آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 164)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. زنان کوچک – 1994 – Little Women

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: گیلیان آمسترانگ

بازیگران: وینونا رایدر، سوزان ساراندون، کریستین بیل، کریستن دانست

تریلر فیلم

یکی از بهترین فیلم‌های تاریخی که براساس رمان مشهوری به همین نام ساخته شده و بینندگان به فضای قرت نوزدهم می‌برد. فیلمی با بازی وینونا رایدر، سوزان ساراندون و کریستن دانست که یکی از ماندگارترین اقتباس‌های سینمایی از داستان زنان کوچک می‌باشد.

سفر جو برای یافتن هویت خود به‌عنوان یک نویسنده، زندگی خانگی مگ، مخملک تاسف‌بار بث، فرارهای امی در اروپا و عشق او به لوری یک اثر جذاب را ایجاد کرده‌است. موسیقی تند و زننده، فیلمنامه‌ای لمس‌کننده و شیرین را به نمایش می‌گذارد که توسط بازیگران باتجربه اجرا می‌شود و صحنه‌ها، به‌ویژه عمارت لورنس، برای تماشاگران جذاب و سرگرم‌کننده است.


2. کوچه‌ی کابوس – 2021 – Nightmare Alley

ژانر: درام، هیجان‌انگیز

کارگردان: گی‌یرمو دل‌تورو

بازیگران: بردلی کوپر، رونی مارا، کیت بلانشت، تونی کولت

تریلر فیلم

داستان فیلم “کوچه‌ی کابوس” بر اساس رمانی به همین نام، نوشته‌ی “ویلیام لیندزی گرشام” (William Lindsay Gresham)، نوشته شده است. پیش از این در سال ۱۹۴۷ فیلمی به همین نام با اقتباس از این رمان و به کارگردانی “ادموند گولدینگ” (Edmund Goulding) ساخته شده بود. داستان این فیلم درباره شخصیتی بسیار مغرور و جاه طلب (با بازی کوپر) است که با یک روانپزشک رابطه دوستی و عاطفی ایجاد می‌کند و در ادامه شخصیت زن داستان (با بازی بلانشت) شرایط را به طورکلی تغییر می‌دهد.

این فیلم در چهار رشته اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد شد.


3. آسمان سرخ خونین – 2021 – Blood Red Sky

ژانر: اکشن، فانتزی

کارگردان: پیتر تروواث

بازیگران: پینا بامیستر، دامینیک پورسل، کیس ستی

تریلر فیلم

یک هواپیمای هوابرد به دلیل هواپیماربایی به‌سمت فرود می‌رود. یک نفر کنترل هواپیما را در دست دارد و آن را با موفقیت در پایگاه RAF در اسکاتلند فرود می‌آورد. مردی در کابین خلبان ادعا می‌کند که مجروح شده است اما مشکوک به هواپیماربایی است. سپس زنی دیده می‌شود که با کودکی که مسافر هواپیما به دستور افسر فرماندهی پایگاه بود صحبت می ‌کند.

چند ساعت قبل، یک بیوه آلمانی، ناجا، و پسرش الیاس آماده می‌شوند تا سوار هواپیما به مقصد نیویورک شوند. ناجا که به‌نظر می‌رسد از سرطان خون رنج می‌برد، قرار است به پزشک مراجعه کند تا بتواند درمان مورد نیاز او را برای بازگرداندن سلامتی او فراهم کند. الیاس در فرودگاه با مردی به نام فرید دوست می‌شود در حالی که مادرش دارویی مصرف می‌کند که باعث ناراحتی شدید او می‌شود.


4. ایلای – 2019 – Eli

ژانر: ترسناک

کارگردان: سرن فوی

بازیگران: چارلی شاتول، کلی رایلی، سیدی سینک

تریلر فیلم

پسر بچه‌ای به نام ایلای که از بیماری اشکال در سیستم ایمنی بدن رنج می‌برد و کوچکترین ناخالصی در هوا و آب می‌تواند او را بکشد، به همراه مادر و پدرش به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کند. پزشک معالج او، دکتر هورن، با استفاده از روش‌های درمانی تجربی سعی دارد تا ایلای را درمان کند، اما ایلای در دوران اقامت خود در آن مرکز متوجه اتفاقات عجیبی در اطراف خود شده و ارواحی با او ارتباط برقرار می‌کنند. پس از مدتی ایلای در می‌یابد تمام بیماران قبلی که به این مرکز مراجعه کرده‌اند توسط پزشک کشته شده‌اند و روح آن‌ها در این مرکز مانده‌است. ایلای تلاش می‌کند راهی برای خروج و نجات پیدا کند اما با مخالفت پدر و مادرش رو به رو می‌شود. در مرحله آخر درمان، ایلای متوجه قدرت‌های خود می‌شود و پزشک و پرستاران را به دردسر می‌اندازد.


5. از پنجره‌ی من – 2022 – Through My Window

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: مارکال فورس

بازیگران: کلارا گیل، جولیو پنا، هوگو آربیو

تریلر فیلم

راکل شروع به روایت داستان زندگی خود می‌کند. در یک کلاس درس، او را می‌بینیم که از خواندن تکلیف خود امتناع می‌کند، زیرا اگرچه می‌داند چگونه داستان بنویسد، اما آنقدر شجاع نیست که آن را بگوید. او سپس می گوید که داستان او از این کلاس درس شروع نمی‌شود، در واقع از خانه او شروع می‌شود.

خانه او، همانطور که او توصیف می‌کند، خانه‌ای محقر است که طی فراز و نشیب‌ها، در نهایت توسط امپراتوری به‌نام عمارت هیدالگو احاطه شده است. هیدالگوها همسایه‌های او هستند، اما سبک زندگی آنها با او کاملا متفاوت است. هیدالگوس مالک آلفا 3 است که یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌های کشور است که دفتر مرکزی آن دیدنی‌ترین ساختمان بارسلون می‌باشد. آلفا 3 به سه وارث امپراتوری، برادران هیدالگو، آرتمیس، آرس و آپولو اشاره دارد. راکل وسواس ناسالمی نسبت به آرس دارد اما هرگز یک کلمه به او نگفته است. او همه کارهای او را می‌داند و دوست دارد درباره او اطلاعات جمع آوری کند.


6. رابی اسپارکس – 2012 – Ruby Sparks

ژانر: درام، کمدی، فانتزی

کارگردان: جاناتان دیتون

بازیگران: پل دینو، زویی کازان، کریس مسینا، آنتونیو باندراس

تریلر فیلم

فیلمی کمدی-رمانتیک که با استفاده از عناصر فانتزی داستانش را به تجربه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌است. کلوین (با بازی پاول دینو) یک نویسنده باهوش است که شروع به نوشتن رمان جدیدش در مورد روبی (با بازی زویی کازان)، دختر رویاهایش، می‌کند. روز بعد اتفاقی می‌افتد که باورش برای کلوین هم سخت است. روبی تبدیل به یک شخصیت واقعی شده و آن دو با هم رابطه خیلی خوبی را آغاز می‌کنند.


7. پیچ پرفکت – 2012 – Pitch Perfect

ژانر: کمدی

کارگردان: جیسون مور

بازیگران: آنا کندریک، ربل ویلسون، بریتنی اسنو

تریلر فیلم

در حالی که فیلم پیچ پرفکت ممکن است در باکس آفیس رکوردی کسب نکرده باشد، اما می‌توان گفت که به‌یادماندنی‌ترین فیلم کمدی سال ۲۰۱۲ است. در واقع، این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین آثار کمدی تمام دوران در نظر گرفته می‌شود.

تمرکز این فیلم کمدی موزیکال بر روی بکا (آنا کندریک)، یک تهیه‌کننده موسیقی مشتاق است که در یک گروه کاملاً زنانه کالج قرار می‌گیرد. اگرچه این کار قانع‌کننده به‌نظر می‌رسد، اما استعدادهای تهیه‌کننده بکا می‌توانند به ارتقای گروه در سطحی کاملاً متفاوت کمک کرده و آنها را به حریفانی برای همتای مرد خود تبدیل کند.


8. شب در بهشت – 2020 – Night in Paradise

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: پارک هون جونگ

بازیگران: جئون یئو-بین، چا سئونگ، پارک هو-سان

تریلر فیلم

به یک خلافکار به نام تائه گو فرصتی داده می‌شود تا با گروه رقیب خود Bukseong به ریاست رئیس Doh تغییر سمت دهد. تائه گو پیشنهادی را که منجر به قتل خواهر و خواهرزاده‌اش می‌شود رد می‌کند، سپس به طرز وحشیانه‌ای رئیس Doh و مردانش را می‌کشد و به جزیره Jeju فرار می‌کند تا اینکه بتواند از کشور به روسیه نقل مکان کند، جایی که با Jae-yeon، یک زن بیمار لاعلاج و عموی فروشنده اسلحه‌اش، Kuto، آشنا می‌شود. رئیس تائه گو، آقای یانگ، حمله‌ای را انجام می‌دهد تا ستوان‌های باقی مانده بوکسونگ گنگ را از بین ببرد تا در نهایت به باند برای همیشه پایان دهد، اما بدون رهبری و کارآمدی تائه گو، این طرح شکست خورد. یکی از اعضای ارشد باند بوکسونگ، Executive Ma، بی‌رحمانه در حال شکار تائه گو است تا انتقام بگیرد. در طی این ملاقات، یانگ مجبور می‌شود به تائه گو خیانت کند تا با انتخاب دادن او به باند بوکسئونگ، زندگی خود را نجات دهد.


9. سیمبا – 2018 – Simmba

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: روهیت شتی

بازیگران: رانویر سینگ، سارا علی‌خان، سنو سود

تریلر فیلم

سیمبا، افسری فاسد است که از زندگی‌اش به عنوان افسری فاسد لذت می‌برد و مدام به کارهایی مثل رشوه گرفتن و رد کردن گزارشات غیرواقعی می‌پردازد و از این راه به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌است. زندگی این افسر پلیس بعد از اینکه عاشق دختری می‌شود و با یک باند مواد مخدر روبرو می‌شود عوض شده و حالا سیمبا مجبور به انتخاب مسیر درست می‌شود.


10. فیلم لگو – 2014 – The Lego Movie

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: کریس میلر، فیل لرد

صداپیشگان: کریس پرت، ویل آرنت، ویل فرل، الیزابت بنکس

تریلر فیلم

یک لگوی معمولی به‌اشتباه به‌عنوان لگویی که باید جهان را نجات دهد شناخته می‌شود. اما او باوجود آماده نبودن به یک قهرمان تبدیل می‌شود. این فیلم اهمیت متفاوت بودن را نشان می‌دهد و به ما می‌آموزد که از نقش بازی کردن دست برداریم. متفاوت باشید و قدر خود را بدانید.  این فیلم را می توان یک انیمیشن پست مدرن دیدنی دانست که شخصیت های چندگانه های دیگر در کنار هم قرار گرفته و در دنیای لگو زندگی می کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. روزبه

    اردیبهشت 28, 1401

    سلام. با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیازها از 10 هست .
    Thank You for Smoking 2005 درباره یک سخنرانه که برای توجیه مصرف سیگار تبلیغ می کنه هست – فیلم درام و کمی کمدی که موضوعات مختلفی داخلش مطرح میشه ، آن چنان خنده دار نیست ولی می تونه جالب و سرگرم کننده باشه. به شخصه نمی تونم بگم عالی بود ولی بد یا خسته کننده هم نبود { بازی آرون اکهارت ، مفاهیم مطرح شده تو فیلم ازجمله مشکلات مربوط به صنایع تنباکو خوب بودند } . امتیاز 6
    Boys Dont Cry 1999 درباره شخصی که دچار بحران هویت جنسی هست – فیلمی درام که واقعا آدم رو به فکر می اندازه ، میشه به کارگردانی (سکانس های طولانی و بی مورد یا حتی خسته کننده تا اواسط فیلم) ، ایراد گرفت اما به بازی بازیگرانش ( به خصوص هیلاری سوانک نقش اول زن ) قطعا نه ، در کل این فیلم با مطرح کردن این موضوع تونسته مخاطب رو همراه و یا حتی غافلگیر کنه . امتیاز 6
    Sweet Movie 1974درباره داستان دو زن هست – فیلم سورئال دارای تصاویر زننده و دارای صحنه های انحرافات جنسی و نوعی پورن هست ، هیچی نداره فقط می خواسته با شکستن تابوها ، اسم و رسمی به هم بزنه ، وقت روش نگذارید .امتیاز 1
    Tomboy 2011 درباره یک دختربچه ای است که خود را به جای یک پسر معرفی می کند – فیلم درام فرانسوی که به بحران هویت جنسی پرداخته ، فیلم از زاویه دید کودکان به بررسی این موضوع پرداخته ، ممکنه سکانس های طولانی یا چند خط بودن داستان و حتی ریتم کند فیلم ، اذیت کنه اما در فضاسازی وشخصیت پردازی بد نیست و کارگردان از بچه ها خوب بازی گرفته. امتیاز 5
    Happy Together (Chun gwong cha sit) 1997 درباره روابط عاطفی بین دو مرد هست – فیلم درام هنگ کنگی که بازیگرای معروف خودشو داره و خیلی ها ازش راضی بودند ولی شخصا خوشم نیومد ، درسته نحوه فیلم برداری ، فضاسازی و بازی بازیگرانش خوب بود اما نتونست برای من جالب باشه و بعضی جا حتی خسته کننده ، ریتم بسیار کندی داشت و اصلا نقطه اوجی در کار نبود. امتیاز 5
    Spotlight 2015 درباره افشاگری یک رسوایی در روزنامه هست – فیلم معروف درامی که یک روند معمولی رو حفظ میکنه ، تقریبا هیچ گره یا نقاط اوجی درفیلم دیده نمیشه ( نقطه ضعف ) ، همون تو اوایل فیلم داستان لو میره و در ادامه شاهد هیچ اتفاق هیجان انگیزی نیستیم ( که برای خودم عجیب بود ، قطعا تعمدی بوده، خیلی جای کار داشت با توجه به ایده فیلم ) با این حال این فیلم ارزش یک بار دیدن رو داره به خاطر بازی خوب بازیگرانش و مطرح کردن مفاهیم اخلاقی و نحوه فیلم برداری. امتیاز 6
    The Empty Man 2020 درباره اتفاق های عجیبی هست که برای یک سری افراد رخ میده –فیلم ترسناک و ماوراطبیعه که اصلا خوب نیست ، سکانس های طولانی و حتی خسته کننده ، عدم فضاسازی قوی ، بی معنا بودن و نبود داستان قوی ( آخرش از خوتون می پرسید خب که چی ) ، در کل ضعیف تنها نکته مثبتش شاید بشه گفت قاب بندی تصاویر ( فیلم برداری ) بود. امتیاز 4
    The Lost Boys 1987 درباره آشنایی یک پسر جوان با یک گروه افراد عجیب هست – فیلم به اصطلاح ترسناک و کمی اکشن که ارزش وقت گذاشتن رو نداره ، با اینکه نسبتا بازیگرای معروفی داره ولی خیلی ضعیف بود ، تقریبا هیچی نداشت . امتیاز 3
    In The Mood For Love (Fa yeung nin wa) 2000 درباره رابطه میان یک مرد و زن هست – فیلم درام هنگ کنگی که حتما باید ببینید. امتیاز 8
    تو این لیست اول In The Mood For Love ، دوم Spotlight و سوم Boys Dont Cry ارزش دیدن دارند.

    پاسخ