آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 167)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. پل‌های مدیسون کانتی – 1995 – The Bridges of Madison County

ژانر: درام، رمانتیک

کارگردان: کلینت ایستوود

بازیگران: مریل استریپ، کلینت ایستوود، آنه کورلی

تریلر فیلم

مریل استریپ در این فیلم نقش زن میانسال خانه‌داری در مدیسون کانتی ایالت آیووا را ایفا می کند که چند روز، در غیاب همسر و فرزندانش، با مرد عکاسی که به آن‌جا سفر کرده‌است، رابطه مخفیانه‌ای برقرار می‌کند. این فیلم برای او نامزدی اسکار را به همراه داشت.

کلینت ایستوود خود و استریپ را در نقش‌های اصلی اقتباسی از پل‌های مدیسون کانتی کارگردانی کرد که به‌طور شگفت‌انگیزی بسیار بیشتر از منبع آن مورد احترام است. تلاش دو تن از بهترین و نمادین‌ترین بازیگران تمام دوران، محتوای به‌شدت پوچ رمان را با عمق احساسی واقعی بالا می‌برد.


2. دختر گمشده – 2021 – The Lost Daughter

ژانر: درام، روانشناختی

کارگردان: مگی جیلنهال

بازیگران: الیویا کلمن، داکوتا جانسون، جسی باکلی

تریلر فیلم

فیلم درباره لدا (کولمن)، یک استاد انگلیسی و مترجم ادبیات است که در تعطیلات در یک شهر ساحلی کوچک یونانی است. لدا که مادر دو دختر به نام‌های بیانکا و مارتا است، حین کار از اوقات آرامی لذت می‌برد، اما دیری نمی‌گذرد که آرامش او توسط خانواده‌ای پر سر و صدا از کوئینز که در خانه خانوادگی خود تعطیلات می‌گذرانند قطع می‌شود. چشمان لدا بلافاصله به نینا (داکوتا جانسون) جلب می‌شود، مادر جوانی که تلاش می‌کند دخترش را آرام، شاد و مشغول نگه دارد. لدا پس از مشاهده دعوا بین نینا و شوهر کنترل‌کننده‌اش تونی (الیور جکسون کوهن)، به خانواده کمک می‌کند تا دختر نینا را پیدا کنند و خاطراتی را از دوران مادری لدا (جسی باکلی) در دهه‌های قبل ایجاد می‌کند. داستان زمانی غلیظ‌تر می‌شود که مشخص می‌شود عروسکی که دختر نینا نمی‌تواند بدون آن زندگی کند توسط لدا گرفته شده است.


3. دریای سیاه – 2018 – Black Water

ژانر: اکشن، مهیج

کارگردان: پاشا پاتریکی

بازیگران: ژان کلود، جازمین والتز، دولف والدگرن

تریلر فیلم

فیلم در مورد یک مأمور مخفی به‌نام اسکات ویلر می‌باشد که خودش را در یک زیر دریایی زندانی شده می‌بیند. او به کمک یک زندانی دیگر و همکار آماتورش، می‌بایست با زمان مسابقه دهد تا از آن جا فرار کند و مقصر اصلی این ماجرا را افشا کند. او به‌مرور خاطرات اخیرش می پردازد. ویلر یک مامور سیا است که به همراه شریک خود ملیسا بالارد با استفاده از یک درایو USB که برای فعال شدن به دو جزء نیاز دارد، به دنبال اطلاعات درز در سیا است.


4. اجاره‌بها – 2020 – The Rental

ژانر: ترسناک

کارگردان: دیو فرانکو

بازیگران: دن استیونز، الیسون بری، شیلا وند

تریلر فیلم

دو زوج، ویلایی در کنار اقیانوس را برای اقامت در جریان تعطیلات آخرهفته کرایه می‌کنند. آنها پس از دیدار با صاحبِ ویلای کرایه‌ای‌شان به تدریج مشکوک می‌شوند که نکند او با کار گذاشتن دوربین در خانه، زندگی خصوصی‌شان را مخفیانه زیر نظر گرفته است. خیلی طول نمی‌کشد که خوش‌گذرانی آنها به سمت چیزی شرورانه‌تر و خون‌آلودتر تغییر جهت می‌دهد.


5. دیکتاتور – 2012 – The Dictator

ژانر: کمدی

کارگردان: لری چارلز

بازیگران: ساشا بارون کوهن، آنا فاریس، بن کینگزلی

تریلر فیلم

ساشا بارون کوهن مترادف با شخصیت‌های کمدی پوچ است، اما او پوچ بودن خود را در فیلم کمدی طنز سیاسی، دیکتاتور گسترش داد. با این حال، همه با محتوای فیلم موافق نبودند و این موضوع باعث شد تا فیلم نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کند و حتی در چندین کشور ممنوع شود.

در این فیلم، کوهن نقش ژنرال آلادین، حاکم کشور خیالی وادیه در شمال آفریقا را بازی می‌کند. خانواده آلادین پس از یک بار ترور بیش از حد، او را متقاعد می‌کنند که کشور را ترک کند به این ترتیب او به نیویورک می‌رود و داستان فیلم شکل می‌گیرد.


6. دعا برای دزدیده‌شدن – 2021 – Prayers for the Stolen

ژانر: درام

کارگردان: تاتیانا هوزو

بازیگران: آنا کریستینا، ماریا ممبرنو، کاملیا گال

تریلر فیلم

به‌نظر می‌رسد ژانر نوجوان و دوران بلوغ، ژانری است که با مخاطبان بدون توجه به زبان و فرهنگ ارتباط برقرار می‌کند. با این حال، درام مکزیکی Prayers for the Stolen داستان دلخراش‌تری از دوران نوجوانی ارائه می‌دهد که بینندگان ممکن است به آن عادت داشته باشند.

این فیلم درباره گروهی از دختران جوان در روستایی است که توسط تجارت مواد مخدر و قاچاق انسان تسخیر شده است. همانطور که آنها سعی می‌کنند از خطرات دائمی در زندگی خود اجتناب کنند، با چالش‌های دوران بلوغ و بزرگسالی روبرو می‌شوند.


7. لاوسانگ – 2016 – Lovesong

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سو یانگ کیم

بازیگران: جانا مالون، ریلی کاف، بروکلین دکر

تریلر فیلم

دو دوست صمیمی که سال‌ها فاصله و رویدادهای مهم زندگی را از هم جدا کرده‌اند، در بزرگسالی با هم متحد می‌شوند تا متوجه شوند هر دو به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده‌اند. سارا که با دخترش تنها مانده بود، توسط شوهرش مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌است و اکنون از همراه شدن با مندی لذت می‌برد.

مندی در آستانه ازدواج است که این مسئله بر دوستی آنها فشار ظریفی وارد می‌کند. همانطور که آنها زمان بیشتری را با هم می‌گذرانند، چیزی در مورد تغییرات آنها، به سارا کمک می‌کند تا به‌یاد آورد اوضاع‌شان قبل از جدایی از یکدیگر چگونه بوده است.


8. دریاچه غاز وحشی – 2019 – The Wild Goose Lake

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: دیائو یینان

بازیگران: گوئی لون-می، لیائو فان

تریلر فیلم

“ژو ژنونگ” آواره‌ای سرگردان، کسی را که فکر می‌کند فردی عادی است را به اجبار به قتل می‌رساند. بعدها مشخص می‌شود که او یک افسر پلیس پر افتخار بوده که مرگش تبدیل به موضوع بحث ملی می‌شود. ژو درست از جایی که برای فرار به لنگرگاه می‌رود، همه چیز را پشت سرش رها می‌کند. او در بهشت بی قانون یعنی “دریاچه غاز وحشی” پنهان می‌شود، اما کمی بعد زنی مرموز به دیدار او می‌آید و قول می‌دهد که جایزه‌ای که برای تحویل دادنش تعیین شده را به همسر و فرزندان ژو بدهد. داستان از جایی شدت می‌گیرد که این زن به‌عنوان پل ارتباطی خانواده و نهاد مرموزی دیگر شروع به کار می‌کند.


9. تلاش – 2012 – Talaash

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: ریما کاگتی

بازیگران: عامرخان، کارینا کاپور،‌ رانی موکرجی

تریلر فیلم

آرمان کاپور یک هنرپیشه سرشناس است او در یک جاده متروکه به دلیل ترس از برخورد با چیزی تعادل ماشینش را از دست می‌دهد و ماشین به دریا می افتد و می‌میرد. بازرس سوریان سینگ (عامر خان) مأمور تحقیق درباره حادثه می‌شود. سوریان پسرش کارن را به تازگی از دست داده است برای همین اوضاع روحی مناسبی ندارد و تلاش‌های همسرش روشنی (رانی موکرجی) برای بهبود حال او هم تأثیر ندارد؛ زیرا سوریان خود را مقصر این اتفاق می‌داند و فکر می‌کند در آن لحظه نباید می خوابیده و باید همراه کاران می‌رفته‌است.

در ادامه فیلم تلاشهای این بازرس برای یافتن راز کشته شدن “آرمان کاپور” و همچنین کنار آمدن با خودش وغم از دست دادن فرزندش هستیم که تا پایان فیلم به زیبایی نمایش داده می شود.


10. ظهور نگهبانان – Rise of the Guardians – 2012

ژانر: فانتزی، علمی-تخیلی، ماجراجویی

کارگردان: پیتر ریمزی

صداپیشگان: هیو جکمن، کریس پاین، جود لا، الک بالدوین

تریلر فیلم

انیمیشن “ظهور نگهبانان” یا “نگهبانان قصه‌ها” انیمیشنی بسیار مفهومی و پرمعنی است که نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای سنین بالاتر نیز دیدنی و جذاب است. داستان انیمیشین درباره کاراکترهای معروف دنیای غرب همچون بابانوئل، پری دندان، جک فراست و بانیموند است که باید در برابر پیچ بلک که می خواهد رویاهای کودکان جهان را به کابوس تبدیل کند مقابله و مبارزه کنند. این فیلم سرشار از احساسات بوده و در لحظات اوج خود میتواند شما را لبریز از عواطف کند. سکانس‌های مبارزه و اکشن این انیمیشن نیز در نوع خود دیدنی و سرگرم کننده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. صابر

    خرداد 30, 1401

    ممنون بابت این لیست کاربردی ❤

    پاسخ

  2. روزبه

    خرداد 19, 1401

    سلام. با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیازها از 10 هست .
    Scott Pilgrim vs. The World 2010 درباره یک پسر جوان هست – فیلم فانتزی و اکشن که برای سرگرم کردن مخاطب ساخته شده و به نظرم خوب از عهدش براومده ، از منطق توش خبری نیست و به نوعی برام تازگی داشت ، حتما ببینید.( بیشتر مخاطب نوجوان و جوان از این فیلم خوششون میاد ) امتیاز 8
    The Edge Of Seventeen 2016 درباره مشکلات نوجوانی و بلوغ یک دختر هست – فیلم درام و کمی کمدی که کلیشه های قدیمی رو تکرار کرده و شخصا پایان بندی فیلم رو زیاد نپسندیدم ( خیلی سریع و سطحی تموم شد ) اما نمیشه از بازی خوب نقش اول زن هیلی استاینفلد و فضاسازی فیلم گذشت ، در کل فیلم ضعیفی نبود . امتیاز 6
    The Age Of Innocence 1993 درباره روابط عاطفی بین یک مرد و زن در اوایل قرن 19 در آمریکا هست – فیلم درام و عاشقانه به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی دنیل دی لوییس و میشل فایفر { بازی هر دو عالی } که تونسته فضای اون دوران رو به تصویر بکشه اما شخصا نمی تونم بگم شاهکار بود ، راحت میشه چند کاراکتر تو فیلم که بودن یا نبودنشان فرقی نمی کرد رو حذف کرد یا سطحی نگری و عدم توضیح برخی رویدادها و رفتارهای شخصیت های فرعی فیلم ، ولی ارزش یک بار دیدن رو داره . امتیاز 7
    After Hours 1985 درباره اتفاق هایی هست که در یک شب برای یک مرد رخ می دهد – به نظرم بیشتر سورئال بود تا کمدی سیاه ولی به هر حال یکی از متفاوت ترین کارهای اسکورسیزی هست ، این فیلم برای کسانی که عاشق فیلم های سورئال یا مخاطب خاص هستند عالیه ( حتما ببینند ولی ممکنه برای خیلی ها خسته کننده باشه ) ، نحوه فیلم برداری و ایجاد حس تعلیق و عصبانیت و سردرگمی ( فضا سازی ) خوب بود. امتیاز 6
    American Pie 1999 درباره چند پسر جوان و تصمیماتشان قبل از جشن فارغ التحصیلی هست – فیلم کمدی و عاشقانه ای که تمام کلیشه های مربوط به این جور فیلم ها { مشکلات دوران بلوغ و خانواده و مدرسه و دوستان } رو داره ، جالب بود اما عالی نه . امتیاز 6
    Dracula (Bram Stoker’s Dracula) 1992 همونطور که از اسمش پیداست درباره یک دراکولا هست – فیلم تخیلی فرانسیس فورد کاپولا با بازیگران معروف که با توجه به موضوعش ، خوب بود ولی شخصا ضعف بزرگی درفیلم نامه ( سطحی نگری و رد شدن سریع از بعضی موضاعات و شخصیت پردازی ضعیف اکثر کاراکترها به غیر از خود دراکولا ) دیدم و اینکه اصلا ترسناک نبود اما از فضاسازی و طراحی ( گریم و صحنه ) و نوع فیلم برداری نباید بگذریم که عالی بودند به هر حال ارزش یک بار دیدن رو داره. امتیاز 7
    Brick 2005 درباره قتل یک دختر و اتفاقات بعد از اون هست – فیلم جنایی که می خواسته به نوعی زنده کننده سبک نوآر باشه و تونسته تو این فضاسازی موفق عمل کنه اما ایرادهای هم داشت که مهمترینش ارتباط با مخاطب هست ( نتونست برای من جالب باشه ) به نظرم به غیر نقش اصلی ، مابقی نقش ها اصلا خوب از آب درنیومدند ( شخصیت پردازی ضعیف ) ، فقط می تونم بگم ایده فیلم و نوع فیلم برداری خوب بود. امتیاز 5
    تو این لیست اول Scott Pilgrim vs. The World ، دوم The Age Of Innocence و سوم Dracula (Bram Stoker’s Dracula) ارزش دیدن دارند.

    پاسخ