بهترین فیلم‌های آلمانی که می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید

در حال حاضر سینما به دنیای برای نمایش فرهنگ‌های مختلف تبدیل شده است. روش‌های مختلف فیلمسازی سراسر جهان گرد هم آمده‌اند تا قدرت دنیای سینما را به رخ بکشند. از آمریکا، که مرکز سینمای غرب است، گرفته تا کشورهای آسیایی و اروپایی، همه در تلاش هستند تا فیلم‌های خوب و متفاوت بسازند. سینمای آلمان یکی از نمونه‌های خوب فیلمسازی است که آثار خوبی دارد. فیلمسازهای مطرحی مثل “لوئیس بونوئل” (Luis Bunuel) و “ورنر هرتسوک” (Werner Herzog) سینمای آلمان را به جهان معرفی کرده‌اند و پیشگام موج جدید دنیای سینما بوده‌اند. در اینجا بهترین فیلم‌های آلمانی را به شما معرفی می‌کنیم تا بشناسید. با پروشات همراه باشید.


10. ربودن استلا – Kidnapping Stella – 2019

تریلر سینمایی “ربودن استلا” به کارگردانی و نویسندگی “توماس سیبن” (Thomas Sieben) ساخته شد. “کلیمنس شیک” (Clemens Schick)، “جلا هازه” (Jella Haase) و “مکس فون در گروبن” (Max von der Groeben) از ستاره‌های این فیلم بودند. این فیلم بازسازی یک فیلم بریتانیایی به نام “ناپدید شدن “آلیس کرید” (The Disappearance of Alice Creed) است که داستان درباره دختر یک تاجر ثروتمند به نام استلا بود. او توسط دو مرد به نام های تام و ویک ربوده شد. ظاهراً تام دوست پسر استلا است و تمام این نقشه‌ها را کشیده تا پول استلا را به دست آورد. با این وجود استلا بچه او را باردار است و وقتی بین این دو نبرد شروع می‌شود نتایج بدی دارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تریلر اسپانیایی‌زبان تاریخ سینما که باید تماشا کنید و لذت ببرید


9. اینتو دبیت – Into the Beat – 2020

یک درام جذاب و دیدنی که یکی از بهترین فیلم‌های آلمانی است. “الکساندرا فایفر” (Alexandra Pfeifer)، “هلن اشنایدر” (Helen Schneider)، “آنتان ویچرز” (Anton Wichers) و “تریستان پوتر” (Trystan Pütter) در این فیلم حضور دارند. این فیلم به کارگردانی “اشتفان وستروله” (Stefan Westerwelle) درباره یک رقصنده باله به نام کاتیا است که در این زمینه استعداد زیادی دارد. او از همه همکلاسی‌ها بهتر می‌رقصد. بنابراین وقتی اعلام می‌شود که آکادمی باله نیویورک آزمون می‌گیرد، همه می‌دانند که کاتیا می‌تواند در آن آزمون قبول شود. با این وجود رؤیایی غیرمنتظره او با گروهی از رقصنده‌های خیابانی همه چیز را عوض می‌کند. در نهایت کاتیا باید یکی را انتخاب کند. آیا به ندای قلبش گوش می‌دهد یا به حرف والدینش و رویای آن‌ها را عملی می‌کند؟


8. دور دنیا رکاب بزن – Pedal the World – 2014

“دور دنیا رکاب بزن” یک فیلم مستند به کارگردانی “فلیکس استارک” (Felix Starck) است. او برای یافتن معنای زندگی و افشای رازهای جهان یک ماجراجویی حماسی را شروع می‌کند. او این ماجراجویی را با یک دوربین دستی و یک ساک 55 کیلویی در تابستان 2013 شروع کرد. فلیکس دوست داشت جهان را زیر پا بگذارد و تصمیم گرفت با یک دوچرخه این کار را انجام دهد. این ماجراجویی تعیین کننده او به سفری تبدیل شد که 22 کشور را زیر پا گذشت و فلسفه تازه‌ای به فلیکس بخشید تا بقیه زندگی‌اش را با نگرش بهتری تجربه کند.


7. ما چهار نفر – The Four of Us – 2021

نیلز، جانینا، بن و ماریا دو زوج هستند که تصمیم می‌گیرند به مدت یک ماه شریک زندگی خود را با هم عوض کنند. آن‌ها امیدوارند تا با این کار به زندگی خود هیجان ببخشند، اما وقتی در کلبه ساحلی دور هم جمع می‌شوند تا درباره این آزمایش بحث کنند همه چیز عوض می‌شود. از قرار معلوم یکی از زوج‌ها تنها قولی که همه بر سر آن توافق داشتند را زیر پا گذاشته. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی “فلوریان گوتشیک” (Florian Gottschick) به جنبه‌های مهم رابطه‌های مدرن می‌پردازد. داستان جذاب آن هم بیننده را تا آخر با خود همراه می‌کند.


6. ارتش دزدان – Army of Thieves – 2021

دومین سری از چندگانه سینمایی به همین اسم که یک فیلم کمدی سرقتی است و یکی از بهترین فیلم‌های آلمانی محسوب می‌شود. “ماتیاس شوایگهوفر” (Matthias Schweighöfer)، “ناتالی امانوئل” (Nathalie Emmanuel) و “رابی او فی” (Ruby O. Fee) از ستارگان فیلم “ارتش دزدان” هستند. سباستین یک کارمند بانک است که از وقتی درباره حمله زامبی‌ها در نوادا صحبت شده، هر شب کابوس می‌بیند. او سعی می‌کند با تماشای فیلم‌های یوتیوب سرش را گرم کند و این حرف‌ها را فراموش کند. در یکی از فیلم‌ها با زنی آشنا می‌شود که سارق جواهرات است. او سباستین را دعوت می‌کند تا به گروهی از سارق‌ها ملحق شود و یک سرقت غیرممکن در اروپا را انجام دهد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های خارجی شبکه نتفلیکس که باید تماشا کنید


5. شلیک کریسمس – Christmas Crossfire – 2020

ساموئل یک مرد جوان است که سعی می‌کند زنی که شیفته‌اش شده را تحت تأثیر قرار دهد. با این وجود تصادفاً خود را در یک نقشه عجیب قتل می‌بیند. در حالی که عواقب کارش را خوب نمی‌فهمد، نقشه قتل قاتل‌ها را بهم می زند. در حالی که سعی می‌کند از این آشوب خلاص شود، اما انگار آن زن دست از سر او برنمی دارد. این فیلم یک اثر کمدی است که در آن حوادث عجیبی رخ می‌دهد. “کوستیا اولمان” (Kostja Ullmann)، “الی نویمان” (Alli Neumann) و “ساشا اِی. گرساک” (Sascha Alexander Gersak) از ستارگان این فیلم هستند. داستان آنقدر جالب است که کل 105 دقیقه شما را سرگرم می‌کند.


4. لال – Mute – 2018

چهل سال بعد آنقدر مهاجرین کشورهای غربی و شرقی به آلمان آمده‌اند که در این کشور یک شکاف فرهنگی ایجاد شده و شرایط اجتماعی سخت است. “لئو بیلر” هم مثل میلیون‌ها نفر دیگر یک کارمند بار لال است که زندگی آرامی دارد و تا جای ممکن خودش را از مشکلات دور می‌کند. با این وجود وقتی عشق زندگی‌اش را گم می‌کند، ناامیدانه به دنبال اوست و شرایط سختی دارد. جستجوهایش او را به گانگسترهای شهری می‌کشاند و متوجه می‌شود باید تمام تلاش خودش را به خرج دهد. این فیلم یک اثر علمی تخیلی نئو-نوآر به نویسندگی و کارگردانی “دانکن جونز” (Duncan Jones) است که رمز و رازهای زیادی دارد و تماشاگر باید داستان را حدس بزند.


3. امتیاز ویژه – The Privilege – 2022

فیلم “امتیاز ویژه” یک درام به کارگردانی و نویسندگی “فلیکس فوششتاینر” (Felix Fuchssteiner) و “کاترینا شوده” (Katharina Schöde) است. بازیگران فیلم عبارتند از “مکس شیملپفنیگ” (Max Schimmelpfennig)، “لیز ریسوم اولسن” (Lise Risom Olsen) و “کارولاین هارتیگ” (Caroline Hartig). فین یک پسر جوان بود که خواهرش به زور او را با خودش برد تا از پل بپرد و خودش را بکشد. این زخم روانی تأثیر عمیقی روی زندگی او گذاشت، به طوری که دکترهایش بعد از چند بار بررسی به او گفتند که به آسیب مغزی هم دچار شده است. انگار این موضوعات کافی نبود، که او به همراه همکلاسی‌ها در چند اتفاق ماورایی هم درگیر شدند و توطئه تاریکی آغاز شد که زندگی تمامشان را تحت تأثیر قرار داد.


2. برلین، برلین – Berlin, Berlin – 2020

فیلم کمدی رمانتیک “برلین، برلین” سیکوئلی برای یک سریال تلویزیونی به همین است که “فرانزیسکا مایر پرایس” (Franziska Meyer Price) کارگردانی آن را برعهده دارد. “فلیسیتاس ول” (Felicitas Woll) و “یان سوسنیوک” (Jan Sosniok) هم از ستارگان این فیلم هستند. داستان درباره زندگی عاشقانه و پیچیده لول است که تصمیم می‌گیرد دوباره به بهترین دوستش هارت ملحق شود و به خودش شانس دوباره‌ای بدهد. وقتی اینطور به نظر می‌رسد که سرانجام همه چیز بهتر شده و او می‌تواند به دوستش اعتماد کند، یکی از اقوامش همه چیز را بهم می‌زند. آیا لول می‌تواند همه چیز را بهتر کند و زندگی آرامی داشته باشد تا به خواسته‌هایش برسد؟ باید خودتان فیلم را تماشا کنید تا ببینید سرانجام داستان او چه می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)


1. آسمان سرخ خونین – Blood Red Sky – 2021

فیلم “آسمان سرخ خونین” به نویسندگی “پیتر توروارت” (Peter Thorwarth) و “استفان هولتز” (Stefan Holtz) یک فیلم اکشن ترسناک است. در این فیلم ستاره‌هایی مثل “رولاند مولر” (Roland Møller)، “پری باومایستر” (Peri Baumeister)، “چیدی اجوفو” (Chidi Ajufo) و “الکساندر شیر” (Alexander Scheer) حضور دارند. داستان درباره یک گروه تروریستی است که یک هواپیما را سرقت می‌کنند. مادری که نگران پسرش است و از بیماری مهلکی رنج می‌برد متوجه می‌شود که هیچکس نمی‌تواند به او و سایر مسافرین هواپیما کمک کند. او برای نجات پسرش از رازی پرده برمی‌دارد که همه چیز را عوض می‌کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های آلمانی است که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. مصطفی

    فروردین 27, 1401

    لوییس بونوئل چه ربطی به آلمان داره؟؟؟!!!

    پاسخ

  2. جمال

    فروردین 25, 1401

    The Silence 2010

    پاسخ