10 غذای خوشمزه در پاریس

در این لیست 10 غذای خوشمزه پاریس را به شما معرفی می‌کنیم. در این لیست نان و پنیر وجود ندارند زیرا آن‌ها را باید در لیست‌های جداگانه بررسی کرد.

1. ماکارون ها

10 غذای خوشمزه در پاریس: ماکارون ها

این شیرینی‌های کوچک پاریسی در طعم و رنگ‌های مختلف راحت در دهانتان آب می‌شوند. می‌توان این شیرینی‌ها را به دلیل رنگشان شیرینی‌های دخترانه نامید.

2. صدف سیاه

10 غذای خوشمزه در پاریس: صدف سیاه

این صدف‌های خوش‌طعم در خامه و بیکن پخته می‌شوند. رستوران Au Pied de Cochon، که یادگار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای پاریس است، بهترین صدف‌های پاریس را سرو می‌کند.

3. چورچاد (Chèvre chaud)

10 غذای خوشمزه در پاریس: چورچاد

این سالاد خوشمزه مخلوطی از پیازچه، گوجه‌فرنگی و پنیر بز آب‌شده روی برنج است. این سالاد خوشمزه را می‌توان به هرماه یک نوشیدنی و در یک کافه شیک نوش جان کرد.

4. سیب‌زمینی زیر مرغ روتیسری

10 غذای خوشمزه در پاریس: سیب زمینی زیر مرغ روتیسری

اگر در بین رستوران‌های روتیسری پاریس قدم بزنید مرغ‌های به سیخ کشیده فراوانی را خواهید دید. اگر یکی از آن‌ها را بردارید خواهید دید که در زیرشان سیب‌زمینی گذاشته شده است. می‌توانید این سیب‌زمینی‌ها را جداگانه خریداری کرده و برای شام به خانه ببرید.

5. بودین نور (Boudin noir)

10 غذای خوشمزه در پاریس: بودین نور

بودین نور یک غذای خوشمزه، مغذی و سرشار از آهن است که همان سوسیس تیره یا پودینگ سیاه تعبیر می‌شود.

6. کرپ و گالت

10 غذای خوشمزه در پاریس: کرپ و گالت

در برخی از خیابان‌های پاریس دست‌فروشان کرپ را به همراه نوتلا، موز یا توت‌فرنگی سرو می‌کنند. در برخی از مکان‌ها هم کرپ را به همراه گالت سرو می‌کنند که آن‌هم بسیار خوشمزه است.

7. کیک بادام

10 غذای خوشمزه در پاریس: کیک بادام

برای تهیه این کیک از آرد بادام، کره، شکر و تخم‌مرغ استفاده می‌شود. قسمت بیرونی این کیک ترد و داخل آن نرم و خوشمزه است. این کیک را کیک افراد ثروتمند می‌دانند زیرا آرد بادام گران است. این کیک معمولاً در ظرف مستطیلی تهیه می‌شود تا شبیه شمش طلا باشد. می‌توانید این کیک را در بیشتر شیرینی فروشی‌ها ببینید.

8. پات

10 غذای خوشمزه در پاریس: پات

پات مخلوطی از گوشت چرخ‌کرده و چربی است که در خمیر قرار می‌گیرند. معمولاً آن را پیش از شام و به همراه یک تکه نان میل می‌کنند. می‌توانید آن را در اغلب اغذیه‌فروشی‌ها ببینید.

9. کره شور

10 غذای خوشمزه در پاریس: کره شور

این کره‌ها را در تکه‌های نمک می‌خوابانند و تقریباً مزه شیر را به خود می‌گیرد.

10. شکلات

10 غذای خوشمزه در پاریس: شکلات

پاتریک راجر (Patrick Roger) یکی از هنرمندانی است که شکلات‌های خوشمزه با طعم قهوه اتیوپی و گل یاسمن تهیه می‌کند و علاوه بر آن شکلات‌ها را به شکل‌های مختلف درمی‌آورد. اگر به پاریس رفتید حتماً از مغازه او دیدن کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل سفر ارزان به فرانسه

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم