10 حقیقت ترسناک درباره داعش

مسلماً هر اخباری درباره داعش در عراق و سوریه ترسناک است اما حقایقی وجود دارد که شاید حتی نخواهید درباره آن چیزی بدانید. متأسفانه روزبه‌روز بر تعداد افرادی که به این گروهک‌ها می‌پیوندند افزوده می‌شود. این گروهک خطرناک برای مردم بی‌گناه خاورمیانه و جهان خطرات بی‌شماری دارند، شاید اگر درباره آن‌ها بیشتر بدانید حالتان بد شود. در اینجا درباره این گروهک ترسناک و خطرناک ده حقیقت را یاد می‌گیریم.

10. داعش ثروتمندترین گروهک تروریستی جهان است

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

گروهک تروریستی داعش با کمک قاچاق نفت، دزدی، اخاذی و قاچاق انسان، ثروت زیادی را نصیب خود کرده است. این گروهک همچنین از مردم سرزمین‌های تصرف‌شده مالیات دریافت می‌کند و همچنین از فروش محصولات کشاورزی آن‌ها نیز سود می‌گیرد. آن‌ها همچنین در صورت امکان از بانک‌ها نیز دزدی می‌کنند.

این فرصت‌های مالی این احتمال را به وجود می‌آورد که ثروت و دارایی آن‌ها روزبه‌روز افزایش یابد. در صورت عدم وجود منبع مالی گروهک‌های تروریستی از بین می‌روند اما در صورت وجود منابع مالی تحت هر شرایطی باقی می‌مانند. این گروهک تروریستی که روش‌های جدید سلاخی و قتل‌عام افراد بی‌گناه را ابداع کرده، در صورت داشتن منبع مالی می‌تواند برای مردم خاورمیانه و جهان، روزبه‌روز خطرناک‌تر شود.

9. داعش روزبه‌روز جنگنده‌های غربی بیشتری را به خود جلب می‌کند

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

یکی از حقایق خطرناک و وحشتناک داعش این است که می‌تواند از دنیای غرب هم جنگنده‌ها و دنبال کننده‌هایی را به خود جلب کند. طبق آمار حدود 4000 غربی به داعش ملحق شده‌اند. مردان جنگنده می‌شوند و زنان هم همسر آن‌ها. اعضای داعش با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با غربی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها ویدیو و مجله‌هایی را منتشر می‌کنند تا غربی‌ها را با عقاید خود آشنا کنند.

فعالیت عمده این گروهک در شبکه‌های اجتماعی عامل اصلی افزایش تعداد اعضای آن بوده است. ازآنجایی‌که اغلب غربی‌ها تحصیل کرده و باهوش هستند اگر به این گروهک ملحق شوند، شاهد روش‌ها و استراتژی‌های جدید مرگ‌بار خواهیم بود.

8. تجاوز پاداش مبارزان سخت‌کوش داعش است

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

اعضای داعش تجاوز را به‌عنوان پاداش سخت‌کوشی‌های خود می‌بینند. متأسفانه بیشتر این تجاوزها برای دختران زیر سن قانونی رخ می‌دهد. آن‌ها زنان ایزدی را به‌عنوان برده جنسی به فروش می‌رسانند یا به‌عنوان پاداش در اختیار مبارزان سخت‌کوش خود قرار می‌دهند.

مسئله وحشتناک این است که دو پدیده در کنار هم رشد می‌کند زیرا داعشی ها با افزایش جرم و جنایت می‌توانند تجاوزهای بیشتری را به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

7. گروهک‌های تروریستی دیگر هم داعش را خطرناک می‌دانند

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

داعش آن‌قدر خطرناک است که گروهک‌های تروریستی دیگر نیز آن‌ها را خطرناک می‌دانند. یکی از همتایان بن‌لادن آن‌قدر از این گروه متنفر است که اعتقاد دارد القاعده باید ارتباطش را با این گروه قطع کند. زیرا داعش یک گروهک وحشی است که برای انسانیت هیچ احترامی قائل نیست.

وحشتناک است که یک گروهک تروریستی به نام القاعده که مسئول قتل صدها نفر در جریان حملات 11 سپتامبر است گروهک دیگری را خطرناک می‌داند. همه ما می‌دانیم که داعش در گذشته چه‌کارهایی انجام داده است. اگر تمام گروهک‌های تروریستی داعش را خطرناک بدانند در آن صورت باید از زندگی خود در آینده بیم داشته باشیم.

6. داعش سیلیکون ولی خودش را دارد

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

یکی از دلایل ترس از داعش این است که آن‌ها قابلیت ساخت سلاح‌های قدرتمند را دارا هستند. آن‌ها برای تولید موشک، بمب و خمپاره، مکان‌های مخصوص به خود را دارند. در موصل عراق چندین کارخانه تولید سلاح کشف شده که مقادیر زیادی سلاح تولید می‌کردند. بازرسان بریتانیایی که با ارتش عراق همکاری می‌کردند چندین کارخانه، کارگاه و انبار برای تولید و ذخیره سلاح، کشف کردند.

بدتر این‌که داعش سازمان مخصوصی دارد که در آنجا استاندارد و کیفیت سلاح‌های تولید شده را بررسی و تأیید می‌کنند. این سازمان‌ها سلاح‌ها را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که استانداردهای سلاح‌های ارتشی را دارا هستند. این حقیقت که آن‌ها سلاح‌های خود را تولید می‌کنند و تا این اندازه خطرناک و بی‌عاطفه هستند، این باور را ایجاد می‌کند که جنایات آن‌ها تا به امروز تنها قطره‌ای از یک دریا باشد.

5. قطع کردن سر قربانیان یک استراتژی تبلیغاتی است

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

چقدر منزجرکننده است که داعش قطع کردن سر انسان را یک اقدام تبلیغاتی می‌داند. آن‌ها تاکنون سر افرادی چون جیمز فولی، استیون ساتلوف، دیوید هاینز و بسیاری دیگر را قطع کرده‌اند. آن‌ها با این کار می‌خواهند ترس و وحشت را در دل غربی‌هایی که شاهد این فیلم‌ها هستند و مردی که بر آن‌ها حکم رانی می‌کنند، بیدار کنند.

بدتر اینکه داعش به کودکان آموزش می‌دهد و آن‌ها را وادار می‌کند که برخی از این اعمال را انجام دهد. این اعمال تبلیغاتی آن‌ها ترس و وحشت بینندگان را افزایش می‌دهد. اگر داعش حرکت تبلیغاتی وحشتناک‌تری را آغاز کند چه روی می‌دهد؟

4. داعش یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارتباطی تونلی را دارا است

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

داعش برای اهداف شوم خود یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های ارتباطی جهان را دارا است. این تاکتیک‌های مرگ‌بار از جنگ ویتنام گرفته شده است. این تونل‌ها توانایی آن‌ها را افزایش داده و باعث می‌شود که جنگنده‌های آن به‌راحتی فرار کنند، بنابراین شکست دادن آن‌ها آسان‌تر خواهد بود. این شبکه‌های ارتباطی آن‌قدر پیچیده است که تمام خیابان‌های موصل به یک تونل راه دارند و حتی برخی از آن‌ها به خانه‌های ساکنین ختم می‌شود. در برخی از این تونل‌ها چارچوب فلزی استفاده شده تا هرکسی نتواند به آن وارد شود و برخی از چراغ‌های باتری دار استفاده می‌کنند.

این تونل‌های به رهبران و اعضای داعش اجازه می‌دهد که در مواقع خطر فرار کنند. درنتیجه زنده می‌مانند و در فرصت دیگری مبارزه می‌کنند. همچنین این تونل‌ها باعث می‌شود که مبارزان عراقی را به دام بیندازند و جنگ را سخت‌تر کنند.

3. داعش فهرست بزرگی از سلاح‌های آمریکایی را دارا است

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

داعش از طریق مختلف ما را شگفت‌زده می‌کند. یکی از موارد این است که این گروهک در مقایسه با گروهک‌های دیگر بزرگ‌ترین فهرست سلاح‌های آمریکایی را دارا است. این مورد به دو دلیل ایجادشده است: آمریکا برای ارتش عراق سلاح ارسال می‌کرد و داعش توانست تمام آن‌ها را از آن خود کند. اقدامات سازمان سیا برای مقابله با گروه‌های شورشی علیه دولت اسد در سوریه، باعث شد که داعش بسیاری از سلاح‌های آمریکایی‌ها را تصاحب کند. بدتر این‌که طبق گفته سازمان حقوق بشر، قسمت اعظم سلاح‌های آمریکایی، مسلسل‌ها، خمپاره‌ها، موشک‌ها و تفنگ‌هایی که برای ارتش عراق و نیروهای امنیتی کرد فرستاده شده بود نیز به دست عراق افتاد.

این سلاح‌ها باعث می‌شود که نیروهای داعشی به یکی از قوی‌ترین گروهک‌های داعشی سراسر جهان تبدیل شود.

2. هک نرم‌افزارها توسط داعش

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

یکی دیگر از تفاوت‌های عناصر داعش با گروهک‌های سنتی این است که می‌توانند سیستم‌های مختلف را هک کنند. یکی از اقدامات آن‌ها این بود که حساب‌های یوتیوب و توییتر کاربران ارتش آمریکا را هک کردند. اگرچه این حملات عواقب خطرناکی نداشتند اما توانایی آن‌ها در احتمال ایجاد حملات سایبری خطرناک در آینده را نشان می‌دهد. این حقیقت که آن‌ها توانسته‌اند حساب‌های کاربری آمریکایی‌ها را کنترل کنند رشد سریع آن‌ها را نشان می‌دهد.

اهمیت این حملات سایبری به این بستگی دارد که از چه زاویه‌ای آن را بررسی کنید. داعش افراد نظامی و غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد. اگر حساب‌های کاربری محافظت‌شده نظامیان آمریکایی در مقابل داعش بی‌دفاع باشد، پس مردم غیرنظامی هیچ راه چاره‌ای نخواهند داشت. به همین دلیل باید از این سازمان خطرناک بترسیم.

1. داعش برای پس از جنگ هیچ برنامه‌ای ندارد

10 حقیقت ترسناک درباره داعش

خطرناک‌ترین مورد درباره داعش این است که آن‌ها برای دوران پس از جنگ هیچ برنامه‌ای ندارند و تنها درباره جنگ و مبارزه حرف می‌زنند. آن‌ها می‌خواهند در سراسر عراق و سوریه خلافت اسلامی را برپا کنند. آن‌ها تنها از القاعده جدا شدند و مشخص نیست که تا چه زمانی می‌خواهند جنگ را ادامه دهند. مأموریت داعش این است که جنگ را تا ابد ادامه دهد.

این خطرناک‌ترین حقیقت داعش است که تنها در پی جمع‌آوری سلاح و ایجاد تونل‌های جنگی است. آن‌ها برای اقداماتی چون راه‌اندازی قطار، هواپیما، اتومبیل، لپ‌تاپ، یا هر تکنولوژی دیگری هیچ برنامه‌ای ندارند. اگرچه آن‌ها در پی ساختن خودرو نیستند اما می‌دانند که چگونه یک خودرو را بمب‌گذاری کنند. آن‌ها برای ساختن مدرسه، بیمارستان، جاده، سد و کارهای مشابه هیچ برنامه بلندمدتی ندارند اما می‌دانند که چگونه یک مدرسه را به بیمارستان تبدیل کنند. آن‌ها می‌خواهند آن‌قدر بجنگند تا همه‌چیز ویران شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم