره صرف می‌کنند. در برخی از رستوران‌های لوکس، آشپزها از آن سوپ نیز تهیه می‌کنند. در مناطق مختلف می‌توانید پرتزل ارزان‌قیمت نیز تهیه کنید.

ورسالات (Wurstsalat)

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: ورسالات

آلمانی‌ها آن‌قدر سوسیس دوست دارند که حتی از آن سالاد هم درست می‌کنند. ورسالات محبوب‌ترین سالاد سنتی سوسیس و گوشت است. اگرچه ظاهر این سالاد چندان دل‌چسب نیست اما مزه بسیار خوبی دارد. معمولاً به سوسیس سرکه، پیاز و پنیر افزوده می‌شود. نوع مخصوص سوسیس جنگل سیاه هم وجود دارد که اغلب به همراه نان و سیب‌زمینی پخته سرو می‌شود.

شنیتسل واینر (Wiener)

10 غذا و نوشیدنی برتر آلمان: شنیتسل واینر

در تمام رستوران‌های آلمان، از رستوران‌های شیک گرفته تا غذاخوری‌های معمولی می‌توان این غذا را یافت. گوشت را رشته‌رشته کرده، به آرد، تخم‌مرغ هم زده و پودر سوخاری آغشته کرده و سپس در ماهیتابه سرخ می‌کنند. در گذشته شنیتسل را تنها با گوشت گوساله تهیه می‌کردند اما امروزه از گوشت خوک و بوقلمون هم استفاده می‌کنند. در گذشته معمولاً آن را به همراه سیب‌زمینی و سالاد سرو می‌کردند اما امروزه از سیب‌زمینی سرخ‌کرده و لیمو هم استفاده می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم