باکس آفیس: ادامه‌ی صدرنشینی انیمیشن The Bad Guys در دومین هفته اکرانش

در هفته‌ای که گذشت، جدول باکس آفیس سینمای هالیوود تغییری نداشت و همان پنج فیلم برتر هفته گذشته با فروش متفاوتی جایگاه خود را حفظ کردند. با حفظ رتبه اول برای دومین آخر هفته متوالی، انیمیشن «رفقای بد» (The Bad Guys) 16.1 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به 44.4 میلیون دلار رساند.

این انیمیشن که به کارگردانی «پیر پریفل» ساخته شده، در افتتاحیه خود 24 میلیون دلار به‌دست آورد و آمار بین‌المللی آن در فاصله نزدیکی از مرز 100 میلیون دلار است. اما علی‌رغم بودجه نسبتا کم آن (حدود 70 میلیون دلار)، این انیمیشن هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد تا بتوان آن را به‌عنوان یک موفقیت در نظر گرفت.

به‌طور کلی، این آخر هفته کمی کمتر از 70 میلیون دلار درآمد داشت که نشان‌دهنده کاهش 28 درصدی نسبت به آخر هفته قبل است.

«سونیک خارپشت 2» از پارامونت که در رتبه دوم قرار گرفت، در چهارمین هفته اکرانش 11.3 میلیون دلار به‌دست آورد و مجموع فروش داخلی خود را به بیش از 160 میلیون دلار رساند – یک نتیجه فوق‌العاده برای اقتباس از بازی ویدیویی، که چهارمین موفقیت سینمایی برای پارامونت در سال جاری است.

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» با 8.3 میلیون دلار، با مجموع فروش داخلی کمتر از 80 میلیون دلار، دوباره در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم که کم‌فروش‌ترین قسمت دنیای جادوگران است، همچنان برای عبور از مرز 100 میلیون دلار در داخل کشور تلاش می‌کند. گفته می‌شود که برادران وارنر عملکرد این فیلم را قبل از تصمیم‌گیری درباره آینده مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز» ارزیابی می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد که این یک مورد کاهش بازدهی است که با بی‌اعتنایی عمومی نسبت به این مجموعه فیلم در بین مخاطبان بزرگ‌تر شده است. برادران وارنر تمام تلاش خود را برای برانگیختن علاقه به اسپین‌آف هری پاتر انجام داده است، اما مخاطبان علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

فیلم «مرد شمالی» فروش سختی داشت و پایان آخر هفته دوم 6.3 میلیون دلاری آن تضمین می‌کند که این فیلم فروش قابل توجهی در گیشه نخواهد داشت. این فیلم تاکنون 22 میلیون دلار فروش در داخل کشور داشته است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم