انیمه‌های خانوادگی که همه اعضای خانواده می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند

برخی از انیمه‌ها برای رده سنی خاصی هستند ولی بسیاری از بهترین انیمه‌های خانوادگی وجود دارند که بچه‌ها و همه اعضای خانواده می‌توانند بنشینند و از تماشای آن لذت ببرند. در سه دهه گذشته، محبوبیت انیمیشن‌های ژاپنی (به اختصار، انیمه‌های ژاپنی) در امریکا افزایش یافته است. اگرچه قبل از دهه 1990 طرفداران انیمیشن وجود داشتند. معرفی برنامه‌هایی مانند “پوکمون” (Pokémon) و “دراگون بال” (Dragon Ball) بود که واقعاً شکل هنری را وارد جریان اصلی کرد. با گذشت هر سال، امریکایی‌های بیشتر به انیمه علاقمند می‌شوند.

اما برخلاف بیشتر انیمه‌های امریکایی، بسیاری از انیمه‌ها خانواده پسند نیستند. برای تمام گروه‌های سنی انیمه‌هایی وجود دارند و بسیاری انیمه‌ها دارای برهنگی، زبان شنیع و خشونت شدید هستند که احتمالاً کودکان نباید صحنه‌هایی از قبیل این‌ها را ببینند. خوشبختانه، بسیاری از مجموعه‌های انیمه‌ای که به کشورهای مختلف راه یافته‌اند، برای بچه‌ها و همه اعضای خانواده مناسب هستند و آن‌ها می‌توانند بنشینند و از آن لذت ببرند.

با منتشر شدن مداوم انیمه‌های جدید در چند سال گذشته، چندین انیمه خانواده پسند دیگر نیز منتشر شده است. این انیمه‌ها نه تنها درس‌های مهمی می‌آموزند، بلکه مناسب هر نوع بیننده‌ای هستند. علاوه بر این، آن‌ها مانند انیمه‌های کودکانه به نظر نمی‌رسند و به تماشاگران از هر سنی اجازه می‌دهند که از این انیمه‌ها لذت ببرند. در اینجا بهترین انیمه‌های خانوادگی را معرفی می‌کنیم تا از تماشای آن‌ها لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


15. “اسکیت بی‌نهایت” (Sk8 The Infinity) می‌آموزد که چقدر مهم است که یک فرد شادی خودش را پیدا کند

“اسکیت بی‌نهایت” انیمه نسبتاً جدیدی است که در زمستان 2021 منتشر شد. این انیمه در مورد “رکی کیان” و “لانگا هاسگاوا”، دو دانش‌آموز دبیرستانی است که در مسابقه “اس”، یک مسابقه اسکیت ‌بورد زیرزمینی، شرکت می‌کنند. این انیمه درس‌های بسیار مهمی می‌آموزد؛ مانند داشتن ارتباط سالم در دوستی‌ها و اهمیت داشتن خروجی.

با این حال، مهم‌ترین درسی که “اسکیت” بی‌نهایت می‌آموزد این است که هر فرد، شادی خودش را پیدا کند. اولین دیالوگ‌های این انیمه وقتی گفته می‌شود که “ریکی” توصیف می‌کند که خوشحالی‌اش چیست و سپس به سمت اسکیت ‌بورد می‌رود. شخصیت‌های دوست داشتنی بسیاری در این انیمه وجود دارند و این انیمه برای همه اعضای خانواده مناسب است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره گربه سیاه که برای هالووین عالی هستند و حتماً باید تماشا کنید


14. “بسکتبال کوروکو” (Kuroko’s Basketball) پیام قوی را می‌رساند

اگرچه محتوای “بسکتبال کوروکو” می‌تواند برای کودکان زیر12 سال بسیار پیچیده باشد، اما صرف از آن، پیام‌های آن بسیار قوی است. این انیمه “تتسویا کوروکو” و بقیه اعضای تیم بسکتبال دبیرستان “سیرین” را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند که تیم “نسل معجزه” را شکست دهند. “نسل معجزه” تیمی است که “تتسویا” در مدرسه راهنمایی در آن بازی می‌کرد.

اعضای این گروه به دلیل مهارت و استعداد زیادی که داشتند، به سرعت مغرور شدند و از این ورزش خسته شدند. تقریباً همه اعضا فراموش کردند که چرا این ورزش را شروع کرده بودند و به خاطر همین، اکنون فقط از روی عادت آن را بازی می‌کردند. با این حال، “کوروکو” تلاش کرد که نه تنها با آن‌ها ثابت کند که اشتباه می‌کنند، بلکه به دوستان خود یادآوری کند که بسکتبال چقدر می‌تواند دوباره سرگرم کننده باشد. بنابراین به عنوان یکی از انیمه‌های خانوادگی باید تماشا کنید.


13. “هاناکو-کون وابسته به توالت” (Toilet-Bound Hanako-Kun) انیمه‌ای بامزه و عجیب و غریب است

“هاناکو-کون وابسته به توالت” یک انیمه کمدی است که از لحاظ بصری خیره کننده است و داستان “هاناکو-کون”، اسطوره محلی را دنبال می‌کند. “هاناکو” روحی است که در حمام مدرسه آرزوها را برآورده می‌کند. البته او فقط یکی از عجایب هفتگانه مدرسه است.

“ننه یاشیرو” به دنبال به دست آوردن عشق “هاناکو” است. ولی در عوض، در جهانی از عناصر خارق‌العاده ماورای طبیعی گیر می‌افتد. با اینکه این اثر انیمیشنی در مورد ارواح است، اما به اندازه “کسپر” (Casper) و “هالووین‌تاون” (Halloweentown) ترسناک است. سبک هنری “هاناکو-کون وابسته به توالت” هم قابل ستایش است و انتخاب‌های هنری انیمه، داستان سرایی آن را بهبود می‌بخشد.


12. “کومی نمی‌تواند صحبت کند” (Komi Can’t Communicate) درباره بیماری روانی و اهمیت همدلی آموزش می‌دهد

آموزش دادن به کودکان در مورد اهمیت همدلی در سنین کم بسیار مهم است. به همان اندازه مهم است که به کودکان کمک کنیم بفهمند که بیماری روانی نباید باعث دوری از فرد بیمار و انگ زدن به او شود. “کومی نمی‌تواند صحبت کند” با وجود ویژگی‌های عجیب خود، این کار را به خوبی انجام می‌دهد. این انیمه با اینکه برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست، ولی درس‌های بسیار مهمی می‌آموزد.

این انیمه “شوکو کومی”، دانش‌آموزی دبیرستانی که اضطراب اجتماعی دارد را دنبال می‌کند که برای رسیدن به هدف خود، یعنی پیدا کردن 100 دوست، تلاش می‌کند. تنها چیزی که بر سر راه او قرار دارد، این است که او از اضطراب اجتماعی شدید و اختلال ارتباطی رنج می‌برد. بااین‌حال، “کومی” با “تادانو” دوست صمیمی می‌شود و “تادانو” ابتکار عمل به خرج می‌دهد تا از طریق نوشتن با او ارتباط برقرار کند. او هرگز “کومی” را به خاطر اضطرابش قضاوت نمی‌کند و دیگران را تشویق می‌کند که با او سازگار و مهربان باشند.


11. “فری تیل” (Fairy Tail) قدرت دوستی را آموزش می‌دهد

یکی از رایج‌ترین استعاره‌ها در انیمه شونن، قدرت دوستی است. با این حال، هیچ انیمه‌ای به خوبی “فری تیل” این موضوع را نشان نمی‌دهد. این انیمه “لوسی هارتفیلیا” را در مسیر تبدیل شدن به یکی از اعضای انجمن “فری تیل” دنبال می‌کند. با تشکر از “ناتسو”، او راهی آسان برای ورود پیدا می‌کند.

این انیمه برای بچه‌های 12 سال به بالا مناسب‌تر است. زیرا کنایه‌های سبکی در آن وجود دارند و با این حال، درس‌های این انیمه همچنان مهم هستند. این انیمه بیشتر اوقات شخصیت‌ها را نشان می‌دهد که سخت تلاش می‌کنند تا قدرت خود را تقویت کنند و به اهداف خود برسند. در نهایت، کل این موضوع از قدرت دوستی نشات می‌گیرد. بنابراین این انیمه هم یکی از انیمه‌های خانوادگی است.

همچنین بخوانید: انیمه ناکجاآباد موعود و همه چیز درباره شخصیت اما که شاید برای طرفداران جالب باشد


10. “پوکمون” (Pokémon) یک کلاسیک جاودانه است

با اینکه سریال‌هایی مانند “مسابقه سرعت” (Speed Racer)، “ولترون” (voltron) و “پسر فضایی” (Astro Boy) راه خود را به ایالات متحده پیدا کرده بودند، ولی این “پوکمون” بود که واقعاً انیمه را به خط مقدم فرهنگ محبوب امریکا آورد. این مجموعه زندگی “اش کچام” را دنبال می‌کند که تمرین می‌کند و در راه تبدیل شدن به یک استاد پوکمون واقعی مبارزه می‌کند.

“اش” با کمک چند دوست و گروهی بزرگی از پوکمون‌ها به رهبری “پیکاچو”، استراتژی‌های مبارزه جدید را انتخاب می‌کند، با پوکمون‌های افسانه‌ای مانند “میوتو” روبرو می‌شود و اتفاقات خنده داری را هم تجربه می‌کند. “پوکمون” با بیش از 1000 قسمت و چند فیلمی که دارد، تا مدت طولانی برای خانواده‌ای که آن را تماشا می‌کند تمام نخواهد شد.


9. “آکادمی قهرمان من” (My Hero Academia) اهمیت مسئولیت پذیری را آموزش می‌دهد

“آکادمی قهرمان من” با این که ممکن است برای اعضای جوان یک خانواده مناسب نباشد، ولی برای بچه‌های 12 سال به بالا مناسب است. لحظات وسوسه کننده و کمی خشونت در آن وجود دارد. اما چیزی ندارد که بینندگان در یک فیلم تصادفی از “مارول” نبینند. این سریال حول محور “ایزوکو میدوریا”، پسر جوانی می‌چرخد که رویای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان را دارد.

“ایزوکو” در دبیرستان “یو ای” تحصیل می‌کند که مدرسه‌ای ویژه برای بچه‌هایی با قدرت‌های فوق‌العاده (یا همانطور که در سریال گفته می‌شود، “جهش یافته‌ها”) است و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد که آموزش ببینند و وقتی که بزرگ شدند، به قهرمان‌های حرفه‌ای تبدیل شوند. این سریال پر از اکشن قهرمان و طنز است اما همچنین زمانی را به توضیح دادن اهمیت مسئولیت پذیری و نیز اختصاص می‌دهد. به همین دلیل جز  انیمه‌های خانوادگی است.


8. “دورایمون” (Doraemon) از همه لحاظ خانواده پسند است

هنگامی که پسر جوانی به نام “نوبیتا نوبی” در مدرسه با مشکل مواجه می‌شود، نوه او از آینده، یک گربه رباتی به نام “دورایمون” را به گذشته می‌فرستد تا به “نوبیتا” در درس‌هایش کمک کند و با قلدرهای محلی مقابله کند. “دورایمون” قادر است تقریباً هر وسیله‌ای را که برای هر کاری به آن نیاز دارد، از جیبی 4 بعدی در شکم خود بیرون بکشد.

معمولاً تلاش‌های “دورایمون” برای کمک، باعث هرج و مرج بیشتر می‌شود و دردسرهای بزرگتری برای فرد به وجود می‌آورد. از سال 1979 سه مجموعه “دورایمون” ساخته شده است و هر کدام از آن‌ها خانواده پسند است؛ اگرچه جدیدترین مجموعه احتمالاً برای مخاطبان امروزی کارکرد بهتری خواهد داشت.


7. “باراکامون” (Barakamon) یک انیمه کوتاه کمدی است

زمانی که یک خوشنویس جوان به نام “هاندا سیشو” به یک خوشنویس مشهور مشت می‌زند، به عنوان تنبیه به جزیره‌ای کوچک تبعید می‌شود. “هاندا” که هرگز خارج از یک شهر بزرگ زندگی نکرده است، تلاش می‌کند که به زندگی جدید خود عادت کند. او با کمک همسایه‌های مهربان خود مانند “نارو کوتوشی” و پدربزرگش که همیشه به خانه “هاندا” سر می‌زند، یاد می‌گیرد که با آداب و رسوم آنجا سازگار شود.

“باراکامون” که بر اساس مجموعه مانگا اثر “ساتسوکی یوشینو” (Satsuki Yoshino) ساخته شده است، انیمه‌ای 12 قسمتی و غریب است که  تمام اعضای خانواده می‌توانند از آن لذت ببرند. این سریال در درجه اول یک کمدی به همان سبک “شتز کریک” (Schitt’s Creek) است.

همچنین بخوانید: قدرتمند‌ترین شخصیت‌های انیمه در سال‌های 2000 به ترتیب رتبه بندی


6. “پلنتیس” (Planetes) برای بچه‌های بزرگتر مناسب است

“پلنتیس” که داستانش در سال 2075 اتفاق می‌افتد، خدمه فضایی “دی اس 12” به نام “توس باکس” را دنبال می‌کند. خدمه به عنوان بخشی از وظایف خود برای جمع آوری زباله‌های تکنورا، روزهای خود را صرف دفع زباله‌های فضایی در اطراف مدار زمین و ماه می‌کنند که کشتی‌های فضایی، ماهواره‌ها و ایستگاه‌های فضایی را به خطر می‌اندازد.

“آی تانابه” جدیدترین عضو “دی اس 12” به سرعت متوجه می‌شود که دیگران به او و همکارانش که در حال جمع آوری زباله هستند، نگاهی از بالا به پایین دارند. ولی این موضوع آن‌ها را از انجام دادن کاری که باید انجام شود، باز نمی‌دارد. در همین حال، مربی او “هاچیروتا (هاچیماکی) هوشینو” آرزو دارد که روزی صاحب کشتی خود شود. “پلنتیس” هم مانند “آکادمی قهرمان من” ممکن است برای کودکان زیر 12 سال مناسب نباشد.


5. “آکادمی جادوگران کوچک” (little witch academia) اهمیت باور داشتن خود را می‌آموزد

یکی از  انیمه‌های خانوادگی. “آتسوکو (آکو) کاگاری” با الهام‌گیری از جادوگری به نام “شاینی چاریوت”، در آکادمی جادوگری ثبت نام می‌کند تا جادوگر شود، اما متوجه می‌شود به دلیل اینکه از کودکی تربیت و آموزش جادویی ندیده است. تحصیلاتش بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که انتظار داشت. “آکو” با درس‌هایش دست و پنجه نرم می‌کند، تا زمانی‌که “میله براق” را پیدا می‌کند؛ یادگاری جادویی و قدرتمند که از “چاریوت” به جا مانده است.

اگرچه “آکادمی جادوگران کوچک” لحظاتی دارد که ممکن است برای کودکان زیر 7 سال کمی ترسناک باشد، ولی هیچ چیز آن‌قدر شدیدی در آن وجود ندارد که باعث کابوس دیدن یا چیزی شبیه آن شود. این نمایش خود در مورد اهمیت باور داشتن خود و تلاش سخت برای دستیابی به رویاها است که پیامی عالی برای همه افراد است.


4. “کتاب دوستان ناتسومه” (Natsume’s Book Of Friends) داستانی دلگرم کننده دارد

“کتاب دوستان ناتسومه” که بر اساس مجموعه مانگا اثر “یوکی میدوریکاوا” (Yuki Midorikawa) ساخته شده، داستان “تاکاشی ناتسومه” را روایت می‌کند، پسر جوانی که مانند مادربزرگش می‌تواند ارواح را ببیند. هنگامی که مادربزرگش می‌میرد، “تاکاشی” “کتاب دوستان” را از او به ارث می‌برد. او کشف می‌کند که این کتاب حاوی نام ارواحی است که مادربزرگش آن‌ها را برخلاف میل خودشان اسیر کرده بود.

“تاکاشی” تصمیم می‌گیرد ارواح را آزاد کند و همزمان، توسط ارواح دیگری که می‌خواهند کتاب را به دست بگیرند، شکار می‌شود. “کتاب دوستان” مملو از ارواحی با طراحی فوق‌العاده، از جمله “مادارا”، روح گربه‌ای است که به عنوان محافظ “تاکاشی” عمل می‌کند. یکی از بهترین  انیمه‌های خانوادگی که باید تماشا کنید.

همچنین بخوانید: ژانر انیمه شونن و سوتفاهم‌هایی که درباره این ژانر وجود دارد


3. “سیلور مون” (Sailor Moon) یک انیمه شوجو کلاسیک است که برای هر سنی مناسب است

یکی از  انیمه‌های خانوادگی. وقتی “اوساگی سوکینو” 44 ساله با گربه‌ای سخنگو به نام “لونا” برخورد می‌کند، زندگی‌اش برای همیشه عوض می‌شود. “لونا” این قدرت را به “اوساگی” می‌دهد که تبدیل به “سیلور مون”، رئیس سربازان “سیلور” شود. “اوساگی” باید سایر پرنسس‌های “سیلور” را پیدا کند و با نیروهای شرور قلمرو تاریکی بجنگد.

“سیلور مون” یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مجموعه‌های انیمه تاریخ، نه تنها به دلیل کمدی و اکشن خود، بلکه به خاطر مواقعی که قهرمانان آن از همدلی و ارتباط باهم برای غلبه بر روز استفاده می‌کنند، مشهور است. این نمایش بیش از دو دهه عمر دارد و خط داستانی و بسیاری از شوخی‌های آن ممکن است در جهان امروزی قدیمی شده باشد، اما هیچ چیز آن بیش از حد آزار دهنده نیست.


2. “کاپیتان سوباسا” (Captian Tsubasa) یک سریال ورزشی است که همه اعضای خانواده عاشق آن خواهند شد

“سوباسا اوزارا”ی 11 ساله از کودکی رویای تبدیل شدن به بهترین بازیکن فوتبال تاریخ و بردن جام جهانی را در سر داشته است. زمانی که او و مادرش به “نانکاتسو” نقل مکان می‌کنند، او یک مجموعه فوتبالی فعال پیدا می‌کند و فوراً در آنجا عضو می‌شود. “سوباسا” با حمایت مادرش که اون نیز معتقد است پسرش روزی بازیکن فوتبال مشهوری خواهد شد، تا جایی که می‌تواند تمرین می‌کند و همیشه تلاش می‌کند که بهتر شود.

“سوباسا” در راه رسیدن به رویای خود، دوستان جدیدی پیدا می‌کند و در زمین فوتبال رقابت می‌کند. “کاپیتان سوباسا” که بر اساس مجموعه مانگا اثر “یوئیچی تاکاهاشی” (Yoichi Takahashi) ساخته شده، در قالب چندین سریال انیمه و فیلم وجود دارد که همه اعضای خانواده می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. این انیمه هم یکی از  انیمه‌های خانوادگی است که باید تماشا کنید.


1. “هایکیو” (Haikyu!!) اهمیت دنبال کردن رویاها را نشان می‌دهد

یکی از بهترین  انیمه‌های خانوادگی. “هیناتا شویو” دانش‌آموز دوره راهنمایی، پس از دیدن قهرمانی تیم ملی والیبال در تلویزیون، نه تنها مصمم می‌شود به اینکه ورزشکار شود، بلکه می‌خواهد بهترین بازیکن تاریخ هم بشود. تنها دو چیز وجود دارند که سر راه او قرار می‌گیرند: مدرسه او تیم والیبال ندارد و او نسبت به همسن و سالانش قد کوتاه‌تر است.

با این حال، آن مسائل نتوانستند “هیناتا” را از رسیدن به رویایش بازدارند. “هیناتا” تیمی از افراد پذیرفته نشده را درست می‌کند که ممکن است در والیبال خوب نباشند ولی قلب بزرگی دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمه درباره نبرد و پیروزی که باید آنها تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. exiled

    خرداد 11, 1401

    انصافا این مدرسه قهرمانانه من دیگه داره دراگون بال میشه آخه دکو که تبدیل میشه موهاش درخشان میشه و میره بالا رو هوا که معلق میشه یعنی مثل گوکو پرواز میکنه و همین طور از دستش انرژی پرتاب میکنع حالا یا باد یا هر چی کلا یه مشت به یکی بزنه طرف نفله میشه مثل گوکو از اون طرف باکوگو مغرور و خشنه و اصلا هم شکست رو قبول نمیکنه دقیقا مثل وجیتا

    پاسخ