فیلم “لردهای متال” (Metal Lords) و فیلم‌های مشابه که باید تماشا کنید

فیلم کمدی درام “لردهای متال” به کارگردانی “پیتر سالت” (Peter Sollett) ساخته شد. داستان درباره دو دانش آموز دبیرستانی به نام های هانتر و کوین است که آرزو دارند در رقابت بین گروه‌ها برنده شوند. آن‌ها برای تشکیل گروه هوی متال خود در مدرسه به دنبال یک نوازنده باس هستند. اما تلاششان بیهوده است. وقتی به یک نوازنده ویلون سل به نام امیلی برمی‌خورند، تصمیم می‌گیرند به جای نوازنده باس از نوازنده ویولن سل استفاده کنند. این فیلم جنبه‌های مختلف زندگی بچه‌های دبیرستانی را نشان می‌دهد و در عین حال تم رقابتی هم دارد که همین موضوع فیلم را غنی‌تر می‌کند. این ترکیب دیدنی زندگی دبیرستانی و رقابت طلبی است که تحسین شده و مخاطب را راضی می‌کند. اگر از این فیلم به کارگردانی “پیتر سالت” خوشتان آمده و دوست دارید فیلم‌هایی با مضامین کمدی درام تماشا کنید، در این لیست بهترین فیلم‌های مشابه فیلم “لردهای متال” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. موزیکال دبیرستان – High School Musical – 2006

فیلم “موزیکال دبیرستان” به کارگردانی “کنی اورتگا” (Kenny Ortega) یک کمدی درام درباره دو بچه دبیرستانی کاملاً متفاوت است. این دو نفر تروی و گابریلا هستند و تصمیم دارند در موزیکال دبیرستان شرکت کنند. تروی به نام عنوان عضو اصلی تیم بسکتبال مدرسه در یک آن با دو فعالیت مشغول است. در حالی که تلاش آن‌ها در کنار هم و استعدادشان دنیای هر دو نفر را تغییر می‌دهد. در این جا هم درست مثل فیلم “لردهای متال” شخصیت‌های مختلف برای ایجاد یک گروه منسجم در کنار هم قرار می‌گیرند. با این وجود ژانر و فضای کلی دو فیلم هم مشابه است.


6. بندسلم – Bandslam – 2009

فیلم “بندسلم” به کارگردانی “تاد گراف” (Todd Graff) درباره دو شخصیت به نام های ویل و شارلوت است که هر دو به موسیقی علاقه دارند و به همین دلیل پیوندی بینشان شکل می‌گیرد. با نزدیک شدن یک رقابت موسیقی بین گروه‌ها به نام بندسلم، آن‌ها تصمیم می‌گیرند با دانش آموزان شبیه به خود گروهی تشکیل دهند و در این رقابت شرکت کنند. فیلم “بندسلم” هم درست مثل “لردهای متال” درباره دو دانش آموز دبیرستانی است که برای شرکت در رقابت گروه‌های موسیقی به هم نزدیک می‌شوند و گروه تشکیل می‌دهند. به علاوه، هر دو فیلم‌ها دوستی دبیرستانی و چالش‌های پیش روی آن را به تصویر می‌کشد.


5. پیچ پرفکت – Pitch Perfect – 2012

فیلم “پیچ پرفکت” با اقتباس آزاد از رمان Pitch Perfect: The Quest for Collegiate a Cappella Glory نوشته “میکی رپکین” (Mickey Rapkin) ساخته شد. کارگردانی این فیلم را “جیسون مور” (Jason Moore) برعهده گرفت. داستان درباره دانشجوی جدید دانشگاه باردن به نام بکا است که به گروه خوانندگی دختران ملحق می‌شود. بکا هم درست مثل امیلی در فیلم “لردهای متال” با آمدن خود حیات تازه‌ای به گروه می‌بخشد. چون این گروه هم می‌خواهند در یک رقابت موسیقی در مقابل یک گروه مردانه قرار بگیرند. علاوه بر مضامین مشترک دیگر، مضمون رقابت هم این دو گروه را به هم شبیه می‌کند.


4. مدرسه راک – School of Rock – 2003

فیلم کمدی “مدرسه راک” به کارگردانی “ریچارد لینکلیتر” (Richard Linklater) درباره شخصیتی به نام “دیوی فین” است که او را از گروهش پرت می‌کنند بیرون. در نتیجه مجبور می‌شود در یک مدرسه ابتدایی معلم جایگزین باشد. او به زودی بعد از شناسایی استعدادهای موسیقی دانش آموزانش تلاش می‌کند گروه تشکیل دهد تا در رقابت موسیقی شرکت کند و برنده شود. روایت هر دو فیلم درباره شرکت در رقابت موسیقی است و قهرمان‌های داستان تلاش می‌کنند در آن‌ها برنده شوند.


3. 8 مایل –  8 Mile

فیلم درام موزیکال “8 مایل” با حضور “امینم” (Eminem) عناصر زندگی نامه‌ای درباره زندگی شخصی بازیگر را شامل می‌شود. این فیلم به کارگردانی “کرتیس هانسون” (Curtis Hanson) ساخته شده است. داستان درباره جیمی اسمیت جونیور است که آرزو دارد خواننده رپ شود و بتواند از خانواده و خودش مراقبت کند. گرچه فضای کلی فیلم “8 مایل” شاید با فیلم “لردهای متال” همسو نباشد، اما عنصر رقابت در هر دو وجود دارد. به علاوه، مشکلاتی که قهرمان‌های داستان باید با آن‌ها مواجه شوند هم در هر دو فیلم خوب مطرح می‌شود.


2. میس سان‌شاین کوچولو – Little Miss Sunshine – 2006

فیلم کمدی درام “میس سان شاین کوچولو” به کارگردانی “جاناتان دیتون” (Jonathan Dayton) و “والری فاریس” (Valerie Faris) درباره خانواده‌ای است که برای برآورده کردن رویای رقابت زیبایی دختر کوچولویشان سفری جاده‌ای به آن سوی کشور را شروع می‌کنند. خانواده که نمی‌داند چه چیزی در انتظارشان است در این مسیر با پستی و بلندی‌های زیاد مواجه می‌شوند. چالش‌هایی که درست مثل چالش‌های گروه سه نفره در فیلم “لردهای متال” است. گرچه فیلم “میس سان شاین کوچولو” درباره یک سفر جاده‌ای خانوادگی است، اما روایت هر دو فیلم از عناصر طنز هم بهره می‌برد.


1. ویپلش – Whiplash – 2014

درام موزیکال “ویپلش” براساس فیلم کوتاهی از “دیمین شزل” (Damien Chazelle) ساخته شده. داستان درباره مشکلات یک درامر به نام “اندرو نیمن” است. او برای دنبال کردن آرزوهایش تحت تعلیم قرار می‌گیرد و مربی او یک معلم سرسخت جاز به نام “ترنس فلچر” است. فلچر برای این که اندرو را از استعدادهای پنهانش در زمینه درام آگاه کند فشار زیادی به او وارد می‌کند. شاید فضای کلی فیلم بیشتر درام باشد تا طنز، اما یک نوازنده درام را به عنوان قهرمان داستان انتخاب کرده و همین موضوع آن را به فیلم “لردهای متال” شبیه می‌کند. به علاوه، قهرمان‌های هر دو فیلم هم برای رسیدن به رویای خود حسابی به خودشان سخت می‌گیرند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم