11 غذای برتر تایلندی

اگر بخواهید در تایلند غذاهای محلی را امتحان کنید، کار برایتان دشوار خواهد شد، زیرا با گزینه‌های بسیاری روبه‌رو هستید. برای این‌که کارتان را راحت‌تر کنیم غذاهای محلی برتر تایلندی را به شما معرفی می‌کنیم. حواستان باشد که اکثر غذاهای تایلندی تند هستند، منظورمان از تند این است که اصلاً نمی‌توانید آن را بخورید، پس در هنگام سفارش دادن حتماً بخواهید که ادویه کمتری استفاده شود. البته از خوردن غذاهای تند نترسید زیرا طعم غذا را بهتر می‌کند، علاوه بر این به‌مرورزمان به این طعم تند عادت خواهید کرد.

تام یام گونگ (Tom Yum Goong)

11 غذای برتر تایلندی: تام یام گونگ

این سوپ تایلندی خوشمزه از میگو به‌عنوان ماده اصلی استفاده می‌کند. بنابراین اگر به غذای دریایی علاقه ندارید این سوپ را فراموش کنید. اگر عاشق غذای دریایی هستید این گزینه می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. این سوپ با برگ لیمو یک سوپ ترش و تند است. بنابراین اگر غذای تند دوست ندارید حتماً به آشپز بگویید.

پاد تایلندی (Pad Thai)

11 غذای برتر تایلندی: پاد تایلندی

پد تایلندی همان نودل سرخ‌شده است که علاوه بر رستوران‌ها در خیابان‌ها نیز فروخته می‌شود و حتی می‌توان گفت که نوع ارزان‌تر آن بهتر است. این پاد را می‌توان به همراه غذای دریایی، مرغ و حتی سبزیجات، مصرف نمود. پاد تند نیست، بلکه بیشترترش و شیرین است.

سوپ نودل

11 غذای برتر تایلندی: سوپ نودل

این سوپ انواع مختلفی دارد که اگر به‌عنوان وعده اصلی تهیه شود از مرغ، گوشت خوک، غذای دریایی یا سبزیجات استفاده می‌کند.

سام تام (Som Tam)

11 غذای برتر تایلندی: سام تام

این غذا تمامی طعم‌های ترش، تند، شور، خوشمزه و شیرین را باهم ادغام می‌کند. این غذا معمولاً در خیابان فروخته می‌شود. سام تام یک غذای آسان و خوشمزه است. این غذا هم انواع مختلفی دارد که از سس ماهی یا تخم‌مرغ شور استفاده می‌کنند.

گای مدمامونگ (Gai Med Ma Moung)

11 غذای برتر تایلندی: گای مدمامونگ

مرغ سرخ‌شده با آجیل یکی دیگر از غذاهای تند است که باید نوع خفیف‌تر آن را سفارش دهید. این غذا به همراه مرغ، آجیل و سبزیجات می‌تواند یک غذای عالی باشد.

گنگ خو وان گای (Geng Kheaw Wan Gai)

11 غذای برتر تایلندی: گنگ خو وان گای

مرغ سبز ادویه‌دار که می‌توانید آن را به همراه مرغ، گوشت یا سبزیجات سفارش دهید یک غذای تند و خوش‌طعم است. در این غذا فلفل سبز را با شیر نارگیل، بادمجان تایلندی، و مواد دیگر، ترکیب می‌کنند، به همین دلیل خیلی تند است.

کاو پاد (Kao Phad)

11 غذای برتر تایلندی: کاو پاد

برنج سرخ‌شده تایلندی یکی از غذاهای موردعلاقه گردشگران و تایلندی‌ها محسوب می‌شود. این غذا معمولاً از نوعی گوشت، گوشت مرغ، میگو، خرچنگ یا گاو، تهیه می‌شود. سپس به همراه تخم‌مرغ، سیر، پیاز و یک سس خوشمزه به یک غذای خوش‌طعم تبدیل می‌شود که در اکثر خیابان‌های تایلند به فروش می‌رسد.

کاری ماتسامان (Massaman Curry)

11 غذای برتر تایلندی: کاری ماتسامان

ماتسامان یک کلمه بومی تایلندی نیست بلکه از نوشته‌های قرن نوزده مسلمانان گرفته شده است. این ادویه در مقایسه با کاری تایلندی زرد، قرمز و سبز، خفیف‌تر است. اما کمی فلفل خشک در آن وجود دارد بنابراین باید مراقب باشید. مزه اصلی آن از ترکیب دارچین، جوزهندی، زیره و چندین ادویه دیگر به دست می‌آید و به خاورمیانه تعلق دارد. کاری ماتسامان تقریباً در تمام رستوران‌ها دیده می‌شود.

رول بهاری (Spring rolls)

11 غذای برتر تایلندی: رول بهاری

رول‌های بهاری سرخ‌شده و ترد در تمام دست‌فروشی‌ها و رستوران‌های تایلند دیده می‌شوند. این رول‌ها معمولاً به‌عنوان اسنک یا پیش‌غذا مصرف شده و همراه با یک سس تند یا تند و شیرین سرو می‌شود. آن‌ها معمولاً تازه هستند و در عرض چند دقیقه تهیه می‌شوند. هیچ‌چیز نمی‌تواند از این رول‌ها خوشمزه‌تر باشد.

پنکیک موز

11 غذای برتر تایلندی: پنکیک موز

این پنکیک‌ها انواع مختلفی دارد، حتی برخی از آن‌ها از موز تهیه نشده و می‌توانید بخواهید که با شکلات، وانیل، توت‌فرنگی، فندق، پرتقال، و هر چیز دیگری آن را تهیه کنند. بنابراین اگر به پنکیک علاقه دارید حتماً این پنکیک را امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل سفر ارزان تایلند

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم