بهترین سریال‌های وسترن جدید که می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید

ژانر قدیمی وسترن از آمریکا آمده و با شخصیت‌های اسلحه به دست، سوار بر اسب و کابوهایی در حال مصرف تنباکو، به یک ژانر انقلابی و جنجال برانگیز تبدیل شده است. همین عناصر است که ژانر وسترن را به یک ژانر محبوب تبدیل کرد. رسانه معاصر در محبوب کردن و آشنا کردن ژانر وسترن نقش پررنگی داشت. دوره تاریخی سکونت انگلیسی‌ها در آمریکا در قرن‌های هجده و نوزده (با تشویق جفرسون به عنوان بنیان گذار) دوره پر سروصدایی بود. ژانر وسترن هم با طلایی نشان دادن این دوره تاریخی توانست در قلب فرهنگ عامه جا باز کند. ژانر وسترن و فیلم‌ها و بهترین سریال‌های وسترن باعث شدند این دوره از تاریخ آمریکا در فیلم‌ها، اسباب بازی‌های کودکانه و کتاب‌های کمیک جا باز کند. به طوری که تخیل میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را قلقلک دهد و آن‌ها را با خود همراه کند.

ژانر وسترن هنوز هم یکی از ژانرهای مهم دنیای رسانه و سینماست و غول‌های بزرگ فیلم و سریال سازی آن را حمایت می‌کنند. با استقبال دوباره از تلویزیون، سریال‌های مختلف وسترن هم ساخته می‌شوند. شخصیت‌های کلیشه وسترن و قالب‌های داستانی آن قهرمان‌هایی را به ما معرفی می‌کنند که در دشت‌ها و صحراها می‌تازند. قانون و محدودیت‌ها را دور می‌زنند و غریزی رفتار می‌کنند. بعضی از این شخصیت‌ها حتی خلافکار، شکارچی، بومی‌های آمریکایی، یاغی‌ها و قماربازها را هم شامل می‌شوند. موسیقی متن بهترین سریال‌های وسترن و فیلم‌های مرتبط از موسیقی محلی مکزیک و آمریکا و کشورهای مشابه الهام می‌گیرد. محتوای سینمایی و تلویزیونی مربوط به این ژانر پیوسته در حال تغییر است و به دلیل همین تکامل توانسته در قلب ما جا باز کند. امروز می‌خواهیم فهرستی از بهترین سریال‌های وسترن را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. سارقین جنگل – Thieves of the Wood – 2018

فیلمنامه این سریال براساس کتابی به نام De Bende van Jan de Lichte نوشته “لوئیس پل بون” (Louis Paul Boon) نوشته شد. شیوه فیلمبرداری و ساخت سریال به گونه‌ای است که چندان با کلیشه‌های تکراری ژانر وسترن پیش نمی‌رود. به جای آن، داستان عناصر متفاوت ژانر را استفاده می‌کند، به خصوص در رابطه با عناصر اکشن. بنابراین داستان سریال درباره چیست و چرا به یکی از بهترین سریال‌های وسترن تبدیل شده است؟ خب، باید بگوییم که داستان “سارقین جنگل” درباره یک کهنه سرباز جنگ است که حالا یک سارق  است و به رهبر و سرکرده یاغی‌ها تبدیل شده است. اما وقتی او را بیشتر بشناسید متوجه می‌شوید درباره او خیلی چیزها است که باید بدانید و هرچه بیشتر او را بشناسید بیشتر می‌بینید. او قهرمان داستان است و به افراد ضعیف کمک می‌کند. در حقیقت می‌توانیم او را شخصیتی شبیه “رابین هود” بدانیم. داستان سریال در قرن هجده جریان دارد. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که سریال نمای واقعی و طبیعی از جامعه بلژیکی‌های آن زمان را نشان می‌دهد.

اگر حس و حال تماشای یک سریال تاریخی و دیدنی را دارید حتماً این سریال را تماشا کنید. بازیگران سریال هم اجرای دیدنی دارند. در لیست هنرمندان می‌توانید “ماتئو سیمونی” (Matteo Simoni)، “استف آرتس” (Stef Aerts)، “جرون پرسیوال” (Jeroen Perceval) و “دیرک روفتهاوفت” (Dirk Roofthooft) را ببینید. شخصیت پردازی سریال هم یکی از نقاط قوت آن است.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های وسترن جدید که می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید


14. هاپ و لئونارد – Hap and Leonard – 2016-2018

قهرمان‌های این سریال براساس شخصیت‌های خلق شده توسط “جو آر لانسدال” (Joe R. Lansdale) ایجاد شده‌اند. نویسنده داستان‌های هاپ و لئونارد را دنبال می‌کند. آن‌ها دو محقق آماتور هستند که به شهر تخیلی لابورد در شرق تگزاس می‌روند. نویسنده ماجراجویی‌های آن‌ها را در قالب چند سری رمان نشان می‌دهد. این دو دوست صمیمی تمام سعی و تلاش خود را به خرج می‌دهند تا با جنایت‌های ترسناک سر و کله بزنند و معمای آن‌ها را حل کنند. حالا در سریال “جیمز پیورفوی” (James Purefoy) و “مایکل کنت ویلیامز” (Michael Kenneth Williams) نقش این دو نفر را بازی می‌کنند. داستان سریال “هاپ و لئونارد” در دهه هشتاد میلادی جریان دارد و مجموعه داستان‌هایی با مضامین مختلف را شامل می‌شود. گنج گمشده، شخصیت زن اغواگر و گروهی از قاتل‌های دیوانه از جمله افرادی هستند که قهرمان‌ها باید با آن‌ها مواجه شوند. در این داستان‌ها عناصر درام، طنز، اکشن و خشن دیده می‌شود. طرفداران هم که منتظر فصل چهارم سریال بودند دلشان شکست و غمگین شدند. بنابراین اگر دوست دارید داستان‌های قدیمی غرب وحشی را، در حال و هوای ساده‌تر، دنبال کنید، این سریال را ببینید. چون یکی از بهترین سریال‌های وسترن تاریخ است.


13. لوک کیج – Luke Cage – 2016-2018

سریال نئو-وسترن ابرقهرمانی “لوک کیج” توسط “شیو هوداری کوکر” (Cheo Hodari Coker) ساخته شد. “مایک کولتر” (Mike Colter)، “الفری وودارد” (Alfre Woodard) و “رزاریو داوسون” (Rosario Dawson) از بازیگران سریال هستند. داستان درباره نقش اصلی داستان است که بعد از یک آزمایش به قدرت‌های ابرقهرمانی دست یافته و از آنجا به بعد زندگی‌اش عوض شده است. با این که لوک سعی می‌کند این قدرت‌هایش را کنترل کند و زیاد آن‌ها را به کار نبرد، اما در نهایت مجبور است به خاطر شهرش بجنگد. این سریال به زندگی شخصی او می‌پردازد و در عین حال بدشانسی‌هایش به عنوان یک قهرمان را هم نشان می‌دهد.


12. مزرعهٔ قلب‌ها – Heartland – 2007

سریال “مزرعه قلب‌ها” از زمان اکران که بیشتر از یک دهه پیش بود، توانست طرفداران سرسخت به دست آورد. “لورن بروک” (Lauren Brooke) رمانی به همین نام نوشت که داستان آن از فیلمنامه الهام گرفته است. داستان درباره خواهران فلمینگ و پدربزرگشان “جک بارتلت” است. آن‌ها برای زندگی در مزرعه پرورش دام باید با مشکلات و چالش‌های مختلف کنار بیایند. پس چه چیز سریال آن را وسترن می‌کند که توانسته در فهرست بهترین سریال‌های وسترن جا بگیرد؟ حتی می‌توان گفت قسمت اعظم داستان بر عنصر درام وابسته است.

با این وجود باید بگوییم نقطه قوت داستان شخصیت پردازی و چگونگی نمایش شخصیت‌های داستان روی صحنه است که آن را جالب کرده است. البته گاوچران چکمه پوش داستان هم حتماً شما را به یاد غرب وحشی می‌اندازد و ما هم این موضوع را انکار نمی‌کنیم. با این وجود باید معنای عمیق داستان را هم در نظر بگیریم. در آثار معمول وسترن، قهرمان می‌خواهد انتقام بگیرد تا به اوضاع سر و سامان دهد. در این مسیر به سلاح هم نیاز دارد. چنین چیزی در سریال “مزرعه قلب‌ها” وجود ندارد. با این وجود مضمون خیر و شر، خانواده، عشق، صبوری و محافظت از عزیزان، آن را به آثار وسترن شبیه می‌کند. پس بی دلیل نیست که فصل چهاردم سریال هم آماده شده.


11. سوپرنچرال – Supernatural – 2005-2020

بدون شک سریال “سوپرنچرال” یکی از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین سریال‌ها در دهه گذشته است. اگر این سریال را ندیده‌اید باید بدانید داستان درباره برادران وینچستر است که به موجودات فراطبیعی و شیطانی، از جمله اهریمن و روح روی می‌آورند. روایت منسجم و بهم پیوسته آن توانسته قهرمان‌ها را خوب نشان دهد تا ببینیم چطور با موجودات شیطانی مواجه شده‌اند. با این که سریال به ژانر وحشت تعلق دارد، اما خوب می‌دانیم که داستان آن ما را به یاد آثار وسترن می‌اندازد. این سریال به جای این که یک شخصیت منفی را در غرب وحشی قدیم نشان دهد، آن را در حالی نشان می‌دهد که در سراسر آمریکا دشمن دارد. با این وجود این برادران در حالی که با دشمنان خود روبرو می‌شوند اما آهنگ‌های راک مورد علاقه‌شان را هم گوش می‌دهند. بنابراین انگار سوار بر اسب‌های مدرن خود هستند. داستان رمز و رازهای زیادی دارد. اجرای خوب و دیدنی “جرد پادالکی” (Jared Padalecki) و “جنسن اکلس” (Jensen Ackles) هم توانسته این سریال را دیدنی کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های وسترن قرن بیست و یکم که باید تماشا کنید و لذت ببرید


10. کابوی بیباپ – Cowboy Bebop – 2021

سریال “کابوی بیباپ” با اقتباس از سریال انیمه‌ای به همین اسم ساخته شده و یکی از بهترین سریال‌های وسترن علمی تخیلی ساخته “کریستوفر یوست” (Christopher Yost) است. سریال بیشتر ترکیبی از عناصر و ژانرهای مختلف است تا این که فقط به ژانر وسترن تعلق داشته باشد، اما با این وجود چون در غرب قرار دارد هیجان انگیز است. سریال “کابوی بیباپ” درباره چند شکارچی است که به دنبال خطرناک‌ترین مجرمان کهکشان هستند. سرپرستی این گروه را اسپایک اشپیگل برعهده دارد. آن‌ها مأموریت‌های بسیار خطرناک را برعهده دارند و هدفشان نجات جهان است. البته برای این منظور باید پول خوبی بگیرند.


9. مردگان متحرک – The Walking Dead – 2010

سریال “مردگان متحرک” براساس یک کتاب کمیک به همین نام از “رابرت کیرکمن” (Robert Kirkman) و “تونی مور” (Tony Moore) ساخته شده است. این سریال زامبی آخرالزمانی و نئو-وسترن توسط “فرانک دارابونت” (Frank Darabont) ساخته شد. داستان درباره گروهی از بازماندگان خوش شانس در یک آخرالزمان زامبی است که برای نجات زندگی خود باید با خطرات مختلف که زندگی‌شان را تهدید می‌کند مبارزه کنند. این بازماندگان در حالی که زندگی‌شان در خطر است باید با انتخاب‌های پیچیده سر و کله بزنند. با گروه‌های رقیب مبارزه کنند و برای نجات زندگی‌شان سخت تلاش کنند.


8. برکینگ بد – Breaking Bad – 2008-2013

سریال “برکینگ بد” یک سریال تلویزیونی نئو-وسترن جنایی و درام است که از زمان اکران در سال 2008 به یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شده است. به دلیل عناصر نئو-وسترن آن را در لیست بهترین سریال‌های وسترن قرار دادیم. “وینس گیلیگان” (Vince Gilligan) نابغه این سریال را ساخت و در پنج فصل به روی آنتن رفت. این سریال به خاطر رویکرد مدرن خود به “غرب وحشی” در این لیست قرار دارد.

برایان کرانستون” (Bryan Cranston) در نقش یک دبیر شیمی دبیرستان حضور دارد. او با نام والتر وایت بعدها به ارباب مافیای مواد مخدر نیو مکزیکو تبدیل می‌شود و اینجاست که فضای نئو-وسترن را خوب می‌بینید. سریال “برکینگ بد” به جای نمایش گاوچران‌های چکمه به پا و سوار بر است، شخصیت‌های بومی را نشان می‌دهد. در پس زمینه زندگی این شخصیت‌ها نمای صحرا را می‌بینید که عنصر اصلی فیلم‌های کلاسیک وسترن است. سریال “برکینگ بد” در سال 2013 به عنوان یکی از تحسین شده‌ترین سریال‌ها رکورد خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. پریکوئل اسپین آف سریال با نام “بهتره با ساول تماس بگیری” (Better Call Saul) (ساخته گیلیگان) هم توصیه می‌شود.


7. وینونا ارپ – Wynonna Earp – 2016

این سریال درام توانسته عناصر فراطبیعی را با عناصر وحشت به خوبی ترکیب کند و به یکی از بهترین سریال‌های وسترن تبدیل شود. جالب اینجاست که سریال براساس یک کتاب کمیک نوشته “بو” (Beau Smith) ساخته شد. داستان درباره نبیره “وایات ارپ” (Wyatt Earp) است. اگر او را نمی‌شناسید باید بگوییم “وایات ارپ” در غرب وحشی قرن نوزده یک قمارباز، مرد قانون و مارشال بود.

وینونا در تولد نوزده سالگی خود متوجه می‌شود که قدرت‌های خاصی دارد و با کمک این قدرت‌ها می‌تواند اجساد را به جهنم برگرداند. این اجساد معمولاً توسط جد بزرگ او کشته شده‌اند. او علاوه بر این کار با اتفاقات فراطبیعی هم در حال مبارزه است تا طلسم خانوادگی را بشکند. اگر هنوز هم برای تماشای این سریال مردد هستید، آن هم به خاطر این داستان، به شما حق می‌دهیم. اما باید به شما بگوییم در این سریال بازیگرانی مثل “ملانی اسکروفانو” (Melanie Scrofano)، “شامیر اندرسون” (Shamier Anderson)، “تیم رزان” (Tim Rozon)، “دومینیک پرووست چالکلی” (Dominique Provost-Chalkley) و “کاترین بارل” (Katherine Barrell) حضور دارند. این سریال کانادایی معماهای پیچیده‌ای دارد و با وجود این ژانر مردسالار از شخصیت اصلی زن استفاده می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم عجیب ولی تأثیرگذار در ژانر وسترن که باید تماشا کنید


6. از غروب تا سپیده دم: این مجموعه – From Dawn till Dusk: The Series – 2014-2016

یکی از بهترین سریال‌های وسترن ساخته “رابرت رودریگز” (Robert Rodriguez). با این وجود آیا می‌دانستید او کارگردانی فیلم کلاسیک الهام گرفته از این سریال را هم برعهده داشت؟ سریال “از غروب تا سپیده دم: این مجموعه” ادامه‌ای بر چندگانه ترسناک است که با عناصر وسترن ترکیب شده است. سث و ریچی هم دوباره برگشته‌اند. بعد از این که از یک سرقت چند جسد به جا مانده ماموران اف بی آی و فردی به دنبال برادرها می‌گردند. برادرها برای زندانی نشدن به مرز مکزیک می‌روند و نخست وزیر پیشین، جیکوب فولر و خانواده‌اش را گروگان می‌گیرند.

در نهایت همه آن‌ها در یک بار جمع می‌شوند و خبر ندارند که خون آشام ها آن بار را اداره می‌کنند. بنابراین حالا داستان بقا شروع می‌شود. نقش این برادران را “دی. جی. کوترانا” (D. J. Cotrona) و “زین هولتز” (Zane Holtz) برعهده دارند. “فردی گنزالز” (Freddie Gonzalez) هم نقش رنجز تگزاسی را برعهده دارد که به دنبال شکار آن‌هاست. داستان فیلم با استفاده از عناصر وسترن و ترسناک دیدنی شده است. بنابراین اگر دوست دارید یک سریال متفاوت تماشا کنید این یکی عالی است.


5. مزرعه – The Ranch – 2016-2020

شخصیت‌های وسترن همیشه به این شهرت دارند که صبور، در عین حال خشن و بدخلاق هستند. در حالی که در سریال “مزرعه” شاهد یک داستان طنز هستیم. به نظر ما همین موضوع این سریال را خاص می‌کند. داستان سریال درباره زندگی بنت‌ها است. آن‌ها در یک مزرعه زندگی می‌کنند و تلاش می‌کنند از همه چیز نهایت استفاده را ببرند. شاید تصور کنید این سریال هم یک اثر کمدی دیگر است. در حالی که سریال “مزرعه” توانست ژانر وسترن را تا حد زیادی مدرن کند. از طرف دیگر در آثار ژانر وسترن یک شخصیت گاوچران را می‌بینیم که در دوره‌های قبل از انقلاب صنعتی جوامع کوچک را به زانو درآورده بود. این سریال شاید رویکرد مشابهی نداشته باشد، اما بیشتر عناصر مشابه ژانر وسترن را به کار می‌برد. با این که داستان در قرن بیست و یک جریان دارد اما نشان می‌دهد گاوچران‌های امروز چطور زندگی می‌کنند.

در این سریال “آشتون کوچر” (Ashton Kutcher) و “دنی مسترسون” (Danny Masterson) در نقش برادران بنت حضور دارند. (البته مسترسون به خاطر اتهامات تجاوز جنسی کنار گذاشته شد.) آن‌ها قبلاً در سریال “نمایش دهه 70” (That 70s Show) همبازی بودند و دوباره آن‌ها را کنار هم می‌بینیم. “دبرا وینگر” (Debra Winger) هم نقش مادر آن‌ها را برعهده دارد. بنابراین سریال پرستاره است. پس اگر می‌خواهید یکی از بهترین سریال‌های وسترن با رویکرد متفاوت را تماشا کنید این اثر گزینه خوبی است.


4. نفرین – Damnation – 2017-2018

سث دونپورت مردی با گذشته خشن است. اما برای این که با صنعت گران محلی و آژانس‌های طمع کار و فاسد کنار بیاید خود را یک کشیش معرفی می‌کند. با این وجود ترنر آنجاست که همه نقشه‌های او را نقش بر آب کند. اما مردم شهر خبر ندارند که در حقیق سث و ترنر دو برادر هستند. سریال دوران رکود بزرگ را نشان می‌دهد و جنبش‌های کارگری آمریکایی‌ها در سال‌های 1930. “کیلیان اسکات” (Killian Scott)، “لوگان مارشال-گرین” (Logan Marshall-Green) و “سارا جونز” (Sarah Jones) از ستاره‌های این سریال هستند. گرچه سریال بعد از فصل اول لغو شد، اما هنوز طرفداران دوست دارند سیکوئل این سریال جذاب را ببینند.


3. لانگمایر – Longmire – 2011

سریال “لانگمایر” یکی از بهترین سریال‌های وسترن آمریکایی مدرن با عناصر جنایی است که توسط “جان کاونی” (John Coveny) و “هانت بالدوین” (Hunt Baldwin) ساخته شد. داستان براساس سری رمان های Walt Longmire Mysteries از نویسنده پرفروش “کریگ جانسون” (Craig Johnson) اقتباس شد. “والت لانگمایر” کلانتر آبساروکا کانتی است. شخصیت اصلی سریال ویومینگ نام دارد و داستان درباره تحقیقات او درباره جنایت‌های اطرافش است. سه فصل سریال بعد از پخش شدن به پرامتیازترین فصل‌های تلویزیون تبدیل شدند.

همچنین بخوانید: نامزدهای بهترین فیلم اسکار 2021 با رتبه بندی از بدترین تا بهترین


2. مرز – Frontier – 2016

سریال “مرز” یک سریال تاریخی درام است که از عناصر وسترن به خوبی بهره گرفته و به همین دلیل در لیست بهترین سریال‌های وسترن جا دارد. داستان درباره تجارت خز در آمریکای شمالی در اواخر سال‌های 1700 در کانادا است. در این سریال “جیسون موموآ” (Jason Momoa) حضور دارد. او نقش یک یاغی نیمه ایرلندی و نیمه کری را برعهده دارد که می‌خواهد در فساد این تجارت رخنه ایجاد کند. داستان جذاب و اجراهای دیدنی این سریال را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند.


1. بی خدا – Godless – 2017

یکی از  سریال‌های تلویزیونی برتر و بهترین سریال‌های وسترن که فیلمنامه نویس آن “اسکات فرانک” (Scott Frank) نامزد اسکار شد. این سریال هفت قسمتی در سپتامبر 2016 در نیو مکزیکو ضبط شد. ستارگان این مینی سریال عبارتند از “جک اوکانل” (Jack O’ Connell)، “میشل داکری” (Michelle Dockery)، “اسکوت مک نری” (Scoot McNairy) و “مریت وور” (Merrit Wever). این سریال با نقدهای مثبت مواجه شد. داستان درباره یک یاغی زخمی به نام روی کود است که از دست رئیس سابقش، فرانک گریفین فرار می‌کند. بعد در شهر متروک معدنی که تحت سلطه زنان است پناه می‌گیرد. عناصر اکشن این سریال را دیدنی کرده و حتماً باید آن را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم