نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

فراماسون‌ها هرچقدر پر رمز و راز باشند و تصویر روشن و واضحی نداشته باشند اما نمی‌توان نقش آن‌ها در پیدایش ایالات‌متحده را انکار نمود. طبق عقیده بسیاری، بخصوص توطئه چین‌ها این مسئله اتفاقی نیست. طبق گفته خود فراماسونرها آن‌ها در پیدایش آمریکا هیچ نقشی ندارند.

منلی پی هال (Manly P. Hall) در کتاب خود (The Secret Teachings of All Ages) عنوان نمود که ایالات‌متحده یک آزمایش ماسونی برای تسلط بر جهان است. آن‌ها می‌خواستند از دنیای خود – که مذهب بر آن تسلط داشت – فرار کنند، اما باور درستی یا نادرستی کار آن‌ها به شما بستگی دارد.

10. قانون اساسی ایالات متحده بر اساس نوشته‌های ماسونی است

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

قانون اساسی ایالات‌متحده به نوشته‌های فراماسون بریتانیایی جیمز اندرسون، که در سال 1723 و با عنوان “قانون اساسی فراماسون‌ها” نوشته شد، ارتباط دارد، بنجامین فرانکلین یازده سال بعد در سال 1734 آن‌ها را ویرایش و چاپ مجدد نمود. این کتاب اولین اثر ماسونی است که در ایالات‌متحده چاپ شد و بر چهره‌های شاخص آمریکا تأثیر گذاشت.

قانون اساسی آمریکا در مارس 1789 نوشته شد که بخش‌هایی از آن مستقیماً از متون فراماسونی برداشته شده‌اند، بخصوص بخش‌های مربوط به آزادی بیان، حقوق شهروندی و حق رأی. به همین دلیل است که بسیاری پیدایش آمریکا را به فراماسون‌ها مرتبط می‌دانند.

9. چیدمان شیطانی واشنگتن دی سی

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

چیدمان پایتخت آمریکا به‌گونه‌ای است که به نمادهای فراماسونی ارتباط دارد – به‌خصوص ستاره پنج پر که به نمادهای شیطانی ارتباط دارد. بر اساس عقاید افرادی که به این ادعا اعتقاد دارند کاخ سفید در جنوب این ستاره پنج پر قرار دارد. در سه نقطه بالایی این ستاره دوپانت، لوگان و اسکات سیرکلز قرار دارند. در دورترین نقاط چپ و راست میدان ورنون و واشنگتن قرار دارند. این طراحی چه آگاهانه باشد چه نباشد باید بدانیم که فراماسونرها فرقه شیطان‌پرستی را در میان خود رواج دادند.

8. آیا ساختمان کنگره از روی معبد سلیمان ساخته شده؟

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

علاوه بر چیدمان شهر واشنگتن گفته می‌شود که ساختمان کنگره نیز نسخه آمریکایی و ماسونی معبد سلیمان است. داخل ساختمان و زیر گنبد پرتره نقاشی شده جرج واشنگتن دیده می‌شود که همانند “مسیح آمریکا” نشان داده شده است. جالب است بدانید که مسیح نیز به همان صورت نقاشی شده است. همچنین زیربنای ساختمان کنگره پس از انجام تشریفات فراماسونی توسط جرج واشنگتن بنا نهاده شد.

همچنین سازه‌های اطراف این ساختمان نیز مشابه مکان‌های باستانی ماسونی است. ازجمله مهم‌ترین این سازه‌ها می‌توان تشابه ستون هرمی رو به روی گنبد ساختمان کنگره در واشنگتن و ستون هرمی میدان پتر در شهر واتیکان را نام برد.

7. طلای آلبرت پایک و شوالیه‌های حلقه طلایی

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

آلبرت پایک (Albert Pike) یکی از چهره‌های جنجال‌برانگیز تاریخ ایالات‌متحده است (شاید در بحران‌های سیاسی 2017 شهرت آن بیشتر باشد) که در دوران جنگ داخلی ژنرال ارتش بود. او یکی از فراماسونرهای مهم حلقه طلایی بود. او در حقیقت رهبر اصلی فراماسون‌های اسکاتلندی در حوزه جنوبی بود.

همچنین گفته می‌شود که او با شوالیه‌های حلقه طلایی، گروهی که به کو کلاکس کلان (که گفته می‌شود پایک در پیدایش آن‌ها نقش داشت) ارتباط دارد، وابسته بوده و طی جنگ‌های داخلی از آن‌ها حمایت می‌کند. حتی برخی اعتقاد دارند که او شیطان‌پرست بود که البته باوجود فراماسون بودن او و چیدمان شیطانی واشنگتن دی سی دور از ذهن نیست.

یکی از موضوعات بحث‌برانگیز درباره آلبرت پایک به طلاهای پنهان شده از زمان پایان جنگ‌های داخلی است. اگرچه این طلا هرگز پیدا نشد – تا جایی که بقیه می‌دانند – اما طبق افسانه‌ها پس از پایان جنگ و احتمالاً برای شروع دوباره ارتش کنفدراسیون، طلاها را بیرون آوردند.

6. مراسم ماسونی سنگ بنای کاخ سفید

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

کاخ سفید هم همانند ساختمان کنگره طی یک مراسم تشریفاتی ساخته شد. احتمالاً جرج واشنگتن هم بر این مراسم و طراحی کلی کاخ سفید نظرات داشته است (هرچند که در آن زندگی نمی‌کرد). بسیاری از سازندگان کاخ سفید هم عقاید فراماسونی داشتند. جالب اینجاست که سنگ بنای اصلی کاخ سفید ناشناخته است. گفته می‌شود که پس از پایان مراسم برای شروع کار نوشیدنی نوشیدند و صبح روز بعد آن‌قدر گیج بودند که یادشان نمی‌آمد سنگ بنای باارزش در کجا قرار دارد.

در طول ریاست جمهوری هری ترومن در اواخر 1940 زمانی که کاخ سفید بازسازی می‌شد، برای یافتن این سنگ بنا تلاش‌هایی انجام گرفت اما تمام آن‌ها ناموفق بودند.

5. سوگند ریاست جمهوری

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

در زمان شروع کار هرکدام از روسای جمهور آمریکا هرکدام از آن‌ها باید به کتاب مقدس سوگند یاد کنند. ریشه این سوگند ه زمان جرج واشنگتن بازمی‌گردد که باوجود عقاید ماسونی و آیین آن، اعتقاد داشت که باید به کتاب مقدس سوگند یاد کند.

گفته می‌شود که جرج واشنگتن فردی را به منزل گاه ماسونی سنت جان در نیویورک فرستاد تا کتاب مقدس را قرض بگیرد و با آن سوگند یاد کند، سپس دیگر روسای جمهور آمریکا نیز این سنت را تکرار کردند (حتی جرج بوش و بیل کلینتون)، و حتی گفته می‌شود که از همان کتاب مقدس جرج واشنگتن استفاده نمودند. البته لازم به ذکر نیست که بوش و کلینتون به مجامع مخفی راه داشتند. جای شگفتی نیست که حداقل 14 تن از روسای جمهور ایالات‌متحده فراماسون بودند که آخرین آن‌ها جرالد فورد است.

4. بسیاری از بنیانگذارن آمریکا فراماسون بودند

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

علاوه بر 14 تن رئیس‌جمهور فراماسون ایالات‌متحده، که یک‌سوم روسای جمهور آن‌ها را شامل می‌شود، باید گفت که همین تعداد از بنیان‌گذاران آمریکا هم فراماسون بودند. برای مثال از 39 تن که قانون اساسی ایالات‌متحده را امضا کردند 13 تن فراماسون بودند. چندین سال قبل از آن، 56 تن اعلامیه استقلال آمریکا را امضا کردند که نه تن از آن‌ها فراماسون بودند، دراین‌بین شخصیت‌های معروفی چون جان هانکوک و بنجامین فرانکلین دیده می‌شدند.

فرانکلین یکی از شخصیت‌های مهم آمریکا در این زمان بود که گرچه رئیس‌جمهور نشد اما در تاریخ ایالات‌متحده نقش بسزایی داشت. او یکی از دانشمندان مهم آمریکا و یک واسطه خوب بین سیاست‌مداران محسوب می‌شد.

3. ارتباط با مصر باستان

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

در جامعه آمریکا پیوندهای آشکاری با مصر باستان دیده می‌شود. برخی معتقدند که این ارتباط جای تعجب ندارد زیرا ریشه فراماسونی آمریکا به فراماسون‌های مصر باستان بازمی‌گردد. قبلاً به ستون‌های هرمی اشاره کردیم، این ستون‌ها مشابه ستون‌های مصر باستان هستند. چشم ایزدی در بالای هرم که بر روی تمام اسکناس‌های دلار دیده می‌شود، یکی از نمادهای مهم فراماسونی است که فرهنگ مصر باستان و خدای رعه ارتباط دارد. همچنین بسیاری از سازه‌های معماری واشنگتن دی سی، مخصوصاً ستون‌ها، از معماری یونانی الهام گرفته‌اند که آن‌ها نیز از معماری مصر باستان سرچشمه می‌گیرند.

البته صحت این ارتباطات جای بحث دارد. برخی معتقدند که این سازه‌ها در سال‌های 1800، زمانی که باور عمومی بر علیه فرقه ماسونی شدت گرفت و جایگاه آن‌ها را زیرسوال برد، افزایش یافتند. درنتیجه آن فراماسون‌ها موردتوجه واقع می‌شدند. البته صحت‌وسقم این گفته‌ها مشخص نیست.

2. نظریه رستاخیز ماسونی

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

احتمالاً مهم‌ترین و بحث‌برانگیزترین نظریه فراماسون‌ها نظریه رستاخیز ماسونی است که توجه افراد مختلفی را به خود جلب کرده است. طبق این نظریه، امضای بیانیه استقلال آمریکا در سال 1776 به‌عنوان یک چرخه دوره‌های 13 ساله آغاز شد که با منطبق شدن برخلاف ابعاد هرم بزرگ و طول جغرافیایی زمین، حوادث مهم تاریخی را رقم می‌زند. طبق این نظریه گفته می‌شود که در سال 2022 یک اتفاق مهم رخ داده یا دوره جدیدی آغاز می‌شود. هرچند که فهم این نظریه دشوار است اما نمی‌توان آن را زیرسوال برد.

1. اهمیت سر فرانسیس بیکن

نقش فراماسونرها در پیدایش آمریکا

طبق گفته توماس جفرسون، سر فرانسیس بیکن “یکی از سه شخصیت تأثیرگذار کره زمین” بود. بیکن به‌عنوان یک فراماسون شناخته شده و عضو مجامع مخفی، طبق نظر بسیاری از محققان “بنیان‌گذار اصلی آمریکا” محسوب می‌شود. او یکی از محققان علاقه‌مند به علوم سری بود که ایده اصلی ایجاد “مدینه فاضله” و “اطلس جدید” به او تعلق داشت. اگرچه او در سیاست بریتانیا شخصیت مهمی محسوب می‌شد اما پسرش را به آمریکا فرستاد تا چشم و گوشش باشد. گفته می‌شود که آموزه‌های بیکن بود که بر بنیان‌گذاران اصلی آمریکا تأثیر گذاشت.

بر یکی از تمبرهایی که در سال 1910 رونمایی شد، این عبارت حک‌شده بود: “لرد بیکن: خداوندگار ما در طرح استعمار”. بنابراین او در این دنیای جدید تأثیر بسزایی داشت.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم