آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 165)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. بوفالو 66 – 1998 – Buffalo 66

ژانر: درام، جنایی، عاشقانه

کارگردان: وینسنت گالو

بازیگران: وینسنت گالو، کریستینا ریچی، میکی رورک

تریلر فیلم

یک درام جنایی-عاشقانه که عمدتا ناشناخته و در عین حال جالب است، بوفالو ۶۶ یک فیلم مستقل است که قدرت آن بیشتر در اجرای دو بازیگر اصلی آن، وینسنت گالو (که همچنین نویسنده و کارگردان فیلم نیز بوده است) و کریستینا ریچی است.

در مرکز داستان مردی است که اخیراً از زندان آزاد شده، یک جوان رقصنده دزدیده و او را مجبور می‌کند تظار کند که همسر اوست تا بتواند والدینش را از این طریق تحت‌تاثیر قرار دهد.


2. داستان وست‌ساید – 2021 – West Side Story

ژانر: درام، موزیکال

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران: انسل الگورت، آریانا دبوس، ریتا مورنو

تریلر فیلم

فیلم داستان وست ساید براساس یکی از نمایش‌های موزیکال لئونارد برنستاین که در سال ۱۹۶۱ منتشر شد ساخته شده و در اسکار 2022 در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد بود. این فیلم همچنین نامزد سه جایزه گلدن گلوب و دو جایزه بفتا شد.

ماجرای فیلم بین دو گروه متخاصم در محله‌ای در نیویورک می‌گذرد. عشقی ممنوعه بین دو جوان از این گروه‌ها شکل می‌گیرد. عشقی که در تقابل با نفرتی شدید، ناخواسته خون‌های زیادی را می‌ریزد. علی‌رغم آن که ماجرا در میان نوجوان‌ها می‌گذرد اما تومنی هفت صنار با قصه‌های دبیرستانی تفاوت دارد.


3. سقوط ماه – 2022 – Moonfall

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی، ماجراجویی

کارگردان: رولاند امریش

بازیگران: هلی بری، پاتریک ویلسون، چارلی پلامر

تریلر فیلم

یک فیلم علمی-تخیلی دیدنی از شبکه نتفلیکس که داستان آن در مورد سقوط ماه بر روی زمین در سال ۲۰۲۲ است و سرگذشت یک مدیر ناسا و فضانورد سابق (با بازی “هالی بری”) را روایت میکند که باید به یاری یکی از همکاران سابقش (با بازی “پاتریک ویلسون”) و یک فرد معتقد به تئوری توطئه (با بازی “جان بردلی”) سیاره زمین را پس از سقوط و خارج شدن ماه از مدار نجات دهند.


4. کندی من – 2021 – Candyman

ژانر:‌ ترسناک، هیجان‌انگیز

کارگردان: نیا ناکوستا

بازیگران: یحیی عبدالمتین دوم، تیونا پاریس، ناتان استوارت-جارت

تریلر فیلم

این فیلم به عنوان دنباله‌ای بر فیلمی با همین نام در نظر گرفته شده که در سال ۱۹۹۲ به کارگردانی “برنارد رز” (Bernard Rose) و با ژانر ترسناک و هیجان انگیز ساخته شد. داستان این فیلم راجع به روحی شیطانی به نام “کندی من” است که توسط یک دانشجو به این دنیا احظار می‌شود. “کندی من” یک روح قاتل است که بعد از یک سری اتفاقات،  یکی از دست‌هایش برای مجازات قطع شده و به جای آن یک قلاب دارد.


5. همراه در مسیر – 2022 – Along for the Ride

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سوفیا آلوارز

بازیگران: اما پاسارو، بلمونت کاملی، کیت بسورث

تریلر فیلم

اودن وست (اما پاسارو) 18 ساله که اخیراً از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده است، می‌رود تا نزد پدرش رابرت در شهر ساحلی کولبی بماند و می‌خواهد تابستانی بی‌خیال را سپری کند تا قبل از رفتن به دانشگاه، خود را دوباره پیدا کند. مادرش که دختری از دانشگاهیان و دانش‌آموز نمونه است، به او اعتراض می‌کند که می‌خواهد با پدرش وقت بگذراند. پدری که سالها غایب است و خودش را در دفترش حبس کرده تا روی درس‌هایش کار کند، یک نوزاد دارد و با زن دیگری ازدواج کرده است.

با این حال اودن به شهر ساحلی محل سکونت پدرش می‌رود و در آنجا با پسری آشنا شده و مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.


6. دیدبان – 2012 – The Watch

ژانر: کمدی

کارگردان: آکیوا شافر

بازیگران: بن استیلر، جونا هیل، وینس وان

تریلر فیلم

این فیلم بر روی یک گروه چهار نفره مرد از یکی از شهرهای حومه‌ای اوهایو متمرکزاست که یک گروه دیدبان محله را تشکیل می‌دهند. هیچ چیز هیجان‌انگیز یا خطرناکی در شهر آنها اتفاق نمی‌افتد که به آنها اجازه می‌دهد در بیشتر مواقع اتفاقات پیرامونشان رامسخره کنند، اما این تا زمانی است که متوجه می‌شوند موجودات فضایی در میان آنها زندگی می‌کنند.


7. نارنگی‌ها – 2013 – Tangerines

ژانر: درام، جنگی

کارگردان:‌  زازا اوروشادزه

بازیگران: لمبیت اولفساک، المو نوگانن، گئورگی ناکاشیدزه

تریلر فیلم

بهترین و بدترین نوع بشر در جنگ در فیلم نارنگی‌ها به کارگردانی زازا اوروشادزه به‌تصویر کشیده شده‌است. داستان این فیلم در جنگ سال ۱۹۹۲ در آبخازیا اتفاق می‌افتد، این فیلم درباره آیو و مارگوس است که تصمیم می‌گیرند با وجود جنگ بیرون از خانه‌هایشان، برای برداشت نارنگی‌هایشان در شهر خود بمانند. دو بازدیدکننده غیرمنتظره برنامه‌های آنها را پیچیده می‌کنند و طولی نمی‌کشد که همه آنها در هرج و مرج گرفتار می‌شوند.


8. جنگل عشق – 2019 – The Forest of Love

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: سیون سونو

بازیگران: کیپی شینا، شینوسوکه میتسوشیما، کیوکو هینامی

تریلر فیلم

جو موراتا در رستورانی می‌نشیند که اعمال ناشایست یک قاتل زنجیره‌ای در تلویزیون گزارش می‌شود. موراتا سالنامه‌ای از یک مدرسه دخترانه با عکس‌های متعدد خط خورده به همراه دارد. او به پیشخدمت می‌گوید که یک فیلمنامه‌نویس است و می‌پرسد آیا می‌داند کشتن یک نفر چگونه است؟

دو مرد جوان، جی و فوکامی، با مرد جوان دیگری به نام شین آشنا می‌شوند و او را به انبار خالی محل زندگی خود می‌برند. جی می‌گوید که می‌خواهد فیلم‌هایی بسازد تا انواع رفتارهای مجرمانه را به طور قانونی بررسی کند. وقتی شین فاش می‌کند که باکره است، جی او را به ملاقات یک دختر بی‌بند و بار می‌برد. دختر، تائکو، شین را رد می‌کند اما او را به همکلاسی دبیرستانش، میتسوکو معرفی می‌کند. میتسوکو می‌گوید که او نیز باکره است اما علاقه‌ای به شین ندارد. تائکو استدلال می‌کند که باید “چند جای زخم ایجاد کند و ادامه دهد”.


9. آشپزخانه بزرگ هندی – 2021 – The Great Indian Kitchen

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: جئو بیبی

بازیگران: نیمیشا ساجیان، سوراج ونجارامو، سیدهارتا سیوا

تریلر فیلم

جالب است که چگونه برخی از فیلم‌های بین‌المللی می‌توانند با یک فرهنگ بسیار خاص صحبت کنند، اما همچنان برای مردم سراسر جهان قابل ارتباط باشند. آشپزخانه بزرگ هندی یک فیلم هندی است که داستان زنی تازه ازدواج کرده را روایت می‌کند که در تلاش است تا همانگونه که از وی انتظار می‌رود، همسری مطیع باشد.

نوع داستان‌‌سرایی این فیلم که الهام‌بخش و در عین حال طوری است که از منفی‌گرایی اطراف خود عبور می‌کند و برای شنیدن می‌جنگد، می‌تواند برای هر مخاطبی قدرتمند و جذاب باشد.


10. حکایت ارث‌سی – 2006 – Tales from Earthsea

ژانر: ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: گورو میازاکی

صداپیشگان: بونتا سوگاوارا، یوکو تاناکا، ایچی اوکودا

تریلر انیمه

داستان این انیمه درباره شاهزاده‌ی جوانی به نام آرن است که به طور ناگهانی پدرش را می‌کشد و با دزدین شمشیر گرانبهای او از قصر و شهر محل زندگی‌اش فرار می‌کند. پس از این اتفاق آرن آواره بیابان‌ها شده و مورد حمله گرگ‌ها قرار می‌گیرد تا اینکه جادوگری به نام شاهین او را نجات می‌دهد و همراه خود به سفر می‌برد. آن‌ها پس از گذشتن از شهر هرت که در آن برده‌فروشی مرسوم است، در منزل زنی که از دوستان شاهین است، پناه می‌گیرند. از سوی دیگر، جادوگر خبیثی به نام تارتن که سابقه دشمنی با شاهین را دارد در صدد است راز زندگی ابدی را پیدا کرده و انتقام خود را از او بگیرد. به همین دلیل زن و آرن را به گروگان گرفته و شاهین را با این ترفند به دام می‌اندازد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. روزبه

    خرداد 5, 1401

    سلام. با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیازها از 10 هست .
    Blue Is the Warmest Color 2013 درباره رابطه عاطفی میان دو دختر هست – فیلم درام فرانسوی که تونسته با موضوع همجنسگرایی سوالاتی رو برای مخاطب ایجاد کنه ، ممکنه زمان طولانی فیلم ( حدود 3 ساعت ) ، برخی سکانس های طولانی و بی مورد اروتیک ( برای جذب مخاطب ) و حتی ریتم کند فیلم ، باعث خستگی بشه ولی در عوض بازی بازیگرانش و فیلم برداری و فضاسازیش خوبه ، این فیلم صرف نظر از موضوعش، ارزش یک بار دیدن رو داره ( دنبال صحنه های مهیج یا سرگرم کننده نباشید مثل برشی از یک زندگی بهش نگاه کنید ). امتیاز 7
    Sleepless In Seattle 1993 درباره زندگی یک مرد و پسرش بعد از مرگ مادر خانواده هست – فیلم فانتزی درام و کمی کمدی که بازیگرای خوبی مثل تام هنکس و مگ رایان در اون بازی می کنند ، چطور بگم بعضی فیلم ها فقط برای عوض کردن حال آدم ها ساخته میشن یعنی دنبال به چالش کشیدن مخاطب ، بررسی یک موضوع خاص ، صحنه های هیجان انگیز و … نباشید.(منو به نوعی یاد فیلم متوسط Kate & Leopold انداخت ) . امتیاز 5
    All About My Mother (Todo Sobre mi Madre) 1999 درباره یک زن و اطرافیانش هست – فیلم درام اسپانیایی که شخصا تا 10 دقیقه اول فیلم ، نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم ولی بعد برام بهتر و بهتر شد ، بازی بازیگرانش ( به خصوص نقش اول زن ) ، فضا سازی ، داستان فیلم ، طرح سوال و موضوعات مهم جامعه ، استفاده از نمادها خوب بود . همه فیلم تو روابط بین افراد شکل می گیره که کارگردان خوب تونسته نشونش بده ، این فیلم ارزش وقت گذاشتن رو داره. امتیاز 7
    Room 2015 درباره یک مادر و پسرش هست – فیلم درام و روانشناختی از دید یک پسر که از رمان اتاق نوشته اما دون اهو ساخته شده ( براساس اتفاق واقعی ) ، چون من قبلا کتابش رو خونده بودم ( ترجمه علی قانع نشر آموت ) داستان برام لو رفته بود ( بدترین اتفاق ) اما بازی بازیگرانش ( علی الخصوص مادر و پسر ) خوب بود ، یک مقدار میشه ازش ایراد گرفت ( فضاسازی ضعیف در یک سوم پایانی فیلم ، سطحی نگری و عبور کردن سریع از یه سری موضوعات و گاها غیر منطقی بودن بعضی رفتارها ) اما حتما ببینید . امتیاز 8
    Basic Instinct 1992 درباره پیدا کردن یک قاتل توسط پلیس هست – فیلم جنایی با بازی مایکل داگلاس و شارون استون پر از صحنه های اروتیک که خیلی راحت پایانش قابل حدس بود (تمام علت های اتفاقات تو فیلم رو میشه ، پیش بینی کرد ) البته جزء سکانس آخر ( شخصا فکر نمی کردم این جوری ضعیف تموم بشه ) ، از نظرم فیلم متوسطی بود و فقط بازی شارون استون و موسیقی متنش خوب بود . امتیاز 5
    Maurice 1987 درباره داستان دو مرد و روابط عاطفی آنهاست – فیلم درامی که با توجه به موضوع هم جنسگرایی تونسته مسائل مختلفی رو مطرح کنه ، فیلم آن چنان دارای صحنه های اروتیک زیادی نیست و بیشتر تمرکز روی فرهنگ، روابط بین افراد و جامعه و شخصیت ها رو داره ، ممکنه ریتم کند و یا لحن خشک فیلم و حتی گاهی رفتار شخصیت ها کمی اذیت کننده و غیر منطقی باشه ( پایان بندی فیلم هم به نظرم جالب نبود ) ولی باید توجه کرد که فیلم داره کدام بازه زمانی و مکانی رو نمایش می ده . امتیاز 6
    Bill & Ted’s Excellent Adventure 1989 درباره سفر در زمان دو پسر هست – فیلمی که بیشتر تخیلی بود تا کمدی و متاسفانه اصلا خوب نیست ، شاید سی دقیقه پایان فیلم کمی جالب باشه و بازی کیانو ریوز از همه بهتر بود ولی بازم ارزش وقت گذاشتن رو نداره . امتیاز 3
    تو این لیست اول Room ، دوم All About My Mother (Todo Sobre mi Madre ) و سوم Blue Is the Warmest Color ارزش دیدن دارند.

    پاسخ