باکس آفیس:جانوران شگفت‌انگیز 3 با 43 میلیون دلار فروش افتتاحیه‌اش را پشت‌سر گذاشت

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور»، سومین قسمت از مجموعه اسپین‌آف «هری پاتر»، در اولین باکس آفیس داخلی خود 43 میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم که درحال حاضر پرفروش‌ترین افتتاحیه سال 2022 را در گیشه داشته، نسبت به مجموعه خودش بدترین شروع را پشت‌سر گذاشته است. قسمت اول این مجموعه در سال 2016 در آمریکای شمالی ۷۴ میلیون دلار فروخت، در حالی که فیلم بعدی، «جنایت گریندلوالد»، در سال 2018 به 62 میلیون دلار فروش در افتتاحیه‌اش دست پیدا کرد.

کاهش شور و شوق برای «جانوران شگفت‌انگیز» مشکل‌ساز است، زیرا ساخت چنین آثاری با تم جادو و جادوگری ارزان نیست. برادران وارنر 200 میلیون دلار برای تولید «اسرار دامبلدور» خرج کردند و استودیو ده‌ها میلیون دلار دیگر را برای تبلیغ این فیلم برای تماشاگران در سراسر جهان هزینه کرد. مانند فیلم‌های قبلی این مجموعه، «اسرار دامبلدور» برای کسب درآمد در سینمای خود به باکس آفیس بین‌المللی متکی خواهد بود. دو قسمت اول «جانوران شگفت‌انگیز» – که به ترتیب با 814 میلیون دلار و 650 میلیون دلار در سطح جهانی به پایان رسید – تقریباً 75 درصد از درآمد حاصل از فروش خارجی را به‌دست آوردند.

«دیوید ییتس» مانند دو قسمت قبلی، قسمت سوم این مجموعه را کارگردانی کرد که داستان پروفسور محبوب هاگوارتز، آلبوس دامبلدور (با بازی جود لا) است. اما او تنها یکی از دامبلدورهایی است که رازهایی دارند، همانطور که در عنوان فیلم به آن اشاره شده است. در «جانوران شگفت‌انگیز 3» آلبوس جوان و اسکامندر، جادوشناس برجسته، با هم متحد می‌شوند تا جادوگر تاریکی گلرت گریندل والد (مدز میکلسون) را خنثی کنند. ازرا میلر، دن فوگلر، آلیسون سودول، کالوم ترنر و جسیکا ویلیامز دیگر بازیگران این فیلم هستند.

دنباله لایو اکشن “سونیک خارپشت” (Sonic the Hedgehog) در دومین هفته اکرانش با 30 میلیون دلار فروش در گیشه جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داد. فروش جهانی این فیلم اکنون به 232 میلیون دلار رسیده که 119 میلیون دلار آن مربوط به فروش داخلی این فیلم و 112 میلیون دلار آن از فروش بین‌المللی می‌باشد.

فیلم اکشن-ماجراجویی رمانتیک «ساندرا بولاک» و «چانینگ تیتوم»، «شهر گمشده»، برای دومین آخر هفته متوالی مقام سوم را از آن خود کرد. این فیلم از کمپانی پارامونت پیکچرز است، در چهارمین آخر هفته اکران خود 6.5 میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش داخلی خود را به 78.5 میلیون دلار رساند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم