فیلم “چهار برادر” (Four Brothers) و فیلم‌های مشابه که باید تماشا کنید

فیلم “چهار برادر” یک درام جنایی به کارگردانی “جان سینگلتون” (John Singleton) است. داستان درباره چهار برادر به نام های بابی، جک، انگل و ارمیا است که مادر ناتنی‌شان در سرقت فروشگاه کشته شده است. حالا آن‌ها برای انتقام مرگ مادر با هم متحد شده‌اند و می‌خواهند یک گانگستر قدرتمند به نام “ویکتور سوئیت” را شکار کنند. چون معتقند او مسئول مرگ مادرشان است. این فیلم اهمیت اتحاد بین برادرها را نشان می‌دهد. همچنین می‌بینیم که انگیزه انتقام چطور می‌تواند به افراد انگیزه بدهد. روایت جذاب و دراماتیک این فیلم است که بیننده را تا انتها با خود همراه می‌کند. اگر طرفدار این ژانر هستید و دوست دارید اجراهای “مارک والبرگ” (Mark Wahlberg) را تماشا کنید، در اینجا بهترین فیلم‌های مشابه فیلم “چهار برادر” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. کارتر را بگیرید – Get Carter – 2000

فیلم “کارتر را بگیر” به کارگردانی “استیون کی” (Stephen Kay) بازسازی فیلمی از سال 1971 است. داستان درباره یک بمب گذار اهل لاس وگاس به نام “جک کارتر” است. او بعد از شرکت در مراسم خاکسپاری برادرش ریچارد در زادگاهش سیاتل متوجه می‌شود که مرگ برادرش اصلاً تصادفی نبود. بنابراین تصمیم می‌گیرد هر کسی که در مرگ کارتر نقش داشت را بکشد و برای این کار یک مأموریت شروع می‌کند. آنچه که فیلم “چهار برادر” و “کارتر را بگیرید” را به هم شبیه می‌کند، این است که قهرمان‌های داستان برای انتقام مرگ عزیزشان ماموریتی را شروع می‌کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های مارک والبرگ که باید تماشا کنید


6. مرد جدا – A Man Apart – 2003

فیلم “مرد جدا” به کارگردانی “اف. گری گری” (F. Gary Gray) درباره دو مأمور پلیس به نام های شان و دمتریوس است که قبلاً مجرم بودند. تجربه‌های قبلی آن‌ها در خیابان‌ها باعث شده همیشه در کارشان موفق باشند و حتی یک مافیای مواد مخدر به نام “ممو” را هم دستگیر کنند. بعداً ممو ترورشان را ترتیب می‌دهد، اما به جایشان همسرش استیسی کشته می‌شود. فیلم “مرد جدا” درست مثل فیلم “چهار برادر” ماجراهای زندگی در خیابان را نشان می‌دهد و از طریق آن خوب می‌بینیم که حس انتقام چه تاثیری دارد. به علاوه، از دست دادن یک عزیز عنصر اصلی این فیلم‌هاست که داستان را پیش می‌برد.


5. شهر ویران – Broken City – 2013

فیلم “شهر ویران” یک فیلم تریلر جنایی با حضور “مارک والبرگ” (Mark Wahlberg) و به کارگردانی “آلن هیوز” (Allen Hughes) است. داستان درباره یک مأمور سابق پلیس به نام بیلی است که قوی‌ترین شخصیت شهر، یعنی هاستلر می‌خواهد او را به قتل متجاوز معروف شهر متهم کند. بیلی هم فریب هاستلر را می‌خورد، و بعد از این که به دام می‌افتد حالا می‌خواهد تمام تلاش خود را به خرج دهد تا حقیقت این قتل را فاش کند. در این فیلم، علاوه بر اجرای “مارک والبرگ” در نقش اصلی، لحن و فضای و کلی هم مشابه فیلم “چهار برادر” است. به علاوه، انتقام هم مضمون مشترک تمام این فیلم‌هاست.


4. لبه تاریکی – Edge of Darkness – 2010

“لبه تاریکی” به کارگردانی “مارتین کمپل” (Martin Campbell) یک فیلم جنایی درباره یک کاراگاه پرونده‌های قتل به نام “توماس کریون” است. او درباره قتل دخترش تحقیق می‌کند. در حین این تحقیقات به حقیقت‌های غیرمنتظره‌ای درباره دحترش پی می‌برد و توطئه‌های دولتی هم معمای پیچیده‌ای طرح می‌کنند که او باید حل کند. شباهت فیلم “لبه تاریکی” به “چهار برادر”، علاوه بر مرگ یکی از اعضای خانواده شخصیت اصلی، به خاطر حقیقت آزاردهنده‌ای است که قهرمان داستان به آن پی می‌برد تا بتواند به هدفش برسد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌ها در سال 2021 که باید تماشا کنید و لذت ببرید


3. محرمانه اسپنسر – Spenser Confidential – 2020

فیلمی با حضور “مارک والبرگ”، درست مثل فیلم “چهار برادر”، که به ماجراهای یک مأمور سابق پلیس و هم اتاقی‌اش هاوک می‌پردازد. وقتی دو مأمور پلیس اهل بوستون کشته می‌شوند، اسپنسر و هاوک در کنار هم تیمی تشکیل می‌دهند تا مجرمین مسئول قتل‌ها را دستگیر کنند. این فیلم درست مثل فیلمی که “جان سینگلتون” کارگردانی کرد، درباره حل معمای قتل است و در این مسیر قهرمان‌ها با مشکلات و چالش‌های مختلف مواجه می‌شوند.


2. سلاطین خیابان – Street Kings – 2008

فیلم “سلاطین خیابان” به کارگردانی “دیوید آیر” (David Ayer) درباره یک مأمور مخفی به نام “تاد لودلا” (با بازی “کیانو ریوز” (Keanu Reeves)) است. او هنوز با مرگ همسرش کنار نیامده. اما وقتی تام را به قتل یک مأمور متهم می‌کنند، او تلاش می‌کند بی گناهی‌اش را ثابت کند و در این مسیر با چالش‌های مختلف مواجه می‌شود. در حالی که سعی می‌کند همه جا را به دنبال گرفتن پاسخ زیر پا بگذارد باید از دست مامورها هم فرار کند. بنابراین در این فیلم هم مرگ یک عزیز مضمون اصلی داستان است.


1. جان ویک – John Wick – 2014

فیلم دیگری در این لیست با حضور “کیانو ریوز”. کارگردانی این فیلم را “چاد استاهلسکی” (Chad Stahelski) و “دیوید لیچ” (David Leitch) برعهده دارند. این فیلم اکشن درباره یک مزدور افسانه‌ای به نام “جان ویک” است که حالا فقط می‌خواهد انتقام بگیرد. جان در حالی که هنوز عزادار مرگ همسرش است، مجبور است به دنیای جنایت برگردد. چون یک خلافکار به نام تاراسوف و همراهانش ماشین جان را دزدیده و سگ او را که هدیه همسرش بود کشته‌اند. مضمون انتقام و کارهایی که قهرمان داستان برای گرفتن انتقام انجام می‌دهد فیلم را دیدنی می‌کنند. او برای انتقام گرفتن از دشمنانش هر کاری می‌کند و همین موضوع فیلم را تماشایی می‌کند. بنابراین این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مشابه فیلم “چهار برادر” است که باید تماشا کنید و لذت ببرید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز (رده‌بنده بر اساس امتیاز IMDb)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم