10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند

ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم که در شبانه‌روز رسانه‌های اجتماعی در زمینه بهداشت موارد مختلفی را به ما پیشنهاد می‌دهند. همچنین خانواده‌های ما نیز دستورالعمل‌های مختلفی را به ما آموخته‌اند. اما از کجا بدانیم که تمام این موارد برای سلامت ما ضروری هستند؟ این لیست سؤال‌های مهمی در ذهن شما ایجاد می‌کند.

10. مواد ضدعفونی‌کننده دست

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: مواد ضدعفونی کننده دست

معمولاً مدارس مختلف به دانش آموزان دستور می‌دهد که پیش از صرف غذا از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنند. این مواد ضدعفونی‌کننده دست را خشک کرده و چین‌وچروک ایجاد می‌کنند. همچنین این مواد دارای مواد شیمیایی هستند که در صورت استفاده مکرر می‌توانند مضر باشند.

همچنین استفاده زیاد از این مواد پوست دست را در مقابل باکتری و ویروس مقاوم‌تر می‌کند. پس بهتر است که از این مواد استفاده نکنیم.

9. مصرف انتی بیوتیک

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: مصرف آنتی بیوتیک

مصرف مکرر انتی بیوتیک هم بدن را در برابر ویروس مقاوم می‌کند. درنتیجه نمی‌تواند بیماری‌های مسری را درمان کند. پس در صورت سرماخوردگی بهتر است اجازه دهیم که خودبه‌خود خوب شود. یکی دیگر از تأثیرات آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند ریفامپین بارداری است. زنان می‌دانند که نباید به همراه قرص ضدبارداری آنتی‌بیوتیک مصرف کنند. اما افراد بسیاری این مورد را نمی‌دانند و با مصرف آنتی‌بیوتیک به بارداری ناخواسته دچار می‌شوند.

8. نوشیدن آب‌معدنی و تصفیه‌شده

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: نوشیدن آب معدنی

در گذشته مردم حاضر نبودند برای نوشیدن آب پول پرداخت کنند. اما ما امروزه به نوشیدن آب‌های معدنی عادت کرده‌ایم اما نمی‌دانیم که آیا شرکت‌های تولیدکننده مواد معدنی سالم را به کار می‌برند یا خیر. معمولاً به آب شهری فلوراید اضافه می‌کنند. اگر این ماده حذف شود سلامت دندان‌ها به خطر می‌افتد.

7. مصرف مسکن

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: مصرف مسکن

بسیاری از افراد برای اینکه حالشان بهتر شود مسکن مصرف می‌کنند. در حقیقت شرکت‌های تولید دارو یکی از شرکت‌های مهم آمریکا هستند. متأسفانه پزشکان نیز به‌جای درمان‌های خانگی به بیماران خود مسکن تجویز می‌کنند. در این صورت حمایت شرکت‌های تولید دارو را نیز جلب می‌کنند.

بسیاری از افراد مسن به این مسکن‌ها اعتیاد پیدا می‌کنند. علاوه براین، مصرف بی‌رویه مواد مخدری نظیر کدئین می‌تواند ساختار شیمیایی مغز بیماران را تغییر دهد. این تغییرات می‌تواند به زوال عقل منجر شود.

6. مصرف بنادریل

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: مصرف بنادریل

بنادریل دارویی است که به نظر می‌رسد در صورت استفاده درست بی‌ضرر باشد. اما اخیراً درباره این دارو اخبار ناخوشایندی شنیده می‌شود. اگرچه مصرف بنادریل واکنش‌های آلرژیک را کنترل می‌کند اما مصرف مکرر آن باعث گسترش بیماری آلزایمر می‌شود.

5. مراجعه به پزشک برای سرماخوردگی‌های ساده

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: مراجعه به پزشک برای سرماخوردگی های ساده

اگر واقعاً حس می‌کنید مشکلی وجود دارد باید به پزشک مراجعه کنید. اما در نظر داشته باشید که مکان‌های پزشکی پر از ویروس‌های سرماخوردگی است. زیرا همه افراد در حین سرماخوردگی به آنجا می‌روند. اگرچه پزشکان و کارمندان در این زمینه محتاط هستند اما بازهم ریسک ابتلا به این ویروس‌ها وجود دارد.

4. خوردن ماهی

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: خوردن ماهی

مراکز بهداشتی درباره غذاهای سالم به مردم هشدار می‌دهند و درنتیجه آن مردم عادات غذایی خود را تغییر داده‌اند. مثلاً به‌جای گوشت قرمز منابع دیگر پروتئین را مصرف می‌کنند. ازجمله منابع جایگزین گوشت، مرغ و ماهی هستند. اما خوردن برخی از ماهی‌ها مضر است و ناخواسته مسموم خواهید شد. زیرا برخی از ماهی‌ها حاوی جیوه هستند که مصرف‌کننده را مسموم می‌کنند.

3. خوردن مارگارین (کره گیاهی)

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: خوردن مارگارین

کره دشمن سلامتی است. یا این چیزی است که به ما قبولانده شده. به همین دلیل کره گیاهی معرفی شد و گفته شد که عاری از چربی و برای سلامت بدن مفید است. اکنون بسیاری از افراد از کره گیاهی استفاده می‌کنند. اگرچه اخیراً مضرات آن معرفی‌شده اما هنوز هم مردم از آن استفاده می‌کنند. اما چربی جانوری مانند چربی گیاهی چربی‌های ترانس را دارا نیست.

2. عدم استفاده از گلوتن

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: عدم استفاده از گلوتن

اخیراً عدم استفاده از گلتون میان مردم رایج شده، اگرچه برخی به آن حساسیت دارند اما آیا همه مردم باید از آن اجتناب کنند؟ بسیاری اعتقاد دارند که غذای عاری از گلوتن یک غذای سالم محسوب می‌شود. یک کوکی بدون گلوتن یک کوکی سالم نیست. زیرا هنوز هم شکر و کره دارد. بنابراین در مصرف این خوراکی‌ها دقت کنید.

1. شنا در استخر

10 اقدام بهداشتی که برایمان ضرر دارند: شنا در استخر

ورزش برای سلامتی مفید است. بسیاری از پزشکان به بیماران مبتلا به درد مفاصل پیشنهاد می‌کنند که در استخر شنا کنند. اما ورزش‌های سنگین در استخر مناسب نیست زیرا به قلب فشار آورده و دمای بدن را به هم می‌ریزد. حتی شناگران هم روزانه ساعات محدودی را در استخر شنا می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم