آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 160)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. بازی گریه – 1992 – The Crying Game

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: نیل جوردن

بازیگران: استیون ری، میراندا ریچاردسون، فارست ویتاکر

فیلم «بازی گریه» با محوریت تروریستی آغاز می‌شود که عملا دست دوستی به گروگان خود می‌دهد. اتفاقاتی که در ادامه مقابل چشم‌های مخاطب پیش می‌آیند، فرگوس با بازی استیون ری را قدم به قدم وارد زندگی همان سرباز بریتانیایی گروگان‌گرفته‌شده می‌کنند. او که از حضور در زندگی خود خسته است و دیگر قدرت روحی و ذهنی انجام بسیاری از کارها را ندارد، دوست دارد همین نقش جدید را در دنیا ایفا کند. اما گذشته به این سادگی از او جدا نمی‌شود.

این فیلم جایزه بفتای بهترین فیلم بریتانیایی و اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را در کارنامه خود دارد.


2. هویت – 2003 – Identity

ژانر: رازآلود، مهیج

کارگردان: جیمز منگولد

بازیگران: جان کیوساک، آماندا پیت، آلفرد مولینا

تریلر فیلم

یک فیلم از ژانر هیجان‌انگیز و مرموز درباره ده غریبه که خود را در یک هتل متروکه می‌یابند. آنها خیلی زود با اتفاقات وحشتناکی روبرو شده و مرگ را مقابل خود می‌بینند. این فیلم در زمان اکرانش با تحسین مواجه شد و در گیشه موفق بود، زیرا سه برابر بودجه ۲۸ میلیون دلاری خود فروش داشت. «هویت» از آن دسته آثاری است که در آخر هفته می‌توانید در کنار دوستان خود از تماشای آن لذت ببرید.


3. بیدار – 2021 – Awake

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: مارک راسو

بازیگران: جینا رودریگز، جنیفر جسین لی، فین جونز

تریلر فیلم

هیستری جهانی پس از یک فاجعه مرموز رخ می‌دهد که تمام وسایل الکترونیکی را از بین می‌برد و توانایی خوابیدن را از انسان می‌گیرد. دانشمندان برای یافتن درمانی برای بی‌خوابی غیرقابل توضیح قبل از اینکه اثرات مرگبار آن نسل بشر را از بین ببرد، به‌سختی تلاش می‌کنند. هنگامی که جیل، یک سرباز سابق، متوجه می‌شود که دختر جوانش ممکن است کلید نجات باشد، باید تصمیم بگیرد که آیا به هر قیمتی از فرزندانش محافظت کند یا همه چیز را برای نجات جهان قربانی کند.


4. حق رأی – 2015 – Suffragette

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: سارا گورون

بازیگران: مریل استریپ، هلنا بونهام کارتر، کری مولیگان

تریلر فیلم

در سال ۱۹۱۲ خانم مود واتز ۲۴ ساله بعنوان کارگر خشک‌شویی وظیفه حمل بسته‌ای را داشت و هنگام عبور از خیابان گرفتار درگیری گروه حق رای زنان می‌شود و در این بین همکارش وایولت میلر را می‌بیند.

وایولت با تشویق آلیس هیوتون ارایه اعتراض به عنوان نماینده کارگر خشک‌شویی به پارلمان در لندن جهت تصویب قانون حق رای را قبول می‌کند اما با ضرب و شتم همسرش مواجه شده و به‌علت عدم توانایی در رایه به پارلمان از مود واتز درخواست می‌کند به جای او ارایه دهد و این شروع ورود ناخواسته مود به این گروه است.


5. باهم باهم – 2021 – Together Together

ژانر: کمدی

کارگردان: نیکول بکویث

بازیگران: اد هلمز، پتی هریسون

تریلر فیلم

مت یک مرد ۴۵ ساله مجرد است که تصمیم می‌گیرد با استفاده از یک تخمک اهدایی ناشناس پدر شود. برای این کار او آنا دختر ۲۶ ساله‌ای که در نوجوانی به‌صورت ناخواسته باردار شده و فرزندش را به‌عنوان فرزندخوانده به زوج دیگری سپرده‌است استخدام می‌کند تا رحم جایگزین جنین باشد. گرچه سخت‌گیری‌های مت در آغاز آزاردهنده به نظر می‌رسد اما کم‌کم رابطه دوستانه و صمیمیانه‌ای بین آنا و مت شکل می‌گیرد.


6. جوری که نگاه می‌کند – The Way He Looks – 2014

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: دانیل ریبریو

بازیگران: فابیو آدوی، تس آموریم، سلما اگری

تریلر فیلم

“جوری که نگاه می‌کند” یک درام برزیلی است که بر زندگی یک نوجوان نابینا به نام لئوناردو تمرکز دارد. او که اغلب در مدرسه توسط پسران دیگر کتک می‌خورد، تنها دوستی که دارد جیواناست. آنها باهم از مدرسه به خانه برگشته و او در رساندن لئوناردو به خانه کمک می‌کند، حتی با اینکه خانه خودش از او دور است. این نشانه حرمت دوستی آنهاست. تا اینکه گابریل از راه می‌رسد. گابریل خوش تیپ به سرعت می‌تواند توجه هر دختری را به خود جلب کند. جیوانا هم به او جلب شده و بنابراین لئو و گابریل نیز اغلب باهم هستند. حضور گابریل به لئوناردو فرصتی می‌دهد تا از نگاه دیگری به جهان خیره شود، نگاهی که از جیوانا متفاوت است. فیلم معصومیت نوجوانی خشمگین که از آزار دیدن و حس بی‌کفایتی و البته کاویدن جنسیتش خسته شده را نشان می‌دهد.


7. مردم مکان‌ها اشیا – 2015 – People Places Things

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: جیمز استورس

بازیگران: جمین کلمنت، رجینا هال، جسیکا ویلیامز

تریلر فیلم

این فیلم به داستان طلاق یک نویسنده کتاب‌های کمیک می‌پردازد. همانطور که او تلاش می‌کند تا در حرفه خود ماهر بماند، باید ارزش خود را به‌عنوان یک پدر خوب حین مراقبت از دختران دوقلواش نیز ثابت کند. در عین حال، یک عاشقانه جدید در زندگی او وجود دارد که به مشکلاتش اضافه می‌کند.
«جمین کلمنت» در یکی از احساسی‌ترین نقش‌هایش حس تراژدی-کمدی را به داستان فیلم می‌آورد و فیلم دیدگاه‌ متفاوتی از نویسندگان کتاب‌های کمیک دارد.


8. کاراگاه خیالی – 2016 – Phantom Detective

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: جو سونگ-هی (Jo Sung-hee)

بازیگران: لی جی-هون، کیم سونگ-کیون، گو آرا

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی به نام هنگ گیل‌دونگ است که دارای حافظه فوق‌العاده و همچنین شخصیتی منحصر به فرد می‌باشد. او به‌عنوان یک کارآگاه خصوصی با میزان موفقیت صددرصد کار می‌کند، تا اینکه در یکی از پرونده‌هایش شکست می‌خورد و زمانی که در حال گشتن به‌دنبال هدف گمشده است، درگیر توطئه‌ای بزرگ می‌شود.


9. تو مرا دیوانه کردی – 2006 – Humko Deewana Kar Gaye

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: راج کانوار

بازیگران: آکشی کومار، کاترینا کایف، بیپاشا باسو

تریلر فیلم

آدیتیا، یک مهندس خودرو است که علاقه زیادی به اتومبیل دارد. او نه تنها یک مهندس است، بلکه یک راننده آزمایشی برای شرکت هم می‌باشد. او برای ازدواج با سونیا، یک طراح مد نوپا، نامزد کرده است. آدیتیا و سونیا در یک طول موج نیستند. در حالی که آدیتیا یک سنت‌گرا است، سونیا یک زن فوق مدرن است که حرفه برای او حرف اول را می‌زند. همانطور که آدیتیا سعی می‌کند این حقایق را نادیده بگیرد، آنها همچنان در مسیر رابطه خود قرار می‌گیرند. با این وجود، تاریخ عروسی آنها مشخص شده و خانواده‌هایشان در حال آماده شدن برای این مراسم هستند.


10. سرخ شدن – 2022 – Turning Red

ژانر: خانوادگی، کمدی

کارگردان: دومی شی

صداپیشگان: روزلین چیانگ، ساندرا اوه، جردن فیشر

تریلر فیلم

داستان انیمیشن “سرخ شدن” درباره دختری سیزده‌ساله به‌نام می لی است که به‌طور ناگهانی و بعد از هیجان‌زده شدن، به یک پاندای سرخ و عظیم‌الجثه تبدیل می‌شود. لی در این بین رابطه مناقشه‌آمیزی با مادرش داشته و سعی می‌کند با احساسات ناخوشایند خود کنار بیاید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم