بهترین فیلم‌های مشابه “حباب” (The Bubble) که باید تماشا کنید و لذت ببرید

فیلم “حباب” یک فیلم کمدی به کارگردانی “جاد اپتاو” (Judd Apatow) است. فیلم به گروهی از بازیگران زن و مرد می‌پردازد که می‌خواهند سیکوئل یکی از چندگانه‌های اکشن را ضبط کنند. مشکل اینجاست که برای ضبط این فیلم تمام بازیگران و عوامل باید به همراه هم در یک هتل قرنطینه باشند. این فیلم چالش‌های پیش روی ضبط یک فیلم را نشان می‌دهد و طنز را هم در روایت خود به کار می‌برد. بسیاری از طرفداران به این دلیل فیلم را دوست دارند که مراحل ساخت یک فیلم را به آن‌ها نشان می‌دهد. اگر شما هم از این دست طرفداران هستید از تماشای فیلم “حباب” لذت بردید، در اینجا بهترین فیلم‌های مشابه “حباب” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. درود بر سزار! – Hail, Caesar! – 2016

“درود بر سزار!” یک فیلم کمدی به کارگردانی “جوئل و ایثن کوئن” است. این فیلم زندگی یک شخصیت هالیوودی به نام “ادی منیکس” (Eddie Mannix) در سال‌های 1950 را نشان می‌دهد. وظیفه او این است که مشکلات ستاره‌های استودیوی کپیتال پیکچرز را حل کند و آن‌ها را در بهترین شرایط قرار دهد. وقتی یکی از ستاره‌های این استودیو به نام “بیرد ویتلوک” ربوده می‌شود، ادی وظایف بیشتری بر عهده می‌گیرد و باید مشکل را حل کند. آنچه که این فیلم را به فیلم “حباب” شبیه می‌کند این است که فیلم پشت صحنه فیلمسازی و مراحل آن را به ما نشان می‌دهد. به علاوه، در هر دو فیلم در مراحل فیلمسازی مشکلاتی ایجاد می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین همبازی‌های لئوناردو دیکاپریو در فیلم‌های اکران شده از این بازیگر


6. این آخرشه – This Is the End – 2013

“این آخرشه” یک فیلم کمدی به کارگردانی “سث روگن” (Seth Rogan) و “ایوان گلدبرگ” (Evan Goldberg) است. داستان از این قرار است که بزرگ‌ترین سلبریتی های لس آنجلسی در خانه “جیمز فرانکو” (James Franco) گیر افتاده‌اند. چون در بیرون از خانه آخرالزمانی در شرف وقوع است. با این وجود، ستاره‌ها هم باید با آخرالزمان بیرون از خانه کنار بیایند و هم با یکدیگر، بنابراین شرایط رفته رفته بغرنج می‌شود. فیلم “این آخرشه” هم مثل فیلم “حباب” بزرگ‌ترین سلبریتی ها را در کنار هم قرار می‌دهد، چون از قرار معلوم در بیرون از خانه اتفاقات ترسناکی در جریان است. هر دو داستان عناصر طنز هم دارند تا به کمک آن شرایط را به بهترین شکل نشان دهند.


5. بالا رو نگاه نکن – Don’t Look Up – 2021

“بالا رو نگاه نکن” یک فیلم کمدی آخرالزمانی به کارگردانی “آدام مک کی” (Adam McKay) است. داستان درباره دو فضانورد معمولی به نام های “کیت دیبیاسکی” و “رندل میندی” است که متوجه می‌شوند یک شهاب سنگ غول پیکر به زمین نزدیک می‌شود. آن‌ها برای این که این خبر را به همه برسانند دست به کار می‌شوند، اما هیچکس آن‌ها را جدی نمی‌گیرد تا این که شهاب سنگ نزدیک می‌شود. فیلم “بالا رو نگاه نکن” هم مثل فیلم “حباب” ترکیب جالبی از کمدی و درام است و پیام مشخصی دارد: زندگی در یک چشم بهم زدن از این رو به آن رو می‌شود و هر چیزی ارزش ناراحتی ندارد.

همچنین بخوانید: بهترین همبازی‌های مریل استریپ در فیلم‌های اکران شده از این بازیگر


4. تندر استوایی – Tropic Thunder – 2008

فیلم “تندر استوایی” یک فیلم کمدی اکشن به کارگردانی “بن استیلر” (Ben Stiller) است و به چند ستاره بزرگ سینما می‌پردازد که می‌خواهند گرانقیمت ترین فیلم جنگی تاریخ را بسازند. با این وجود به محض این که تولید شروع می‌شود، تمام بازیگران و عوامل به سربازان واقعی تبدیل می‌شوند و باید با کمک مهارت‌های بازیگری خود در جنگل زنده بمانند. فیلم “تندر استوایی” مضامین و عناصر طنز مشابه را دارد و در عین حال عناصر اکشن را هم به کار می‌برد. به علاوه، درست مثل فیلم “جاد اپتاو” به صنعت سینما می‌پردازد. به همین دلیل یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “حباب” است که باید تماشا کنید.


3. بُرات: یادگیری‌های فرهنگی آمریکا برای انجام منفعت ملت پرشکوه قزاقستان – Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan – 2006

“برات” یک فیلم طنز مستندگونه به کارگردانی “لری چارلز” (Larry Charles) است که به یک روزنامه نگار محبوب قزاقستانی به نام برات می‌پردازد. او برای ضبط یک فیلم مستند تا ایالات متحده سفر می‌کند و تجربه‌های واقعی خود از آمریکا را نشان می‌دهد تا همه بدانند چرا آمریکا چنین ملت بزرگی است. با این وجود در نیمه راه از هدفش دور می‌ماند و عاشق می‌شود. “برات” هم به فیلم “حباب” شباهت دارد، چون هر دو فیلم به فرایند و مشکلات فیلمسازی می‌پردازند. در هر دو فیلم شخصیت‌ها به خاطر مشکلات بیرونی از دنیای فیلمسازی فاصله می‌گیرند و این موضوع هم فیلم‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم‌های دیدنی قرن ۲۱ در ژانر کمدی – بخش دوم


2. اد وود – Ed Wood – 1994

“اد وود” یک فیلم کمدی درام زندگی نامه‌ای با حضور “جانی دپ” (Johnny Depp) و به کارگردانی “تیم برتون” (Tim Burton) است. داستان درباره زندگی “اد وود” است که به خاطر فیلم‌های عجیب و غریبش در هالیوود متفاوت و منزوی است. بعد به کمک “بلا لوگوسی” (Bela Lugosi) و بقیه بازیگران و عوامل می‌تواند چند فیلم کم بودجه بسازد. فیلم “اد وود” مثل فیلم “حباب” یک فیلم عجیب است، چون تمام ماجراهای واقعی که بر صنعت فیلمسازی بزرگ هالیوود تأثیر می‌گذارند، را نشان می‌دهد. هر دوی این فیلم‌ها عناصر طنز را با روایت خود ترکیب می‌کنند تا تماشاگر را به خود خیره کنند.


1. هنرمند فاجعه – The Disaster Artist – 2017

“هنرمند فاجعه” یک فیلم کمدی درام زندگی نامه‌ای به کارگردانی “جیمز فرانکو” است. این فیلم براساس کتاب غیرتخیلی نوشته “گرگ سسترو” (Greg Sestero) و “تام بیسل” (Tom Bissell) ساخته شد. روایت فیلم درباره دوستی بین بازیگران الهام بخشی به نام های “تامی ویزو” و “گرگ سسترو” است که برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش می‌کنند و فیلم “اتاق” را می‌سازند. فیلمی که به یکی از بدترین فیلم‌ها تبدیل می‌شود. فیلم “هنرمند فاجعه” هم به فیلم “حباب” شباهت دارد، چون این فیلم هم فرایند فیلمسازی و پشت صحنه‌ها را نشان می‌دهد، کاری که تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. عناصر درام و طنز موجود در داستان، این دو فیلم را به هم شبیه می‌کند. به همین دلیل “هنرمند فاجعه” یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “حباب” است.

همچنین بخوانید: 10 بازیگر که با یکی از فیلم‌های مارتین اسکورسیزی به شهرت رسیدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم