10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

انتقام یکی از مهم‌ترین تجربه‌های انسانی است. در طول تاریخ هرگاه انسان با بی‌عدالتی مواجه شد اقداماتی انجام داد. در اینجا 10 روش عجیب‌وغریب برای انتقام‌گیری یا فرار از آن را به شما معرفی می‌کنیم.

10 .از بین بردن یا حبس ابدی کورل در هند

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

کورل یکی از اهریمن‌های آسیای جنوبی است که بیشتر در افسانه‌های هندی از آن یاد می‌شود. این باور از تفکرات ضد زن نشات گرفته و کورل در حقیقت روح زنی است که در حین بارداری یا در دوران 40 روزه پس از زایمان از دنیا رفته است. به‌جای اینکه با او همدردی شود از او به‌عنوان یک اهریمن یاد می‌شود. درنتیجه گفته می‌شود که این روح نسبت به بقیه آزرده‌خاطر است. ازآنجایی‌که نمی‌تواند به خاطر گناهانش توبه کند یا مجازات شود بنابراین پر از انرژی منفی است. بنابراین اکثر مردان برای این تلاش می‌کنند که از بازگشت روح او جلوگیری کنند.

در آیین هند مردگان را می‌سوزانند. اما کورل ها را دفن می‌کنند. یک زنان را در گوری پر از خار قرار داده و سپس روی تابوتشان سنگ می‌گذارند. بنابراین روح زن مرده نمی‌تواند از گور و از میان خارها خارج شود و به بقیه آزار برساند.

در ایالت گورداشپور به انگشتان زن میخ می‌کوبند. همچنین انگشتان شصت و اشاره را با حلقه آهنی به هم متصل می‌کنند. سپس بر روی گورش بذر خردل می‌پاشند تا عطر آن او را آرام کند.

9. ستون طلسم در ایسلند

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

مذهب بومی آلمانی‌ها پر از افسانه و رسوم مختلف است. اصلی‌ترین و عجیب‌ترین رسوم آن‌ها ستون طلسم است. در انتهای این ستون بزرگ سر اسب را قرار می‌دهند. طبق افسانه‌ها این ستون میله‌ای حاوی یک طلسم عجیب‌وغریب است که سر اسب آن را می‌پوشاند. سپس آن ستون را در زمین و به سمت فردی که ضد آن هستید قرار داده می‌شود، که اغلب رومی‌ها هستند.

حتی امروزه هم از این ستون استفاده می‌کنند. در سال 2006 یک خودرو سگ یک مزرعه‌دار را زیر گرفت. سپس مزرعه‌دار یک ستون طلسم را در خاک دفن کرد و روی آن کاغذی چسباند که تا تنها زمانی آرام می‌شود که آن راننده خودرو به مجازات برسد.

در روزگار مدرن بیشتر برای اهداف سیاسی و سیاست‌مداران از این ستون استفاده می‌کنند. در سال 2016 نخست‌وزیر ایسلندی، زیگموندر گانلاگسن، مورد هدف قرار گرفت و به‌جای سر اسب از سر ماهی استفاده شد.

8. کارهونپیجایزت در فنلاند

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

پیش از گسترش مسیحیت در فرهنگ فنلاندی، فنلاندی‌ها آیین خاص خود را داشتند. یکی از رسوم که کارهونپیجایزت نامیده می‌شود پس از شکار خرس رخ می‌دهد. در فرهنگ فنلاندی‌ها ارواح اجداد آن‌ها در خرس‌ها رسوخ می‌کند. نام اصلی خرس اتسو بود اما به خاطر احترام به خرس‌ها هرگز آن را به زبان نمی‌آوردند. به‌جای آن از اصطلاحاتی نظیر “نفس جنگل” و “سیب طلایی جنگل” استفاده می‌کنند. به همین دلیل امروزه از کلمه کارهو استفاده می‌شود که به معنای “خز زبر” است.

امروزه مشهورترین برند خرس‌ها کارهو نامیده می‌شود، به این معنا که تصاویر خرس‌های مقدس در همه جای شهر دیده می‌شوند. اگر در دیوارهای شهرشان خرس دیده شود آن‌ها خودشان را سرزنش می‌کنند نه خرس را. در روزگار قدیم تصور می‌کردند که ممکن است خرس مرده برای انتقام بازگردد به همین دلیل در مراسم کارهونپیجایزت او را متقاعد می‌کردند که به قتل نرسیده است. درنتیجه خرس دیگر از شکارچی ناراضی نبود و در جنگل به آرامش می‌رسید.

بنابراین این مراسم برای عذرخواهی از اعمال گذشته و از بین بردن خواسته خرس برای انتقام بود. البته این مراسم در گذشته با درخشش بیشتری انجام می‌شد.

7. اعدام واسطه‌های ازدواج در لیتوانی

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

در بیشتر فرهنگ‌ها الکل عنصر اصلی مراسم ازدواج است. اما مراسم‌های ازدواج لیتوانی از سایر جشن‌هایی که پر از مشروب است، متفاوت می‌باشد. در این مراسم‌ها الکل نقش مهم‌تری ایفا می‌کند. تا حدی که هر انسان متشخصی کاملاً مست می‌شود. همه زوج‌ها باید ودکا بنوشند و کاملاً مست شوند. سپس واسطه عروس و داماد دروغ‌هایی را ردیف می‌کند و افراد مست هم به انتقام او را دار می‌زنند. اما پیش از اعدام واقعی عروس او را نجات داده و تمثالی از به دار آویخته می‌شود.

6. انتقام خون چیکاسا در آمریکای شمالی

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

چیکاساها مردم بومی جنوب شرقی وودلندز هستند که امروزه ایالت‌های تنسی، آلباما و می سی سی پی، را شامل می‌شوند. در گذشته انتقام خون بخش مهمی از فرهنگ آن‌ها بود. اگر کسی به قتل می‌رسید قاتل نیز کشته می‌شد. در این صورت روح مقتول به آرامش می‌رسید و دیگر افرادی را که باید انتقام می‌گرفتند را آزار نمی‌داد. نیافتن قاتل نشانه بزدلی تلقی می‌شد. چیکساها معتقد بودند که این کار روح مقتول را آزار می‌داد.

در این صورت ممکن بود قتل‌های دیگری نیز روی دهد. اگر بنا به هر دلیلی نمی‌توانستند قاتل را به قتل برسانند یکی از اعضای خانواده قاتل به قتل می‌رسید. این‌گونه تصور می‌شود که اگر یکی از اعضای خانواده قاتل خود را معرفی نکند برایش بدشانسی به بار می‌آید. اما اگر انتقام گرفته شود دیگر بدشانسی به بار نخواهد آمد.

5. عروسک جادو در انگلستان

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

عروسک جادو یکی از عجیب‌ترین اشیای جادوگری است. این تمثال‌ها برای طلسم کردن و آزار دادن شخص موردنظر استفاده می‌شد و در گذشته در کشورهای مختلفی نظیر پارس و مصر استفاده می‌شد. در انگلستان جادوگران از آن استفاده می‌کردند و آن را در دودکش قرار می‌دادند تا قربانی از گرمای شعله‌ها آزار ببیند.

درباره این عروسک‌ها تحقیقات بسیاری انجام شده و به نظر می‌رسید که این تمثال‌های جادویی در انگلستان مورداستفاده قرار می‌گرفت. گاهی برای مقابله با جادوگران سیاه در این عروسک‌ها میخ فرو می‌کردند. این بومیان همچنین از بطری‌های جادوگری استفاده می‌شد که طلسم را به دام می‌انداخت. در این بطری‌ها، مایعات بدن، ناخن و چند تار مو از قربانی را قرار می‌دادند. به نظر می‌رسد که این تمثال‌های جادویی امروزه هم مورداستفاده قرار گیرند.

4. ضربه زدن به گور با عصبانیت، تامیل نادو، هند

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

در تامیل نادوی هند، کشتن شرافتمندانه یک معضل بزرگ است. از سال 2013 تا اوایل 2016، 81 مورد مرگ شرافتمندانه گزارش شد. البته ممکن است این تعداد از این هم بیشتر باشد. زیرا بیشترشان خودکشی گزارش شده‌اند. در فرهنگ تامیل انتقام‌گیری بسیار رایج است. اگر کسی به شما آزار برساند، شما برای حفظ شرافت خود باید جبران کنید. برخی از رسوم انتقام‌گیری تامیل هنوز برای خود کشور هند هم ناشناخته است. زمانی که وی. کی. ساسیکالا با عصبانیت مقبره یادبود نخست‌وزیر فوت‌شده یعنی جایالالیتا را تکان داد همه تعجب کردند زیرا آن دو باهم دوست بودند.

سپس مشخص شد که این کار یکی از رسوم تامیل است که تلافی یا انتقام نامیده می‌شود. با این کار ساسکیلا به دوستش قول می‌داد که از بدی‌هایی که به او شده انتقام خواهد گرفت. اما سنت‌های انتقام‌گیری تامیل از این هم فراتر است. گاهی استخوان‌های مرده را جمع کرده و به آن سوگند می‌خورند که انتقام بگیرند.

3. خوردن خاخاها توسط قبیله پاپا در گینه‌نو

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

اگرچه قبیله کراوای در گینه‌نو هم‌قبیله‌ای‌های خود را می‌خورند اما خود را آدم‌خوار نمی‌دانند. در حقیقت هر جسدی که خورده شود دیگر به چشم انسان تصور نمی‌شود. آن‌ها معتقدند که جادوگری به نام خاخا زمانی که فرد در خواب است اعضای درونی بدن او را می‌خورد و به‌جایش خاکستر باقی می‌گذارد. سپس با سوراخ کردن قلب قربانی او را به قتل می‌رساند. این جادوگرها به شکل انسان در قبیله‌ها زندگی می‌کنند. گاهی اوقات یکی از اعضای قبیله پیش از مرگ می‌تواند چهره فردی که او را می‌کشد را ببیند و در این صورت جادوگر مشخص می‌شود.

سپس اعضای قبیله به‌سرعت انتقام می‌گیرند. سپس جادوگر به قتل رسیده و خورده می‌شود. در این صورت او کاملاً از بین رفته و حرمت قبیله حفظ می‌شود. زمانی که یک روزنامه‌نگار توریست از یکی از آن‌ها پرسید که آیا شما آدم‌خوار هستید، او پاسخ داد:”خیر ما انسان‌ها را نمی‌خوریم، ما خاخاها را می‌خوریم.”

2. اشاره کردن به استخوان در استرالیا

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

بومیان استرالیایی معتقدند که مرگ طبیعی به‌ندرت رخ می‌دهد و مردم براثر طلسم یا به دست شیاطین می‌میرند. یکی از ترسناک‌ترین طلسم‌های بومی‌های استرالیا اشاره کردن به استخوان نامیده می‌شود. زیرا تصور می‌شود که با خواندن طلسم‌های باستانی انرژی‌های جادویی در استخوان کانگورو، انسان یا شترمرغ، ذخیره می‌شود. سپس یک جلاد سنتی به نام کوردایشا فرد طلسم شده را دنبال می‌کند.

سپس جلاد به سمت قربانی رفته و به سمت استخوان طلسم شده اشاره می‌کند. سپس قربانی ترسیده و جلاد به‌راحتی به هدفش می‌رسد. آن‌ها معتقدند که قربانی در عرض یک ماه از دنیا می‌رود. البته مرگ‌ومیر این نوع طلسم ثابت‌شده است. زیرابه فرد انرژی منفی و ترس وارد می‌شود و فرد ازلحاظ روانی منتظر مرگ می‌نشیند.

1. پوساندن بدن برای عصبانی کردن روح، استان ایفوگائو در فیلیپین

10 روش انتقام‌گیری عجیب‌وغریب در جهان

مردم ایفوگائو در فیلیپین کشاورز هستند و بیش از 2000 سال است که به کشت برنج مشغول‌اند. این مردم در زمان خود از باقی کشورها پیشرفته‌تر بودند. آن‌ها در زمان کشت برنج آوازهای سنتی می‌خواندند که در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. این بومیان رسم و رسوم عجیبی دارند که یکی از آن‌ها شکار سر بود که با گرویدن به مسیحیت از بین رفت. یکی از رسوم دیگر آن‌ها انتقام‌گیری بود که تصور می‌شد مقتول تنها با مرگ قاتل به آرامش می‌رسد.

مردمان ایفوگائو از دیرباز یکدیگر را به قتل می‌رساندند و خون‌خواهی می‌کردند. سپس مقتول را تا چند روز روی صندلی می‌نشاندند که مطمئن شوند زنده نمی‌شود. حتی ممکن است آن را تا زمان طولانی به همان صورت باقی بگذارند. جسد را به سمت روستای قاتل قرار می‌دادند. بزرگ‌تران قبیله سر جسد را تکان می‌دادند تا مطمئن شوند که روح او به سراغ قاتل می‌رود. فساد و پوسیدن بدن او باعث می‌شد که روحش عصبانی شده و به سراغ قاتل برود.

پس از قتل قاتل و گرفتن انتقام، مقتول را با تشریفات به خاک می‌سپردند. این کار برای این انجام می‌شد که اهریمن را از او و بازماندگان دور کرده و بازماندگان به آرامش برسند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم