آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 161)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. باگزی – 1991 – Bugsy

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: بری لوینسون

بازیگران: وارن بیتی، آنت بنینگ، دبرا فارنتینو

تریلر فیلم

در سال 1941، گانگستر بنجامین سیگل معروف به باگزی، که از کودکی با مایر لانسکی و چارلی لوسیانو در جنایت شریک بود، به لس‌آنجلس می‌رود و بلافاصله عاشق ویرجینیا هیل، ستاره سرسخت هالیوود می‌شود.

باگزی در کالیفرنیا به سر می‌برد تا کنترل سالن‌های شرط‌بندی را به دور از رئیس خانواده جنایتکار ضعیف لس‌آنجلس، جک دراگنا، کنترل کند. میکی کوهن، گانگستر یهودی در حال صعود، روزی عملیات دراگنا را سرقت می‌کند و باگزی از طرف دار و دسته‌های مافیایی مأمور باج‌گیری منطقه کالیفرنیا می‌شود. «باگزی» در هالیوود رفته‌رفته به یکی از چهره‌های شاخص محافل سرگرمی‌ساز تبدیل می‌شود.


2. شاه ریچارد – 2021 – King Richard

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: رینالدو مارکوس

بازیگران: ویل اسمیت، جان برنثال، سانیا سیندی

تریلر فیلم

در فیلم شاه ریچارد، ریچارد ویلیامز آرزو می‌کند که دو دخترش، ونوس و سرنا، روزی به‌عنوان بازیکنان حرفه‌ای دیده شوند و به جوایز بین‌المللی دست یابند. او برای تحقق رویاهایش برنامه‌ای می‌سازد که بر موانع این مسیر غلبه کند.

شاه ریچارد یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی سال ۲۰۲۱ درباره ورزش تنیس است که سفری الهام‌بخش و انگیزشی از عزم و اعتماد به نفس را به‌نمایش می‌گذارد. با حضور سرنا و ونوس ویلیامز به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی، این فیلم روایتی داستانی و جذاب را به‌عنوان ادای احترام به خانواده ویلیام به مخاطب ارائه می‌دهد. ویل اسمیت در یکی از بهترین نقش‌های خود، نگرش و پرتره ریچارد ویلیامز را به‌طرز بی‌نظیری نمایش داده که از او بازیگر شایسته دیگری ساخته و او را برنده اولین جایزه اسکارش کرده است.


3. سرنتی – 2005 – Serenity

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: جاس ویدون

بازیگران: ناتان فیلیون، آلن تودیک، چویتل اجیوفور

تریلر فیلم

این فیلم داستان سه نفر مختلف را دنبال می‌کند که همگی در شب هالووین با اتفاقات جدی روبرو می‌شوند و در شب کریسمس، اتفاقاتی شروع می‌شود که هیچ توضیح واقعی ندارند و همه آنها را به هم مرتبط می‌کند. نظرات درخشان هستند، با چهار و نیم ستاره در وبسایت لترباکس، یکی از بهترین فیلم‌های اکشن است که مخاطبان آن را دوست داشتند.


4. کابوس در خیابان الم – 1984 – A Nightmare on Elm Street

ژانر: ترسناک

کارگردان: وس کریون

بازیگران: جان ساکسون، جانی دپ، رونی بلکلی، لین شی

تریلر فیلم

داستان فیلم در مورد چند انسان است که در کودکی با هم در یک مهد کودک بوده‌اند. در مهد کودک شخصی به نام فردی کروگر آنها را مورد آزار قرار می‌دهد و پدر و مادرشان وقتی به این قضیه پی می‌برند دنبال فردی می‌گردند و در نهایت او را آتش می‌زنند (همین زمان است که او روح شیطانی گرفته و به شیطان تبدیل می‌شود). حال که آن کودکان بزرگ شده‌اند یک مشکل مشترک برای همه آنها پیش می‌آید. مشکل همان کابوس‌های واقعی است که تک تک این افراد می‌بینند و از آن رنج می‌برند. کابوس‌هایی که در همه آنها شخصی به نام فرِدی (فِرِد کروگر) می‌آید و پس از آزار و شکنجه روحی و روانی افراد را در خوابشان به قتل می‌رساند. پس از مرگ چند تن از آنها، دو نفر از این افراد به نام‌های کوئتین و نانسی برای نجات جان خود و بقیه و رهایی از دست فردی تلاش می‌کنند تا او را نابود کنند.


5. ناشناس مال شما – 2021 – Anonymously Yours

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: ماریا تورس

بازیگران: آنه کابلو، استفی مرلس، هارلود آزورا

تریلر فیلم

زمانی که الکس به مدرسه مجلل جدید خود نقل مکان می‌کند، نه تنها جای خود را ندارد بلکه با واله، یک دانش‌آموز ارشد در مدرسه به مشکل می‌خورد. این دو نمی‌دانند که در واقع به یکدیگر پیام می‌دهند و پس از اینکه الکس تصادفاً شماره اشتباهی را پیامک می‌کند، رابطه عاشقانه‌ای بین آنها شکل می‌گیرد.

عشق هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد، به خصوص وقتی صحبت از موانع زبانی می‌شود، به همین دلیل است که این فیلم اسپانیایی‌زبان یک انتخاب عالی برای تماشا در آخر هفته است.


6. پلن بی – 2021 – Plan B

ژانر کمدی

کارگردان: ناتالی مارالس

بازیگران: ویکتوریا مورلس، کوهو ورما، مایکل پرووست

تریلر فیلم

این فیلم داستان دو دختر دبیرستانی را دنبال می‌کند که پس از یک شب پشیمان‌کننده سراغ پلن دوم خود می‌روند. روایت فیلم از نگاه دخترانه بوده و بسیار سرگرم‌کننده است.

اگرچه پیام بزرگ‌تری در مرکز داستان وجود دارد، اما منتقدان دریافتند که فیلم بر این جنبه‌ها بیش از حد تأکید نکرده و موفق شده است یک ماجراجویی خنده‌دار را ارائه دهد. شیمی بین دو بازیگر اصلی و فیلمنامه‌‌ی شوخ‌طبع فیلم به آن بهتر از آنچه که بسیاری انتظار داشتند، کمک کرد.


7. بخش کوتاه‌مدت شماره دوازده – 2013 – Short Term 12

ژانر: درام

کارگردان: دستین دنیل کرتون

بازیگران: بری لارسون، جان گلگر، رامی ملک

تریلر فیلم

بخش کوتاه مدت شماره دوازده، داستان گریس (بری لارسون)، سرپرست خانه گروهی را دنبال می‌کند که علاوه‌بر کمک به کودکان در مرکزش، دائماً با مشکلات خود درگیر است. وقتی گریس مجبور می‌شود تصمیمی بگیرد که می‌تواند زندگی او را برای همیشه تغییر دهد، باید از قرار گرفتن در کنار بچه‌هایی که از آنها مراقبت می‌کند جلوگیری کند.

این فیلم بر اساس یک داستان کوتاه به همین نام ساخته‌شده و فیلم دوم کرتون در جوایز بود که در لیست 10 اثر برتر جشنواره‌های مختلف قرار گرفت.


8. نیمه‌شب – 2021 – Midnight

ژانر: جنایی، هیجان‌انگیز

کارگردان: کیون او-سئونگ

بازیگران: جی کی-جوو، وی ها-جون، کیم هایه-یون

تریلر فیلم

کیونگ می، یک زن ناشنوا، به‌عنوان مشاور زبان اشاره در مرکز تماس زبان اشاره کار می‌کند. یک شب او شاهد چاقو زدن سو جونگ یون است و هدف جدیدی برای قاتل سریالی جکیل و هاید دو سیک می‌شود. جونگ تاک، برادر جونگ یون، یک نگهبان باید از خواهرش محافظت کند. از طرف دیگر مادر ناشنوای کیونگ می برای محافظت از دخترش دست به هر کاری می‌زند.


9. ستاره‌های روی زمین – 2007 – Like Stars on Earth

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: عامر خان

بازیگران: عامر خان، دارشیل سفری، تیسکا چوپرا

تریلر فیلم

فیلمی جذاب که احساسات شما را برانگیخته می‌کند و برای تماشا در کنار خانواده مناسب است. داستان درباره پسربچه‌ای به نام ایشان است که به علت نمره‌های بسیار پایینش در مقط دبستان، به مدرسه‌ی شبانه‌روزی فرستاده می‌شود.

بعد از فشارهای روانی زیادی که از طرف والدین و معلمان به ایشان وارد می‌شود، یک معلم هنر جدید (با بازی عامرخان) متوجه مشکل اصلی او که اختلال واژگانی است می‌شود و با صبر و حوصله به ایشان کمک می‌کند تا در درس‌هایش موفق شود و نمره‌ی قبولی را کسب کند.


10. ویوو – 2021 – Vivo

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: کیرک دمیکو

صداپیشگان: زویی سالدانیا، لین میرندا، خوان دی مارکوس

تریلر فیلم

این انیمیشن در مورد یک خرسک دم حلقه‌ای منحصر به فرد به‌نام ویوو است که روزهای خود را با پخش موسیقی در میان جمعیت در یک میدان پر جنب و جوش در هاوانا سپری می‌کند. اگرچه ویوو و آندرس به یک زبان صحبت نمی‌کنند، اما از طریق عشق مشترکشان به موسیقی به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند. در این میان آندرس از همکار قدیمی خود مارتا ساندوال معروف نامه‌ای دریافت کرده که او را به کنسرت خداحافظی خود در میامی دعوت کرده است؛ حالا ویوو به این فکر می‌افتد پیامی که آندرس هرگز موفق به ارسال آن نشده است را برای مارتا ارسال کند نامه‌ای عاشقانه که آندرس مدت‌ها پیش در قالب یک آهنگ زیبا برای مارتا نوشته است می‌باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. روزبه

    اردیبهشت 8, 1401

    سلام. با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیازها از 10 هست .
    My Own Private Idaho 1991 درباره سفر دو دوست و سرنوشت آنها هست – مثل نمایشنامه های تلویزیونی بود ، داخلش مفاهیم زیادی مطرح میشه و بازی بازیگران دو تا نقش اصلی خوب بود . برای من جالب نبود و ازش خیلی لذت نبردم .امتیاز 4
    Magnolia 1999 درباره داستان چند زندگی با موضوعات مختلف هست – کارگردانش پل توماس اندرسون و بازی بازیگرانش خوب هست ، 10 دقیقه اول فقط با دادن اطلاعات زیاد ، جای نفس براتون نمی گذاره و ممکنه دلسرد بشین ، فیلم درام که حدودا سه ساعت هست . فیلم خوبی هست ، ارزش یک بار دیدن رو داره البته که با اتفاق { عجیب و غیر قابل باور } پایان فیلم ، به شخصه مشکل داشتم . ( به پای شاهکار Three Billboards Outside Ebbing; Missouri نمیرسه ) .امتیاز 7
    Oasis 2002 درباره اتفاق هایی هست که برای یک مرد آزاد شده از زندان و اطرافیانش رخ میده – فیلم کره ای درام که می تونه تو چند جا غافلگیرتون کنه ، واقع گرایانه ( دنبال فانتزی و رویا نباشید ) و تامل برنگیز، بازی بازیگران نقش های اصلی هم خوب بود . ارزش یک بار دیدن داره. امتیاز 7
    Kelly’s Heroes 1970 درباره یک عملیات در جنگ جهانی دوم هست – یک فیلم کلاسیک جنگی صرفا سرگرم کننده با بازیگران معروف. با صرف نظر کردن از بعضی نقطه ضعف ها ( خنگ فرض کردن ارتش نازی با همون سکانس اول ) می تونید ازش لذت ببرین . امتیاز 7
    Hail, Caesar 2016 درباره مشکلات به وجود آمده برای مدیر تولید یک استودیو فیلم سازی هست – شاید بشه با کمی اغماض گفت فیلم کمدی موقعیت (ولی به هیچ وجه خنده دار نیست) ، داستان اصلی فیلم که چیزی برای گفتن نداره اما میشه تمام ویژگی های فیلم های هالیوودی دهه 50 یا 60 میلادی و مشکلات اون دوران رو داخلش دید ، بازی بازیگرانش خوب هست ، بیشتر به دیالوگ های بین شخصیت ها و صحنه آرایی توجه شده. (شخصا با این فضاسازی Once Upon a Time in Hollywood بیشتر دوست داشتم). امتیاز 6
    King Arthur – Legend of the Sword 2017 همونطور که از اسمش مشخصه درباره شاه آرتور هست – فیلمی حماسی فانتزی به کارگردانی گای ریچی که فقط برای سرگرم کردن ساخته شده و مهمترین نقطه ضعف اون ، عدم شخصیت پردازی ( نقش اول ) هست به طوری که اصلا نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد.( پایان بندی هم که عجیب و افتضاح ) فیلم متوسط که فقط برای گیشه ساخته شده و مخلوطی از سکانس های فیلم های معروف ( که همه دیدیم ) هست . امتیاز 5
    I Spit on Your Grave (Day of the Woman) 1978 درباره اذیت و آزار یک زن هست – فیلم دارای تصاویر زننده هست ، تقریبا از همون 15 دقیقه اول فیلم میشه تا آخرش رو حدس زد ( که به نظرم یعنی نقطه ضعف بزرگ) ، بازی بازیگرانش هم بد هست . بازم فقط به خاطر موضوعش ، اسم و رسمی به هم زده و ارزش دیدن نداره. امتیاز 3
    تو این لیست اول Kelly’s Heroes ، دوم Magnolia و سوم Oasis ارزش دیدن دارند.

    پاسخ