آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 166)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. اقتباس – 2002 – Adaptation

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: اسپایک جونز

بازیگران: نیکلاس کیج، مریل استریپ، کریس کوپر

تریلر فیلم

چارلی کافمن فیلمنامه‌نویسی است که در تصورات خود گیر کرده و نمی‌تواند فیلمنامه مناسبی از یک کتاب را بنویسد. بدتر اینکه برادر دوقلویش دونالد، که او هم فیلمنامه‌نویس است، به نزد او می‌آید. زمانی که چارلی شرایط سختی دارد فیلمنامه‌های دونالد فروش خوبی داشته و شرایط برای چارلی بدتر می‌شود. این فیلم در حقیقت نشان‌دهنده ترس و احساس ناامنی افراد است. بازی در نقش چارلی و برادر دوقلویش دونالد یکی از بهترین نقش‌های نیکلاس کیج است. او در نقش چارلی آسیب‌پذیر و حساس و در نقش دونالد بااعتماد به نفس و موفق است. او در کنار مریل استریپ و چارلی کوپر بازی موفقی داشت.


2. ریکاردو بودن – 2021 – Being the Ricardos

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: آرون سورکین

بازیگران: نیکول کیدمن، خاویر باردم، جی. کی سیمونز

تریلر فیلم

یک فیلم بیوگرافی درباره  “لوسیل بال”، کمدی افسانه‌ای هالیوود، که داستان آن حین یک هفته فیلمبرداری یک سریال سیت‌کام به نام “لوسی را دوست دارم” (I Love Lucy) روی می‌دهد که زوج بازیگر با بحرانی روبرو می‌شوند که ممکن است به حرفه و ازدواج‌شان پایان دهد. این فیلم که ستارگان بزرگی در آن ایفای نقش می‌کنند، در سه رشته‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، بازیگر نقش اول زن و بازیگر نقش مکمل مرد نامزد جایزه اسکار شد. نیکول کیدمن برای بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب را برنده شد.


3. سنتینل – 2021 – Sentinelle

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: ژولین لکلرک

بازیگران: اولگا کوریلنکو، مریلین لیما، کارول ویرز

تریلر فیلم

کلارا در ارتش فرانسه به‌عنوان مترجم عملیات شمال در سوریه خدمت می‌کند. پس از دستگیری یک تروریست مظنون، او شاهد این است که پسر خردسال مردی به دستور پدرش خود را با مواد منفجره پنهان روی بدنش منفجر می‌کند. او که از انفجار آسیب‌دیده و سردردهای میگرنی ناشی از آن را تجربه می‌کند، به خانه‌اش در نیس منتقل می‌شود و با مادرش، ماریا، و خواهرش، تانیا، در حالی که در عملیات ضد تروریستی به عنوان بخشی از عملیات Sentinelle خدمت می‌کند، زندگی می‌کند. در گشت زنی، ضربه روحی او خود را در رفتارهای تکانشی و گاه به‌طور نامتناسب با مظنونین نشان می‌دهد. مسکن‌هایی که برای او تجویز شده کافی نیست و کلارا شروع به خرید غیرقانونی بیشتری می‌کند.


4. دکتر اسلیپ – 2019 – Doctor Sleep

ژانر: ترسناک

کارگردان: مایک فلناگان

بازیگران: ایوان مک گرگور، ربکا فرگوسن، زان مک کلارنون

تریلر فیلم

داستان فیلم “دکتر اسلیپ” درباره ی زندگی “دنی تورنس”، پسر “جک تورنس” است که اکنون نزدیک به ۴۰ سال سن دارد و هنوز تحت تاثیر اتفاقات رخ داده در دوران کودکی اش، در هتلی که اتفاقات فیلم “درخشش” در آن جریان داشت، است. فشار روحی و روانی زیاد باعث اعتیاد “دنی” به الکل شده است؛ اما در نهایت او الکل را ترک می‌کند و قدرت‌های دوران کودکی خود را به دست می‌آورد.


5. هر روز – 2018 – Every Day

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: مایکل سوکسی

بازیگران: جاستیساسمیت، ماریا بلو، دبی ریان

تریلر فیلم

روحی به نام “A” هر روز در بدن متفاوتی زندگی می‌کند. یک روز، A در بدن جاستین بیدار شده و عاشق دوست دخترش، ریانون می‌شود. او خیلی زود از داستان A مطلع می‌شود و ارتباط عجیبی با آن برقرار می‌کند. آنها با وجود دوری و شرایط روزانه سعی می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند.

این فیلم از نظر هر چیزی که دیوید لویتان قبلا نوشته است بی ‌ظیر است. تنها معنای داستان این است که همه عاشق یک روح می‌شوند، نه ظاهر یا جنسیت. این فیلم برای مخاطبانی که داستان‌هایی را دوست دارند که به معنای واقعی عشق می‌پردازند بسیار مناسب است.


6. استراتژی خروج – 2012 – Exit Strategy

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: مایکل ویتون

بازیگران: کوین هارت، کاملیا ودرز، جمیل سالم

تریلر فیلم

داستان فیلم درباره جیمز (با بازی جمیل سلیم)، مرد جوانی است که پس از قطع رابطه با دوست‌دختر جدیدش به‌خانه می‌رود. جیمز به‌سرعت متوجه می‌شود که دیگر هیچ احساسی نسبت به کیم (با بازی کیملیا وترز) ندارد، اما وضعیت زندگی او برنامه‌های جدایی او را پیچیده می‌کند. یکی از فیلم‌های کمتر دیده‌شده‌ی دهه پیش که ارزش یک بار تماشا را دارد.


7. نقطه کور – 2009 – The Blind Side

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: جان لی هنکاک

بازیگران: ساندرا بولاک، کوینتون آرون، لی‌لی کالینز

تریلر فیلم

فیلم نقطه کور اولین نامزد از میان بسیاری از نامزدها بر اساس یک شخصیت واقعی است. در این فیلم ساندرا بولاک در نقش لی آن توهی ظاهر شد و موفق شد برنده بهترین بازیگر نقش اول زن شود. این فیلم داستان زندگی واقعی تکل توهین‌آمیز دانش‌آموز دبیرستانی بی‌خانمان مایکل اوهر است که او با کمک خانواده توهی با شانس راهیابی به NFL مبارزه می‌کند.


8. جنب و جوش کنگ‌فو – 2004 – Kung Fu Hustle

ژانر: کمدی، اکشن، فانتزی

کارگردان: استیون چو

بازیگران: استیون چو، دنی چان، شینگ یو

تریلر فیلم

یک گانگستر مشتاق وانمود می‌کند که بخشی از یک باند بدنام است و سعی می‌کند یک محله را به وحشت بیاندازد. با این حال، او از این موضوع بی‌خبر است که سه متخصص هنرهای رزمی در آنجا زندگی می‌کنند و آماده‌اند تا او را پایین بیاورند.

این فیلم ترکیبی از یک فیلم وسترن، گانگستری و حتی یک موزیکال است و به اندازه فیلم‌های هنرهای رزمی سرگرم‌کننده می‌باشد. این فیلم تقریباً یک طنز از فیلم‌های کونگ فو است، اما به آنها ادای احترام می‌کند. در سال ۲۰۰۴، این فیلم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشت که با توجه به بودجه تولید ۲۰ میلیون دلاری آن، موفقیت بزرگی بود.


9. فوق‌ستاره مخفی – 2017 – Secret Superstar

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: آدویت چاندان

بازیگران: زایرا واسیم، مهمر ویج، عامرخان

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره “اینسیا” دختر ۱۴ ساله‌ای است که شور آواز خواندن دارد اما خانواده او یک خانواده بسیار محافظه‌کار است. پدرش اجازه نمی‌دهد که استعدادش را شکوفا کند، اما مادرش به‌طور مخفیانه اجازه می‌دهد که او به دنبال آواز خواندنش برود. به همین دلیل گردنبند خود را می‌فروشد و برای او لپ تاپ می‌خرد. “اینسیا” از دیدن کسانی که در اینترنت کلیپ‌های آواز خود را گذاشتند شگفت‌زده شده و خود نیز به طور ناگهانی آهنگ‌های خود را با روپوش صورت از طریق اینترنت ارسال می کند و این کار آغاز یک اتفاق مهم در زندگی‌اش می‌شود.


10. هتل ترانسیلوانیا: ترنسفورمینیا – 2022 – Hotel Transylvania: Transformania

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: جنیفر کلوسکا

بازیگران: اندی سمبرگ، سلنا گومز، برایان هال

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن با یک جشن باشکوه در هتل آغاز می‌شود و دراکولا (برایان هال) مشتاقانه منتظر برگزاری یک نمایش خاطره‌انگیز برای مهمانانش است. در آخرین لحظه، جاناتان (اندی سامبرگ) کار را به‌دست می‌گیرد و انرژی آشفته خود را به جریان می‌اندازد که باعث می‌شود همه‌چیز دچار هرج و مرج شده و دراک عصبانی و ناراحت شود. با این حال، دراک که بیشتر نگران اعلام بزرگ واگذاری مالکیت هتل به دخترش ماویس (سلنا گومز) است، وقت خود را صرف تمرین سخنرانی برای این افشای بزرگ می‌کند، در حالی که نگرانی‌های خود را با اریکای همیشه حامی (کاترین هان) در میان می‌گذارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. روزبه

    خرداد 13, 1401

    سلام. با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیازها از 10 هست .
    Wind River 2017 درباره اتفاقی است که در یک شهر کوهستانی رخ می دهد – فیلم جنایی که حتما باید ببینید ، به نظرم معمای فیلم خیلی زود و ساده حل شد بنابراین تمرکز فیلم میره سمت فضاسازی و بازی بازیگران و روابط افراد درون فیلم ( سکانس های عالی زیاد داشت مخصوصا صحنه های صحبت دو پدر و سکانس بیمارستان ). امتیاز 8
    Trainspotting 1996 درباره چند جوان با محوریت مواد مخدر هست – فیلم درام و کمی کمدی و جنایی که با توجه به موضوعش منو به نوعی یاد شاهکار Requiem for a Dream انداخت ( البته فضا سازی دو فیلم کاملا متفاوت هست ) ، ممکنه با دیدن سکانس های اولیه فکر کنید فیلم سورئال یا شبیه فیلم های گای ریچی هست ولی حتما باید تا آخرش رو ببینید . امتیاز 8
    T2 Trainspotting 2017 ادامه فیلم Trainspotting و داستان چند جوان بعد از گذشت بیست سال از ماجراهای قبلی هست – فیلم درام و جنایی که نتونسته موفقیت قسمت اول Trainspotting 1996 تکرار کنه ولی آن چنان ضعیف هم نیست ، تقریبا از وسط های فیلم می تونید پایانش رو حدس بزنید و باید فیلم اول رو هم دیده باشید ( نقطه ضعف ) ، در کل جالب بود. امتیاز 6
    Y Tu Mamá También (And Your Mother Too) 2001 درباره دو پسر و نحوه ارتباط آنها با هم هست – فیلم درام مکزیکی که با سکانس اول می شه گفت حجت رو برای تماشاگر تمام می کنه ( پر از صحنه ها و صحبت های اروتیک ) ، صرف نظر از این سکانس ها ( که تقریبا نصف فیلمه و برای جذب مخاطب هست ) ، سطحی نگری برخی موضوعات (تعمدی یا سهوی ) و همون کلیشه های قدیمی، این فیلم توی فضاسازی و نشون دادن بعضی مفاهیم بد نیست { فیلم نامه خوب } . امتیاز 6
    Brooklyn 2015 درباره مهاجرت یک دختر ایرلندی به امریکا هست – فیلم درام عاشقانه ای که ارزش دیدن و وقت گذاشتن داره ، درسته ریتم ساده یا پرداخت ضعیف در یک سوم پایانی فیلم ممکنه کمی اذیت کنه ولی قطعا فضاسازی ، بازی خوب بازیگر اصلی نقش زن ( سیرشا رونان ) ، فیلم نامه { دیالوگ ها } و فیلم برداری خوب جبرانش کرد ( منو به نوعی یاد فیلم خوب The Notebook انداخت ) . امتیاز 7
    21 Jump Street 2012 درباره دو همکار پلیس هست – فیلم کمدی اکشن که می تونه کمی حال و هوای شما رو عوض کنه ولی عالی نبود ، تقریبا چهل دقیقه از فیلم باید بگذره تا به شوخی های واقعا خنده دار برسید ( نقطه ضعف ) در کل خیلی ضعیف نبود. امتیاز 6
    22 Jump Street 2014 درباره عملیات مخفی دو همکار پلیس هست – قسمت دوم فیلم کمدی اکشن که همون کلیشه ها و حتی شوخی های فیلم قبلی رو حفظ و تکرار کرده که باید بگم هم سطح قسمت اول ( اگه ضعیف تر نباشه) هست . امتیاز 6
    تو این لیست اول Trainspotting ، دوم Wind River و سوم Brooklyn ارزش دیدن دارند.

    پاسخ