10 غذای برتر امارات متحده عربی

امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که غذاهای آن تحت تأثیر کشورهای مختلف قرار گرفته‌اند. بنابراین شاهد ترکیبی از غذاهای آسیایی و خاورمیانه‌ای خواهید بود. به‌طورکلی قسمت اعظم غذاهای امارات متحده از خرما، لبنیات شتر، ماهی، گوشت، برنج و مواد دیگر تشکیل می‌شود. ازجمله ادویه‌جات مهم عمارات عبارت‌اند از هل، فلفل، گشنیز، جوزهندی، زنجبیل و غیره. همچنین در این کشور می‌توانید به‌راحتی به غذاهای بین‌المللی مانند سوشی یا پیتزا، دسترسی داشته باشید. بنابراین هرگاه به امارات سفر کردید از این غذاهای محلی استقبال کنید:

هاریس (Harees)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: هاریس

هاریس یکی از غذاهای سنتی امارات است که در ماه رمضان و عید فطر تهیه می‌شود. ازجمله مواد اصلی آن عبارت‌اند از مرغ یا گوشت بره و گندم. برای تهیه آن گندم خیس‌خورده را به‌آرامی با کره و گوشت پخته می‌پزیم. این غذا همانند پوره است و فلفل، دارچین و نمک نیز در آن استفاده می‌شود.

شاورما (Shawarma)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: شاورما

شاید نام شاورما را شنیده باشید. این غذا همانند کباب‌ترکی یا گیروس یونانی است که تمام آن‌ها از گوشت کبابی تهیه می‌شوند. سپس به همراه یک بشقاب سبزیجات یا غذای سرخ‌کرده سرو می‌شود. همچنین به همراه نان و دسر سرو می‌شود.

تارید (Thareed)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: تارید

تارید یکی از غذاهای محبوب برای افطار در ماه رمضان است. این غذای کبابی به همراه نان سرو می‌شود. اغلب از نان روتی یا نان فطیر استفاده می‌شود. برای تهیه مواد داخل نان از گوشت بره، مرغ یا سبزیجات استفاده می‌کنند.

خوزی (Khuzi)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: خوزی

خوزی در جشن اعراب استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا از گوشت بره یا بز کباب شده، به همراه نان یا غلات، استفاده می‌شود. اگر به همراه غلات پخته شود مواد دیگری نیز به آن افزوده می‌شود. اغلب رستوران‌های امارات این غذا را سرو می‌کنند.

تبوله (Tabbouleh)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: تبوله

اگر گیاهخوار هستید این غذا برایتان مناسب است. این غذای سالاد مانند از بلغور تازه، جعفری و سبزیجات دیگر استفاده می‌کند. این سبزیجات اغلب پیاز و گوجه‌فرنگی هستند. به این غذا آب‌لیمو و نعناع نیز اضافه شده و برای یک روز داغ غذای مناسبی است.

مجبوس (Machboos)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: مجبوس

این غذا از برنج، پیاز، ادویه‌جات مختلف و لیموعمانی تهیه می‌شود. این لیموها طعم کاملاً متفاوتی به این غذا می‌بخشند. گوشت به همراه لیمو و ادویه پخته می‌شود. پس‌ازاینکه گوشت نرم شد از ظرف بیرون می‌آوریم. سپس برنج را اضافه نموده و پس از پخته شدن دوباره گوشت را اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا بپزد.

فلافل

10 غذای برتر امارات متحده عربی: فلافل

فلافل به‌عنوان غذای میان وعده استفاده می‌شود و از سبزیجات و نخود تهیه می‌شود و به‌صورت ساندویچ یا کنار غذا سرو می‌شود.

بریانی

10 غذای برتر امارات متحده عربی: بریانی

بریانی یکی از غذاهای محبوب امارات است که تحت تأثیر بریانی هندی تهیه می‌شود. این غذا را در اکثر رستوران‌های امارات خواهید دید. مواد اصلی بریانی عبارت‌اند از برنج بسمتی، ماهی یا گوشت به همراه مرغ بریانی. در ابتدا مرغ را به ادویه‌جات مختلف آغشته می‌کنند. یکی از این ادویه فلفل بزار است. سپس زمانی که برنج دم نکشیده مرغ را سرخ می‌کنیم. سپس لایه‌های مرغ و برنج را داخل قابلمه ریخته و می‌گذاریم تا دم بکشد. سپس آن را با خلال و پیاز سرو می‌کنیم.

شتر شکم پر (بزرگ‌ترین غذای جهان)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: شتر شکم پر

اگر به امارات رفتید حتماً این غذا را امتحان کنید. اگرچه این غذا به‌راحتی در دسترس قرار نمی‌گیرد اما بزرگ‌ترین غذا محسوب می‌شود. اگر این غذا را دیدید پس حتماً به مراسم عروسی یکی از شیوخ دعوت شده‌اید. شتر شکم پر از بره پرشده، بره‌ها نیز از چند مرغ پر شده‌اند که آن‌ها هم از برنج و حتی ماهی پر شده‌اند.

اش آساریا (Esh Asarya)

10 غذای برتر امارات متحده عربی: اش آساریا

هیچ غذایی بدون دسر کامل نمی‌شود. این دسر اصالتاً قطری است و همانند چیز کیکی است که به آن خامه اضافه شده است. این دسر بر روی نان سفید پر از شکر قرار می‌گیرد. علاوه بر خامه به آن آب‌لیمو، گلاب و بهارنارنج نیز افزوده می‌شود و آن را به یک دسر مخصوص تبدیل می‌کند.

اگر به امارات سفر کردید حتماً همه یا چند عدد از این غذاها را امتحان کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم